Totalul afișărilor de pagină

luni, 9 mai 2022

Vopseaua auto este delicată – nu o atingeți!!

 Vopseaua auto există din mai multe motive. Cel mai evident este să adăugați o pată de culoare, dar este și acolo pentru a proteja vehiculul. Deci, dacă este acolo pentru protecție, asta trebuie să însemne că este durabil, nu? Ei bine, da și nu.

Vopseaua este foarte durabilă în sensul că poate suporta o bătaie de la resturile de drum, vremea nefavorabilă și ocazional cărucior de băcănie, fără crăpare sau ciobire. Acestea fiind spuse, totuși, chiar și cea mai mică glisare a unui deget (curat) pe o suprafață (curată) poate zgâria unele sisteme de vopsea! Nu mă crezi? Din moment ce știam că vor fi niște sceptici în public, am făcut fotografia de mai jos zilele trecute doar pentru a-mi dovedi punctul de vedere.

Această mașină era foarte lustruită, cu excepția unor grupuri din jurul mașinii unde fusese atinsă. Zgârieturile din fotografia de mai sus sunt pe ușa șoferului, chiar sub ornamentul geamului. Evident, cineva a închis ușa din interior cu mâna pe ușă (cu fereastra în jos) și degetele întinse pe vopsea. Dacă ar fi închis ușa corect folosind mânerul interior al ușii, acest lucru ar fi fost evitat. Am văzut alte zgârieturi/zgârieturi în jurul mașinii pe care cineva a șters sau spălat agresiv. Chiar și cu microfibră de înaltă calitate, puteți zgâria vopseaua dacă folosiți prea multă presiune. Ca test, mi-am trecut foarte ușor cu degetul pe vopsea (și vreau să spun foarte, foarte ușor) și a zgâriat-o!

Desigur, aceasta este vopsea neagră foarte moale, dar cred că demonstrează cât de delicată poate fi vopsea.

Dacă vă uitați la fotografia de mai jos (luată din articolul meu TL ), puteți vedea unde vopseaua a fost bătută destul de rău de-a lungul timpului, închizând ușa împingând suprafața vopsită (în mod greșit), spre deosebire de închiderea ei. mânerul ușii (modul corect).

Am auzit odată o declarație despre vopsea auto care mi-a plăcut foarte mult: „nu-ți atinge vopseaua cu nimic din ce nu ți-ai pune în ochi!”. Cred că asta chiar pune totul în perspectivă!

Ori de câte ori sunt în preajma mașinilor, fie că sunt ale mele sau ale clienților mei, devin paranoic oricând cineva se apropie de ele. De ce? Pentru că majoritatea oamenilor nu au nicio idee despre cât de delicată și ușor de zgâriat poate fi vopseaua auto. O mișcare greșită și este timpul să spargi din nou tamponul.

Acum că am abordat cât de ușor este să zgârieți vopseaua mașinilor, să aruncăm o privire la unele dintre cele mai comune cauze pentru deteriorarea vopselei auto.

  • Neînchiderea ușilor de mânerul ușii. Dacă tu sau pasagerii tăi apuci sau împingi ușa în altă zonă decât mânerul ușii, o zgârii!
  • Folosind metode și tehnici greșite de spălare/uscare.
  • Să-ți schimbi uleiul. Acele covorașe „de protecție” pe care le-au pus peste aripile tale au fost pe fiecare mașină și oraș murdar, iar acum doar șlefuiesc resturi abrazive în vopsea ta!
  • Rezemat de mașină. Glumești cu mine? Niciodată, niciodată să nu te sprijini de o mașină sau să stai pe o mașină decât dacă este un gunker ruginit de care nu-ți pasă.
  • „Curăţare de praf”. Acest lucru poate fi în regulă dacă mașina se află în interiorul unui depozit, dar nu după ce a fost condusă. Chiar și cu un detalier rapid, riscați să zgâriați/să deteriorați vopseaua.
  • Setarea elementelor pe mașină. Am văzut atât de multe acoperișuri și capace ale portbagajului zgâriate puternic acolo unde obiectele au fost plasate și apoi literalmente târâte de pe suprafață. Nu puneți niciodată nimic pe o mașină.
  • Acoperiri. Husele auto sunt bune, dar trebuie să vă asigurați că husa este curată și mașina este curată. În caz contrar, doar freci resturi de suprafață.
  • Îngrijire necorespunzătoare. Acum, acest lucru merge împreună cu articolul de spălare/uscat necorespunzător deja enumerat, dar am simțit că ar trebui menționat de două ori. Doar pentru că există o companie locală de detaliu care se prezintă într-o dubă pentru a face o spălare rapidă, nu înseamnă că au nicio idee care sunt metodele de spălare adecvate. Mașina dvs. poate fi curată când este terminată, dar există șanse mari să fie zgâriată/învârtită în acest proces. Acesta nu este un atac la detaliile de volum, este doar un simplu fapt că nu mulți știu cum să îngrijească corect vopsea.

Întrucât sunt un pic de răvășit aici, permiteți-mi să continui despre cum să nu am grijă de vehicule. Evident că sunt un tip cu mașini și îmi place să mă uit la emisiuni de televiziune despre mașini... restaurări, licitații, modificări, orice altceva. Totuși, ceea ce mă deranjează este când acești oameni de la emisiunile de televiziune auto tratează mașinile într-un mod greșit, pentru ca toți să le vadă! Adică... ar trebui să fie experți, nu? Urmăriți licitațiile și nu numai că veți vedea o mulțime de vârtejuri și holograme pe aceste vehicule foarte de colecție, dar îi veți vedea și pe tipi împingând mașinile cu mâinile goale. Acum urmăriți emisiunile despre exemple rare de istorie auto și vedeți gazda sprijinindu-se de fapt pe o piesă de muzeu! La naiba, chiar și în spectacolele (populare) unde se reconstruiesc și se revopsesc... mașinile sunt pline de vârtejuri după aceea, doar pentru a fi depășiți de ei sprijiniți de mașini la sfârșitul spectacolului. Hmmm, cred că este timpul ca Todd să aibă propria emisiune de televiziune, astfel încât oamenii (inclusiv acești experți în domeniul auto) să poată afla ce au greșit în toți acești ani.  🙂

Aceia dintre noi din lumea detalierii profesionale highline înțelegem cât de delicată poate fi vopseaua și o apreciem mai mult pentru că petrecem atât de mult timp corectând aceste probleme. Când petrecem între 20 și 30 de ore pe o mașină, vrem să o vedem să arate atât de bine cât mai mult posibil. Scopul nostru aici pe blogul DI Ask A Pro este de a educa masele cu privire la tehnicile adecvate de detaliere. Dacă chiar și unul dintre sutele noastre de articole te inspiră să ai mai multă grijă de vehiculul tău, atunci ne-am îndeplinit obiectivul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu