Totalul afișărilor de pagină

luni, 9 mai 2022

Procesul de restaurare a farurilor

 Cu toții am văzut faruri de mașini care s-au transformat într-o ceață ceață. Nu numai că arată rău, dar este și nesigur, deoarece nu poate produce atât de multă lumină. Sigur că ai putea cumpăra un far nou, dar pentru mașinile moderne poți plănui să plătești câteva sute de dolari pentru o înlocuire.

Vă voi ghida prin câțiva pași simpli pentru a restabili un far. În funcție de stare, probabil că îl puteți recupera la 90+% din nou.

Acest exemplu a avut unele daune destul de serioase. Mi-am dat seama că fusese lovit de ceva, deoarece avea găuri destul de adânci pe toată lumina. Având în vedere starea, știam că merg spre „mai bine” decât ca nou.

Imaginea farului zgâriată și oxidată înainte de restaurare

Pentru această condiție, veți avea nevoie de cel puțin mai mulți pași de șlefuire umedă, urmați de mai mulți pași de lustruire la mașină. De asemenea, doriți să lipiți cu bandă adezivă în jurul farului pentru a proteja orice garnituri/garnituri, precum și finisajele vopsite. Dacă lentila are doar o ceață ușoară, atunci ar trebui să-l puteți curăța doar cu pașii de lustruire, fără a fi nevoie să umed nisip.

Aici încep cu șmirghel cu granulație 1500 . Am început exact așa cum aș face cu orice proiect de șlefuire... mergi mai întâi într-o direcție, apoi alternează direcțiile pe măsură ce treci în sus prin diferitele niveluri de hârtie (hașurare încrucișată). Aici am început cu pase orizontale. Știu, știu... treaba mea pe casetă a fost mai puțin stelară la asta!

Slefuirea umeda a farului pentru a elimina zgarieturile, zgarieturile si oxidarea

Apoi am trecut la șmirghel cu granulație 2000 și am trecut la treceri verticale:

Slefuirea umeda a farului pentru a elimina zgarieturile, zgarieturile si oxidarea

După aproximativ 4 granule diferite de hârtie, am trecut la rotativa Makita pentru a elimina ceața de șlefuire și pentru a lustrui finisajul. Am folosit mai întâi un tampon Purple Foamed Wool de 4″ cu compus Megs 105 (alternativele ar fi Menzerna Power Gloss , Optimum Hyper Compound sau Poorboy's SSR3 ), apoi am folosit un tampon portocaliu cu Menzerna Super Intensive Polish și, în cele din urmă, l-am terminat cu 106FF și un tampon alb .

Lustruirea farurilor cu Menzerna Super Intensive Polish și un tampon portocaliu

Încă o dată... înainte:

Refacerea farurilor înainte

După:

Refacere far după

Deoarece această lumină a fost lovită cu o oarecare forță, a avut micro-fracturi prin lentilă care era mult sub suprafață și, evident, nu a putut fi corectată. Când a fost terminat, arăta probabil 75%-80% din unul nou.

Un lucru de reținut este că farurile ajung de obicei în acest punct după ce și-au pierdut protecția UV (unele sunt/au fost mai bune decât altele). Odată ce îl lustruiți, va trebui să îi dați o lustruire ușoară din când în când pentru a preveni reapariția neclarei. Acest pas simplu de întreținere poate fi făcut chiar și manual.

Nu vă fie teamă să încercați. Este rapid, este simplu și poate face o mare diferență în aspectul general al vehiculului!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu