Totalul afișărilor de pagină

joi, 12 mai 2022

Culoarea afectează procesul de detaliere?

 Această întrebare a venit de la câțiva cititori ai blogului, dar este una pe care am mai întâlnit-o și înainte în afacerea mea. De obicei, un client cu două sau mai multe vehicule mă va întreba cum va diferi procesul de la un vehicul la altul și pe ce se va baza.

În primul rând, aș dori să clarific că culoarea reală nu afectează deloc procesul de detaliu, cel puțin nu procesul meu. Mai degrabă, este faptul că o anumită culoare dictează ce strat transparent vine cu el în 99% din timp. Ceea ce vreau să spun este că, indiferent dacă o mașină este neagră, verde, albă sau albastră, lustruim stratul transparent pe finisajul unui vehicul, cu excepția cazului în care, desigur, avem de-a face cu vopsea într-o singură etapă. Chiar și cu vopsea într-o singură etapă, culoarea reală sau nuanța nu are niciun impact, deoarece ceea ce contează este tipul de vopsea folosită, cum a fost aplicată etc. Din motive de simplitate, acest articol se va baza exclusiv pe vopsea transparentă. vehicule. Deci, fără a intra în prea multe detalii și variabile, cum ar fi diferiți producători, modele și locuri de origine a vehiculelor, următoarele sunt adevărate din experiența mea, precum și din experiența majorității colegilor mei:

Vopseaua neagră, în special cea fără fulgi metalici, este de obicei acoperită cu un strat transparent mai moale. În unele cazuri, cum ar fi vopseaua Porsche neagră sau BMW, vopseaua este atât de moale încât trebuie să utilizați fiecare unealtă și fiecare gram de energie pentru a corecta și a finaliza corect lucrarea de detaliu. Datorită faptului că este extrem de moale, este extrem de dificil de rafinat în mod corespunzător și, în unele cazuri, este nevoie de câțiva pași mai mult decât alte vopsea neagră, mai „normală”, pentru a termina până la un luciu frumos, fără vârtej.

În schimb, vopselele mai ușoare, cum ar fi albul și gri, sunt în mod normal acoperite cu un strat transparent destul de dur, care necesită un pic de un plan de atac diferit. Datorită durerii vopselei, este foarte ușor să finisați, deoarece nu puteți deteriora prea mult finisajul chiar și cu medii foarte agresive, dar, din nou, este un proces lung de îndepărtare a defectelor din vopseaua tare.

Acestea fiind spuse, răspunsul meu la „Afectează culoarea procesul meu de detaliere?” este da și nu, dar în principal nu. De ce răspunsul confuz pe care îl întrebi? Iata de ce…

De ce da?

Spun da, deoarece procesul de detaliere este ceva care variază foarte mult chiar și între cei mai mulți detalieri care efectuează aceeași calitate a muncii. Unii vor folosi produse diferite, alții tehnici diferite, dar procesul va varia ușor. Personal, culoarea vehiculului influențează procesul meu, solicitându-mi să utilizez diferite combinații de tampoane și lustruire, împreună cu diferite tehnici de lustruire, pentru a efectua corect lucrarea de detaliu. De exemplu, dacă am un Porsche 911 negru care vine, voi fi sigur că îl aștept cu aproximativ 6-10 lacuri diferite și 5-6 tampoane diferite. În plus, mă voi asigura că am toate lustruitoarele la îndemână „pentru orice eventualitate”. Asta pentru că, indiferent de lucrarea de detaliu pe care clientul și eu suntem de acord, voi avea nevoie de câteva combinații pentru a testa vopseaua pentru a știu că se va termina la standardele mele. Pe de altă parte, dacă cineva îmi aduce un BMW sau un Audi alb, în ​​timp ce voi avea în continuare toate chestiile pentru că asta e exact ceea ce trebuie făcut :), probabil că pot scăpa cu 2-3 lustruire și 2-3 tampoane. Pentru o mașină ca aceasta, sunt 95% sigur că pot face o treabă grozavă cu o combinație destul de agresivă de tampon și lustruire, cum ar fiMeguiar's 105 și Meguiar's DA Microfiber Cutting Pad , o combinație medie, cum ar fi Menzerna Super Intensive Polish și White Lake Country Pad și un polish de finisare precum Meguiar's 205 și Crimson Lake Country Pad .

De asemenea, pe straturi transparente mai moi, aș fi foarte atent să folosesc multă lubrifiere în timp ce fac decontaminarea barelor de argilă pentru a lăsa foarte puține sau deloc deteriorări pe vopsea. Datorită moliciunii clare, bara de argilă o poate deteriora cu ușurință și poate apărea aproape prea bine pe vopselele negre și mai închise.

De ce nu?

Spun nu pentru că procesul rămâne întotdeauna același, indiferent de culoarea vopselei sau de moliciunea stratului transparent. Este întotdeauna datoria mea să am grijă corect de vopsea. În ceea ce privește corectarea vopselei în 2 sau mai mulți pași de lustruire, ceea ce fac în principal ca serviciu, trebuie să curăț și să spăl vehiculul, să decontaminez vopseaua prin bară de argilă, să pregătesc pentru lustruire, să corectez prin lustruire și, în final, să protejez. cu un fel de etanșant. Fie că lucrez la o mașină neagră cu strat transparent extrem de moale sau la o mașină albă cu strat transparent extrem de dur, acești pași ai procesului nu se vor schimba deloc. În orice caz, așa cum am menționat mai sus, doar etapa de lustruire ar fi ușor afectată de culoare, deoarece ar putea fi nevoit să mai fac câteva puncte de testare pe anumite vopsele pentru a afla cea mai bună combinație. Chiar și cu asta, totuși,

De ce în principal nu?

Motivul pentru care am spus „în principal nu” este pur și simplu răspunsul meu personal și pur subiectiv. Reflectă modul în care privesc această întrebare și modul în care doresc să ofer un răspuns. Adică, cred că procesul este influențat mult mai mult de variabile precum grosimea vopselei, gravitatea defectelor și bugetul clientului pentru lucrarea de detaliu. Aici intervin experiența și ingeniozitatea. Cum folosesc cele 7 ore pe care am fost plătit pentru a efectua cât mai multe corecții pe acest vehicul în intervalul de timp? Ar trebui să împing acei 0,1 MIL în plus pe stratul transparent extrem de subțire și să scot cele câteva semne de vârtej mai adânci pentru a avea un rezultat perfect, sau să fiu în siguranță și să o numesc o zi?

Acestea sunt problemele care influențează cu siguranță procesul de detaliere într-un mod major, dar culoarea în sine are un impact foarte mic sau deloc, în opinia mea.

În plus, numeroase vehicule au straturi mai dure pe toate culorile, ceea ce am experimentat mai ales cu Mercedes și Audi. În mod similar, multe vehicule astăzi au fost revopsite dintr-un motiv sau altul, iar majoritatea atelierelor de caroserie folosesc de obicei straturi transparente mai moi din cauza costurilor asociate cu cele mai dure. Asta înseamnă că un BMW alb cu vopsea extrem de dura ar putea avea 2-3 panouri de caroserie care necesită un proces complet diferit de restul vehiculului.

Pe scurt, da, mă încântă de fiecare dată când primesc un telefon de la un client cu un BMW sau Porsche negru, pentru că știu că va fi o experiență „distractivă” să o corectez. Cu toate acestea, atunci când lucrez la vehicule, nu văd culoare, mai degrabă defecte în stratul transparent care acoperă acea culoare și fac tot posibilul ca acea culoare să arate cât mai bine eliminând defectele. De aceea, culoarea nu afectează procesul meu de detaliere într-o măsură demnă de menționat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu