Poate că cele mai frecvente două întrebări pe care le primesc autorii blogului sunt: (1) „Cum știu dacă vopseaua este moale sau tare?” și (2) „Care este cea mai bună combinație de folosit pe vopseaua mea tare/moale? ”. Ei bine, la prima întrebare este relativ ușor de răspuns, dar la a doua nu este.
In primul rand sunt o multime de tendinte de la producatori pe care le invatam prin experienta in ceea ce priveste duritatea vopselei. Am ajuns să aflăm că producători precum Audi, Lamborghini, Ferrari, Volkswagen, BMW și Mercedes au de obicei vopsea tare, iar Honda/Acura, Toyota/Lexus (majoritatea producătorilor japonezi) și Porsche au vopsele moi. În ceea ce privește producătorii americani... aceștia sunt peste tot de la moale la tare și pot varia de la fabrică la fabrică chiar și atunci când au de-a face cu aceeași mașină. Dar acestea sunt doar linii directoare, deoarece, în timp ce majoritatea culorilor de la BMW, de exemplu, ar fi vopsea tare, Jet Black lor este foarte moale (majoritatea companiilor au cel puțin o mașină/culoare care se află la celălalt capăt al spectrului decât restul). Și producătorii își pot schimba vopseaua de la an la an, deci, doar pentru că un anumit cod de vopsea de la un producător este cu adevărat moale timp de câțiva ani, nu înseamnă că TOȚI anii exact cu acel cod/nume de vopsea vor fi așa. Pentru a repet... acestea sunt doar linii directoare și există multe, multe excepții, motiv pentru care trebuie efectuată o secțiune de testare amănunțită pentru fiecare mașină pentru a determina cât de tare sau moale este o vopsea și pentru a stabili combinația potrivită pentru corectarea vopselei.
Deci răspunsul la prima întrebare poate fi tratat în două moduri. Primul este prin experiență și cunoașterea unei anumite mașini / culoare / an și cum reacționează de obicei vopseaua. Al doilea este prin efectuarea unei secțiuni de testare pentru a afla cum reacționează vopseaua. Dacă încercați mai întâi o combinație ușoară de lac/tamp și abia face diferența, atunci știți că este o vopsea tare și trebuie să vă dezvoltați în ceea ce privește combinațiile agresive pentru a afla ce vă va oferi cea mai bună tăietură. si termina.
Acum, pentru a doua întrebare (care este cea mai bună combinație...), nu este la fel de ușor de răspuns, având în vedere cantitatea de variabile cu care ne confruntăm de obicei când lustruim. Și dacă am o combinație ideală pentru o anumită mașină care funcționează bine în mod constant, atunci ar trebui să dublezi alegerea mea de mașină, placa de suport și tehnică, în plus față de combinația tampon/lustruire, dacă vrei să obții aceleași rezultate , vezi articolul meu despre Cele 5 elemente cheie ale lustruirii corecte a vopselei .
Dar cum rămâne cu acele momente în care cineva se luptă cu amestecarea pe o vopsea tare sau cu lustruirea finisării pe o vopsea moale și are nevoie de sfaturi? Am primit multe dintre aceste apeluri / mesaje text / e-mailuri și nu este la fel de ușor ca să spun „încearcă acest combo... funcționează grozav!”. Încă o dată, există multe, multe variabile și devine o procedură de testare științifică pentru a determina ce combinație de mașină, placă de suport, tampon, lustruit și tehnică va funcționa cel mai bine.
Dacă sunteți un detalier care lucrează la o mare varietate de sisteme de vopsea și niveluri de corecție a vopselei, atunci trebuie să fiți priceput și cunoștințe cu privire la o multitudine de mașini, tampoane, lacuri și tehnici, deoarece veți întâlni vopsele deosebit de dure, care necesită multe încercări și erori pentru a determina cel mai bun curs de acțiune. Pentru cei care se limitează la doar câteva produse, pur și simplu nu vor reuși să atingă un nivel ridicat de performanță atunci când se confruntă cu extremele pe scara tare / moale.
Totuși, luând în considerare toate lucrurile, putem împărți abordarea noastră în 2 realități simple atunci când avem de-a face cu marginile scalei de duritate.
Corectarea vopselei pe vopsea foarte dură:
Când aveți de-a face cu vopsea foarte dura, partea dificilă este etapa de amestecare pentru a obține un nivel ridicat de corecție. Cu toate acestea, etapa de lustruire a finisării este de obicei destul de ușoară. Pe măsură ce continuăm cu secțiunea noastră de testare, de obicei petrecem mult timp pentru a găsi cea mai bună combinație de utilizat, care ne va oferi o corectare bună cu un finisaj care ne va permite să facem doar o etapă simplă de lustruire a finisării. Încercăm o varietate de mașini, tampoane, lustruiți și tehnici în timp ce ne restrângem procesul pentru a găsi „câștigătorul”. Deci, deși încercăm o mulțime de combinații diferite, de obicei suntem foarte limitati cu privire la ceea ce va funcționa de fapt așa cum ne dorim.
Dar pe măsură ce ne dăm seama de etapa de finisare-lustruire, descoperim că avem o mulțime de opțiuni care ne duc acolo unde vrem să ajungem. Putem folosi diferite mașini, diferite tampoane și diferite lustruire, iar cele mai multe dintre ele vor curăța ceața rămasă din etapa de amestecare și vor reda luciul și claritatea.
Corectarea vopselei pe vopsea foarte moale:
A face cu vopseaua moale este exact opusul, deoarece etapa de amestecare este de obicei cea mai ușoară, cu o mulțime de opțiuni, dar etapa de lustruire a finisării este cea mai dificilă și cea pe care o vom petrece cel mai mult timp pe măsură ce stabilim cea mai bună combinație pentru atinge obiectivele noastre. Deoarece unul dintre obiectivele noastre principale este să efectuăm doar un proces de lustruire în 2 etape, vom găsi în ce etapă de amestecare reduce defectele, dar îi lasă cu cel mai bun finisaj. Avem la dispoziție o mulțime de compuși grozavi care ne oferă o tăietură bună cu un finisaj frumos, așa că această parte ar trebui să fie relativ ușoară.
Acum, că avem de-a face cu lustruirea finisajului, totuși, petrecem de obicei mult timp testând diferite combinații de mașini, tampoane, lustruire și tehnici pentru a (a) a reduce decalajul dintre amestecare și finisare și (b) creați un finisaj perfect cu cel mai înalt nivel de luciu, fără micro-marturi. Acest lucru poate suna relativ simplu, dar atunci când aveți de-a face cu unele dintre vopselele foarte moi și capricioase (în special negru), acesta poate fi un proces care consumă foarte mult timp. De asemenea, trebuie să fiți foarte atenți, deoarece există o mulțime de produse de lustruire care vor arăta perfect atunci când inspectați cu Brinkmann Light de la 24", 12" sau 4" distanță, dar odată ce îndepărtați orice ulei de lustruit și inspectați foarte atent , este posibil să găsiți micro-marturi ușoare care pot fi văzute doar de la doar câțiva centimetri distanță.
Rezumat greu vs. moale
Deci, dacă țineți cont de următoarele linii directoare atunci când abordați următorul proiect, ar trebui să vă ajute să vă pregătiți mai bine și, sperăm, să vă economisiți ceva timp în timpul procesului de evaluare și testare.
Vopsele dure = Foarte puține opțiuni pentru etapa de amestecare (după multe teste), dar multe alegeri în etapa de finisare-lustruire.
Vopsele moi = Multe opțiuni pentru etapa de amestecare, dar foarte puține pentru etapa de lustruire a finisării.
Pregătiți-vă pentru aceste extreme în scala de duritate învățând o mare varietate de produse și procese. Dacă selecția dvs. de produse este limitată, atunci și performanța dvs. va fi limitată. De asemenea, rețineți că doar pentru că un produs funcționează excelent pe o vopsea moale (sau tare) de la un producător, nu garantează că va fi și cea mai bună alegere atunci când aveți de-a face cu o vopsea moale sau tare de la alt producător... doar un alt producător variabilă cu care trebuie să ne confruntăm!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu