Ce este coaja de portocală și cum o remediați? Partea a doua din a doua.
Lucrările de vopsea din fabrică aplicate de roboții din fabrică nu sunt șlefuite după aplicarea stratului transparent. Acesta este opusul a ceea ce se întâmplă cu lucrările de vopsea cu pulverizare manuală. Unii producători de volum redus (gândiți-vă la anumite mărci exotice și de supercar) și industria de refinisare (ateliere de vopsit și caroserie) șlefuiesc adesea stratul transparent pentru a elimina coaja excesivă de portocală, petele de praf sau alte defecte de vopsea după vopsire. Dacă mașina dvs. trebuie să fie refăcută din cauza unui accident, un atelier de vopsit bun nu numai că va lucra din greu pentru a se potrivi cu culoarea îndeaproape, ci și va munci din greu pentru a imita cantitatea de coajă de portocală din restul finisajului. Numai când culoarea ȘI coaja de portocală se potrivesc, finisajul va arăta aproape de fabrică.
Vă rugăm să rețineți că șlefuirea în orice calitate este foarte riscantă. Dacă vă puneți la îndoială abilitățile, echipamentul sau abilitățile generale, noi, cei de la AutoLavish, vă recomandăm cu căldură să vă duceți posesiunea prețuită la un expert. Deși beneficiile pot fi uriașe, riscul de a face o greșeală poate duce adesea la o lucrare de vopsea deteriorată, care poate fi reparată doar prin revopsirea zonei deteriorate.
Slefuirea umeda (sau „slefuirea culorii” daca esti de la vechime) este modalitatea recomandata de a elimina defectele adanci, coaja de portocala sau defectele de vopsire de pe o suprafata vopsita. Această metodă va asigura un finisaj mai constant și este în general mai sigură decât șlefuirea uscată. Uneltele și echipamentele necesare includ un tampon/slefuitor cu acțiune dublă, discuri de șlefuit/hârtie și un agent de lubrifiere. Deși șlefuirea umedă poate fi folosită din mai multe motive, ne vom concentra pe îndepărtarea cojii de portocală în acest articol.
Lubrefierea folosită în șlefuirea umedă este în mod tradițional apă, dar mulți oameni vor folosi lucruri pe care le consideră că le oferă un mediu lubrifiant mai bun, cum ar fi șamponul diluat pentru spălătorie auto, cum ar fi Optimum No Rinse , șamponul pentru copii sau lubrifiantul cu argilă. Vă recomandăm împotriva oricăror care se evaporă rapid, deoarece doriți să vă asigurați că lubrifierea durează cât mai mult posibil, așa că păstrați băuturile spirtoase minerale și alcoolul în dulap.
Hârtia/discurile de șlefuit care sunt adesea folosite pentru mașinile de șlefuit umed nu trebuie să fie la fel de agresive ca tipurile folosite pe lemn sau alte finisaje. Așa cum vârtejurile pot fi instalate cu ușurință în stratul tău transparent cu un tip greșit de îngrijire, șlefuirea stratului transparent necesită doar unele dintre cele mai fine granule disponibile. Când căutăm să descoperim cu nisip umed o zonă cu probleme sau o mașină întreagă, adesea ajungem mai întâi la hârtia sau discurile noastre cu granulație de 3.000. La fel ca și în cazul lustruirii, este întotdeauna o practică bună să folosiți cea mai puțin agresivă metodă. Deși există multe benzi și tipuri de hârtie șlefuită, aș recomanda Meguiar's Unigrithârtii pentru capacitatea lor de a lăsa un finisaj extrem de consistent dacă trebuie să lucrați manual. Pentru discuri, ne-am bucurat foarte mult de discurile noastre de șlefuit cu granulație 3.000 marca 3M. Au un strat subțire de spumă, care îi ajută să se contureze pe panourile corpului și credem că funcționează extrem de bine.
Un șlefuitor/buffer cu dublă acțiune oferă un finisaj mai constant inconsecvent, care este exact ceea ce doriți să obțineți. Urmele lăsate după șlefuirea umedă ar trebui să arate mai mult ca un haos controlat decât orice semn uniform. Urmele uniforme de șlefuire sunt adesea un semn că ceva a fost greșit, deoarece de obicei sunt cauzate de presiunea inconsecventă care este răspândită pe suprafață. În loc să se întâmple acest lucru, doriți ca întregul finisaj să aibă o adâncime uniformă.
Jacob Bunyan de la AutoLavish Detailing spune: „Un finisaj haotic uniform este un indicator că obții o îndepărtare uniformă a materialului.” Aceasta este o cheie a pașilor de urmat șlefuirea; lustruirea corectă a finisajului. Jacob continuă să adauge: „Orice variație în îndepărtarea materialului poate duce la un aspect neuniform al finisării. Cu alte cuvinte, dacă eliminați mai multă coajă de portocală dintr-o zonă decât din alta, diferența va ieși în evidență și va continua să fie o durere oculară. Scopul este de a obține un finisaj uniform care va oferi o reflexie consistentă.”
Folosind multă lubrifiere, șlefuitorul DA este deplasat în mod constant pe suprafață cu doar o presiune ușoară și mașina setată la viteză medie. Odată terminat cu o secțiune, este important să curățați zona de strat transparent și agentul de lubrifiere utilizat în procesul de șlefuire.
Orice zonă care arată încă luciu și strălucire nu a fost încă lucrată corect. În imaginea următoare, puteți vedea clar că evazatul aripului trebuie lucrat în continuare, precum și zonele din jurul arcului aripii. Această etapă de inspecție este foarte importantă deoarece permite evaluarea corectă a finisajului.
Când este gata, ar trebui să existe o ceață uniformă care trebuie apoi lustruită corect pentru a reda luciul și strălucirea. În imaginea următoare, veți vedea că zonele care au nevoie în mod oficial de mai multă șlefuire au fost finalizate, așa că Jacob trece la pasul următor; lustruire grea / amestecare.
Inspectând pentru a vă asigura că toate semnele de șlefuire au dispărut, reflexia este mult mai strânsă și mai clară.
Cu toate acestea, nu este la fel de ușor de observat ceața de la etapa de lustruire. M-am mutat pentru a rafina și mai mult finisajul.
Acum se obține o claritate absolută și o claritate rafinată.
O amintire prietenoasă despre cum a început asta:
Același proces a fost efectuat pe întregul vehicul cu rezultate remarcabile. Deși consuma foarte mult timp, șlefuirea umedă a reușit să salveze acest Buick Grand National din cabina de vopsire și, în general, a fost mult mai puțin costisitoare decât o vopsire de calitate.
Unele vehicule nu trebuie să fie șlefuite umed pe întreaga suprafață, ci mai degrabă au zone spot care necesită muncă suplimentară. Așa este cazul acestui 430 Scuderia. Deși sunt cu siguranță vehicule frumoase, Ferrari-urile sunt renumite pentru că provin din fabrică și au nevoie de serviciile profesioniștilor de corectare a vopselei. Se pare că unii oameni uituci de peste mare au uitat să ude cu nisip și să lustruiască o mică secțiune din acest 430 Scud după ce a fost vopsit. „Coaja de portocală” a fost destul de oribil, dar numai în această zonă mică.
Acum puteți vedea de unde provine termenul „coajă de portocală”!
Folosind hârtie de șlefuit Meguiar's Uni-Grit cu granulație 3.000 și un bloc, Jacob lucrează ușor zona afectată.
Deși există mai mult un aspect uniform de șlefuire, puteți vedea în imaginea următoare că marginile greu accesibile sunt încă strălucitoare, ceea ce înseamnă că nu au fost nivelate corespunzător.
Pentru a rezolva această problemă, Jacob a trebuit să folosească cu mare atenție un degetul mare ca dispozitiv de sprijin pentru precizia chirurgicală. Nu este niciodată recomandat să „slefuiți manual” sau să „slefuiți cu degetul” nimic, deoarece degetele dumneavoastră au puncte de presiune naturale care nu permit o finisare uniformă.
Următorul pas a fost să lustruiți suprafața suficient pentru a elimina finisajul de urmele de șlefuire. Un tampon mic și un șlefuitor rotativ au fost utilizate pentru a prelucra stratul transparent dur al zonei mici.
În timp ce lustruiți zone mici și delicate ale unei mașini pictate manual, siguranța este întotdeauna în minte. Următoarea imagine arată un termometru cu infraroșu folosit pentru a se asigura că nicio margine sau secțiune nu devine prea fierbinte. Este un avantaj pentru noi să avem doi oameni care lucrează simultan, deoarece unul poate fi cu ochii pe lucrurile pe care celălalt nu le poate, ca în acest caz, și poate avertiza șlefuitorul de orice modificare.
Revelând vopseaua renivelată, excesul de textura de coajă de portocală a dispărut. În timp ce această secțiune ar urma să primească mai mulți pași de rafinare pentru a aduce întregul potențial al vopselei, este clar că este deja o îmbunătățire uriașă de la început.
Deși nu recomand niciunui începător să încerce șlefuirea umedă, dacă decideți să învățați, asigurați-vă că vă faceți timp și asigurați-vă că lustruiți corespunzător zona după aceea. Același Ferrari 430 Scuderia servește ca o reducere perfectă a aspectului de finisaj șlefuit, dar nu lustruit și rafinat.
Direct din fabrică, iată o secțiune care a fost trecută cu vederea:
După teste grele de lustruire, a existat o diferență FOARTE clară și distinctă cu privire la ceea ce a fost și nu a fost lustruit.
Lustruirea singură NU va reduce efectul de coajă de portocală, dar rețineți că șlefuirea umedă este foarte periculoasă și necesită timp. Se pare că din ce în ce mai mulți pasionați discută și se plâng de creșterea cojii de portocală în lucrările moderne de vopsire; ceva la care am atins în articolul Ce este coaja de portocală partea 1. Sper că această serie din două părți oferă o perspectivă puțin mai bună despre ce este coaja de portocală, cum se formează și câteva tehnici pentru a scăpa de acest aspect nedorit.
Numai șlefuirea umedă nu va face un detaliu grozav, dar cu siguranță poate fi un ingredient cheie într-o lucrare de succes.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu