Totalul afișărilor de pagină

luni, 9 mai 2022

Programe de întreținere pentru Detailing Auto America

 Sunt întrebat tot timpul despre întreținerea corectă a detaliilor de către clienți și pasionați. „Cât de des ar trebui să spăl mașina? Trebuie să mă epil cu ceară de fiecare dată când mă spăl? Ar trebui să-mi lupt mașina înainte de epilarea cu ceară?” etc, etc. În acest articol, voi enumera programele de întreținere a vopselei pe care le recomand tuturor clienților mei, precum și motivele din spatele recomandărilor mele. Este și ceva pe care îl urmăresc cu vehiculele mele personale.


În primul rând, fără a intra în produse, tehnici etc. (voi presupune că toată lumea care citește aceasta primește produse grozave de la Detailed Image și le folosește corect), iată o listă de bază de servicii care, împreună, alcătuiesc un regim adecvat de întreținere a vehiculului în cadrul departamentul de detaliere. De asemenea, am adăugat propria mea scurtă descriere a fiecărui serviciu.


Spălarea (consider că spălarea unei mașini include spălarea și uscarea vopselei, curățarea ușoară a roților, curățarea și îmbrăcarea anvelopelor și a husurilor de roți, curățarea/lustruirea ușoară a vârfurilor de evacuare, ștergerea tuturor ușilor, portbagajului, stâlpilor capotei și compartimentul motorului)

Spălare și etanșare (Spălarea așa cum este descris mai sus, cu un etanșant sau ceară aplicată pe vopsea, roți etc., ca ultim pas)

Spălare, lut și etanșare (decontaminarea cu argilă făcută înainte de sigilare)

Spălarea, lutul, lustruirea și etanșarea (vopseaua este lustruită după lut și înainte de sigilare)

Detalii interioare (aspirare, curățare sticle, ștergere ușoară a întregii piele, vinil, ornamente)

Asta acoperă aproximativ toate serviciile. Știm cu toții că există multe variante ale serviciilor de mai sus, dar de dragul acestui articol, le păstrez cât mai simple posibil.


Programe de întreținere

În primul rând, să vorbim despre importanța fiecăruia dintre serviciile de mai sus.


Spălarea este, evident, extrem de importantă, deoarece îndepărtează murdăria și murdăria de pe vopsea, menținând-o curată, strălucitoare și sănătoasă. După părerea mea, spălarea corectă la intervale corecte este cel mai important serviciu în cadrul procesului de întreținere a vopselei. Este necesar nu numai pentru a menține vopseaua curată și lipsită de contaminare, ci și ca un precedent pentru lustruire, lut și etanșare, toate acestea fiind necesare pentru conservarea vopselei. De exemplu, dacă vopseaua nu este spălată suficient de des, poate deveni extrem de murdară, contaminată și învârtită. În același timp, totuși, chiar dacă se întâmplă acest lucru, este necesară o spălare adecvată și temeinică înainte ca vopseaua să obțină întinerirea de care are nevoie, prin lut, lustruire și, în final, sigilare. Așadar, spălarea este un fel de TREBUIE când vine vorba de menținerea finisajului unui vehicul. Cum știm cu toții,


Al doilea serviciu ca important este sigilarea vopselei după spălare. Cred că este a doua cea mai importantă pentru că protecția pe care o oferă nu este doar față de mediu (protejarea împotriva soarelui, excrementelor de păsări și a ploii), ci și față de persoanele care încearcă să întrețină vopseaua (o suprafață sigilată/cerată este mult mai ușor de curățat, necesitând mult mai puțină presiune din partea persoanei care îl spală, precum și neted și alunecos, astfel încât murdăria, apa și alte contaminari să poată aluneca mai ușor). Aceasta înseamnă că etanșarea și/sau ceruirea finisajului unui vehicul joacă un rol major prin protejarea vopselei și ajutând în procesul de întreținere a acesteia.


În cele din urmă, văd lutul și lustruirea ca servicii care merg mână în mână. Uneori, unul poate fi mai important și mai util decât celălalt, dar ambele sunt cele mai bune atunci când sunt folosite împreună. De exemplu, eu văd lutul ca un serviciu mai important, deoarece lutul este un proces ușor abraziv prin care vopseaua este decontaminată și fixată într-o anumită măsură. Argila este importantă pentru mine, deoarece îndepărtează contaminarea care altfel ar putea ieși la întâmplare în timpul spălării sau uscării și să provoace învolburări severe. Pe de altă parte, lustruirea este necesară pentru a readuce la viață vopseaua, în special vopseaua veche și decolorată. În acest moment, vopseaua de suprafață trebuie îndepărtată, astfel încât restul vopselei să poată fi curățat și întreținut corespunzător. După cum știm cu toții, uneori acest lucru este doar imposibil și nu putem face mare lucru pentru a corecta vopseaua existentă.


Detaliile interioare și curățarea sunt complet separate de întreținerea exterioară în opinia mea și ar trebui făcute pe baza unui program diferit. Există prea mulți factori de luat în considerare atunci când vine vorba de curățarea interioarelor, cum ar fi câți oameni sunt de obicei în vehicul, sunt copii de obicei în vehicul, pasagerii fumează, mănâncă, beau etc. explicați pe scurt mai jos, dar, după cum puteți vedea, intervalele de detaliere interioară pot varia de la fiecare 2 săptămâni la fiecare 2-3 luni!


Să vorbim puțin despre intervalele efective la care aș recomanda efectuarea serviciilor menționate mai sus.


Program de spălare

Consensul general este că spălarea săptămânală este cel mai bun interval pentru spălarea unui vehicul în mod regulat. Deși sunt complet de acord cu aceasta ca regulă generală, recomand întotdeauna spălarea să se facă „după nevoie”. Aceasta înseamnă intervale diferite pentru toți diferiții clienți, vehicule și modele de condus. De exemplu, o persoană care conduce o mașină zilnic 10-15 mile până la locul de muncă și înapoi se va confrunta probabil cu condiții de mediu care necesită spălarea să fie făcută aproximativ o dată pe săptămână. Fie că este ploaie, excremente de păsări, polen, murdărie ridicată de pe stradă etc., vehiculul va fi acoperit și vopseaua murdară. Pe de altă parte, cineva cu o mașină de weekend/regina garaj va scoate în mod normal mașina de 5-10 ori pe lună și de obicei în zilele frumoase însorite.


Predicau acest program „după nevoie” deoarece majoritatea, dacă nu toate, vârtejele sunt cauzate de spălare și uscare. Oricât de atentă și indiferent de calitatea instrumentelor, produselor și consumabilelor utilizate în timpul procesului, spălarea și uscarea provoacă urme mici de vârtej care vor fi în cele din urmă văzute de ochiul uman. Uneori durează o lună, alteori 6-8 luni, în funcție de multe variabile diferite (calitatea produselor, tehnică, duritatea vopselei etc.), dar vor apărea în cele din urmă. Spălarea în medie la fiecare 1,5-2,5 săptămâni pe tot parcursul anului (adică uneori te speli săptămânal, uneori la fiecare 2-3 săptămâni, etc.) va ține vârtejurile la distanță puțin mai mult în comparație cu spălarea la fiecare 6-7 zile. Aceasta înseamnă că lustruirea va fi necesară și ceva mai puțin, pentru cei cărora le place să lustruiască vehiculele la fiecare câteva luni pentru a le menține un aspect cât mai perfect posibil.


De asemenea, sugerez oamenilor să-și atingă vehiculele cât mai rar posibil. De exemplu, dacă cineva și-a spălat mașina în urmă cu 4-5 zile și a fost destul de însorit, dar acum știe că va ploua timp de 4-5 zile la rând, nu va strica finisajul să cadă niște ploaie pe ea pentru o perioadă. câteva zile continuu, mai ales dacă este bine protejat. În acest caz, spălarea mașinii la fiecare 10 zile până la 2 săptămâni este complet ok. În același timp, o persoană extrem de meticuloasă sau care pur și simplu trebuie să aibă o mașină curată în fiecare zi (un exemplu este un client de-al meu care conduce o limuzină și are nevoie de spălare zilnică... da, SPĂLARE ZILNIC) va spăla mașina astăzi, apoi va lua pentru o mașină și spălați-vă mâine.


După cum puteți vedea, există multe variabile diferite care afectează programul de spălare a mașinii unei persoane, fie că este vorba de condițiile meteorologice sau de atitudinea persoanei față de menținerea mașinii curate.


Acestea fiind spuse, aș vrea să repet pur și simplu ceea ce am spus în partea de sus pentru programul de spălare: o dată pe săptămână este un interval foarte bun, probabil cel mai bun, pentru spălarea vehiculelor. După cum am menționat, uneori un vehicul va vedea vreme bună și nu va avea nevoie de spălare timp de câteva săptămâni, în timp ce alteori va fi bombardat de excremente de păsări și va avea nevoie de o spălare într-o zi sau două. Așadar, în concluzie, spălarea săptămânală este un standard grozav de care trebuie să rămâneți, dar fiți propriul judecător și spălați în funcție de locația dvs., modelul de conducere și necesitatea simplă. Indiferent de intervalul pe care îl alegeți, urmați întotdeauna cu strictețe tehnicile adecvate și utilizați produse bune.


Program de etanșare

Sigilarea este un serviciu care va depinde de două lucruri, locația/mediul dumneavoastră și nevoia de a menține mașina strălucitoare. Prin locație mă refer la ce tip de vreme este condusă mașina și cum este depozitată mașina pe parcursul zilei. Toate celelalte lucruri fiind aceleași, o mașină care stă afară la soare în timp ce ești la serviciu timp de 8 ore va avea cu siguranță nevoie de un strat proaspăt de etanșant mai devreme decât o mașină care este parcata în garaj pentru acele 8 ore. La fel dacă o mașină vede tone de ploaie față de una care nu vede. În ceea ce privește partea „nevoia de a menține mașina strălucitoare”, mă refer la faptul că spălarea unui vehicul are efecte asupra sigilantului în timp. Cu cât îl speli mai mult, cu atât este mai scurt intervalul la care se aplică etanșantul. De asemenea, utilizarea unei concentrații mai mari de săpun ajută la îndepărtarea etanșantului, deci folosiți întotdeauna cantitatea recomandată/necesară. Dacă mașina este ușor praf/murdară, săpunul general de 1 oz la 1 gal de apă funcționează bine aproape tot timpul. Pe de altă parte, dacă trebuie să scoți de pe vopsea niște porcării de păsări încăpățânate sau bug-uri, uită de durabilitatea sigilantului și lasă săpunurile să facă treaba de a slăbi contaminarea, spre deosebire de frecarea cu ea și de a provoca urme de vârtej.

Acestea fiind spuse, am descoperit că următoarele funcționează cel mai bine pentru mine și clienții din zona mea. Când folosesc un etanșant, cum ar fi Klasse Sealant Glaze sau Blackfire Wet Diamond , în general, am clienți înapoi la fiecare 6-8 săptămâni pentru un strat proaspăt. Când folosesc o ceară de carnauba, cum ar fi P21S Concours Carnauba Wax , clienții revin pentru un strat proaspăt la fiecare 4-5 săptămâni.


După cum am menționat mai devreme, multe variabile vor ajuta la determinarea cât de des trebuie protejată mașina, dar în general văd 2 până la 2,5 luni protecție împotriva etanșanților și 3 până la 6 săptămâni protecție cu o ceară de carnauba.


Program decontaminare argilă

Mai simplu spus, lutul trebuie făcut ori de câte ori este necesar și întotdeauna înainte de lustruire pentru a asigura o suprafață curată. Majoritatea clientilor mei vor primi un tratament cu argila de 1-2 ori pe an, in acelasi timp facem si un detaliu de lustruire de intretinere in 1 pas. Cu toate acestea, unele dintre vehiculele pe care le întrețin (inclusiv pe al meu) sunt conduse sau parcate de șinele de tren des/zilnic, ceea ce duce la o mulțime de contaminare încorporată într-o lună sau două. Pentru aceste vehicule, de obicei, voi face ceea ce eu numesc un Detaliu Exterior Standard, care include o lustruire ușoară pentru a îndepărta contaminarea și apoi o lustruire ușoară all-in-one (cum ar fi Optimum Poli-Seal) pentru a elimina orice pată ușoară cauzată de bara de lut. Acest lucru asigură că vehiculele nu sunt prea contaminate și necesită detalii mult mai implicate mai târziu. Câteva motive suplimentare pentru a zgudui „dacă este necesar” ar fi trecerea prin gudron oarecum proaspăt pe drumuri, pulverizarea excesivă a vehiculului etc.


Pe scurt, decontaminarea cu argilă ar trebui făcută fie înainte de lustruire, fie după cum este necesar, în funcție de împrejurimi. De obicei, aceasta ajunge să fie de 1-2 ori pe an, cu excepția cazului în care vehiculul trăiește într-un mediu precum am menționat mai sus, caz în care ar necesita o decontaminare mai frecventă.


Program de lustruire

În ceea ce privește lustruirea vopselei, efectuez un Light Polish Detail (care este un detaliu de lustruire în 1 pas folosind ceva de genul Menzerna po85rd sau Meguiar's 205 cu un tampon alb Lake Country ) pentru toți obișnuiții mei de 1-2 ori pe an. De ce? În timp ce lustruirile și tampoanele utilizate pentru procesul de lustruire în 1 etapă variază de la vehicul la vehicul, în funcție de duritatea/moliciunea vopselei, Light Polish Detail (LPD) este suficient de agresiv pentru a îndepărta urmele ușoare de vârtej pe care vehiculele le acumulează de obicei pe parcursul anului, chiar și cu spălare atentă (din nou, severitatea vârtejului și îndepărtarea depind de vopsea). Îndepărtând aceste semne de vârtej, LPD-ul este capabil să niveleze vopseaua până la punctul în care va fi din nou lucioasă și va arăta adevărata sa culoare.


Ca în orice, există diferite variabile care trebuie luate în considerare. O astfel de variabilă este grosimea vopselei. Am câțiva clienți care au vopsea extrem de moale și, de obicei, din cauza unei lucrări de detaliu oribile din trecut, acea vopsea este extrem de subțire. Cu asta, nu pot face decât o lustruire foarte ușoară a vopselei, chiar dacă este o dată pe an, deoarece este mai bine să trăiești cu urme de vârtej decât eșecul stratului transparent. Evident, la un moment dat, vopseaua se va învârti suficient până la punctul în care necesită o re-pulverizare, dar lustruirea ușoară obișnuită o menține în stare bună și arată grozav.


Este de la sine înțeles că lustruirea ar trebui să fie însoțită de tehnici adecvate de spălare și lut, precum și un strat bun de etanșant la sfârșit pentru a proteja finisajul.


Program de amenajări interioare

Detaliile interioare sunt ceva extrem de important, dar de obicei trecute cu vederea. Da, toți facem un aspirator rapid și ștergem geamurile la fiecare două săptămâni, dar mulți, mulți oameni trec cu vederea toate lucrurile mici care se instalează pe restul suprafețelor din interiorul vehiculului. Scaunele din piele, precum și din pânză, primesc o bătaie zilnică, volanele sunt, evident, cele mai utilizate, iar orificiile de ventilație primesc praf care ar trebui îndepărtat în mod regulat. Din aceste motive și din multe alte motive, sfătuiesc întotdeauna clienții cu privire la amenajarea obișnuită a interioarelor. În general, recomand ca un detaliu interior amănunțit, inclusiv tratarea și condiționarea pielii, să fie făcut de 1-2 ori pe an. Acesta este momentul în care fiecare crăpătură posibilă este aspirată, ștersă și curățată. La unele vehicule, cum ar fi cele care văd 3-4 copii mai mici în fiecare zi a săptămânii, probabil că acest lucru ar trebui să se facă de 5-8 ori pe an.


Pe lângă detaliile amănunțite ale interioarelor, recomand un aspirator rapid, curățarea geamurilor și ștergerea pielii/amenajului/ bordura la fiecare 1-3 săptămâni. Din nou, acest lucru depinde de utilizarea vehiculelor, dar chiar și majoritatea șoferilor zilnici care sunt pur și simplu conduși la și de la locul de muncă curăță bine la fiecare săptămână sau două. Un lucru de reținut atunci când faceți detaliile interioare de bază este să încercați să strecurați piesa de capăt a aspiratorului între scaune și să ștergeți unele zone greu de atins, deoarece vă va lăsa cu mult mai puține resturi de curățat mai târziu cu ajutorul munca de detaliu mai implicata.


Deci, pe scurt, detaliile interioare amănunțite și extrem de implicate ar trebui făcute de cel puțin 1-2 ori pe an pe un vehicul care este păstrat destul de curat în general. Același vehicul ar trebui să primească un detaliu interior de bază la fiecare două săptămâni, pentru a menține lucrurile mai curate decât de obicei și pentru a menține un aspect proaspăt în interior.


Gânduri finale

După cum am menționat de mai multe ori în acest articol, orarele detaliate sunt diferite și variază pentru fiecare vehicul. Programele pe care le-am folosit mai sus funcționează bine pentru majoritatea mașinilor, dar aș spune că se referă în principal la o mașină deținută de entuziaști care este condusă aproape zilnic. Dacă mașina este o „dubiță de fotbal”, în cele mai multe cazuri, curățarea va fi mult mai dificilă decât ceea ce am descris mai sus, așa că cel mai bine este să judeci fiecare vehicul individual.


Sper că acest lucru îi ajută pe unii oameni și cel puțin le oferă de unde să înceapă atunci când își formează propriul program pentru vehiculul lor specific.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu