Destul de mulți oameni m-au întrebat de-a lungul anilor despre cantitatea corectă de presiune atunci când folosesc diverse aparate de lustruit, în special în ceea ce privește Porter Cable 7424 XP . Chiar și cu ani de experiență, aceasta este o întrebare foarte dificilă de răspuns corect. Din acest motiv, există numeroase variabile și obiective în cadrul unui proces de lustruire, care vor afecta, fără îndoială, tehnica utilizată în timpul procesului. De asemenea, diferiți oameni sunt mai puternici sau mai slabi decât alții, așa că a cere pur și simplu să răspundă este aproape imposibil.
Acestea fiind spuse, voi încerca să explic cât mai bine posibil în acest articol, fără a intra în prea multe detalii.
Care este scopul?
Cred că prima variabilă este de a afla exact ce trebuie făcut pe vopsea în ceea ce privește lustruirea. În general, mai multă presiune duce la mai multe corecții, dar nu este întotdeauna cazul și s-ar putea să nu fie întotdeauna exact ceea ce îți dorești. Nu este întotdeauna cazul, deoarece la anumite vehicule, este mult mai eficient să lași lustruirea și tamponul să facă corectarea, aplicând doar o presiune moderată, spre deosebire de a te sprijini în tampon, așa cum ai face la multe alte vehicule. Selecția tamponului și lustruirii, precum și vehiculul evident în cauză vor determina cât de multă presiune este de preferat pentru a face cât mai multă corecție posibil. Pe de altă parte, s-ar putea să nu fie întotdeauna ceea ce îți dorești în anumite situații. De exemplu, dacă intenționați să faceți o singură etapă de lustruire a vopselei,
Ce tip de vopsea este lustruită?
După cum sa menționat mai sus, vopsea diferită va reacționa mai bine sau mai rău la o presiune mare în timpul lustruirii. Vopseaua neagră, sensibilă, așa cum vedem la Porsche, BMW și Subaru de culoare neagră, de exemplu, va reacționa foarte slab la o presiune foarte mare, deoarece această presiune va duce la o mulțime de murdari rămase care vor fi corectate cu o a doua etapă de lustruire. În multe cazuri, dacă sunteți prea agresiv cu astfel de vopsele, este posibil să aveți nevoie de o a treia etapă de lustruire pentru a curăța complet urmele de murdărire și de tamponare rămase din etapa inițială de amestecare. În schimb, vopselele greu de corectat, cum ar fi cele în general de pe vehiculele Audi și Mercedes, reacționează bine la o presiune mare, deoarece tind să se corecteze mult mai bine din cauza presiunii suplimentare. Din nou, totuși, totul se întoarce la întrebarea „care este scopul”, deoarece atunci când lucrezi la o anumită vopsea, mai întâi trebuie să știți câte etape de lustruire vor fi efectuate înainte de a afla procesul și produsele care vor fi utilizate. Ceea ce ne duce la următoarea și ultima întrebare...
Ce tip de tampoane și produse de lustruit sunt folosite?
Odată ce cunoașteți procesul și pe ce vehicul urmează să fie făcut, următorul pas este să determinați produsele care vor fi folosite cu polizorul. Presiunea (grea sau ușoară) nu intră neapărat în joc doar cu etapele de amestecare și lustruirea în mai multe etape. În general, o presiune mai mare este bună pentru etapele de amestecare, iar presiunea ușoară funcționează bine cu etapele de finisare, dar acest lucru variază foarte mult în funcție de tipul de lustruire și tampon utilizat. Pe multe vopsele, folosirea unui lac de finisare la o viteză mai mică cu o presiune ușoară va duce la deteriorarea indusă de lustruire/tampon, în timp ce introducerea unei presiuni mai mari va lăsa un finisaj perfect. Pe scurt, produsele și tampoanele vor avea un impact mare asupra cât de multă presiune este cea mai bună pentru procesul în cauză.
Toate acestea fiind spuse, există reguli generale la care putem merge întotdeauna ca punct de plecare. După cum am menționat mai sus, presiunea mare în timpul amestecării funcționează foarte bine atunci când se folosește un șlefuitor orbital aleatoriu (găsesc șlefuitoare rotative ca viteza și nu prea mult sau multă presiune). Presiunea ușoară funcționează bine în timpul etapelor de finisare în care nu doriți să apăsați mult în vopsea și pur și simplu lăsați tamponul și lustruirea să facă munca de corectare a luminii. Pentru a obține o măsură foarte bună a presiunii necesare, mai ales dacă lucrați doar la câteva mașini de familie anual, încercați să lustruiți vehiculul și vedeți ce presiune și tehnică fac treaba cel mai bine. Apoi, obțineți o cântar și încercați să reproduceți acea presiune pentru a vedea aproximativ câte kilograme de presiune aveți nevoie pentru a face lucrările de lustruire. In general vorbind,
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu