Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 14 mai 2022

Diferite niveluri de corecție a vopselei

 Suntem obișnuiți să vedem o mulțime de lucrări grozave afișate pe blog, cu fotografii uimitoare înainte și după, procese etc. Toți profesioniștii, împreună cu mulți pasionați de aici, ne bucurăm să aducem o vopsea oarecum bătută „înapoi la viață”. Acest lucru se realizează printr-un proces de lustruire, care poate varia foarte mult de la o persoană la alta. Există atât de multe dispozitive de lustruit, tampoane de lustruit, lustruire și tehnici diferite, încât probabil că se poate scrie o carte despre toate acestea. Un lucru pe care l-am observat despre care se discută destul de mult după ce cineva corectează vopseaua unui vehicul este nivelul de corecție sau perfecțiune atins, dar nimeni nu are o scară în text sau imagini care să arate exact ce înseamnă asta. De multe ori noi, ca profesioniști, le vom spune clienților că se pot aștepta la „îmbunătățire de 75%” sau la „perfecțiune de 95%” etc. și mulți entuziaști vor împărtăși povești similare online,

Nu sunt aici pentru a crea un standard și nici pentru a explica ce înseamnă numerele, deoarece este un subiect foarte subiectiv și pentru diferiți oameni „90% perfect” poate însemna lucruri foarte diferite. Totuși, am vrut să împărtășesc „scalea” pe care o folosim la LUSTR și să explic măcar puțin la ce ne referim atunci când oferim un procent de îmbunătățire. Pentru asta, nu aș fi putut cere o mașină mai bună decât Toyota Camry din 2011 a prietenului meu, cu negru jet și vopsea destul de zdrobită.

Portbagajul era zona de testare si l-am impartit in 4 sectiuni. Începând din stânga, secțiunea 1 a primit o etapă de lustruire, secțiunea a 2-a nu a fost lustruită și reprezintă starea anterioară, secțiunea a treia a primit trei etape și secțiunea a 4-a două etape. Etapa în acest caz înseamnă că am trecut peste acea secțiune cu un singur ciclu de lustruire, cu un singur tampon și lustruit.

LUSTR.Levelsofpaintcorection (1)

După cum puteți vedea mai sus, am făcut fotografia după ce am început să folosesc Menzerna FG400 cu un tampon de lână spumă LC Purple pe secțiunea care primește 3 etape de lustruire. Am folosit diverse produse și pași de lustruire pe fiecare secțiune și pentru a fi simplu, mai jos este o listă a fiecărei secțiuni de portbagaj și lucrările care s-au făcut pe fiecare.

Rezultatele:

LUSTR.Levelsofpaintcorection (2)

Imaginea de mai sus arată starea anterioară. După cum puteți vedea, are multe urme de vârtej cu câteva zgârieturi mai adânci în colțul din stânga sus al acestei secțiuni.

LUSTR.Levelsofpaintcorection (3)

Iată îmbunătățirea pe care am obținut-o de la lustruirea în 1 etapă. După cum vă puteți da seama cu ușurință, există o îmbunătățire uriașă a semnelor de culoare și de vârtej, dar mai rămân multe semne mai profunde, așa cum se arată în următoarele două fotografii. Aș evalua acest lucru la 65-70% perfect, deoarece majoritatea sau toate semnele de vârtej ușoare au dispărut și vopseaua s-a îmbunătățit de la o culoare mai plictisitoare, cenușie, la un negru adânc din nou, rămânând doar semne mai adânci. Pentru acest tip de lustruire, ar trebui să aveți întotdeauna la îndemână câteva combinații diferite de tampon și lustruire pentru a încerca să obțineți cât mai multe corecții posibil, lăsând totuși un finisaj frumos și lucios, așa cum se arată aici.

LUSTR.Levelsofpaintcorection (4)

LUSTR.Levelsofpaintcorection (5)

Acestea ar necesita o combinație mult mai grea de tampon/lustru pentru îmbunătățire, la care vom ajunge mai jos...

LUSTR.Levelsofpaintcorection (6)

Aceasta este secțiunea a 4-a, care a primit 2 etape de lustruire. Evident, este MULT mai bună decât secțiunea cu doar 1 etapă de lustruire și este aproape perfectă. Acesta este ceea ce aș numi 90-95%+ perfect și voi explica de ce mai jos...

LUSTR.Levelsofpaintcorection (7)

Aici, dacă te uiți sub și în jurul semnelor „x”, vei observa niște defecte mai profunde aleatorii, care nu au putut fi îndepărtate cu lustruirea în 2 etape.

LUSTR.Levelsofpaintcorection (8)

Mai sus este aceeași secțiune doar la un unghi și poziție ușor diferite pe panou.

LUSTR.Levelsofpaintcorection (9)

Și aici am marcat câteva vârtejuri mai adânci cu un X.

LUSTR.Levelsofpaintcorection (10)

Iată secțiunea a 3-a care a primit 3 etape de corectare. Aș considera că 95%+ este perfect, deoarece cred cu adevărat că, dacă nu aveți de-a face cu o mașină nou-nouță, cu vopsea foarte bună, vor exista întotdeauna vârtejuri adânci aleatorii, cum ar fi cele marcate cu un X deasupra. Aceasta înseamnă că vopseaua unei mașini va fi rareori perfectă, dar nu este imposibil. Pe o vopsea neagră neagră sensibilă, poate fi aproape imposibil să faci chiar și perfecțiunea să dureze mai mult decât o spălare, așa cum unii dintre noi știm prea bine până acum! Iată o altă fotografie din a treia secțiune...

LUSTR.Levelsofpaintcorection (11)

Și iată de ce nu îl numesc perfect...

LUSTR.Levelsofpaintcorection (12)

Numărul 1 de mai sus arată un semn de vârtej mai adânc în acea a treia secțiune, care este aproape perfect. Motivul pentru care această secțiune este „mai perfectă” decât a 4-a secțiune care a primit doar 2 etape este pur și simplu pentru că vor rămâne mai multe dintre aceste semne de vârtej mai adânci după 2 etape de lustruire decât cu 3 etape. În cazul acestui portbagaj, cred că au fost poate 5-8 pe secțiunea a 4-a/2 trepte și doar 1-3 pe secțiunea a 3-a/3 trepte. Pentru cei care se întreabă, numărul 2 de mai sus arată o linie de bandă între a 3-a și a 4-a secțiune, așa că nu o voi ține împotriva nici unei secțiuni pentru acel semn adânc :). Mai jos este doar o altă fotografie a acelei linii de bandă, ușor vizibilă dintr-un unghi diferit al celei de-a treia secțiuni, care în această fotografie arată perfect...

LUSTR.Levelsofpaintcorection (13)

Acum câteva fotografii în interiorul magazinului...

LUSTR.Levelsofpaintcorection (14)

Acesta este motivul pentru care ar trebui să aveți întotdeauna câteva surse de lumină disponibile atunci când încercați să realizați un nivel ridicat de corecție a vopselei. Ceea ce arată destul de bine afară, în acest caz arată și mai rău în interiorul magazinului cu luminile indirecte. „Lumina” mare este de fapt doar un luminator la magazinul nostru. Deasupra este secțiunea înainte, iar dedesubt este linia dintre lustruirea înainte și în 1 etapă...

LUSTR.Levelsofpaintcorection (15)

Puteți spune cu ușurință cât de mai întunecată arată vopseaua și când vă uitați la această mașină fără lumină directă, diferența de luciu ar fi mult diferită între cele două secțiuni. Secțiunea de dinainte de aici are de fapt un strat de ceară peste ea, așa că este cât de bine poate arăta. De asemenea, puteți vedea cu ușurință toate semnele mai adânci rămase după doar o etapă de lustruire în partea stângă de mai sus.

Mai jos arată linia dintre înainte și 3 etape de lustruire. Aici nu puteți vedea clar semne mai adânci, iar vopseaua este practic neagră față de gri. Diferență uriașă și o îmbunătățire atât de bună pe cât ne-am putea aștepta vreodată.

LUSTR.Levelsofpaintcorection (16)

LUSTR.Levelsofpaintcorection (17)

Ei bine, asta e tot ce am pentru azi. Pentru a rezuma, aș evalua condiția anterioară ca fiind 40-50% perfectă. Lustruirea în 1 etapă mi-a dat aproximativ 70%, în 2 etape aproximativ 90-95% și în 3 etape 95%+. Un lucru de remarcat este că sensibilitatea vopselei variază, iar cantitatea de corecție pe care o poate obține fiecare etapă de lustruire poate varia foarte mult. De exemplu, dacă vopseaua mult mai rezistentă de pe un Mercedes arăta ca secțiunea anterioară de aici, vă poate păcăli să credeți că o puteți corecta cu ușurință aproape de perfectă în doar 2 sau 3 etape de lustruire. Cu toate acestea, cu acest tip de vopsea, puteți trece doar de la 50-55% cu 1 etapă și 70-80% cu 2 etape. În aceste cazuri, ne place să le spunem clienților să facă fie o corecție în 2 sau 3 etape (pentru că 1 etapă nu va face prea multă diferență) sau o lustruire simplă all-in-one, necorectivă pentru a spori luciul putin.

Sper că vă ajută puțin la înțelegerea nivelurilor de corecție a vopselei și voi încerca să fac un articol de continuare foarte curând, care să demonstreze cum reacționează diferite tipuri de vopsea la același proces de lustruire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu