Totalul afișărilor de pagină

luni, 9 mai 2022

Cum să lustruiți și să îngrijiți fibra de carbon?

 Deși fibra de carbon de pe vehicule poate fi considerată materiale exotice, din fericire, nu necesită instrumente, produse sau tehnici de întreținere exotice pentru a le menține să arate cât mai bine!

În cea mai mare parte, poți și ar trebui să ai grijă de componentele tale din fibră de carbon nu altfel decât faci cu suprafețele vopsite. Le spălați la fel cum ați vopsi, le puteți lustrui pentru a elimina vârtejele și a crește luciul și le puteți epila și sigilați la fel.

Cu majoritatea fibrelor de carbon cu care am lucrat, am găsit în general că stratul transparent de pe ele este puțin moale. Având în vedere acest lucru, voi începe întotdeauna cu cea mai puțin agresivă metodă și voi merge în sus după cum este necesar pentru a obține rezultatele dorite.

Deoarece hotele din fibră de carbon de pe piața de schimb sunt probabil cele mai comune articole disponibile, voi folosi asta ca exemplu despre cum să le îngrijesc. Pentru întreținere regulată, spălați și uscați la fel ca restul vehiculului și aplicați ceara sau materialul de etanșare la alegere. De câteva ori pe an (mai ales în statele nordice), veți dori să utilizați o bară de argilă pentru a îndepărta contaminanții încorporați... exact așa cum ați face cu restul mașinii. Și când doriți să lustruiți cu mașina pentru a elimina vârtejele și/sau a restabili luciul și claritatea, atunci aș recomanda să utilizați produse de lustruire de calitate mai fine, cum ar fi Menzerna 106FA sau Meguiars M205 și tampoane de lustruit mai ușoare, cum ar fi Black , White ., sau Tangerine Lake Country pad.

Mai jos este un exemplu de fibră de carbon care a fost puternic învârtită cu holograme (cel mai probabil din fabrică, deoarece mașina avea doar 800 de mile pe ea!). Aceasta a fost pe un Ferrari F430 Scuderia care are multă fibră de carbon pe mașină. Când mi-am făcut inspecția inițială la interiorul mașinii, am observat rapid că panourile ușilor CF erau puțin încețoșate, iar când mi-am aprins luminile pe ele, am văzut cât de proaste erau. Cu câțiva pași rapizi, însă, am reușit să aduc culoarea și strălucirea fibrei de carbon la un nivel cu totul nou și arăta absolut uimitor când am terminat.

Uitați-vă la cât de rele erau vârtejurile, ceața și hologramele înainte:

Ferrari F430 Scuderia fibră de carbon vârtej, ceață și holograme

Mai întâi am curățat bine suprafața folosind o sticlă de pulverizare cu Optimum No Rinse și am uscat-o. Apoi am scos cu bandă adezivă toate elementele de tăiere și de montare. Când a fost gata, am ales Meguiars M205 cu un tampon Tangerine Hydro-Tech de 4″ (taie mai bine decât albul, dar finisează aproape la fel de bine ca negru) și am folosit polizorul meu Porter Cable 7424XP D/A . Principalul motiv pentru care am ales computerul în locul rotativului Makita este că este mai mic și mai ușor de lucrat în zonele înguste. După o singură trecere, această combinație a reușit să îndepărteze probabil 95% din toate defectele și am observat imediat o mare diferență de culoare, cu toate hazurile îndepărtate în siguranță.

Lustruire fibră de carbon Ferrari F430 Scuderia

După o trecere de lustruire, dar înainte de aplicarea unui etanșant:

Ferrari F430 Scuderia fibra de carbon dupa lustruire

După lustruire, l-am șters cu Meguiars M34 Final Inspection pentru a îndepărta toate reziduurile de pe lustruire, apoi am completat-o ​​cu sigilantul Wet Diamond de la Blackfire . Acest lucru a adăugat și mai mult luciu, împreună cu un strat de protecție durabilă, de asemenea.

Fibră de carbon Ferrari F430 Scuderia cu sigilant Blackfire Wet Diamond

Ferrari F430 Scuderia fibră de carbon după lustruire și etanșare

Deci morala poveștii aici este să nu vă fie frică să vă îngrijiți și să lustruiți fibra de carbon... are nevoie de dragoste la fel ca vopseaua de pe mașina dvs.! Doar fiți blând cu el, fără substanțe chimice dure și utilizați lacuri și tampoane de calitate fine atunci când efectuați îndepărtarea defectelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu