Ce este coaja de portocală și cum o remediați? Prima parte din două.
Coaja de portocală este termenul folosit în mod obișnuit pentru a descrie un finisaj care nu este foarte plat dintr-un motiv sau altul. Dacă te uiți la suprafața unei portocale nedecojite, vei observa că suprafața nu este cu adevărat netedă, ci mai degrabă are puncte mai înalte și puncte inferioare.
Atunci când sunt pulverizate lichide (grund-sigilant, strat de bază, strat transparent, etc.), ele sunt amestecate cu aer sub presiune pentru a propulsa și „atomiza” lichidul, adică, sparge lichidul în multe picături mici, care vor ajunge la suprafața dorită. Cu cât picăturile sunt mai mici și fluxul de aer care le propulsează mai neted, cu atât suprafața vopsită va arăta mai uniformă și netedă. De asemenea, pe măsură ce micile picături aterizează la suprafață, se aplatizează (datorită legăturii adezive de pe picătura de vopsea și suprafață și gravitația sau alte mijloace de a crea atracție) și cu atât se așează mai plate înainte de a se usca; cu atât finisajul va fi mai fin. Cu cât vopseaua este mai plată, cu atât reflexiile vor fi mai clare și mai clare. Acesta este, de asemenea, motivul pentru care o lucrare de vopsea remarcabilă este denumită „ca sticla”.
În ciuda beneficiilor optice ale unei suprafețe plane, aproape toate mașinile au multă coajă de portocală în comparație cu mașinile fabricate cu doar 10 ani în urmă. În timp ce reprezentanții de vânzări ale dealerilor de la diverși producători au fost citați care susțin că acest lucru este făcut intenționat „pentru a ajuta la ascunderea zgârieturilor”, adevărul problemei este probabil mult mai profund decât atât.
Compuși organici volatili și poluare
Legile COV au devenit din ce în ce mai dure în America de Nord și Europa în ultimele decenii, pe măsură ce guvernele naționale și locale încearcă să elimine poluarea și efectele pe termen lung ale gazelor cu efect de seră. Deși acesta este un lucru bun pentru sănătatea noastră și a generației viitoare, legi mai dure înseamnă lucrări de vopsea mai puțin atractive din punct de vedere estetic din fabrică, deoarece restricțiile de vopsea permit tot mai puține COV. Compușii organici volatili sunt părțile vopselei care țin moleculele de pigment într-o distribuție uniformă pentru a ajuta la transportul pigmentului prin aer sub formă lichidă și pe suprafață. Odată ce vopseaua ajunge la suprafață, COV-urile se evaporă din finisaj, lăsând vopseaua să devină solidă și uscată. Dacă ați fost vreodată în preajma unui atelier de vopsire, probabil că ați simțit mirosul de COV în aer în timp ce se evaporă, emanând un miros puternic de solvent. VOC-urile sunt folosite ca purtători de particule: ele suspendă agenți de pigment, uretan, poliuretan și alte molecule care vor rămâne în urmă odată ce se evaporă. Ele permit, de asemenea, lichidului care poate fi pulverizat să fie mult mai puțin vâscos: adică subțiază soluția lichidă pentru a fi mai puțin ca mierea și mai mult ca apa. Cu cât lichidul este mai subțire, cu atât este mai ușor de atomizat pe măsură ce iese din pistolul de vopsea și cu cât lichidul conține mai multe COV: cu atât va dura mai mult pentru a începe să devină lipicios/lipicios și cu atât va dura mai mult să se usuce . Cu cât durează mai mult până când vopseaua se usucă, cu atât vopseaua va ajunge mai plată, deoarece picăturile au suficient timp să se aseze pe o suprafață plană. Deși ar putea fi obișnuit ca vopselele din trecut să aibă un conținut de COV de peste 75% (adică,
Viitorul vopselelor pentru automobile: pe bază de apă?
Unele guverne locale / municipalități vor începe să forțeze aplicațiile de vopsea OEM să utilizeze straturi de bază pe bază de apă (stratul subțire de pigment de sub stratul transparent care oferă culoare) sau au început deja să forțeze producătorii să adopte această nouă tehnologie. În timp ce beneficiile includ o scădere mare a poluanților din aer, precum și un timp de uscare foarte rapid, aceste vopsele încă au problemele rezolvate. Deoarece straturile transparente folosite sunt încă pe bază de solvenți, ele nu se leagă complet în același mod cu stratul pe bază de apă pe care se așează. Unii proprietari de mașini mai noi se plâng de probleme anormal de ridicate de așchiere de pietre, dar este greu de dovedit dacă acest lucru se datorează noii tehnologii de vopsea sau nu. În viitor, s-ar putea foarte bine să vedem o mișcare de a elimina complet produsele pe bază de solvenți,
Acum că știți ce este coaja de portocală și puțin despre cum se formează, în următorul articol Ask-A-Pro vom discuta despre cum să scăpați de coaja de portocală, astfel încât să puteți trece de la asta:
La acest:
Rămâneţi aproape!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu