Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 14 mai 2022

Cumpărați o mașină? Consultați un detalier și identificați potențialele probleme

 Cumpărarea unui vehicul este una dintre cele mai mari achiziții pe care oricare dintre noi le-ar face vreodată. Indiferent dacă cumpărați un vehicul nou sau folosit, este important să înțelegeți cât mai mult posibil din istoricul vehiculului înainte de a face achiziția. Este întotdeauna o idee bună să vă asigurați că este sănătos din punct de vedere mecanic, așa că este adesea recomandat să consultați un mecanic de încredere dacă aveți nelămuriri cu privire la funcționarea vehiculului și nu vă simțiți confortabil să faceți singur evaluarea, dar cum rămâne cu vopseaua și corp? Cu cine vă consultați pentru a inspecta aceste zone înainte de a cumpăra un vehicul?

Finisajele auto sunt destul de delicate. Nu este nevoie de mult pentru a zgâria, zgâria sau zgâria un vehicul dacă nu ești atent și este și mai ușor să introduci urme de vârtej și murdărire. Vehiculele uzate vor necesita aproape întotdeauna o cantitate suficientă de corectare a vopselei și, probabil, multe dintre ele au avut reparații și lucrări de caroserie efectuate de-a lungul vieții, care pot fi sau nu listate în raportul de istoric al vehiculului. Din păcate, același lucru se poate spune despre vehiculele noi. Lucrăm la o mulțime de mașini noi în fiecare an și adevărul este că nu este neobișnuit ca acestea să necesite multă muncă pentru a le aduce „forma corectă a mașinii noi”, iar în unele cazuri găsim panouri care au deja a fost revopsit/reparat, în ciuda faptului că tocmai a fost ridicat de pe lotul reprezentanței.

Semne de vârtej

De obicei, este o presupunere corectă că orice vehicul care a stat pe un lot de dealer mai mult de câteva zile a fost spălat sau curățat într-un fel și poate fi tot ce este nevoie pentru a deteriora vopseaua. Urmele de vârtej sunt o vedere comună la mașinile noi din cauza metodelor de spălare necorespunzătoare utilizate de majoritatea dealerilor. O spălătorie proastă, fie manuală, fie cu mașina, este tot ce este nevoie pentru a crea aceste zgârieturi fine în finisajul unei mașini nou-nouțe, precum cele văzute în imaginea următoare a unui nou BMW X5.

ATD |  PDI

Dacă cumpărați un vehicul second-hand, este posibil ca vopseaua să fi fost supusă unor ani de spălare și uscare necorespunzătoare. Următoarea fotografie arată un vehicul care avea doar 2 ani, cu mai puțin de 7.000 de mile pe el, dar care a fost întreținut prin spălări frecvente gratuite de tuneluri și spălătorii auto cu servicii complete, unde mașina a fost condusă printr-o spălătorie de tunel și apoi ștersă la sfarsit. Acest lucru necesită o recondiționare serioasă și, prin urmare, mai mulți bani din buzunar în plus față de costul vehiculului.

ATD |  PDI

Holograme

Hologramele rotative, numite și trasee tampon, pot fi găsite pe vehiculele noi și folosite. Polizorul rotativ este instrumentul ales de majoritatea magazinelor de detaliu și caroseriei. Dacă vehiculul a fost șlefuit cu o mașină rotativă și un tampon de lână, este aproape garantat că vor rămâne holograme. Aceste defecte cu aspect unic pot fi înlăturate printr-un proces adecvat de corectare a vopselei, deci nu ar trebui să fie o problemă, dar este doar un alt cost potențial de luat în considerare dacă nu veți face singuri lucrările de corectare.

ATD |  BMW 750 LI

Zgârieturi (RIDS)

Este obișnuit ca mașinile noi să fi trecut printr-o călătorie destul de mare înainte de a ajunge la reprezentanța locală. Transportul cu camionul, calea ferată și barca înseamnă că mulți oameni au lucrat în jurul vehiculului, încărcându-l și descarcându-l pe măsură ce acesta este mutat dintr-un loc în altul. Odată ce mașina ajunge la reprezentanță, se poate așeza pe podeaua showroom-ului sau pe terenul unde persoanele interesate se pot atinge, lovi și freca de ea. Având toate acestea în minte, este aproape garantat că vor fi câteva zgârieturi mai profunde de care să rețineți, cum ar fi aceste semne care au fost găsite pe spatele acestui Porsche nou-nouț 2017.

ATD |  PDI

Vehiculele rulate pot avea un trecut mult mai interesant, iar zgârieturile sunt inevitabile. Fie că este vorba de un coș de cumpărături la supermarket, de copii care se joacă în jurul lui sau chiar de un atac al unor curcani sălbatici (da, se poate întâmpla – vezi imaginea de mai jos a unui BMW 335i second hand), detalierul tău va putea ajuta la identificarea care zgârieturile pot fi îndepărtate în siguranță prin corectarea vopselei și/sau șlefuire sau care ar fi pătruns în stratul transparent, prin urmare, necesită retușarea vopselei sau caroserie pentru a fi reparate în mod corespunzător. Aici puteți determina câte investiții potențiale pot fi necesare pentru a repara o zonă. În mod evident, lucrările de corectare a vopselei vor fi mult mai puțin costisitoare decât revopsirea.

ATD |  PDI

Semne de șlefuire

Pe baza experienței noastre de lucru cu mașini noi, acest tip de defect nu este prea frecvent la majoritatea vehiculelor, totuși mașinile de ultimă generație pot primi o atenție suplimentară pe linia de asamblare înainte de a pleca. Aceasta poate include șlefuirea la fața locului pentru a reduce sau îndepărta orice particule mici de praf sau alte imperfecțiuni care ar fi putut fi introduse în timpul vopsirii. Din păcate, această atenție suplimentară primește rareori amestecarea și lustruirea corespunzătoare după aceea, lăsând pete inestetice de urme de șlefuire, cum ar fi cele afișate pe acest nou-nouț Dodge Challenger Hellcat.

ATD |  2016 Hellcat

Panouri revopsite/reparate

Credeți sau nu, nu este prea neobișnuit ca mașinile noi să fi avut un panou revopsit sau reparat fie înainte de a părăsi fabrica, fie înainte de a fi scoase la vânzare la o reprezentanță. Îmi imaginez că acest lucru se datorează unui accident care a necesitat reparații, poate ceva care s-a întâmplat în timpul încărcării sau descărcarii vehiculului sau în timp ce îl mutați într-un lot aglomerat al unei reprezentanțe. În fiecare caz în care am găsit semne de vopsire pe o mașină nou-nouță, noului proprietar nu a fost dezvăluit că au fost efectuate lucrări de reparație și nici nu a fost menționat în raportul de istoric al vehiculului.

Fotografia de mai jos arată ochi de pește pe hayonul unui Dodge Ram nou-nouț. Acest tip de defect nu se găsește în mod obișnuit în vopseaua aplicată din fabrică și, de asemenea, indicatorul nostru de grosime a vopselei a arătat că acest panou era destul de mai gros decât panourile adiacente, ceea ce este un alt steag roșu.

ATD |  PDI

Indicatoarele pentru grosimea vopselei sunt destul de utile în identificarea lucrărilor de reparații anterioare, deoarece s-ar putea să dai peste o zonă care este de 10 ori mai groasă decât restul unui panou, sugerând că ar putea exista umplutură pentru caroserie în acea locație, totuși, chiar și cu un indicator de grosime a vopselei în mână, există nu este un substitut pentru un ochi antrenat. Posibilitatea de a identifica diferențele de texturi ale suprafeței, culoare și alte detalii minore va ajuta la identificarea zonelor potențiale revopsite.

Panourile revopsite nu sunt neapărat un lucru rău, dar asta presupune că reparația a fost făcută corect. Fotografiile prezentate aici sunt semne evidente că lucrările de reparație ar putea să nu corespundă standardelor noastre înalte, iar ultimul lucru pe care doriți să-l faceți este să achiziționați un vehicul care ar putea avea probleme considerabile de vopsea/caroserie. Nu vă puneți toată încrederea în raportul de istoric al vehiculului, deoarece accidentele și reparațiile nu sunt întotdeauna înregistrate. Puneți un ochi instruit să inspecteze cu atenție vehiculul pentru a vă liniști mintea.

ATD |  PDI

Pulverizare excesivă

O altă problemă comună la vehiculele noi și uzate este suprasprayul de vopsea. Acesta este rezultatul particulelor de vopsea din aer care aterizează pe un panou de caroserie adiacent sau pe un vehicul în timp ce se efectuează o reparație. Vestea bună este că acest lucru este adesea remediat cu ușurință fie printr-o formă de argilă de detaliere, fie cu corectarea vopselei.

ATD |  PDI

Scopul acestui articol a fost de a ajuta la evidențierea defectelor obișnuite care pot duce la costuri suplimentare după achiziție. Am vrut să ajut la identificarea problemelor comune pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la ceea ce poate avea în fața ta dacă achiziționezi fără să știi un vehicul care a fost îngrijit prost. Dacă nu vă considerați un expert în identificarea semnelor de vopsea/caroserie sau a zonelor care vor trebui abordate de un detalier, atunci nu vă bazați doar pe rapoartele istoricului vehiculului înainte de a face achiziția. În schimb, luați în considerare consultarea cu un profesionist de încredere pentru a vă asigura că nu există semnale roșii care ar putea duce la probleme costisitoare în viitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu