Sunt adesea întrebat ce proces și produse ar trebui utilizate pe un vehicul pentru a îndepărta defectele de suprafață și a produce un finisaj lucios. Fie că inspectez o mașină pentru un potențial client, fie că răspund la o întrebare pentru un amator/entuziast, răspunsul este întotdeauna similar... „Va trebui să fac un loc de testare pentru a fi sigur”.
Un punct de testare vă va permite să evaluați multe lucruri, cum ar fi severitatea defectelor de suprafață și modul în care vopseaua reacționează la corecție. Este important să vă amintiți să utilizați întotdeauna cea mai puțin agresivă metodă posibilă pentru a obține rezultatele dorite. După cum arată fotografia următoare, stratul transparent OEM este o parte subțire și valoroasă a sistemului de vopsea. Învățarea utilizării celei mai puțin agresive metode de corecție va ajuta la păstrarea stratului transparent de pe vehicul.
Foto: Indicatorul electronic de grosime a vopselei (adică Defelsko ) arată grosimea vopselei unui nou SUV Audi. Notă: Această măsurătoare este grosimea totală , inclusiv grund, strat de bază și strat transparent, prin urmare stratul transparent este doar o fracțiune din această măsurătoare. Pentru a vă oferi un punct de referință, o coală de hârtie standard pentru computer este puțin mai groasă decât citirea prezentată mai sus (~95 microni conform unei surse online).
Efectuarea punctului de testare
Înainte de a continua cu orice corectare a vopselei, asigurați-vă că ați spălat și decontaminat corespunzător suprafețele exterioare. S-ar putea să fii surprins de ceea ce se poate ascunde sub un strat de glazură, ceară și/sau contaminare. Odată ce suprafața este complet curată, este important să inspectați vopseaua cu iluminare adecvată. Acest lucru vă va oferi o idee despre starea vopselei înainte de a începe testarea.
Dacă lucrați la un vehicul pentru prima dată, este întotdeauna o idee bună să începeți cu ceva foarte blând, cum ar fi o lustruire ușoară și un tampon de lustruit (Exemplu: Meguiar's M205 pe un tampon de lustruit White Lake Country ). Vehiculele care au vopsea mai moale adesea nu au nevoie de mai mult decât atât pentru a obține rezultate destul de grozave. Odată ce dobândiți experiență cu multe mărci, modele și culori de vehicule, este posibil să puteți începe să faceți presupuneri mai educate cu privire la combinația adecvată de produs și tampon care va fi necesară pentru a obține rezultatele dorite pe baza stării inițiale a vopselei.
Foto: Imaginea anterioară arată ușoare murdăriri, totuși, din cauza durității percepute a vopselei, a fost necesară o lustruire medie pentru a îndepărta chiar și aceste zgârieturi foarte slabe.
Foto: Imaginea anterioară arată o vopsea foarte neglijată, totuși, deoarece vopseaua era destul de moale, un tampon de tăiere Lake Country Orange Light și un compus de tăiere au reușit să îndepărteze marea majoritate a defectelor. A fost apoi rafinat cu un pas final de lustruire.
Tind să-mi fac locul (sau punctele) de testare pe o suprafață mare și plană, cum ar fi capota. Îmi place să îndepărtez un pătrat mic (aproximativ 2×2′) și apoi lustruiesc zona cu primul meu produs de testare și combo de tampon. Liniile de bandă îmi oferă o modalitate foarte ușoară de a compara locul meu de testare cu vopseaua originală. Odată ce am lustruit secțiunea, voi îndepărta banda și voi examina rezultatele cu mare atenție, cu iluminare adecvată.
Evaluarea punctului dvs. de testare
Este important să vă examinați locul de testare pentru a determina dacă trebuie să vă schimbați variabilele de lucru pentru a vă modifica rezultatele.
Lucruri de căutat:
- Vârtejurile rămase – Dacă observați că mai există o cantitate semnificativă de vârtejuri sau alte defecte mai ușoare rămase după punctul de testare, este adesea o presupunere corectă că nu ați fost suficient de agresiv cu testul inițial. Poate fi necesar să vă schimbați produsul, pad-ul, tehnica sau o combinație a acestor variabile pentru a vă îmbunătăți rezultatele.
- Random Isolated Deeper Scratch (RIDS) – Dacă vârtejurile și alte defecte ușoare până la moderate au fost eliminate, dar defecte mai grele rămân, trebuie să luați o decizie. Vrei să fii mai agresiv (adică să îndepărtezi mai multă vopsea) pentru a elimina defectele mai grele sau testul tău inițial a produs rezultatele dorite? Pentru multe vehicule conduse zilnic, este adesea OK să lăsați defectele mai profunde în pace, deoarece nu doriți să îndepărtați mai mult strat transparent decât este necesar, însă acest lucru depinde în cele din urmă de client. Nu uitați să folosiți o bună judecată în aceste situații. Nu urmăriți defecte profunde dacă citirile vopselei sunt deosebit de scăzute. Pur și simplu nu merită riscul, în opinia mea.
- Micro Marring / Haze– Dacă observați micro-marting, fie ați fost prea agresiv cu punctul de testare, fie pur și simplu trebuie să continuați cu un lac de finisare pentru a rafina zona. Dacă ați avut de-a face doar cu defecte minore, ar trebui să sperați să reușiți să finalizați fără a se deteriora și, prin urmare, nu este nevoie de un al doilea pas de lustruire. Dacă acesta este cazul, efectuați un alt punct de testare cu o metodă mai puțin agresivă și examinați-vă rezultatele pentru a vedea dacă puteți obține un nivel similar de corecție fără a produce nicio deteriorare. Dacă ați avut de-a face cu o vopsea mai neglijată care a necesitat amestecare pentru a atinge nivelul dorit de corecție, este obișnuit să vedeți deteriorarea după care trebuie să fie rafinată. În acest caz, doriți pur și simplu să vă asigurați că ați putut elimina defectele originale cu procesul de tăiere,
Fotografie: Imaginea de mai sus arată un punct de testare care a îndepărtat marea majoritate a defectelor ușoare până la moderate (vârtejuri), în timp ce a terminat fără a se deteriora. Aceasta este cheia pentru o corecție într-un singur pas.
Foto: Fotografia anterioară arată vopsea foarte neglijată, care a necesitat tăiere grea. După cum era de așteptat, acest proces a lăsat o cantitate considerabilă de ceață/marting. Acest lucru trebuie rafinat cu un pas final de lustruire pentru a produce un finisaj impecabil.
Modificarea procesului de corectare
- Combo produs și tampon – Combinația de produs și tampon este prima cheie într-un proces de corectare a vopselei de succes. Este de remarcat faptul că agresivitatea unui produs depinde de tamponul pe care îl utilizați cu produsul respectiv. De exemplu, puteți folosi o lustruire ușoară cu un tampon de tăiere pentru a obține mai multă tăiere și puteți utiliza un compus de tăiere cu un tampon de finisare pentru mai puține tăieturi. Odată ce începi să realizezi că nu există o „combinație corectă de produs/tampă”, poți învăța să-ți ajustezi combinația produs/pad pentru a produce cea mai bună tăiere și finisare posibilă.
- Viteza mașinii – Ajustarea vitezei mașinii va produce, de asemenea, rezultate diferite. În general, viteze mai mari sunt adesea folosite pentru o corecție mai grea și viteze mai mici sunt folosite pentru lustruirea fină. Viteza poate fi, de asemenea, modificată pe parcursul ciclului de lucru. Puteți începe cu o viteză mai mare pentru mai multă tăiere și puteți termina cu o viteză mai mică pentru a promova un finisaj mai bun, nu vă fie teamă să experimentați!
- Presiunea – Presiunea este o altă variabilă care trebuie luată în considerare atunci când se determină cea mai bună metodă de corecție. În mod obișnuit, mai multă presiune produce mai multă tăiere și mai puțină presiune produce mai puțină tăiere. Rețineți că nu trebuie să mențineți o presiune constantă pe tot parcursul ciclului de lustruire. Este posibil să descoperiți că trebuie să începeți cu o presiune mare până la moderată pentru a produce puterea de tăiere dorită spre începutul ciclului de lucru și apoi să reduceți treptat presiunea pentru a obține un finisaj mai bun.
- Viteza brațului – Viteza lentă a brațului este cheia pentru majoritatea proceselor de corectare a vopselei. Aceasta este o componentă a tehnicii care este adesea trecută cu vederea sau uitată de amatori. Trebuie să lăsați suficient timp pentru ca abrazivii din compus sau lustrui să lucreze împotriva vopselei. Dacă te miști prea repede, nu vei obține rezultatele dorite.
Prezentare generală
Un punct de testare este un punct critic în procesul de corecție. Acest test, sau o serie de teste, vă permite să dezvoltați un plan de atac care va produce rezultate consistente pe întregul vehicul. Multe vopsele și lacuri reacționează diferit, așa că nu există o formulă garantată pentru succes. Experiența vă va ajuta să vă grăbiți procesul de selecție, dar nu este nimic în neregulă să vă acordați timp pentru a determina cel mai bun proces de corectare posibil. În general, ar trebui să urmăriți să obțineți nivelul dorit de corecție în cel mult doi pași. Produsele disponibile astăzi permit o putere mare de tăiere (atunci când este necesar) cu un finisaj general bun care ar trebui să fie ușor de rafinat cu o singură etapă de lustruire. Există întotdeauna excepții de la aceasta, deoarece fiecare situație este diferită, dar pentru marea majoritate a situațiilor,
Ca întotdeauna, mulțumesc pentru lectură!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu