Totalul afișărilor de pagină

joi, 5 mai 2022

Concurență în detaliu

 

Acest articol a fost publicat inițial în Buletinul informativ IDA The Detail Dialogue martie 2021

În multe dintre sesiunile mele de antrenament, de obicei apare subiectul competiției. De multe ori, cu niște povești destul de interesante împărtășite despre cum concurenții au copiat, furat, înșelat, calomniat, ce vrei să spui. Inutil să spun că, de obicei, concurența este ceva negativ pentru cei mai mulți detalieri profesioniști. Așadar, pentru colegii mei detalieri care au probleme cu concurența, vreau să împărtășesc câteva sfaturi pentru a vă ajuta cu această dilemă comună.

Frustrarea concurenței 

Nu există nicio îndoială că concurența poate fi uneori foarte frustrantă. Când detalierii îmi împărtășesc experiențele lor despre concurență, pot simți rapid nivelul lor de frustrare. Unele dintre motivele comune pentru a fi frustrați de concurenții lor se datorează unor lucruri precum;

  • Prețuri
  • Mentalitate de pisică de copiere
  • Exclusivitate
  • Locatie geografica
  • Clientelă
  • Fosti angajati

Toate lucrurile pe care eu însumi le-am experimentat la un moment dat în ceea ce privește competiția. Concurența poate deveni frustrantă mai ales atunci când este personalizată de un concurent. În conversații, am auzit povești de la detalieri care se simt neputincioși în a avea de-a face cu cineva care nu are decât rea voință față de ei și de afacerile lor. Vom aborda această frustrare mai târziu în acest articol.

Ce este Competiția?

Concurența poate fi descrisă pur și simplu ca două sau mai multe companii care vizează un public sau o piață similară pentru a vinde/furniza produse sau servicii similare. Această rivalitate creează un concurs pentru a câștiga clienți, a crește veniturile sau a câștiga cotă de piață în comparație cu alți concurenți.

În competiție, există diferite tipuri de competiție, cum ar fi;

  • Concurență directă – În detaliu, aceasta ar fi descrisă ca două sau mai multe magazine similare care furnizează și vând aceleași servicii/produse sau aceleași clienți pentru a câștiga o cotă de piață. Aceasta este de obicei cea mai comună în detalii.
  • Concurență directă – În detaliu, ar fi două companii care vând/furnizează un serviciu în aceeași industrie, același tip de clienți, dar nu oferă aceleași produse sau servicii. Gândiți-vă la un dealer versus un magazin de detalii. Reprezentanța poate oferi „detalii” clienților săi, dar nu este aproape în comparație cu ceea ce oferă un magazin de detalii. Nu chiar mere la mere ca concurenți.
  • Concurență potențială – Aceasta ar fi o companie sau un furnizor care ar putea crea tehnologie care ar putea crea o soluție care ar afecta un magazin de detalii. De exemplu, să presupunem că o companie creează tehnologie de vopsea care înlocuiește nevoia de a avea un strat ceramic. În opinia mea, acest tip de competiție se află de obicei în previziuni sau potențiale amenințări, așa cum voi explica în acest articol.

Importanța concurenței în detaliere

A fi singurul joc din oraș ar putea suna grozav, dar concurența este o componentă importantă în afacerea de detaliere. Concurența sănătoasă face să se uite la afacerile lor pentru punctele slabe, punctele forte, inovația, serviciile suplimentare, concentrarea pe marketing și branding sunt doar câteva dintre exemplele pe care le creează concurența. Este vechea zicală, „dacă nimic nu se schimbă, nimic nu se schimbă”. Veți observa în orașele foarte mici, unde există doar una dintr-o anumită afacere, acestea tind să nu se schimbe niciodată și să continue să facă lucrurile la fel pentru totdeauna.

Personal, îmi amintesc când lucram pentru un dealer și eram singurul joc din oraș aici, în Fort Wayne, pentru detalii highline. A fost grozav pentru o vreme, dar a trebuit să caut modalități de a concura pentru a deveni cel mai bun joc din oraș până când angajații au plecat și au început propriul lor magazin sau companii concurente. Concurența a început o evoluție în continuă schimbare a acelei afaceri odată ce concurenții au intrat pe piață. În cele din urmă, eu însumi am ajuns să părăsesc acea companie și să concurez cu ceea ce am creat acolo. E amuzant cum lucrurile se pot schimba în acest fel.

Beneficiile și dezavantajele concurenței

După cum probabil începeți să observați, concurența are beneficii pentru un magazin de detalii. Unele dintre aceste beneficii sunt;

  • Crearea de conștientizare și creștere pe piață
  • Prin crearea de conștientizare, crește apoi cererea de servicii de detaliere
  • Această cerere crește apoi inovația
  • Ajută la determinarea avantajului competitiv
  • Serviciu îmbunătățit pentru clienți pe piață
  • Crește dezvoltarea pe termen lung a pieței

Din păcate, concurența are și o parte echitabilă de dezavantaje și aici se află majoritatea frustrărilor magazinelor de detaliu. Unele dintre dezavantaje sunt;

  • Forțat să concureze pe piață
  • Copiați mentalitatea pisicilor de către concurenți care nu sunt inovatori
  • Cota de piață redusă la minimum sau forțată să fie împărțită de alți concurenți
  • Cheltuieli de marketing crescute pentru a face față concurenților
  • Pierderea potențială a identității companiei sau a mărcii
  • Pierderea concentrării companiei din cauza frustrărilor aduse de concurenți
  • Confuzia clienților de pe piață
  • Clienții sub presiunea concurenților rivali

Sfaturi pentru a face față concurenței

Competiția poate deveni adesea o încercare urâtă și frustrantă. Am avut parte de situații cu concurenți în trecut, care au fost atât provocatoare, cât și frustrante. Prin aceste experiențe, am învățat cum să trec peste provocările concurenței și să fac competiția să funcționeze în favoarea mea. Iată câteva sfaturi care se ocupă de concurență care m-au ajutat pe mine și pe mulți colegi cu care i-am ajutat în trecut.

  • Nu vă concentrați asupra concurenților

Oferă afacerii tale toată energia și concentrarea, nu concurenților tăi! Deși este acceptabil să fii informat cu privire la ceva ce fac concurenții tăi, cel mai rău lucru pe care l-ai putea face este să-ți îndrepti toată concentrarea și energia asupra concurenților tăi. Acest lucru vă va face doar să vă pierdeți concentrarea și să vă schimbați în mod negativ direcția afacerii. Este important să știți despre ce sunt concurenții dvs., dar nu faceți o prioritate să știți tot ce fac ei. De exemplu, nu îmi urmăresc pe niciunul dintre concurenții mei pe rețelele de socializare și nici nu țin cont de ceea ce fac ei în fiecare moment de trezire. Îți distrage atenția doar de la obiectivul tău principal, de afacerea ta.

  • Nu o faceți personală

Dacă un concurent te are în vizor și decide să-l facă personal, nu ceda la asta. Este ceea ce vor ei și, în schimb, concentrându-se pe ceea ce este important pentru afacerea lor, ei se concentrează pe tine. Aceasta este greșeala lor, nu a ta. Personalizarea nu numai că vă va afecta negativ sănătatea mintală, dar vă va afecta și concentrarea asupra obiectivelor dvs. de afaceri.

  • Nu urăști, inovați!

Mulți concurenți îi vor copia pur și simplu pe alții pentru a încerca să fie competitivi pe o piață. Acest lucru poate fi frustrant, dar este important să rămâneți concentrat și inovator la nevoile afacerii dvs. Nu devii tu însuți un imitator! Clienții vor prefera întotdeauna inovatorii decât cei care sunt concurenți imitatori. Odată am avut un concurent care a copiat tot ce am făcut noi și, făcând asta, și-au concentrat afacerea pe o cale care nu era pentru ei și a dus doar la eșecul lamentabil. Găsiți modalități inovatoare de a interacționa cu clienții dvs. care coincid cu afacerea dvs. A fi primul pe piață vă oferă numeroase avantaje față de alți concurenți. Lucruri precum exclusivitatea cu unele mărci fac dificil pentru acești neinovatori să concureze la același nivel.

  • Distingeți-vă de competiție, găsiți-vă „Estul”

Cunoaște-ți concurența și diferențiază-te pe piață. Găsește-ți „estul” pe piață. Acest lucru poate însemna să fii cel mai bun, cel mai ieftin, cel mai rapid, cel mai mare, cel mai mic, cel mai prietenos etc. În detaliu, cu toții oferim servicii similare și concurăm pentru mulți dintre aceiași clienți. Găsiți ceea ce face afacerea dvs. unică și construiți pe asta ca parte a identității dvs.

  • Dezvoltați și cunoașteți-vă marca și imaginea

Sună simplu, dar știind ce reprezintă marca dvs. și imaginea pe care o înfățișează afacerea dvs., dictează mesajele pe care le oferiți clienților. Am văzut concurenți care neglijează acest lucru simplu și cad pe fundal pe piață. Cu toții am văzut asta drept „ce s-a întâmplat vreodată cu <introduceți numele magazinului>, nu mai auziți niciodată despre acești tipi”. Asta pentru că nu au reușit să-și stabilească brandul pentru a se diferenția de alți concurenți. Asigurați-vă că mesajul dvs. este unul pozitiv și profesional. Am văzut numeroși detalieri care transmit mesaje ridicole și negative clienților lor, doar ca să mă întreb de ce nimeni nu mai vrea să le folosească. Când marca și imaginea dvs. sunt puternice și bine stabilite, este într-adevăr dificil pentru concurenți să concureze cu dvs. Amintește-ți doar zicala,

Analiza SWOT și planificarea strategică

Analiza SWOT este o tehnică eficientă pentru a vă ajuta afacerea să dezvolte o strategie pentru a face față unor probleme precum concurența. SWOT înseamnă puncte forte, puncte slabe, oportunități și amenințări. Analiza SWOT organizează aceste trăsături prin crearea unei liste pentru fiecare componentă.

Șablon de analiză SWOT
Șablon de analiză SWOT

Desenarea unui SWOT este la fel de simplu ca desenarea a 4 pătrate pe un bloc de note și listarea pe fiecare secțiune. După cum puteți vedea în șablonul de mai sus, fiecare secțiune vă oferă câteva exemple despre ce să enumerați. Pentru ca analiza ta să aibă succes, trebuie să fii sincer și realist. Organizarea acestor gânduri pe un SWOT vă va ajuta să vă ghidați în dezvoltarea unei strategii pentru a depăși o situație precum concurența. Utilizați-vă punctele forte, abordați-vă punctele slabe, valorificați oportunitățile și recunoașteți amenințările. Aceasta este o tehnică pe care o predau în munca mea de consultanță cu detalierii și a fost un instrument extrem de util în planificarea strategică a acestora.

Gânduri de închidere

Când am început Forza Detailing în urmă cu 3 ani, am devenit un alt concurent pe piața pe care am ajutat la crearea cu 8 ani mai devreme. Fiind o figură cheie pe piață, am avut numeroase avantaje și, cu siguranță, am creat o parte echitabilă de dezavantaje pentru concurenți. Fiind fața unei alte companii, în Forza Detailing, am creat un brand și o imagine care au coincis cu reputația, calitatea și expertiza mea pe piață. Continui să caut modalități de a deveni primul de pe piața mea sau de a avea exclusivitate la servicii la care concurenții mei nu au acces. Pentru a mă diferenția de concurenți sau de cei care doresc să intre pe piața detalierii aici, în nord-estul Indianei.

Competiția pentru mine este adesea mai benefică decât ceva negativ. Concurența în detalii poate fi adesea foarte urâtă și sunt sigur că mulți dintre voi ați experimentat multe din asta de-a lungul anilor. Este ușor să fii descurajat sau frustrat de un concurent. În cele din urmă, trebuie să vă mențineți concentrarea și energia asupra strategiei, obiectivelor, mărcii și identității dvs. ca afacere. Dacă concurenții ajung să te urmărească, lasă-i. Îți pornești drumul și nu le folosește de nimic să-ți urmeze calea. Cândva, clienții îmi spuneau că imitația este o formă de lingușire. Nu am fost niciodată flatat de concurenți, de fapt mi ​​s-a părut pur și simplu enervant. După ce am învățat să depărtez concurenții și să mă acord cu mine, acesta a fost cel mai bun lucru care a funcționat pentru mine și afacerea mea.

Acestea sunt doar câteva dintre sfaturile care vă pot ajuta să treceți prin competiție. Sperăm că veți găsi aceste sfaturi utile pentru afacerea dvs.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu