Pregătiți farurile matuite - măcinat și lustruit
Farurile vehiculelor nu sunt doar o parte esențială a siguranței rutiere. Acestea sunt cu siguranță, de asemenea, un element de design care ar trebui să evoce emoții, în mod ideal simpatii. În ambele cazuri, doriți un aspect clar și luminos al farurilor. Obțineți o iluminare ambientală bună pe întuneric și mașina arată bine.
Întrucât farurile automobilelor sunt întotdeauna direcționate în direcția de mers, acestea sunt expuse la o sarcină mecanică puternică. Nu sunt doar
murdăria străzii (praf, pietricele, film de rugină ) și influențele de mediu (ploaie, polen, insecte) care atacă farurile. Moleculele de aer au, de asemenea, un efect abraziv pentru o lungă perioadă de timp și "freacă" pe suprafața farului.
murdăria străzii (praf, pietricele, film de rugină ) și influențele de mediu (ploaie, polen, insecte) care atacă farurile. Moleculele de aer au, de asemenea, un efect abraziv pentru o lungă perioadă de timp și "freacă" pe suprafața farului.
În trecut, farurile erau din sticlă și, prin urmare, erau foarte robuste. În schimb, vehiculele moderne sunt livrate numai cu farurile din policarbonat (materiale termoplastice incolore și transparente). Farurile din plastic permit costuri mai mici, opțiuni de proiectare infinite și, în funcție de formă, o mai bună protecție împotriva ruperii de aschii de piatră. La fel ca toate materialele plastice, farurile din policarbonat sunt sensibile la radiații UV. Producătorii protejează farurile cu acoperiri UV, dar în funcție de calitate, acestea nu rezistă pentru totdeauna. Imediat ce stratul protector UV este închis, radiațiile UV împreună cu influențele mecanice și chimice de mediu determină suprafața farului să fie mată - farurile devin „orbe”.
La unele vehicule, matul este uniform și poate avea o tentă galbenă. Unele faruri pe care nici măcar nu vrei să le privești - arată ca și cum le-ai fi atacat cu un acid. La fel ca în cazul nostru la Ford Focus Tournament, unde farurile nu sunt doar plictisitoare, ci sunt pline și cu o varietate de puncte neregulate.
Cele două planuri de vedere din fața stângă indică faptul că nu avem de-a face cu eroziunea UV „simplă”. Punctul de vedere a fost oferit de o mulțime de locuri de gravură din excremente de păsări și insecte.
Problemele pot fi văzute și mai clar sub lumina artificială gălbui. Dar, în același timp, acesta este și un exemplu foarte bun pentru a arăta potențialul prelucrării prin șlefuire și lustruire.
Daunele arătate nu sunt de fapt murdărie de suprafață. Aceasta este o coroziune a materialului de suprafață. Cu toate acestea, ar trebui să curățați complet farurile cu un produs de curățare uzat slab diluat ( APC ) și, de exemplu, un burete de insecte , înainte de a efectua etapele de lucru prezentate mai jos.
Cerințe / pregătire material
Pentru pregătirea farurilor, avem nevoie de foarte puține instrumente. Pe lângă banda de mascare și șmirghelul umed în diferite dimensiuni de cereale, o mașină de lustruit mică și un lustruit corespunzător sunt necesare pentru a readuce suprafața plasticului lustruit la un luciu ridicat.
Zonele înconjurătoare ale vopselei trebuie mascate cu bandă de mascare. În cazul nostru se folosește o bandă HPX ieftină. Pentru începători, recomandăm variantele mai rezistente la apă, cum ar fi HPX Premium 4400 sau banda de mascare Carpro .
Pasul 1: șlefuire
Unul ar trebui să se obișnuiască să înmuie abrazivele umede cu apă înainte de utilizare. Acesta este un pas esențial, care va decide ulterior cu privire la calitatea și uniformitatea teviței.
Folosim trei niveluri de șmirghel umed. Începem cu 1000.
Hârtia de șlefuit este ghidată peste far pe căi drepte, cu presiune moderată de contact, folosind vârfurile degetelor. Cu mâinile fără experiență, hârtia va aluneca mai des, aici utilizarea opțională a șlefuirii de cauciuc din spumă poate ajuta ca bază pentru șmirghel.
Cu toate acestea, atunci când recuperați șmirghelul, pot exista margini ascuțite, care la rândul lor pot provoca zgârieturi mai profunde. În cele din urmă, este o decizie individuală de a utiliza sau nu un bloc de șlefuire.
Farurile noastre arată destul de bine. O privire mai atentă relevă că nu toate defectele au fost măcinate în mod explicit. Problema este: farul a fost expus la influențe foarte corozive de foarte mult timp. Ca urmare, substanțele chimice au mâncat relativ adânc în suprafață sub influența UV, astfel încât ar fi trebuit să fie îndepărtate relativ mult material. Intensitatea tăieturii a fost selectată aici în funcție de cele mai bune probleme și siguranță (vezi caseta de informații).
Șlefuirea farurilor și a parbrizului este strict o problemă sensibilă. Problema principală aici: prin îndepărtarea materialului, unghiul de refracție este schimbat. Prin urmare, este foarte important să nu efectuați măsuri de reparație la scară largă pe aceste suprafețe. Șlefuirea trebuie să fie în cele din urmă marginală și uniformă. În cel mai rău caz, riscați probleme cu testul ușor TÜV!
Următoarele etape de șlefuire sunt efectuate conform aceleiași scheme cu hârtia de șlefuire umedă 2000 și 3000 Scopul principal nu mai este corectarea defectelor, ci rafinarea modelului de măcinare.
Înainte de a vă contamina cârpele cu praful de plastic zgâriat, vă recomandăm să supuneți farurile la un duș de apă. În funcție de mediul de lucru, acesta poate fi un jet de apă din furtunul de grădină sau apa dintr-un pulverizator fin. În acest fel, eliminați în mod sigur nu numai „făina de plastic”, ci și grăunțile abrazive, posibile și foarte periculoase ale șmirghelului umed. Curățarea atentă a farului după fiecare etapă de șlefuire este o condiție prealabilă importantă pentru un rezultat final perfect.
Din păcate, din cauza expunerii diferite, nu puteți vedea o diferență mare în imagine. Cu toate acestea, farurile noastre sunt mai transparente decât înainte. Continuăm cu șmirghelul de 3000 gr ...
După ultima etapă de măcinare și spălare, vine primul efect AHA. Cu excepția petelor provocate de pagubele adânci menționate deja, am obținut un far mult mai clar decât înainte de tratament.
Acum ar trebui să iei ceva timp și să îndepărtezi complet atât banda de mascare, cât și praful de plastic. După cum s-a sugerat deja, o combinație de duș de apă și o ștergere IPA ulterioară este o metodă dovedită și sigură de curățare conform unui script.
Produse utilizate pentru etapa de măcinare
- Hârtie de nisip umedă Nikken 1200Șmirghel umed de înaltă calitate de la Nikken în 1200 granulație pentru a înlătura defectele și denivelările vopselei.
- Hârtie de nisip umedă Nikken 2000Hârtie de nisip umedă de înaltă calitate de la Nikken în anul 2000 pentru a elimina defectele și denivelările vopselei.
- Hârtie de nisip umed Nikken 3000Șmirghel umed de înaltă calitate de la Nikken în 3000 gres pentru a înlătura defectele și denivelările vopselei.
- Banda de mascare HPX Banda de mascare de bază 25mmBanda de mascare ieftină pentru a proteja zonele sensibile și nevopsite împotriva lustruirii.
- Menzerna Control Cleaner - IPA cleaner 500mlPre-curățare și verificare rapidă a punctelor de lustruire pe vopsea și plastic - perfecte pentru curățarea vopselei înainte de aplicarea ceară.
- APS Pro Blue Snapper pânză integrală din microfibră 40x40cm 350GSMPânză de microfibră specială fără țesut, fără margini, pentru îndepărtarea reziduurilor de lustruire cu posibilități de aplicare universală în interior și exterior. Iată cârpa pentru curățătorul de control Menzerna.
Opțional:
- Monello Sanding Pad tampon pentru șlefuire cu șlefuire umedăSet de șlefuire de înaltă calitate și confortabil pentru utilizare cu șmirghel umed.
Pasul 2: lustruire
Deci suntem pregătiți pentru pasul de lustruire. Pentru aceasta avem nevoie de o mașină de lustruit cu un tampon de lustruire mic. Deoarece suprafețele farurilor sunt adesea relativ curbate, suprafața de lustruire mică ne ajută să ne odihnim uniform în timpul procesului de lustruire.
În cazul nostru, se folosește micul Rupes excentric LHR75 cu spumă de lustruit tăiată Suprafața de plastic a farului poate fi semnificativ mai dură decât vopseaua vehiculului - așa că avem nevoie de mult material pentru a fi îndepărtate. Folosiți calm bureți de lustruire duri.
O mașină de lustruit rotativă sau un mini polizor (de exemplu, Proxxon WPE) este de asemenea potrivită pentru etapa de lustruire. Cu toate acestea, nu uitați că lucrați pe plastic, iar materialele plastice pot disipa căldura abraziunii mult mai rău decât plăcile metalice. Viteza de lucru nu trebuie să depășească nivelul 3 aici și trebuie să vă deplasați întotdeauna. Puteți găsi aceste și alte diferențe față de mașinile de lustruit excentrice în acest articol al blogului: Cunoștințe de bază despre mașinile de lustruit
Procesul de lustruire nu este altfel diferit de un preparat de vopsea convențional. Menzerna folosește un polonez de gamă medie MC2200. Puneți câteva picături de polonez de dimensiuni de mazăre pe placă ...
Desigur, puteți utiliza și alte poli, chiar mai ascuțite. De asemenea, puteți lustrui în procesul dovedit în doi pași . În funcție de far, de calitatea ciotului și de combinația selectată de burete de lustruit, aveți nevoie de ceva timp înainte ca farul să își recapete frumusețea originală. Dar după cum vedeți - merită!
Cred că în acest moment majoritatea fălcilor (inclusiv a noastră) sunt pe deplin extinse. Este un rezultat mai mult decât convingător care vă permite să uitați rapid de toate necazurile. Cel mai frumos lucru despre farurile este că există două dintre ele 😉
Acum faceți din nou toți pașii din farul drept.
Produse utilizate pentru etapa de lustruire
- Rupes BigFoot LHR75E - mini mașină de lustruit excentrică de 12 mm - kit standardMașina utilă de lustruit excentrică de 75 mm pentru forme dificile, zone greu accesibile și reparații la fața locului.
- Menzerna Poloniu tăiat mediu MC2400 Polonez 250mlLinie de lustruire extrem de eficientă de la Menzerna - formulare mai fluidă pentru suprafețe mai vechi și uscate.
- APS Garnitură de mașină de lustruit de bază - burete de lustruit Ø85mm portocaliuBuretele de lustruit portocaliu cu cea mai mare rată de îndepărtare a seriei Basic. Ideal pentru prelucrarea pastelor abrazive și a lacurilor de vopsea puternice.
Alternativă pentru lustruirea mașinilor:
- APS Pro Polishing Pal ajutor de lustruire a mâinii Ø90mmAjutor de lustruire inovator, ergonomic și de înaltă calitate, realizat din PUR premium pentru șlefuitorii de mână pasionați.
- Garnitură pentru mașină de lustruit APS Pro - burete de lustruit dur + Ø98mm gri închisBuretele de lustruit gri închis cu a doua cea mai mare rată de îndepărtare a tuturor plăcuțelor disponibile de la noi. Ideal pentru corectarea defectelor severe ale vopselei în combinație cu pastele de măcinare grosieră și cu lacuri puternice de vopsea.
- Menzerna Heavy Cut Compound HCC400 Polish 250mlPoloneză de înaltă performanță cu un pas de la Menzerna. Lustruiește și creează luciu într-o singură etapă de lucru cu luciu absolut ridicat.
Opțional: etanșarea farurilor
Sigilarea farurilor reprocesate servește pentru a proteja împotriva murdăririi rapide și, mai ales, a expunerii la UV. Am vrut doar să prezentăm pe scurt acest subiect aici. Cea mai bună protecție ar fi o haină transparentă, care este practic practic în sectorul privat.
Cuarțul cu mai multe straturi - acoperirea unui sigiliu ceramic ar fi un înlocuitor ideal pentru vopsire. Și dacă doriți să mergeți și mai repede, puteți utiliza ceară complet sintetică de calibrul unui Finish Kare 1000p sau Soft99 Fusso 12M ca soluție provizorie. Din păcate, este dificil de a prezice cât de bine aderă una sau alta ceară la suprafața de plastic a farului. Încercarea de a studia încă se aplică aici.
Recomandare produs pentru etanșare
- Kit Gyeon Q2 Trim 30mlEtanșare din plastic de înaltă calitate hidrofugă, cu o durată de viață extrem de lungă și rezistență puternică la influențele chimice.
- Soft99 Fusso Coat 12Month Coating White CearCeară sintetică de înaltă calitate, acoperită cu teflon, cu o durată de viață lungă și proprietăți excelente de margele , inclusiv placă de spumă pentru aplicare.
În următorul videoclip aveți ocazia să experimentați procedura de tratament descrisă pe un alt vehicul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu