Polishati luminile din spate într-un luciu ridicat - îndepărtați vârtejurile și zgârieturile
Luminile din spate ale unui vehicul nu sunt doar o parte esențială a siguranței rutiere. De asemenea, ele sunt, de asemenea, un element important de design și, în cel mai bun caz, chiar un adevărat ochi. În ambele cazuri, doriți un aspect clar și luminos.
Recunoaște vârtejurile și zgârieturile
Spre deosebire de faruri, luminile din spate sunt expuse la eforturi mecanice mai puțin vizibile cauzate de murdăria rutieră (praf, pietre, pelicula de rugină ) și influențele mediului (vânt, ploaie, polen, insecte). Dar și aici, factorii abrazivi acționează sub formă de turbulență. Expunerea frecventă la soare și vizitele obișnuite la spălarea mașinii determină, la o inspecție mai atentă, un aspect din ce în ce mai plictisitor al suprafeței, care nu numai că este plin de vârtejuri, dar poate prezenta și zgârieturi reale.
Pentru a le recunoaște bine, avem nevoie de o sursă bună de lumină - lumini profesionale de lucru LED, cum ar fi Scanrip Sunmatch.
Apăsați-l și puteți vedea deja vârtejurile, care se extind pe întreaga suprafață a luminilor din spate.
Un prim-plan transmite percepția reală. În mod logic, aspectul vizual al vârtejurilor pe materialele plastice cu luciu înalt este similar cu cel de pe o suprafață de lac.
Pregătiți luminile din spate pentru tratament
Chiar dacă plasticul ușor din spate este ceva mai greu decât vopseaua vehiculului, acesta poate fi adus cu un luciu ridicat în același mod cu o mașină de lustruit. Înainte de a începe, totuși, ar trebui să facem câteva preparate.
Înainte de lustruire, obțineți întotdeauna obișnuința de a curăța pe scurt suprafețele sensibile cu un produs de curățare IPA sau un agent comparabil. În acest fel, ultima murdărie de suprafață este îndepărtată sau particulele aderente statice sunt îndepărtate și nu intră în buretele de lustruit.
Luminile noastre din spate au un soi de cauciuc.
Capacul de cauciuc nu trebuie să intre în contact cu lustruirea și, prin urmare, este tapetat cu bandă adezivă. În plus, banda adezivă asigură ca plasticul rezidual să nu intre în golul dintre farul și panoul vehiculului. După ce s-a uscat adânc în gol, este foarte dificil să se scoată o pastă măcinată complet (!).
Polish luminile din spate
Am terminat cu pregătirea. Acum vine partea interesantă - lustruirea. Folosim o mașină rotativă în conformitate cu standardele noastre. Aceasta necesită o experiență de polizare puțin mai mare, dar permite rezultate de corectare foarte rapide, fără vibrații excentrice enervante. Începătorii preferă să folosească o mașină de lustruit excentrică cu un disc Velcro de 75 mm ( Rupes LHR75e , LE T2000 sau Flex XFE 7-12 ).
Nu uitați că lustruirea pe plastic și plastic sunt mult mai puțin capabile să disipeze căldura abraziunii decât plăcile metalice. În special în cazul polizoarelor rotative, viteza de lucru nu trebuie să depășească niciodată nivelul 3. Nu trebuie să lăsați mașina să stea într-un singur loc o perioadă lungă de timp și să continuați în mișcare întotdeauna, indiferent dacă zgârierea este încă acolo.
Folosim un tampon Velcro de 75 mm cu un burete de lustruire de 85 mm. O placă de lustruire mai mică ne permite să măturam suprafața curbată din spate cu o suprafață de contact completă și ne permite o imagine de ansamblu foarte bună. Lămpile noastre de coadă sunt încă destul de simple - în unele vehicule, forma de lumină a cozii este atât de zguduită, încât chiar și placa de 75 mm este deja mult prea mare. Dacă este cazul, vă rugăm să folosiți o placă Velcro de 50 mm (din păcate nu este disponibilă pentru mașini excentrice mari) sau un mini lustruitor (cum ar fi Flex PXE 80 , Rupes iBrid sau Liquid Elements A1000 )
Ca polish se folosește un șlefuitor de măcinare Koch Chemie H8.01. Acest lucru arată performanțe foarte bune de îndepărtare și convinge cu un finisaj foarte bun pe plastic. În cea de-a doua etapă, vă recomandăm un lustruitor puternic, cum ar fi Koch Chemie M3.01 sau Menzerna 3500, cu o placă de lustruire cu rezistență medie pe excentric și un finisaj moale pe rotație. De asemenea, sunt foarte utile lavoarele de etanșare precum Menzerna 3in1 All-in-One, Koch Chemie P2.02 sau Carpro Essence. Cu aceste lustruiri speciale, etapa de etanșare altfel importantă este inutilă.
Cât timp polishezi depinde, în esență, de adâncimea vârtejului și de performanța combinației selectate + pal. Nu uitați că există limite, ca și în cazul vopselei. Nu trebuie să încercați să lustruiți cea mai adâncă zgârietură dacă este ușor de simțit. Îndepărtarea și rezultatul materialului nu au nicio legătură între ele.
Utilizați întotdeauna ștergerea IPA între pași și după terminarea lustruirii. Acest lucru ajută la colectarea uleiurilor conținute în pad și resturile de polish de pe suprafața luminii din spate. Apoi, aveți o vedere clară și puteți descoperi mai rapid locurile pentru post-procesare.
Rezultat și concluzie
Am bifat o parte din lumina de coadă pentru a arăta diferența dintre zona netratată și cea lustruită. Dacă aruncați o privire mai atentă și observați o mărire mare, puteți vedea în continuare defectele distribuite individual.
După cum am menționat deja, toată lumea poate decide singură cât timp să lustruiască. De asemenea, ar trebui să luați în considerare faptul că, în funcție de dimensiunea plăcuței pentru o zgârietură lată de 2mm, jumătate din suprafața luminii din spate este de asemenea lustruită. Aici trebuie să se ia în considerare o procedură de reparare a spoturilor cu nano-lustruitori sau mini-lustruitori.
Un alt aspect de la o distanță mai mare pe una dintre luminile din spate (cu Carpro Essence în pasul de sosire). Cu eforturi manevrabile și echipamente standard de lustruire, procesul prezentat permite îmbunătățiri foarte eficiente ale suprafeței. Copii distrați 😉
Produse utilizate și recomandări
- Rupes BigFoot LHR75E / STN - mini mașină de lustruit excentrică de 12 mm - kit standard Mașina utilă de lustruit excentrică de 75 mm pentru forme dificile, zone greu accesibile și reparații la fața locului.
- Flex PXE 80 10.8-EC - polizor de baterii mini Ø30 / 75mm SET Mini lustruitor fără fir profesionist, cu un sistem inovator, fără schimb de instrumente, pentru diferite dimensiuni ale plăcilor de lustruit, în funcționare rotativă și excentrică.
- APS Pro Vertex Pad compounding - Buretele obișnuit de lustruire tăiat Ø77-97mm violet Garnitura de compunere de culoare purpuriu, cu abrazivitate ridicată, pentru a fi utilizate cu pastele ușoare și grosiere de măcinare fină pentru corectarea eficientă a defectelor puternice de vopsea și a vârtejurilor adânci.
- APS Pro ZoomX - tampon pentru mașină de lustruit pentru mini polizor tăiere grea Ø34-45mm alb Buretele de lustruit alb cu cea mai mare rată de îndepărtare a seriei ZoomX. Ideal pentru prelucrarea pastelor de măcinare grosiere și a lacurilor de vopsea puternice.
- Koch Chemie H9.01 - Polonez abraziv cu tăiere grea 250ml Cea mai recentă generație de pastă de măcinat de înaltă performanță pentru îndepărtarea permanentă a zgârieturilor adânci, vopselelor și șlefuirii până la 1200 granule.
- CarPro Essence Hybrid Polish și Primer 250ml De înaltă calitate, îmbogățit cu particule de cuarț, luciu de înaltă luciu și grund de cuarț într-un produs - pentru o finisare perfectă, cu cea mai bună pregătire posibilă a suprafeței de acoperire pentru garnituri ceramice.
- Gyeon Q2M PREP - IPA cleaner 500ml Îndepărtare eficientă de ulei și grăsimi pe bază de IPA pentru verificarea progresului lustruirii și pregătirea suprafeței de vopsea pentru o sigiliu.
- APS Pro Blue Snapper pânză integrală din microfibră 40x40cm 350GSM Pânză de microfibră specială fără țesut, fără margini, pentru îndepărtarea reziduurilor de lustruire cu posibilități de aplicare universală în interior și exterior.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu