Fapte interesante despre vopseaua auto - Partea 1/3: Structura straturilor de vopsea
Vopseaua auto este una dintre cele mai de înaltă calitate, cea mai sensibilă și, de asemenea, cea mai mare suprafață din vehicul. Suprafața vopselei este întotdeauna expusă sarcinilor chimice și mecanice externe dure. În plus față de factorii care acționează regulat, cum ar fi ploaia (acidă), excremente de păsări / albine , aerul din oraș etc., vizitele de spălare a mașinilor sau îngrijirea neprofesională a vehiculelor provoacă, de asemenea, o mulțime de daune ale vopselei, de la vizibil microscopic la vârtejuri și zgârieturi urâte ușor de recunoscut. Multe persoane probabil nu își pot imagina, dar chiar și rezistența la aer are un efect nano-abraziv asupra suprafeței vopselei la viteze mari. Este cu atât mai important să aveți cunoștințe de bază despre structura vopselei și îngrijirea regulată a vopselei.
Vopsirea vehiculului nu este o structură monolitică deasupra panoului vehiculului, ci mai degrabă o construcție relativ complexă de 4 straturi diferite, din care stratul clar nu face decât stratul superior. Mai întâi, să analizăm structura de bază a vopselelor auto moderne:
- Foaia vehiculului primește inițial un strat de grund de 15-20 mm . Grundul servește aproape exclusiv pentru a proteja împotriva coroziunii și, de asemenea, acționează ca un primer / promotor de aderență.
- Stratul de umplutură vine peste acest aspect . Acest strat are o funcție de netezire a suprafeței, conferă lacului ulterior o anumită flexibilitate pentru a proteja împotriva daunelor consecințe cauzate de așchii de piatră, sprijină protecția împotriva coroziunii și aderența.
- Doar acum este vizibil primul strat de proprietar al vehiculului: strat de bază ( strat de bază ) . Stratul de bază conține pigmenții de culoare și efect (vopsele metalice), formează stratul de colorare efectiv și, în final, determină culoarea vehiculului. Stratul de bază este de obicei cel mai subțire strat din toate, este relativ dur și necesită multă protecție.
- Stratul final este stratul transparent ( stratul clar ) . Sarcina sa principală este de a proteja suprafața de bază și de a rafina suprafața la un luciu ridicat. Straturile moderne clare sunt acoperiri acrilice foarte flexibile, rezistente la impact și chimice, care de asemenea au filtre UV care protejează stratul de bază de la ardere.
După cum puteți adăuga cu ușurință, grosimea totală a vopselei auto este relativ subțire la 90 până la 110 um și, prin urmare, este aproximativ aceeași cu diametrul părului capului uman (până la 100 um). De fapt, grosimile vopselei din seria de vehicule moderne rareori depășesc zilele trecute 120 um. Cu toate acestea, la vehiculele mai vechi, valoarea de până la 220-250 µm poate fi complet normală.
Indicatoarele de grosime obișnuite ale vopselei pentru întreprinderi private și întreprinderi mici măsoară întotdeauna doar grosimea totală a tuturor straturilor (!!!). În plus, măsurarea funcționează numai pe suprafețe metalice. Grosimea vopselei pe același vehicul nu este niciodată aceeași peste tot. Deci se poate întâmpla ca părțile laterale să prezinte abateri în grosimea acoperirii de până la 50% în funcție de forma foii. La început, acest lucru este complet normal și nu este neapărat un motiv pentru a accepta un accident.
- Etari MD-07 - etalon de grosime a stratului de vopsireDispozitiv de măsurare a grosimii vopselelor de înaltă calitate într-un design elegant pentru măsurarea rapidă și precisă a grosimii stratului pe suprafețele metalice.
- Etari ET 111S - gabarit de grosime a stratului de vopsireDispozitiv de măsurare a grosimii vopselelor la îndemână, fiabil și ușor de utilizat pentru măsurarea rapidă și precisă a grosimii acoperirii pe suprafețele metalice.
Multe persoane interesate de mașinile de lustruit au greu să aleagă pastele de lustruire tăiate grele și plăcuțele de lustruit. Teama este minunată pentru a îndepărta prea mult din lac subțire. Cel puțin am dori să oferim totul clar pentru utilizarea mașinilor de lustruit excentrice (!) Datorită tehnologiei de șlefuire a șlefurilor excentrice, îndepărtarea vopselei, chiar și cu șlefuirile ascuțite, chiar și în combinație cu plăcuțele de coajă de portocală (denim), rămâne mult sub cea a unei hârtii abrazive de 3000. În plus, mașinile au un control al vitezei și ar trebui să continue mereu în mișcare. Practic, se presupune că lacurile clare de 2 până la 5 um sunt eliminate într-un proces de preparare a vopselei, fără tratament de greutăți.
Starea (și nu grosimea!) A stratului transparent determină aproape exclusiv gradul de luciu al suprafeței de vopsea. Cu cât starea este mai rea și cu cât suprafața vopselei este mai neuniformă, cu atât fasciculul de lumină este împrăștiat atunci când traversează stratul transparent. Cu cât este mai fină denivelarea vopselei, cu atât este nevoie de mai multă lumină pentru a descoperi aceste defecte. În timp ce zgârieturile groase atrag imediat ochii, lumina solară puternică sau lămpile de control LED sunt necesare pentru a detecta vârtejurile și hologramele.
- Monello Faro - Lampa de control cu vopsea cu lampa LEDLampa de control a imaginii de vopsea la îndemână de înaltă calitate pentru descoperirea hologramelor, vârtejurilor și a altor defecte de vopsea în timpul procesului de lustruire.
- În a doua parte dorim să descriem diferite tipuri de zgârieturi : Structura straturilor de vopsea auto Partea 2/3: Anatomia zgârieturilor
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu