Fapte interesante despre vopseaua auto - Partea 2/3: Anatomia zgârieturilor
În prima parte: Structura straturilor de vopsea , am tratat compoziția vopselei vehiculului. În a doua parte dorim să vă oferim câteva informații de bază despre tipurile de zgârieturi, problemele aferente și soluțiile posibile. Începem …
Așa cum s-a descris deja, stratul limpede relativ gros servește pentru a proteja stratul inferior și determină starea sa prin luciu și expresia efectului de joc.
Spre deosebire de ilustrația de mai sus, suprafața de lac transparentă nu este niciodată netedă în oglindă, ci are o coajă de portocală mai puțin sau mai puțin pronunțată în funcție de grosime .
Coaja de portocală nu este un defect de vopsea și afectează doar unghiul de intrare și ieșire al fasciculului de lumină. Sperăm că toată lumea știe rezultatul: reflectarea obiectelor are margini înfundate și ondulate. Cu toate acestea, nu găsim distorsiuni cauzate de coaja de portocală la fel de deranjante ca cele cauzate de zgârieturi și defecte reale de vopsea.
Zgârieturile de vopsea pot fi clasificate aproximativ în funcție de adâncimea lor.
Această imagine prezintă cele mai frecvente probleme de vopsea și ilustrează principalele probleme asociate cu aceasta:
suprafață de vopsea rezistentă / arsă
Suprafața de lac rezistentă / arsă apare mai ales în vopselele simple fără un strat de lac clar și inițial arată pur și simplu ca o super topire. Vopseaua arată extrem de plictisitoare și amintește de o suprafață din aluminiu oxidat. De obicei, însă, numai suprafața este într-adevăr afectată și, prin urmare, poate fi reparată cu ușurință cu pastele de măcinat. Din acest motiv, astfel de cazuri de dificultate sunt o țintă populară pentru comparații înainte / după.
Soluție împotriva suprafeței lacului ars: mai întâi este necesară o pastă de măcinat tăiată cu un burete de lustruit dur. În esență, etapa 1 a procesului de lustruire trebuie efectuată aici.Holograme (cele mai fine semne de rectificat)
Hologramele sunt create atunci când multe zgârieturi absolut microscopice apar în densitate mare pe suprafața vopselei. Acest lucru se întâmplă foarte des după utilizarea unei mașini rotative în legătură cu o manipulare incorectă, cu o pastă de măcinare puternică și cu plăcuțe de lustruire extrem de abrazive sau chiar murdare. Hologramele nu pot fi descoperite decât cu o sursă de lumină foarte puternică și arată ca niște văluri / nori subțiri, sub formă de plafon, fără nerăsuflare.Soluție împotriva anti-hologramelor: adesea este suficient un lustruire cu un luciu ridicat sau anti-hologramă în combinație cu un burete de lustruire moale curat (!) (Mediu). Este foarte recomandată o cârpă de microfibre extrem de pură, foarte pufoasă. În esență, pasul 2 al procesului de lustruire trebuie efectuat aici.
Viraje (zgârieturi de păr / zgârieturi de spălătorie auto)
Virajele sunt, de asemenea, cele mai fine zgârieturi, dar sunt deja mult mai adânci și, mai presus de toate, mai ascuțite decât marcajele scuff relativ "netede" ale unei holograme. Caracteristicile vârtejului sunt o reminiscență a pânzelor circulare de păianjen sub o sursă de lumină focalizată și pot apărea atât în spălarea mașinilor, spălarea mâinilor, cât și a vehiculelor fără experiență de spălare auto. Virajele în sine nu sunt (!) Circulare - aceasta este doar o iluzie optică.
Folosirea argilei de curățare a vopselei poate produce și (!) Vârtejuri, deci asigurați-vă că suprafața vopselei este curățată cât mai bine înainte de utilizare. Instrucțiuni detaliate despre utilizarea argilei de modelare pot fi găsite aici .
Soluție împotriva vârtejurilor: Aici, este destul de adesea un lustruire cu luciu ridicat sau antihologramă în combinație cu un burete de lustruire moale curat (!) (Mediu). Este foarte recomandată o cârpă de microfibre extrem de pură, foarte pufoasă. În esență, pasul 2 al procesului de lustruire trebuie efectuat aici. Adâncimea vârtejurilor poate varia foarte mult, astfel încât unele vârtejuri pot fi deja descrise drept adevărate cratere, ceea ce face necesară utilizarea de poliți mai puternici.
Zgârieturi „reale”
Craterele reale sunt create de un impact mecanic puternic al obiectelor străine pe suprafața vopselei. Cele mai frecvente cauze sunt zgârieturile cu cheie ale mașinii, contactul cu fermoar-glisier, contactul cu unghia-lac, plasarea obiectelor dure sau ascuțite pe vehicul, precum și prepararea necorespunzătoare a lacului cu accesorii necurate sau contaminate (cârpe din microfibră, bureți de lustruire, plastilină).
Imaginea prezintă mai multe zgârieturi de diferite adâncimi - de la inofensiv la „oh shit”. Forma unei zgârieturi nu este în niciun caz atât de dreaptă. Mai degrabă, zgârieturile vopselei sunt brazde urâte, neregulate, cu flancuri puternic înrădăcinate (mai multe în acest aspect în partea a treia).
Soluție împotriva zgârieturilor: din păcate, trebuie spus în avans că nu toate zgârieturile pot fi șlefuite cu ușurință. Mai ales zgârieturile care se apropie foarte mult de baza sau chiar o iau cu tine nu trebuie să fie mai lustruite, ci îndepărtate odată cu repararea locului . În cazul deteriorării așchiilor de piatră, acesta este aproape un program standard. În caz contrar, aceeași procedură se aplică ca și pentru vopselele rezistente: în funcție de adâncimea zgârieturii, poate fi necesară o pastă de măcinare tăiată grea și un burete de lustruire solid. Pentru a nu lustrui inutil zona neafectată, se recomandă un diametru mai mic al plăcii de sprijin. Merită să aruncăm o privire asupra nano-lustruitoare precum (Proxon, Tritz sau Rupes Ibrid), în special pentru tratamente selective ale suprafeței de vopsea
Acestea au fost elementele de bază ale tipurilor de zgârieturi și primul ajutor pentru îndepărtarea zgârieturilor. Dacă nu ați adormit încă, aș dori să vă povestesc despre a treia parte a seriei Date interesante despre vopseaua auto - partea 3/3: reflecții ușoare și sigilare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu