Totalul afișărilor de pagină

vineri, 15 septembrie 2023

Variabilele fundamentale ale lustruirii vopselei: Pt 2 – Presiunea tamponului

 

Presiunea tamponului

Presiunea tamponului este definită ca cantitatea de forță aplicată mașinii [care se transferă pe tampon prin intermediul plăcii de suport], alta decât greutatea mașinii. Adesea, aceasta este denumită presiune în jos. Deoarece multe panouri ale vehiculului sunt verticale, iar mașina nu este întotdeauna apăsată în jos, prin urmare termenul nu este folosit aici.

Presiunea tamponului este importantă în timpul corectării vopselei, deoarece crește sau scade drastic nivelul de frecare pe care tamponul și lichidul de lustruire angajează secțiunea de lucru. Presiunea fermă a tamponului este o modalitate simplă și eficientă de a crește agresivitatea totală a unei combinații de mașini, tampon și lichid de corecție. De asemenea, presiunea fermă face ca tamponul să cupleze complet suprafața, realizând pe deplin capacitatea tamponului de a îndepărta reziduurile de vopsea.

Presiunea tamponului, căldura și stratul transparent: o combinație proastă!

Căldura este produsul secundar imediat al frecării. Prin urmare, atunci când presiunea plăcuței este crescută, cu atât este mai mare cantitatea de căldură generată pe un panou de lucru. Acesta este un factor care trebuie ÎNTOTDEAUNA monitorizat, deoarece vehiculele moderne conțin multe substraturi diferite. Unele dintre ele se încălzesc foarte repede și nu disipă bine căldura.

Apropo de căldură, straturile transparente moderne sunt catalizate și nu răspund bine la căldura generată mecanic. Contrar unor credințe populare, toleranța unui strat transparent catalizat la căldură nu este mare și nici nu este îngăduitoare. Stratul transparent nu poate fi încălzit pentru a fi remodelat, reformat sau „refluxat” în nici un mod controlat.

Pe măsură ce stratul transparent se încălzește rapid din cauza abraziunii, atinge un punct de vârf de a deveni prea fierbinte. Odată ce stratul transparent depășește „pragul de căldură” chimic și devine prea fierbinte, poate apărea o arsură într-o fracțiune de secundă.

Un grad ridicat de frecare din tampoanele moderne este ușor de obținut dacă prea multă presiune [frecare și, prin urmare, căldură] este concentrată într-o anumită zonă pentru prea mult timp.

Deși această afirmație este mai adevărată pentru lustruitoarele rotative, este și o realitate cu mașinile orbitale DA contemporane, cum ar fi Rupes 21 & Rupes 21 MkII și Flex 3401 cu rotația sa forțată. Dispozitivele de lustruit pentru vopsea moderne, combinate cu combinații agresive de placă de suport, tampon și produs înseamnă că vopseaua fac CU DEFINITIV posibilă arderea vopselei într-o clipă.

 

Fiecare vehicul (sistem de vopsea) reacționează diferit la corectarea vopselei

Fiecare vehicul reacționează diferit la procesele de corectare a vopselei, deoarece factorii de mediu și obiceiurile de îngrijire ale proprietarului pot modifica foarte mult caracteristicile vopselei unui vehicul pe toată durata de viață.

De exemplu, imaginați-vă două vehicule exacte, vechi de 5 ani, vopsite spate în spate în aceeași fabrică. Aceste două vehicule identice pot reacționa complet diferit la pașii de corectare a vopselei.

  • Mașina A locuiește în Arizona ca principal șofer zilnic, trăind afară 24/7, în soarele intens fierbinte al deșertului. De asemenea, vehiculul primește puțin sau deloc îngrijire a suprafeței, permițând elementelor să poarte stratul transparent periculos de subțire.
  • Mașina B locuiește în sudul Californiei și este o regină de croazieră/garaj de weekend. Proprietarului vehiculului B îi place să-și întrețină vehiculul, adăugând protecție de trei ori pe an. Vopseaua vehiculului B a fost intretinuta impecabil.

 

Un ghid îmbunătățit pentru cantitatea de presiune a tamponului de utilizat în timpul corectării vopselei

Cu exemplul Car A & B, este ușor de înțeles cum îngrijirea suprafeței vehiculului poate modifica caracteristicile vopselei în timp.

Mașina A ar putea avea o serie de probleme, cum ar fi: vopsea mult mai dură, oxidare puternică, cantitate foarte redusă de strat transparent, cantitate redusă de inhibitori UV, printre altele. Acesta este raționamentul principal care explică de ce toate suprafețele vehiculelor NECESIT abordări diferite de corectare a vopselei.

Deoarece fiecare sistem de vopsea al vehiculului diferă, un ghid general pentru cantitatea de presiune a plăcuțelor este următorul.

 

„Folosiți cât de multă presiune pe tampon este necesar pentru a ajuta tamponul și lichidul de lustruit să lucreze în mod optim suprafața vopsită în conformitate cu scopul propus.”

 

Această filozofie a presiunii tamponului ia în considerare toți factorii de corecție a suprafeței, cum ar fi:

  • Compunerea
  • Lustruire finala,
  • Vopsea extrem de subțire
  • Lucrări prealabile efectuate la vopsea
  • Panouri retramate
  • Niveluri variate de defecte

În această metodologie, utilizați suficientă presiune pentru a face treaba fără: prea multă agresivitate, îndepărtarea prea multă vopsea și/sau crearea prea multă căldură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu