Totalul afișărilor de pagină

vineri, 15 septembrie 2023

5 straturi subțiri de vopsea auto explicate pentru detalii

 

5 straturi subțiri de vopsea auto explicate pentru detalii

Cele 5 straturi de vopsea pentru automobile explicate pentru corectarea vopselei de detaliu de către OCDCarCare Los Angeles Detailing Training Classes SUA.


Dacă ar exista colegii de detaliere auto, subiectul straturilor de vopsea auto  ar fi un curs de bază. Conceptele de vopsea auto se aplică majorității activităților zilnice ale companiilor de detaliere auto care oferă servicii de corecție a vopselei, adică șlefuirea sau lustruirea vopselei.

Cu toate acestea, detalierea colegiilor nu este o opțiune profesională. Prin urmare, majoritatea informațiilor tehnice, esențiale pentru multe servicii și scenarii comune de detaliere, trebuie obținute independent. Și puține întreprinderi de detaliere au cunoștințe solide despre sistemele de vopsea auto în general.

Subiectele de bază care se referă la serviciile zilnice de detaliere auto și corecție a vopselei includ:

  • înțelegerea materialelor compoziției substratului unui vehicul
  • cunoștințe despre procesele generale de vopsire auto
  • informații tehnice despre straturile individuale de vopsea pentru automobile

Acest articol se concentrează pe al doilea și al treilea punct de mai sus, subliniind puternic al treilea punct: explicarea straturilor de vopsea auto.

Înțelegerea straturilor individuale de vopsea pentru automobile, în cadrul compoziției generale a vopselei, este esențială pentru eliminarea defectelor de calitate și pentru serviciile de corectare a vopselei de detaliu auto . Aceste cunoștințe le oferă detaliilor profesioniști cu informații specifice și contextuale pentru a lua cele mai bune decizii cu privire la fiecare vehicul și nivelul său adecvat de corecție a vopselei.

În plus, cu cât detalierii auto au mai multe cunoștințe despre meseria lor, cu atât este mai ușor să demonstrezi autoritatea subiectului rapid și eficient potențialilor noi clienți.

Scopul acestui articol este de a explora vopseaua auto modernă, subliniind:

  1. Compoziția vopselei auto și scopul acesteia
  2. Explicația celor 5 straturi de vopsea auto
  3. Cum a evoluat vopseaua modernă până la starea ei actuală
  4. Înțelegerea nivelurilor moderne de grosime a vopselei
  5. De ce schimbările tehnologice în vopseaua auto ar trebui și vor influența foarte mult serviciile de corecție a vopselei detaliate

Compoziția și funcția vopselei auto moderne

O privire de ansamblu rapidă (reîmprospătare) a sistemelor de vopsea auto:

  • Cele mai multe vopsele auto moderne utilizează un sistem de vopsea cu două componente pentru straturile de finisare. Aceasta este configurația (1) strat de bază (BC) și (2) strat transparent (CC).
  • Cinci (5) straturi separate alcătuiesc totalitatea celor mai moderne sisteme de vopsea auto de la substratul gol până la finisarea finală a showroom-ului ( discutat în detaliu mai târziu ).
  • În majoritatea discuțiilor despre vopseaua auto, stratul de bază și stratul transparent (BC & CC) primesc în general cea mai mare parte a atenției.

Ultimele două straturi de vopsea aplicate pe un vehicul sunt ceea ce înțeleg majoritatea oamenilor. Stratul de bază oferă culoare, în timp ce stratul transparent oferă protecție și luciu întregului sistem de vopsea auto de sub el.

Din ce este făcută vopseaua auto?

Marea majoritate a sistemelor moderne de vopsea auto utilizează purtători de solvenți chimici sau „pe bază de apă” atât pentru a dispersa, cât și pentru a adera pigmentarea stratului de bază (piese de culoare solidă) pe panourile vehiculelor.

Pigmentarea culorii și/sau opțional fulgi metalici sau cristale sidefate sunt suspendate într-o rășină care se leagă de panourile vehiculului. Aceste rășini sunt adesea compuse fie dintr-un poliuretan pe bază de solvenți, fie dintr-un acrilic „pe bază de apă”.

Când solvenții stratului de bază se usucă (aka întărire sau degazare), pigmentarea, suspendată în rășină, este lăsată în urmă la suprafață. După ce stratul de bază s-a instalat suficient, stratul transparent de protecție este pulverizat (stratificat) deasupra pentru protecție.

Stratul transparent pentru automobile trebuie să fie rezistent, durabil și extrem de flexibil pentru a răspunde nevoilor complexe și în continuă evoluție ale automobilelor. Din aceste motive, producătorii de vopsea auto prezintă poliuretanul ca componentă principală a stratului transparent. În prezent, cea mai simplă și mai ușoară comparație fizică a poliuretanului este probabil cu cea a unui plastic. Cu toate acestea, unele dintre caracteristicile sale de performanță par să funcționeze mai aproape de un cauciuc dur.

Straturile transparente din rășină poliuretanică oferă multe beneficii și forme excepționale de protecție pentru suprafețele auto, inclusiv:

  • Rezistență la intemperii, oxidare, UV, radiații, apă și mulți agenți chimici
  • Flexibilitate elastică incredibilă pentru contururile corpului pentru toate tipurile de substraturi (metale, plastic, compozite)
  • Duritate uimitoare față de impact ușor (rezistență la tracțiune)
  • Rezistență impresionantă la abraziune
  • Termoelasticitate: capacitate de toleranță ridicată la căldură
  • Capacitatea de a-și menține forma atât la temperaturi scăzute cât și la temperaturi ridicate

O mică minoritate de vehicule moderne utilizează încă un sistem de vopsea cu un singur strat; cunoscut sub numele de vopsea cu o singură etapă (SS). Acest tip de vopsea are o formulare diferită, deoarece culoarea și protecția se combină într-un singur strat. Vopseaua cu o singură etapă a fost sistemul standard de vopsea pentru automobile de la începutul anilor 1920 până când BC/CC a devenit standardul industriei la mijlocul până la sfârșitul anilor 1990.

Care este scopul vopselei auto?

Vopseaua auto contemporană este plină de tehnologie funcțională pentru a proteja suprafețele vehiculelor. Vopseaua oferă multe funcții cruciale pentru vehicul, pe lângă crearea unor efecte estetice specifice.

Vopseaua auto are 3 funcții esențiale:

  1. Pentru a proteja substraturile panourilor vehiculelor (oțel, aluminiu, fibră de carbon, plastic etc.) împotriva coroziunii chimice, ruginii, abraziunii prin impact și a elementelor (preacoperi și grund)
  2. Pentru a oferi vehiculului culoarea pentru un efect sau aspect dorit și o suprafață netedă (strat de bază)
  3. Pentru a proteja sistemul de vopsea al vehiculului, oferind longevitate vopselei, un aspect estetic premium și un finisaj lucios sau mat (vot transparent)

Progresele vopselei auto au loc în mod constant. Exemplele recente includ „vopsea cu schimbare de culoare” controlabilă și straturi transparente cu auto-vindecare.

Odată cu creșterea vehiculelor electrice, nu pare exagerat că vopseaua auto poate avea în cele din urmă funcții utilitare suplimentare, cum ar fi capacitatea de panouri solare, colectarea razelor solare pentru energie utilizabilă.

Explicarea celor 5 straturi de vopsea auto

Cele mai multe vopsele auto contemporane utilizează un sistem de componente cu cinci straturi. Acest sistem cu cinci straturi permite vopselei auto să se lipească de toate tipurile de substraturi de suprafață, protejând în același timp vehiculul de agenți chimici, coroziune, abraziune și elemente.

Și să se gândească, majoritatea oamenilor cred că vopseaua este acolo doar pentru a face un vehicul ridicol de atractiv sau îngrozitor de respingător!

Așa că iată-le, cele 5 straturi de vopsea auto...

Stratul de vopsea auto #1 din 5: Tratament cu fosfat (numai metal)

Acidul fosforic este primul tratament pentru substraturi metalice. Când se aplică pe metalul gol:

  1. curăță și îmbunătățește aderența stratului E după acesta
  2. adaugă rezistență la coroziune substratului metalic

Tratamentele cu fosfat variază în general cu o grosime de aproximativ 5 microni.

Stratul de vopsea auto #2 din 5: E-Coat (numai metal)

Procesul de electrocoating cationic (E-Coat) funcționează împreună cu stratul de fosfat de sub acesta, protejând substraturile vehiculelor de rezistența la coroziune.

În timp ce procesul E-Coat a fost brevetat în 1971, nu a fost utilizat pe scară largă în vopsirea auto până în 1998. Începând din 1998, multe țări au impus legislație independentă pentru a reduce semnificativ emisiile de COV (compuși organici volatili) pentru refinisarea auto. Aproape imediat după această reglementare guvernamentală, impactul și eficiența E-Coat au fost rapid apreciate și adoptate pe scară largă de către producătorii de automobile.

Aproximativ 95% din vehiculele moderne folosesc E-Coat, sau un proces similar, în procesul de vopsire. Este super-eficient, rentabil și emite COV-uri foarte scăzute.

Procesul E-coat folosește curent electric pentru a acoperi uniform panourile metalice cu vopsea. Panourile metalice sunt scufundate în E-Coat lichid, în general un epoxi-poliuretan. Procesul permite o acoperire de 100% și uniformă pentru toate panourile, deosebit de important pentru zonele mici și greu accesibile.

Panourile metalice primesc un curent electric negativ continuu înainte și în timpul scufundării. Simultan, un curent electric pozitiv trece prin baia E-Coat în timpul procesului de vopsire. Pe măsură ce panourile se scufundă în cuvele E-Coat, soluția încărcată pozitiv se leagă de zonele metalice goale încărcate negativ.

Odată ce o zonă de metal este acoperită cu E-Coat, aceasta își pierde sarcina negativă. Vopseaua încărcată pozitiv nu mai încearcă să se lege de punctele de contact lipsite de sarcină negativă. Cantitatea de tensiune electrică aplicată în timpul procesului de scufundare a panoului determină grosimea stratului general al filmului E-Coat.

E-Coat promovează o aderență mai mare pentru grund și toate straturile de vopsea ulterioare datorită aplicării sale hiper-consistente.

Tratamentul E-Coat măsoară în general aproximativ 20 de microni grosime.

Strat de vopsea auto #3 din 5: Grund

Grundul uniformizează suportul, completând neconcordanțe ale suprafeței. Creează o suprafață netedă și uniformă, permițând consistența optimă pentru stratul de bază estetic (culoarea) și stratul transparent care se adaugă deasupra acestuia.

O suprafață foarte consistentă echivalează cu un strat de bază și un strat transparent mai puțin necesar, o textură de suprafață mai puțin potențială (alias de coajă de portocală), un finisaj mai lucios și o definiție mai mare a reflexiei pentru finisarea finală a suprafeței. Pe scurt, cu cât o suprafață este mai uniformă și mai consistentă, cu atât este mai bună pentru toate aspectele vopsirii vehiculelor.

Unii producători de vopsea includ aditivi la grund care ajută la rezistența la ciobirea pietrelor.

Grundul vehiculului măsoară în general între 20-30 de microni grosime. Amintiți-vă că un mil de vopsea, unitatea de măsură imperială, este egală cu 25,4 microni - unitatea de măsură metrică.

Strat de vopsea pentru automobile #4 din 5: Strat de bază (alias strat de culoare)

Stratul de bază, alias stratul de culoare, determină culoarea finală a vehiculului. În funcție de procesul producătorului, pe vehicule se aplică oriunde de la 2-3 straturi de strat de bază.

Stratul de bază pentru automobile are 3 tipuri de finisare distincte:

  1. Culori solide : gândiți-vă roșu, alb sau negru.
  2. Culori metalice : aceste vopsele conțin bucăți mici de fulgi de aluminiu care strălucesc sau strălucesc în lumină. Fulgii metalici vin într-o mare varietate de culori și dimensiuni. Fulgii mici sunt de ~100 microni (.004 hex), în timp ce rularea obișnuită este de ~200 microni (.008 hex), iar „fulgii bass boat” mai mari sunt la fel de înalți ca ~625 microni (.025hex). Fulgii metalici, singuri, apar adesea ca piese minuscule asemănătoare cu sclipici sau confetti.
  3. Culori sidefate : aceste vopsele conțin particule ceramice minuscule care reflectă și refractează undele de lumină într-o gamă largă de culori, ca o perlă. Aspectul vopselei se schimbă datorită modului în care perlele manipulează lumina în raport cu unghiul de vizualizare al ochiului.

Straturile de bază metalice și sidefate creează un aspect variat pentru finisarea unei suprafețe. Datorită acestei capacități de camuflaj, vopseaua metalizată și sidefată poate ascunde micile defecte și imperfecțiuni ale vopselei, ajutând la menținerea finisajului să arate mai bine în timp.

Cu toate acestea, straturile de bază de culoare solidă, în special culorile mai închise, acționează mai mult ca o oglindă, evidențiind aproape fiecare defect sau pic de contaminare de pe suprafețe.

In general, vopselele metalice si sidefate sunt mai scumpe deoarece materialele costa mai mult. În plus, straturile de bază metalice necesită mai multă îndemânare și timp pentru a pulveriza eficient. Provocarea constă în pulverizarea într-un mod care să asigure fulgii metalici așezați corect și uniform. În funcție de culoare, vopseaua sidefată se aplică uneori în trei straturi: strat de bază, strat perlat (acoperire) și strat transparent. Prin urmare, reparațiile de coliziune ale vehiculelor sidefate și metalice necesită costuri mai mari.

Datorită proceselor multiple necesare pentru aplicare, sistemele de vopsea pentru automobile metalice și sidefate măsoară adesea mai groase decât culorile solide de la același producător auto.

Straturile de strat de bază pentru automobile variază în general între 15-25 microni grosime.

Strat de vopsea auto #5 din 5: Strat transparent (stratul protector al vopselei auto)

Stratul transparent este cel mai gros strat superior de vopsea auto, protejând întregul sistem de vopsea de elemente, adăugând în general luciu. Straturile transparente moderne au evoluat pentru a include o duritate fizică mai mare pentru rezistența la abraziune (solide ridicate), protecție UV și rezistență chimică substanțială.

În general, stratul transparent reprezintă în general ~33-42% din stratul de peliculă al întregului sistem de vopsea auto. În unele cazuri, stratul transparent poate reprezenta până la 50% din grosimea totală a sistemului total de vopsea.

Straturile moderne de strat transparent pentru automobile variază în general între 40-50 de microni grosime, în funcție de producătorul și modelul vehiculului.

Stratul transparent pentru automobile are 3 tipuri principale de finisaje:

Vopsea transparentă lucioasă (Standard de vopsea OEM)

Gloss Clear Coat a fost finisajul standard de vopsea de la adoptarea în masă de către industria auto a stratului de bază / stratului de vopsea transparent la mijlocul anilor 1990.

Un finisaj lucios se găsește pe majoritatea covârșitoare a vehiculelor de pe șosea. Cel puțin, stratul transparent lucios reprezintă probabil 95+% din vopseaua finisată pentru automobile.

Stratul transparent lucios poate fi lustruit și acoperit cu ceramică, fără efecte adverse asupra finisajului de la frecarea corectării vopselei, adică lustruirea durerii sau lustruirea.

Vopsea cu strat transparent mat (vopsea plictisitoare sau „vopsea plată”)

Cu finisaje mate (plane) pentru vehicule, suprafața nu prezintă luciu sau reflectivitate. Această formulă de vopsea transparentă include agenți de mată care elimină luciul din finisaj. Unii producători auto numesc vopsea mată: plată, înghețată sau satinată.

Defectele sau petele din vopseaua mată auto nu sunt reparate folosind tehnici tradiționale de corectare sau lustruire a vopselei. Dacă un detalier încearcă să îndepărteze defectele de la vopseaua mată cu o mașină, un tampon și un lichid de corecție la vopsea mată, va crea un finisaj lucios.

De asemenea, trebuie avută grijă cu vopseaua mată (plată) pentru automobile atunci când aplicați acoperiri ceramice. Dacă stratul de acoperire are solide solide și clipește rapid, trebuie șters rapid. Dacă pete înalte (reziduuri de acoperire neștersate) rămân în urmă, acestea nu pot fi șlefuite, așa cum pot fi cu un strat transparent lucios. Prin urmare, cel mai bine este să utilizați un strat ceramic formulat pentru vopsea mată, deoarece acestea tind să aibă un echilibru între conținutul ridicat de solide, timpul de lucru și timpii de aprindere.

Singura modalitate de a remedia eficient defectele conținute în sistemele de vopsea mată este revopsirea panourilor afectate.

Vopsea cu strat transparent colorat

Straturile de vopsea cu strat transparent ale majorității vehiculelor nu conțin pigmentare de culoare în ele, de unde și numele „vop transparent”.

Cu toate acestea, unii producători adaugă pigmentare colorată în stratul de strat transparent pentru a-l „nuanța”. Adesea, utilizarea culorilor colorate înseamnă modele speciale de vehicule. În SUA, modelele de vehicule Corvette, Camaros și Mustang sunt produse în mod regulat cu straturi transparente colorate.

Stratul transparent nuanțat permite efecte de finisare a culorii fără a fi nevoie de un strat de bază complet suplimentar și costisitor.

Unele efecte comune ale straturilor transparente colorate includ:

  • un aspect fumuriu
  • intensitate mai mare a culorii (saturație)
  • luminozitate îmbunătățită a culorii
  • adăugând o strălucire culorilor de bază întunecate (negru), să zicem în portocaliu sau galben

Practica și/sau teoria din spatele lămpilor colorate au provenit probabil din lucrări personalizate de „vopsea colorată bomboane” pentru vehiculele de spectacol.

Vehiculele de spectacol sunt adesea stropite cu o culoare strălucitoare și vie pentru a începe, cum ar fi un roșu neon. Apoi se pulverizează culoarea de bază dorită (negru). Stratul de bază negru este stratificat peste roșu până la cantitatea potrivită, permițând ca baza roșie originală să se arate pentru a crea un efect. Intenția roșului este de a adăuga aspectul de profunzime sau de a adăuga o bogăție caldă stratului de bază negru.

Clearurile colorate pot crea efecte similare; cu toate acestea, acestea sunt adăugate la sfârșitul procesului de vopsire, nu la început.

Evoluția tehnologiei moderne a vopselei auto

Flash înapoi în 1999. Hot doooooog acelea erau vremurile bune!

Gazul vehiculului era sub 2 USD/ galon USD (0,53 USD/litru), te puteai bucura de conversii/evenimente în aer liber fără griji, iar vehiculele aveau multă vopsea pe ele.

Viața contemporană s-a schimbat drastic în toate aceste domenii, dar să ne concentrăm pe vopseaua auto modernă...

Istoricul vopselei autovehiculelor: sfârșitul anilor 1990 până la mijlocul anilor 2000 | „Vemile bune recente”

Grosimea vopselei auto (construcția totală a peliculei) s-a redus constant în ultimele două decenii.

La sfârșitul anilor 90 până la începutul anilor 2000, cantitatea de vopsea de pe majoritatea vehiculelor a variat în mod obișnuit între 130-150 microni (~5,1-5,9 mils). Adesea, nivelurile de vopsea sunt măsurate la capătul superior al acelui interval și, uneori, mai mult!

Cu toate acestea, cu niveluri groase de vopsea, producătorii de vehicule s-au confruntat cu o URIAȘĂ  Problemă de încetinire a timpului de producție și a profiturilor: procesul de vopsire.

Pe atunci vopseaua era mult mai groasă și plină de solvenți duri. Vopseaua proaspăt pulverizată a necesitat blocuri lungi de timp pentru a elibera chimic (configurare) înainte ca următoarea aplicare a stratului de vopsea să poată începe.

Pentru o vreme, producătorii de mașini OEM au folosit o cantitate enormă de electricitate pentru a încălzi (coace sau vindeca) vopseaua, astfel încât să se usuce mai repede. Coacerea vopselei după fiecare proces, cum ar fi A) Grund, B) Strat de bază (Color Coat) și C) Vopsea transparentă a devenit rapid costisitoare și consumatoare de timp. Producătorii de automobile și-au dat seama că au nevoie de o soluție mai eficientă la problemele apărute în timpul procesului de vopsire.

Cum s-a născut vopseaua modernă pentru automobile, „pe bază de apă”, mai subțire, dar mai dură

Pentru a remedia problemele legate de producția de vehicule, producătorii de vehicule au apelat la companiile de vopsea auto pentru soluții. Producătorii de vopsea pentru automobile au conceput noi sisteme de vopsea pentru a accelera timpul de întărire a vopselei și pentru a ajuta la reducerea problemelor asociate și a costurilor de întărire a vopselei.

Pentru a face acest lucru, chimiștii vopselei au început să revizuiască solvenții suport central din vopseaua auto, creând în cele din urmă straturi de culoare „pe bază de apă”. Datorită atât nivelurilor reduse de solvenți, cât și solvenților mai puțin vâscoși, aceste noi vopsele de bază au conținut mai multă pigmentare a culorii.

Revizia cu solvent a produs aplicații de strat de vopsea mai subțiri cu o eficiență mai mare datorită ratelor de transfer mai mari. O rată de transfer mai mare înseamnă că mai multă vopsea, pulverizată din pistol, se transferă pe suprafața dorită.

Astfel, vopseaua auto a început să evolueze, folosind solvenți mai puțin vâscoși și materiale de vopsea cu COV (compuși organici volatili) mai scăzute în timp.

Cum au beneficiat producătorii de automobile sistemele de vopsea „pe bază de apă”, cu COV mai scăzute

Aceste vopsele de culoare de bază nou concepute au devenit o gâscă de aur pentru producătorii de automobile.

Vopselele „pe bază de apă” conțin aproximativ 10% solide, comparativ cu ~70%+ din predecesorii lor. De asemenea, apa încălzită peste 212°F (100°C) se evaporă rapid și eficient de pe suprafețele vopsite. Ambele progrese, combinate cu rata de transfer mai mare, au permis vopselei să se usuce mult mai repede și au redus considerabil costul produsului și risipa.

Vopselele auto cu COV mai scăzute au, de asemenea, un impact mai puțin negativ asupra mediului în două moduri. În primul rând, formulările scăzute de COV înseamnă mai puține scăpări de toxicitate în timpul procesului de vopsire. În al doilea rând, sistemele de vopsea cu COV mai scăzute produc mai puțină toxicitate atunci când vehiculele sunt în cele din urmă topite pentru deșeuri.

Producătorii de vehicule OEM au fost încântați, deoarece aceste îmbunătățiri au redus mult timpul, energia, forța de muncă și banii necesari anterior pentru procesele generale de vopsire.

Formulările cu COV mai scăzute au oferit producătorilor de automobile un impuls masiv de relații publice și o oportunitate. Pentru prima dată, industria auto ar putea încorpora conceptele de „tehnologie verde” în conversația și marketingul produselor lor.

Avansări ale stratului transparent născut din sistemele de vopsea auto mai subțiri

Producătorii de vopsea au fost inteligenți în abordarea lor de a transforma formulele de vopsea pentru automobile. Pentru a accelera și mai mult procesul de vopsire, au reformulat straturi transparente pentru aplicații mai subțiri.

Ei și-au dat seama că un strat transparent mai subțire, stratul protector superior al vopselei, însemna o protecție fizică semnificativ mai mică pentru întregul sistem de vopsea. Chimiștii au înțeles că nu pot recrea nivelul de protecție oferit anterior de masa de straturi transparente mai groase. Au compensat lipsa de masă prin creșterea caracteristicilor de protecție fizică și chimică ale vopselei auto în mai multe moduri.

Producătorii de vopsea au creat straturi transparente mai puternice din punct de vedere fizic, introducând niveluri mai ridicate de particule solide cu tipuri de solide noi și mai robuste. În plus, formulările s-au concentrat pe o rezistență chimică mai mare pentru a compensa pierderea de masă a stratului transparent.

Aceste inovații, combinate cu noi pachete de solvenți, duc la evoluția sistemelor moderne de vopsea auto OEM. Combinate aceste schimbări explică caracteristicile vopselei moderne ca fiind, în general, mai subțiri și „mai dure” decât oricând.

Concepții greșite de detaliere automată a sistemelor de vopsea „pe bază de apă”.

În timp ce majoritatea straturilor de bază pentru vopsea auto (BC) sunt formulări „pe bază de apă”, straturile lor transparente de protecție (CC) nu sunt.

Funcția principală a stratului transparent este de a proteja toate straturile de vopsea și substraturile de sub acesta. Pentru a realiza acest lucru este necesar un film durabil, rezistent și flexibil.

În prezent, formulările de vopsea transparentă „pe bază de apă” nu pot satisface aceste cerințe de protecție. Prin urmare, formulările de vopsea transparentă din poliuretan rămân standardul de protecție pentru sistemele de vopsea auto.

Acest lucru este semnificativ deoarece vopselele „pe bază de apă” eliberează (se întăresc) rapid din punct de vedere chimic. Acest lucru permite mai puțin timp de întrerupere între straturile de strat de bază. Cu toate acestea, straturile transparente din poliuretan necesită mult mai mult timp pentru a se instala complet și pentru a-și îndeplini densitatea optimă de reticulare.

Acest lucru este relevant, deoarece serviciile de detaliere auto interacționează în primul rând cu stratul transparent. Deci, dacă un vehicul este nou sau dacă panourile vehiculului au fost recent revopsite, detalierii ar trebui să ia în considerare în mod serios să aștepte 90 de zile după procesul de vopsire înainte de a efectua servicii de corecție a vopselei, acoperire ceramică sau PPF (sutien transparent). Acestea includ sisteme de vopsea coapte în interiorul cabinelor sau cu lămpi IR.

Instrucțiunile de îngrijire ulterioară Glasurit ale BSAF menționează în mod specific că 6 săptămâni sunt necesare pentru degazarea completă. Cu toate acestea, nu toate vopselele sunt la fel de puternice și capabile ca glasuritul. Și, poate mai important, nu toate procesele de vopsire ale producătorilor și ale atelierelor de caroserie sunt egale.

În plus, mulți producători auto au grăbit recent multe procese de fabricație, inclusiv vopsire, pentru a încerca să respecte datele de livrare a vehiculelor. Prin urmare, luând în considerare toți factorii, așteptarea poate fi cea mai sigură cale de acțiune pentru longevitatea vopselei pe termen lung.

Așteptarea a 90 de zile, de la data vopsirii vehiculului, pentru a efectua servicii de detaliere a vopselei auto asigură stratului transparent suficient timp pentru a atinge densitatea de reticulare completă. Numai la densitatea maximă de reticulare, vopseaua este stabilă din punct de vedere chimic și este înarmată cu spectrul complet de capacități de protecție.

Pentru a asigura întărirea vopselei auto proaspete, este util să expuneți noua vopsea auto la lumina directă a soarelui. Razele UV ale soarelui și căldura de la lumina soarelui vor asigura un proces mai amănunțit și de întărire, ajutând vopseaua să atingă densitatea de reticulare completă. Totuși, nu uitați să țineți vehiculul departe de contaminanți, cum ar fi copaci, păsări sau orice altceva care ar putea cădea pe suprafață sau poate deteriora.

Unele sisteme de vopsea se pot instala rapid și sunt gata să: amestece sau lustruiască, să aplice un strat ceramic sau să instaleze PPF/Clear Bra înainte de 90 de zile. Cu toate acestea, pe alte sisteme de vopsea cu întărire mai lentă, procesul de corectare a vopselei (alias de lustruire sau lustruire) poate întrerupe brusc procesul de întărire, afectând negativ stabilitatea pe termen lung a vopselei. În plus, o acoperire ceramică sau o aplicare transparentă a sutienului, instalată prea repede pe o vopsea auto nouă, care încă nu degajă gaze, ar putea cauza un defect de vopsea cunoscut sub numele de pop solvent.

Popul de solvent este un defect de vopsea care afișează o serie de bule mici, sau craterele lor izbucnite, pe suprafețele vopsite. Acest lucru este adesea cauzat de un strat de vopsea, acoperire ceramică sau PPF aplicat prea devreme ca stratul de suprafață final. Acest strat de suprafață final acționează ca o capcană, ținând în sine majoritatea bulelor de gaz de solvent care scăpa din straturile anterioare. Popul de solvent provoacă o suprafață cu aspect inconsecvent, prezentând bule de solvent și cratere de bule sparte.

Afacerile care detaliază trebuie să se întrebe dacă merită să-ți ai o șansă la acest lucru?

Dacă nu, luați în considerare așteptarea de 90 de zile o poliță de asigurare pentru rezultate de calitate și împotriva potențialei răspunderi comerciale de a distruge vopseaua auto. Răspundere care ar putea costa afacerea de 2-6 ori mai mult veniturile, stresul și reputația negativă decât locul de muncă inițial.

Cât de gros este vopseaua auto modernă?

Din aproximativ 2016, este obișnuit să se măsoare grosimea generală a majorității sistemelor globale de vopsea OEM între 110-125 microni (~4,3-4,9 mils). Cu toate acestea, se pare că acest număr este în scădere.

Ocazional, unele mărci și modele încă măsoară grosimea de 130-140 microni, dar aceasta este excepția – NU norma .

Unii producători de vehicule din SUA, precum GM și Ford, au adoptat sisteme de vopsea și mai subțiri. La diferite modele 2022 și 2023 este obișnuit să se măsoare niveluri medii de grosime a vopselei de până la 89-105 microni (~3,5-4,15 mils). Unele panouri sau zone ale vehiculelor afișează citiri ale grosimii vopselei de până la 38-64 microni (~1,5-2,5 mils).

Deci, pentru majoritatea vehiculelor în 2022, nivelurile de grosime a vopselei măsoară între 95-125 microni (~3,7-4,9 mils). Aceste cifre sunt în medie pentru o construcție totală a peliculei sistemului de vopsea de 110 microni (~4,3 mils).

În urmă cu douăzeci de ani, în 2002, majoritatea nivelurilor de grosime a vopselei vehiculelor măsurau între 125-150 de microni. Aceste cifre sunt în medie pentru o construcție totală a filmului de 137,5 microni (~5,4 mils).

Compararea sistemelor de vopsea auto: nivelurile de vopsea transparentă în 2002 față de 2022

Dintre toate straturile de vopsea pentru automobile, stratul transparent este principalul obiectiv pentru majoritatea serviciilor de detaliere auto.

Stratul transparent este stratul obișnuit de vopsea cu care interacționează de obicei întreprinderile de detaliere auto.

Pentru a ilustra modul în care nivelurile de grosime a vopselei s-au schimbat în ultimii 20 de ani, să examinăm nivelurile medii de strat transparent ale producătorilor auto la nivel mondial din 2002 față de 2022 .

Pentru un calcul ușor, vom defini un strat transparent pentru a reprezenta 40% din grosimea totală a vopselei. Această cifră de 40% se încadrează în media acceptabilă a majorității producătorilor auto globali din ambele epoci.

Vom calcula cantitățile medii de strat transparent pe baza nivelurilor totale de grosime a vopselei - așa cum este definit în secțiunea anterioară.

2002 Calcul aproximativ pentru grosimea stratului transparent OEM
Mediu Sistemul de vopsea OEM Total Film Build = 137,5 microni

137,5 microni x 40% (% mediu CC din grosimea totală a vopselei) =

~55 microni de strat transparent

2022 Calcul aproximativ al grosimii stratului transparent OEM
Mediu Sistemul de vopsea OEM Total Film Build = 110 microni

110 microni x 40% (% mediu CC din grosimea totală a vopselei) =

~44 microni de strat transparent

Acum să comparăm cantitatea medie de strat transparent al sistemelor globale de vopsea pentru vehicule, la o distanță de douăzeci de ani.

În 2002, vehiculele aveau în medie 55 de microni de strat transparent, comparativ cu 44 de microni în 2022.

Matematica (44/55 = .80%) arată că stratul transparent OEM modern, în modelele de vehicule din 2022 și 2023, este în general cu aproximativ 20% mai subțire la nivel global decât era acum douăzeci de ani.

Rețineți că unii producători de automobile, cum ar fi Ford și GM, au niveluri și mai mici de grosime a vopselei - așa cum sa menționat anterior.

Nivelurile stratului transparent de vopsea auto comparate în 2002 cu 2022 de către OCDCarCare Los Angeles Auto Detailing Training Classs SUA.

Cum afectează vopseaua subțire pentru automobile serviciile de corecție a vopselei de detaliu

Istoria a arătat că vopseaua vehiculelor evoluează pentru a deveni mai subțire în timp. Vopsea mai subțire înseamnă un strat mai puțin transparent, stratul protector de vopsea, este disponibil pentru a proteja suprafețele vehiculului în timp.

Prin urmare, un strat mai puțin transparent pe mașinile moderne din fabrică înseamnă că profesioniștii în detaliu auto ar trebui să adopte o abordare diferită a corectării vopselei. Ei trebuie să treacă de la procesele tradiționale agresive la proceduri care păstrează nivelul maxim posibil de strat transparent.

În plus, dacă companiile de detaliere ar măsura grosimea totală a vopselei pe fiecare vehicul, ar fi mai bine și ar fi mai capabile să ia decizii care să aibă grijă de conservare.

Deoarece corectarea vopselei cu detalii automate interacționează numai cu stratul superior de vopsea (vop transparent), este vital pentru detalieri să știe cât de mult material există înainte de a îndepărta oricare.

Doar măsurătorile precise permit detalienților să aibă cele mai bune șanse de a estima cât de mult material este pe vehicul.

Indicatoarele de grosime a vopselei (PTG) nu pot citi cu exactitate straturile individuale de vopsea auto. Prin urmare, construcția totală a filmului combinată cu istoricul vehiculului oferă cel mai bun context pentru înțelegerea nivelurilor aproximative de strat transparent.

Înțelegerea nivelurilor de vopsea a vehiculelor permite companiilor de detaliere auto să ia decizii informate atunci când trebuie să aleagă procesele adecvate pentru a obține rezultatele dorite de clienți. Aceste informații permit, de asemenea, companiilor să își limiteze expunerea potențială a răspunderii pentru vopseaua subțire pentru a evita situațiile care ar putea deteriora suprafețele vehiculelor.

Amintiți-vă, stratul transparent este cel mai gros strat de vopsea de pe un vehicul. Grosimea este o funcție a singurei sale sarcini - de a proteja stratul de bază (acotul de culoare) și alte straturi de vopsea de sub acesta.

În timp ce grosimea stratului transparent este substanțială pentru vopseaua auto, în general stratul transparent modern este mai puțin de jumătate din grosimea unei bancnote de un dolar american. O bancnotă de un dolar american măsoară aproximativ 109 microni (~4,29 mils) grosime.

Deoarece vopseaua auto este mai subțire decât oricând, profesioniștii în detaliu auto trebuie să fie mai atenți atunci când efectuează servicii de corecție a vopselei (alias șlefuire sau lustruire) decât oricând. Mai puțin material (vot transparent) pe un vehicul înseamnă mai puțină marjă de eroare, necesitând și o abordare generală mai atentă pentru a păstra integritatea sistemului de vopsea OEM (fabrică).

De ce întreprinderile de detaliere auto și serviciile de corecție a vopselei au nevoie de o nouă abordare a sistemelor de vopsea OEM (fabrică) subțiri – Conservarea vopselei

Cu fiecare proiect de corectare a vopselei, proprietarii de vehicule acordă un cod implicit de onoare și încredere pentru afacerile detaliate.

Aceasta este o perspectivă importantă, deoarece vehiculele care primesc servicii de detaliere auto sunt proprietatea altei persoane.

Încrederea unui client nou este, de asemenea, sacră, deoarece fără acest salt de credință (încredere), consumatorii nu ar încerca niciodată noi afaceri bazate pe servicii. Prin urmare, companiile care detaliază ar face bine să-și amintească codul implicit de onoare care le este oferit la fiecare serviciu pe fiecare vehicul.

Această încredere implicită este încorporată în convingerea că clientul se așteaptă ca detalierul să-și îmbunătățească vehiculul, nu să-l rănească.

Prin urmare, crezul detalierului ar trebui să oglindească binecunoscutul concept implicat în jurământul hipocratic modern:

„ În primul rând, nu face rău… ”

Mulți medici recită ceremonial acest jurământ la primirea oficială a doctoratului. Jurământul este un angajament etic al medicilor de a acționa doar pentru a îmbunătăți sau păstra sănătatea unui pacient, fără a lua niciodată măsuri pentru a o pune în pericol. Detalierii ar trebui să ia notă, aplicând această filozofie vehiculelor - pacienții lor .

Adoptarea acestei filozofii de conservare va îmbunătăți, fără îndoială, procedurile de detaliere a afacerilor și reputația acestora.

Îndepărtând în mod inutil prea mult strat transparent de pe panourile vehiculului, se produce o vătămare ireparabilă. Odată ce excesul de strat transparent din fabrică este îndepărtat, acesta nu poate fi înlocuit decât dacă zona este revopsită. Și, „nu”, un strat ceramic nu poate înlocui stratul transparent îndepărtat de niveluri inutil de profunde de corecție a vopselei. Acoperirile ceramice oferă doar o fracțiune din grosimea stratului transparent, majoritatea sperând să adauge 1-2 microni.

Unii detalieri folosesc în mod obișnuit procese implicite agresive pentru a realiza lucrările rapid, prioritând viteza de finalizare față de integritatea stratului transparent. Acesta este echivalentul cu alegerea unei sabie de samurai de 100 cm (~39 inchi) pentru a toca usturoiul peste un cuțit de toaletă de 95 mm (~3,7 inchi). Sigur, ambele ar putea funcționa, dar numai unul ar putea tăia cu ușurință câteva degete cu o singură greșeală.

Ideea este aceasta: îndepărtarea inutilă a excesului de strat transparent al vehiculului echivalează cu o protecție mai mică în timp, ceea ce în cele din urmă scurtează longevitatea vopselei.

A face bine de către client ar trebui să fie prima „regulă de bază” a oricărui model de afaceri bazat pe servicii orientat spre succes.

Prin urmare, principiul conservării vopselei – lăsarea cât mai multă vopsea transparentă pe vehicul – ar trebui să fie o prioritate de top pentru TOATE afacerile de detaliere auto. Această mentalitate este esențială în special pentru întreprinderile care au aplicații de corecție a vopselei (înlăturarea vopselei) și acoperire ceramică ca servicii de marcaj.

Conservarea vopselei este deosebit de necesară într-o lume în care sistemele de vopsea pentru automobile OEM (fabrică) au tendința de a se subțire din ce în ce mai mult în timp...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu