Totalul afișărilor de pagină

vineri, 15 septembrie 2023

5 Sfaturi pentru corectarea vopselei pentru controlul căldurii: Cum să reduceți umflarea vopselei

 Vopseaua pentru autovehicule Umflarea de la corectarea vopselei (alias „lustruire” sau „lustruire a vopselei”) este o sursă majoră de frustrare în industria de detaliere auto. Din păcate, problemele de umflare a vopselei câștigă frecvență pe măsură ce straturile de vopsea auto au devenit mai subțiri în timp.

Niciun detalier nu îi place să refacă o lucrare de corecție parțială sau integrală a vopselei. Mai ales când te întorci la un vehicul pentru a găsi defecte, care păreau a fi eliminate, sunt încă acolo; ore sau zile mai târziu.

Această condiție de rupere a intestinului apare atunci când vopseaua se încălzește și se dilată sau „se umflă”. Unele sisteme de vopsea absorb suficientă căldură pentru a-și mări (sau umfla) structura suficient, astfel încât umflarea să poată ascunde temporar defectele în timpul procesului de corectare a vopselei. Cu toate acestea, problema cauzată de umflarea vopselei auto nu este observată imediat, este întârziată. 

Efectele umflării vopselei în timpul corectării vopselei apar numai după ce vopseaua se răcește complet și se stabilizează la starea sa normală - și BOOM unele sau multe dintre defecte originale sunt vizibile din nou.

Într-un articol anterior, sa explicat modul în care procesele extreme de corectare a vopselei pot genera suficientă căldură pentru a cauza probleme de umflare a vopselei cu vopseaua auto . Acest articol s-a concentrat pe explicația în profunzime a problemelor legate de căldură și umflare și cauzele principale ale umflăturii vopselei auto.

Acest articol este destinat să furnizeze informații și metode pentru reducerea și/sau gestionarea căldurii produse în timpul tuturor proceselor de corectare a vopselei auto (akapolizare sau lustruire).

Aceste concepte se aplică situațiilor frecvente și tipice cu care se confruntă detalierii auto în mod regulat. Conștientizarea și utilizarea acestor concepte și proceduri pot limita considerabil generarea de căldură în timpul corectării vopselei, reducând astfel cantitatea totală de umflare a vopselei auto.


# 1 Cunoașteți și înțelegeți diferitele substraturi ale unui vehicul

Materialul din care este făcut ceva se numește substrat . În acest context, panourile auto și compoziția lor materială sunt în centrul atenției.

Înțelegerea modului în care un material de substrat disipează (eliberează) căldură este un aspect important al lustruirii vopselei auto.

În general, metalele disipă bine căldura. Aceasta înseamnă că necesită mai multă căldură pentru a le face calde până la fierbinți, iar când sunt fierbinți, se răcesc destul de repede.

Substraturile precum barele de protecție din plastic, panourile din fibră de carbon, fibra de sticlă sau materialele plastice compozite se comportă opusul metalului. Au o masă foarte mică și compoziția lor materială permite o dispersie eficientă a căldurii. Prin urmare, se încălzesc mai repede și mențin căldura mai mult timp. De fapt, unele sunt hipersensibile la căldură, mai ales când sunt introduse rapid.

Pentru a gestiona eficient căldura și umflarea panourilor în timpul corectării vopselei, este vital să înțelegeți:

  1. Numeroasele substraturi diferite care alcătuiesc un vehicul și locațiile acestora
  2. Cum reacționează acele substraturi la căldură

Dacă substraturile unui vehicul sunt necunoscute, luați timp și cercetați vehiculul. Un pic de cercetare poate economisi mult timp și frustrare pentru a reduce căldura atunci când se efectuează corectarea vopselei pe un vehicul.

În general, dacă aveți de-a face cu materiale plastice sau suprafețe nemetalice, înțelegeți că acestea vor reține căldura mai mult timp. Prin urmare, dacă trebuie să efectuați o lustruire grea, trebuie să lăsați panoul sau subsecțiunea timp să se răcească între procese. Acest lucru asigură siguranța generală și integritatea sistemului de vopsea, scăzând în același timp probabilitatea unui accident de detaliu, cum ar fi arderea vopselei.

#2 Compoziție grea: permiteți panourilor să se răcească între pași

Această strategie funcționează pentru toate sistemele de vopsire a vehiculelor pentru toate procesele cu mai multe etape de lustruire. Cu toate acestea, este util în special pentru reducerea căldurii pe vopselele care necesită procese multiple de amestecare, deoarece acestea sunt ridicate. Și... Da, acesta este un termen foarte tehnic...

Aceasta înseamnă suprafețe ale vehiculelor care necesită o corecție a vopselei în două etape sau mai multe, pentru a reda vieții finisajului.

O corecție a vopselei în doi pași include:

  1. Un pas de amestecare pentru a îndepărta defectele de pe suprafață,
  2. Un pas de lustruire de finisare pentru a elimina urmele create de amestecare.

Cu toate acestea, unele vehicule sunt atât de „deteriorate”, „bătute (în sus),” „împodobite (în sus),” „ciocănite” sau „dobite”, încât au nevoie de mai mulți pași de combinare.

Când sunt necesare mai multe etape de amestecare, este mai bine să lăsați zona sau panoul să se răcească de la prima etapă de amestecare, înainte de a trece la următoarea.

O metodă simplă pentru a realiza acest lucru:

  • Efectuați un pas de combinare pe panoul A
  • Treceți la un panou adiacent – ​​Panoul B. Complet complet Panoul B înainte de a efectua un pas secundar de combinare pe Panoul A.

DACĂ panoul este suficient de mare, este posibil să se lucreze într-o altă zonă (altă parte neadiacentă a unui acoperiș sau a capotei) va permite primei secțiuni să se răcească.

Acest concept se aplică și tuturor etapelor de lustruire a vopselei. Lăsați panourile sau zonele să se răcească complet între orice pas pentru a evita umflarea vopselei.

#3 Dimensiunea unui panou sau a unei secțiuni de lucru influențează puternic rata de generare a căldurii

Acest lucru se leagă direct de conceptul anterior și îl mărește.

Această dimensiune a unui obiect dictează câtă căldură poate reține.

Pentru a demonstra acest lucru, gândiți-vă să încălziți o tigaie standard de cupru de 10 inchi (~25 cm) cu o pistoletă de sudură. Este nevoie de o cantitate semnificativă de timp pentru a încălzi suprafața unei tigaii la (~ 218 ° C) pentru a prăji o friptură.

Cu toate acestea, va dura doar o fracțiune din timp și energie pentru a încălzi un ban de cupru standard american la  (~218°C).

De ce? Deoarece acumularea de căldură se bazează atât pe compoziția materialului, cât și pe masa unui obiect.

„ Cum are această legătură cu corecția la căldură și vopsea?” tu intrebi.

Dacă un panou este mic, se încălzește rapid, deoarece există mai puțină masă și suprafață pentru a dispersa căldura. Prin urmare, detalierii trebuie să ia în considerare dimensiunea unui panou înainte de a începe corectarea vopselei.

Dacă o zonă este mică, nu poate urma același proces de lustruire ca și pentru o hotă sau un acoperiș. Căldura se acumulează mult mai repede pe un panou cu o suprafață și o masă reduse.

Prin urmare, sunt necesare procese diferite pe panouri de diferite dimensiuni. Imaginați-vă cantitatea de căldură generată dacă ar fi să utilizați aceeași cantitate de treceri pe 1/4 dintr-un acoperiș Dodge Ram ridicat și ați face același proces pe un aripă față BMW M3. Procesul poate face ca acoperișul Dodge doar să fie ușor cald, dar ar face ca aripa M3 să devină extrem de fierbinte.

# 4 Evitați supraciclarea compușilor sau a lacurilor în timpul corectării vopselei

Un ciclu de lustruire este timpul de utilizare (lucrat) a unui compus sau lustruire pe o zonă pentru a elimina defectele în timpul corectării vopselei.

Multe lichide de corecție de pe piață oferă caracteristici de „timp lung de lucru”. Ei bine, durata unui ciclu de lustruire influențează ÎN MARE cantitatea de căldură generată într-un sistem de vopsea. Acest lucru este mărit atunci când este asociat cu un șlefuitor cu dublă acțiune cu cursă lungă (în special unul de 21 mm) și tampoane din microfibră.

Combinați acest lucru cu tendința celor mai mulți detalieri de a supralucra lichide de corecție ( peste cicluri ) și se generează multă căldură - RAPID!

Cheia aici este de a efectua un punct de testare pentru a afla de câte treceri sunt de fapt necesare pentru un anumit rezultat pe fiecare sistem de vopsea.

Lustruirea cu ciclu scurt cu lichide de corectare a aglomeratelor abrazive care nu se diminuează este cea mai sigură, rapidă, eficientă și profitabilă procedură de corectare a vopselei.

# 5 Limitați utilizarea solvenților de umflare a vopselei atunci când lustruiți vopseaua

Utilizarea unei combinații de solvenți grei, din câteva surse, poate accelera rapid viteza și nivelul de umflare a vopselei. Solvenții grei încep să umfle vopseaua auto înainte de a începe orice corectare a vopselei. Utilizarea acestor solvenți poate mări foarte mult impactul negativ al căldurii asupra sistemelor de vopsea auto.

Conceptul principal: evitați pe cât posibil solvenți grei pe suprafețele de corectare a vopselei.

Tipuri de solvenți pentru a evita sau a limita utilizarea cât mai mult posibil înainte de corectarea vopselei:

  • Soluții de pregătire cu solvenți . Aceste suprafețe înfășoară film de trafic, ceară veche și etanșanți, ca o procedură de prim pas.
  • Compuși grei care conțin solvenți agresivi pentru „tăiere chimică” . Acești solvenți umflă în mod intenționat sistemul de vopsea pentru a ajunge în matricea vopselei pentru a tăia mai adânc.
  • Soluții pe bază de solvenți IPA (alcool izopropilic) sau „Ștergerea panoului” pentru a îndepărta uleiurile purtătoare de lustruire rămase.
    Există câteva opțiuni aici:
    (A) Limitați utilizarea „Șervețelelor de panou” cât mai mult posibil. În loc să utilizați după amestecare și apoi din nou după lustruire - utilizați doar după lustruire.
    (B) Utilizați cea mai mică cantitate de produs pentru a finaliza lucrarea, pentru a limita impactul acestora asupra umflării vopselei. Acest lucru scade cantitatea totală de solvenți potențial absorbiți în vopsea.
    (C) În timpul utilizării, pulverizați-le pe un prosop și apoi aplicați-le pe suprafețe. Pulverizarea unui șervețel de panou direct pe suprafața unui vehicul poate injecta rapid o cantitate mare de solvenți grei într-o zonă mică. Ca urmare, poate apărea decolorarea sau, mai rău, pe sistemele sau substraturile sensibile de vopsea.

Combinați aceste cinci concepte pentru a reduce căldura și umflarea de la corectarea vopselei

Există mulți alți factori, în afara acestor cinci concepte, care contribuie la umflarea vopselei auto. Cu toate acestea, conceptele enumerate aici sunt universale și afectează toate procesele de corectare a vopselei.

Pentru majoritatea lustruirii vopselei cu detalii auto, dacă aceste cinci concepte sunt pe deplin înțelese și aplicate, atunci căldura excesivă și nivelurile ridicate de umflare din corecția vopselei sunt reduse semnificativ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu