Aceasta este o reacție obișnuită, când apar pete de apă Phantom după instalarea acoperirii ceramice – ore sau zile mai târziu.
“ AAAArrrrrgggggghhhh, la naiba! „ , strigă Detalierul.
Urmat de un șir de obscenități, smulgerea părului, hipertensiune arterială și uneori dispozitive sau mașini mobile zburătoare și sparte.
Când apar pete de apă după instalarea acoperirii ceramice, este una dintre CELE MAI frustrante probleme în detalierea auto !
Fără cunoștințe despre problemă, este o situație uluitoare care poate duce la frustrare nesfârșită. Problema este mai gravă și agravată atunci când petele de apă fantomă sunt descoperite în ziua livrării vehiculului. Pentru un detalier, această problemă pare că a fost ștearsă tot timpul și efortul depus într-o lucrare de corecție a vopselei și acoperire ceramică.
Din păcate, aceasta este o problemă oarecum obișnuită, care apare mult mai des decât cea raportată sau admisă de detalieri.
Deoarece nano acoperirile ceramice pentru automobile au devenit o formă standardizată de protecție a vopselei auto, această problemă a apărut cu o frecvență din ce în ce mai mare.
De asemenea, cu întărirea IR devenind o procedură comună de întărire a acoperirilor, introducerea de căldură în timpul procesului de întărire umflă suplimentar vopseaua.
Acest lucru are o serie de implicații, dar cel mai imediat este că căldura provoacă umflarea vopselei. Umflarea vopselei auto poate prezenta defecte neobservate anterior, deoarece defectele au fost create atunci când vopseaua era vulnerabilă, deoarece era fierbinte și umflată larg deschis. Când vopseaua s-a răcit, defectele au fost blocate adânc în sistemul de vopsea. Apoi, în general, acestea nu sunt disponibile pentru detectare, cu excepția cazului în care vopseaua experimentează din nou umflături severe din cauza căldurii extreme și/sau expunerii chimice.
Un motiv pentru creșterea ratei de apariție a petelor de apă fantomă poate proveni și din solvenții agresivi conținuti în acoperirile ceramice. Unii solvenți de acoperire sunt suficient de agresivi pentru a deschide (umfla) parțial vopseaua și pentru a afișa defecte ascunse anterior mai adânc decât nivelul suprafeței.
Tipul și rezistența solvenților unei acoperiri ceramice variază foarte mult, în funcție de producător și de formula individuală a acoperirii. Așadar, nu fiecare solvent, din fiecare acoperire, este suficient de puternic pentru a umfla vopseaua pentru a afișa pete de apă fantomă. Acesta ar putea fi motivul pentru care nu este o problemă constantă în fruntea grupurilor de discuții online care detaliază sau a postărilor pe forumuri auto.
A Slow & Steady Mind + Process câștigă războiul fantomă de apă
** AVERTISMENT: metoda de înlăturare explicată aici necesită multă răbdare și finețe pentru o execuție corectă.
Dacă cineva este supărat/frustrat după încercările regulate de îndepărtare a petelor de apă fantomă eșuează, NU TREBUIE SĂ ÎNCERCE ACEASTA METODĂ.
În primul rând, trebuie să ia o pauză și să-și lase emoțiile să se limpezească înainte de a continua.
Este ridicol de frustrant să lucrezi la această problemă timp de 1, 3, 5, 8 ore, doar ca să faci progrese mici sau deloc și să te transformi într-o minge de furie.
Acesta este motivul pentru care răbdarea și stabilitatea emoțională sunt virtuți importante de accesat atunci când abordezi probleme dificile.
ULTIMUL lucru pe care și-l dorește oricine este să agraveze problema. O abordare prea agresivă ar putea transforma cu ușurință acest proces într-un apel telefonic într-un atelier de caroserie pentru revopsire. Și apoi într-un apel către proprietarul vehiculului. Și nimeni nu dorește să efectueze un apel informând un proprietar despre un panou deteriorat din cauza unei erori de detaliere.
Notă: metoda de eliminare din acest articol poate părea contraintuitivă. Cu toate acestea, în esență, această problemă este cu siguranță cauzată de umflarea vopselei auto .
Cum apar în general punctele de apă din automobile
Tipurile de pete de apă discutate aici sunt clasificate ca fiind de natură moderată până la severă. Acest lucru se datorează faptului că sunt la sau sub nivelul vopsit și nu sunt îndepărtate prin tehnici simple de spălare. Aceasta înseamnă că au cauzat un anumit nivel de deteriorare a sistemului de vopsea.
În timpul creării lor, soarele sau o altă sursă a încălzit panoul atunci când apa stagnantă a stat la suprafață. Sau suprafața era deja fierbinte, deoarece apa a intrat în contact cu suprafața.
Căldura a făcut ca vopseaua poroasă să se umfle și să-și deschidă structura poroasă. Pe măsură ce apa s-a uscat, conținutul de minerale al apei, contaminarea de pe suprafață sau contaminarea colectată atunci când ploaia a intrat în contact cu aerul poluat, a putut pătrunde în jos în structura vopselei umflate. În cele din urmă, s-a scufundat adânc în structura vopselei sau a deteriorat chimic (gravat) vopseaua umflată fierbinte.
Când vopseaua se răcește, sistemul de vopsea se închide din nou. Acest lucru readuce vopseaua la dimensiunea normală, ascunzând petele de apă și unele dintre daunele vizibile de gravare minerală.
Acest lucru explică de ce cele mai extreme puncte de apă tinde să apară pe panourile orizontale ale vehiculelor. Aceste zone primesc cea mai mare parte a expunerii la soare și, prin urmare, cea mai mare căldură în mod regulat. În plus, panourile orizontale sunt cele mai plate și au capacitatea de a concentra cea mai mare cantitate de apă (și minerale) în bazine concentrate.
Punctele de apă din automobile: factorii de creație fizică
Observarea apei fantomă din zăcămintele minerale pare a fi o problemă specifică. În general, petele de apă tind să apară numai după aplicarea unui nano acoperire ceramică.
Nivelurile de conținut de minerale din apă, așezate pe vopseaua vehiculului, nu sunt suficiente pentru a provoca acest lucru singur.
Căldura este factorul X aici care leagă cu adevărat camera.
Capacitățile de gravare ale conținutului potențial de mineral (alcalin), acid sau de contaminare ale apei sunt îmbunătățite considerabil odată cu introducerea căldurii în ecuație.
Deci, deși nu există o explicație definitivă. . . Există două posibilități probabile de apariție a petelor de apă fantomă:
A] Apa a intrat în contact cu un panou preexistent al vehiculului fierbinte .
B] Apa staționară stătea deasupra, în timp ce panoul vehiculului s-a încălzit .
De ce petele de apă fantomă nu sunt detectate sau reparate în timpul corectării vopselei
Vopseaua auto (Clear Coat) este o structură poroasă. Această caracteristică proiectată tratează căldura prin dilatare și contracție termică constantă. Acest lucru permite vopselei să-și mențină integritatea și caracteristicile de protecție pe diferite substraturi ale vehiculului, ca răspuns la căldura ambientală sau generată de vehicul.
În general, majoritatea detaliorilor care deservesc vehicule cu defecte moderate până la grele și pete de apă tind să înceapă cu o abordare agresivă. Acest lucru se face deoarece ei înțeleg că este necesar un anumit nivel de muncă intensivă pentru a elimina aceste defecte.
Aceste abordări agresive includ adesea o combinație a unora sau a tuturor dintre următoarele:
- șlefuitoare DA cu cursă mare
- tampoane de tăiere din microfibră
- compuși tăiați grei cu tăiere chimică agresivă
- presiune mare pe tampon
- supraciclarea compușilor și lustruirii
- viteză mică a brațului
Pe lângă aceste variabile, mulți detalieri folosesc substanțe chimice agresive pentru a îndepărta vehiculul de contaminanți în procesul de preparare care duce la lustruirea vopselei. În plus, detalierii folosesc frecvent produse de ștergere cu solvenți grei pentru a îndepărta uleiurile purtătoare ale compușilor și lustruirii după corectarea vopselei.
Combinația de variabile agresive de lustruire, enumerate mai sus, combinată cu solvenți chimici puternici poate provoca cantități masive de căldură și umflarea vopselei auto .
Structura dinamică termică a vopselei este exact ceea ce cauzează problema Phantom Water Spotting. Și unele sisteme de vopsea sunt mai sensibile la căldură decât altele. Aceste sisteme de vopsea sensibile sau capricioase au o tendință mai mare și o capacitate mai mare de a se umfla. Acest lucru duce direct la o capacitate mai mare de a ascunde cu ușurință defectele.
Această umflare crește dimensiunea vopselei. Pe măsură ce vopseaua se umflă din ce în ce mai mare, petele de apă devin mai ascunse de umflare. Această condiție este foarte asemănătoare cu o gleznă care este aproape imediat ascunsă - câteva minute după o răsucire severă.
Cu suficientă căldură și frecare introduse, sistemul de vopsea se umflă în cele din urmă până la punctul în care petele de apă (depunerile minerale) sunt complet nedetectabile. Aceste pete de apă rămân neînsămânțate până când sistemul de vopsea revine la starea sa normală. Pentru unele sisteme de vopsea reducerea umflăturii vopselei are loc în câteva ore, iar pentru altele este nevoie de 2-3 zile pentru ca umflarea să dispară complet.
Procedura de îndepărtare a petelor de apă fantomă, explicată mai jos, se bazează pe dinamica termică proiectată a vopselei auto. Sistemele de vopsea poroasă trebuie să fie deschise de căldură pentru a permite îndepărtarea petelor de apă. Căldura permite accesul pentru a elimina defectele la nivelul în care se află în prezent în vopsea. Vopseaua catalizată și căldura sunt inamici, prin urmare introducerea frecării motorizate în vopseaua preîncălzită necesită o grijă extremă.
Teoria din spatele preîncălzirii vopselei înainte de lustruire este similară cu raționamentul pentru care frizerii sau esteticienii plasează prosoape fierbinți pe față înainte de servicii.
Căldura introdusă în vopsea îi permite să se deschidă suficient pentru a accesa și pentru a elimina cu grijă contaminanții și defectele de vopsea în punctul în care au fost A) Create sau B) Unde se află în prezent.
Procedura de îndepărtare când apar pete de apă după instalarea acoperirii ceramice
► NOTĂ: Această metodă poate fi efectuată numai DUPĂ ce toate straturile au fost îndepărtate .
După cum sa explicat anterior, depozitele de minerale din apă se infiltrează și se atașează în structura poroasă a vopselei după ce vopseaua se răcește.
Depunerile minerale trebuie accesate la adâncimea în care se află în prezent, în structura vopselei, pentru a asigura îndepărtarea completă.
Adăugarea de căldură umflă sistemul de vopsea pentru a permite accesul și îndepărtarea depunerilor de minerale și deteriorarea acestora.
- Încălziți panoul, utilizați fie o lampă IR, reglați-o la 37,7 ° C pe un cadran de temperatură a suprafeței (sau utilizați distanța pentru a regla temperatura) sau puneți panoul direct la soare, timp de 3-5 minute. ÎNAINTE de a începe corectarea vopselei, asigurați-vă că lăsați panoul să se răcească, astfel încât să fie cald, dar să nu fie opărit. Dacă aveți un termometru cu infraroșu, așteptați până când temperatura panoului arată 37,7°C
- Lustruiți ușor zona (de preferință cu un polizor cu dublă acțiune de 21 mm) folosind un lichid de lustruire „NON Diminushing Abrasive” care conține un conținut scăzut de solvenți pe un disc din microfibră. Când adăugați produs, asigurați-vă că supraîncărcați cantitatea de produs uniform pe întregul tampon.
- Când efectuați corectarea vopselei, Efectuați DOAR O PASARE DE SECȚIUNE - adică o singură trecere în jos și înapoi cu presiune moderată. Mutați polizorul cu 1 inch pe secundă și lăsați lustruirea de pe discul din microfibră să facă treaba. După trecerea unei secțiuni, lăsați zona să se răcească timp de 30-60 de secunde, apoi reevaluați suprafața.
Metode de testare a îndepărtarii depunerilor de minerale din vopsea
Utilizarea aburului sau a unui șervețel cu apă sunt probabil cele mai ușoare și eficiente metode de a testa dacă îndepărtarea petelor de apă fantomă (gravare minerală) este completă. Testarea de mai multe ori, pe întregul panou, este cea mai bună pentru a vă asigura că fiecare panou sau zonă nu are pete.
Utilizarea aburului pentru a testa petele de apă fantomă rămase
Pregătiți un aparat cu abur, cu apă DI sau RO. Apăsați pe trăgaciul vaporizatorului pentru a vă asigura că eliberează numai abur, nu apă, înainte de a-l folosi pe suprafața vehiculului. Când este gata, treceți aburul peste panourile care prezentau anterior pete de apă.
Utilizarea unui șervețel de apă pentru a testa petele de apă fantomă rămase
Umeziți ușor un prosop cu apă DI/RO (distilată sau osmoză inversă) și ștergeți-l uniform pe o suprafață. Aceasta va afișa imaginea (silueta) a petelor de apă de la suprafață. Similar cu uscarea geamurilor vehiculelor, nivelurile slabe de apă vor afișa mineralele conținute în vopsea. Dacă prosopul șters pe suprafață conține prea multă apă, mineralele nu vor apărea. În cazul în care se întâmplă acest lucru, urmați imediat cu un prosop uscat și inspectați traseul din spatele prosopului uscat.
Dacă aburul sau un șervețel de apă arată o suprafață clară, petele de apă dispar. Dacă ștergetul cu abur sau apă afișează silueta ca niște inele; apoi petele rămân. Pentru petele rămase, efectuați cu atenție o altă rundă de corecție a vopselei în același mod ca cel descris mai sus.
Alte metode pentru a testa îndepărtarea petelor de apă fantomă pot include utilizarea: lămpilor IR, un pistol de căldură sau chiar respirația (dacă nu este nimic altceva disponibil) pentru a încălzi sau a „aburi” zonele în care au apărut anterior pete de apă.
După testarea cu succes pentru îndepărtarea depozitelor de minerale, lăsați panoul (panourile) să se răcească cât mai mult posibil. Apoi reaplicați stratul ceramic pe panourile proaspăt corectate pentru a termina vehiculul.
Cuvinte finale de precauție despre procesul de îndepărtare a petelor de apă Phantom
Atenție: nu există o soluție rapidă când apar pete de apă fantomă după instalarea stratului ceramic.
În plus, metoda de îndepărtare menționată aici este cel puțin delicată. Acest lucru se datorează faptului că procedura de corectare a vopselei cochetează cu apropierea pragului de căldură al stratului transparent catalizat.
Prin urmare, folosiți răbdare extremă cu acest proces. Lăsați procesul să meargă în ritmul său natural ( încet ), fiind extrem de precaut când încălziți panoul și apoi efectuați procesul de corecție.
NU încercați să fiți un EROU și să încercați să eliminați toate punctele de apă cu o serie de treceri spate în spate (sau mai multe) secțiuni, încercând să recuperați timpul pierdut!
Grabirea procesului de îndepărtare nu va face decât să ridice prea mult căldura și frecarea, punând zonele afectate în pericol de ardere a vopselei.
Complexitățile acestei proceduri sunt multe, dar prezentarea generală de bază este simplă. Utilizați căldura pentru a accesa punctele de apă fantomă prin deschiderea sistemului de vopsea poroasă.
Odată ce panoul este cald, utilizați un lichid de corecție „nediminuabil” pentru a corecta petele de apă. În tot acest timp, asigurați-vă că nu supraîncălziți panoul peste 65 °C, deoarece stratul transparent catalizat URĂȘTE căldura, mai ales atunci când este cuplat cu frecare.
În situații NORMALE de lustruire a vopselei, cel mai bine este să evitați căldura ca ciuma. Cu toate acestea, în acest caz, căldura a fost cel mai probabil catalizatorul creării defectelor și este variabila cheie pentru îndepărtare.
Există o metodă de îndepărtare atunci când apar pete de apă fantomă după instalarea stratului ceramic.
Aceasta este o procedură dificilă de scris și explicat pe deplin, dar sa dovedit extrem de eficientă pentru îndepărtare. Grija și răbdarea sunt vitale în timpul întregului proces de îndepărtare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu