„Cât de des ar trebui să-mi spăl mașina?” sau „Ar trebui să țin un program regulat de spălare a mașinii?”
Nu există un răspuns definitiv la această întrebare. Similar cu pokerul, majoritatea răspunsurilor detaliate încep cu expresia „depinde”. În mod firesc, se întâmplă atunci când o mașină este curățată, apoi două zile mai târziu, toată partea din față a mașinii este acoperită de măruntaie de la o călătorie de 2.000 de km. Acest lucru, desigur, necesită o spălare imediată pentru a îndepărta proteinele dăunătoare ale insectelor care ar putea grava vopseaua.
Acest articol abordează întrebări referitoare la intervalele regulate de spălare a mașinilor. Ca regulă generală, dacă o substanță sau un contaminant necunoscut intră în contact cu vopseaua vehiculului; apoi mergeți mai departe și eroați din partea precauției și spălați panoul sau vehiculul.
Nu există un răspuns definitiv la „cât de des ar trebui să-mi spăl mașina”. Cu toate acestea, un set de linii directoare poate ajuta pe toată lumea să-și găsească locul ideal. Deoarece fiecare proprietar are circumstanțe complet diferite, intervalele regulate de spălătorie auto pot fi determinate de regulile pe care le vom numi „Cei cinci factori murdari pentru mașini”.
Cei cinci factori pentru mașina murdară pentru a determina când să spălați un vehicul:
1] Este vehiculul un șofer zilnic sau un garaj secundar?
2] Unde locuiește vehiculul de cele mai multe ori? Inauntru sau afara? Timp de noapte?
3] Locație geografică și climă
4] Obiceiuri de conducere
5] Preferințele de curățenie ale proprietarului
Factorul de mașină murdară #1: șoferi zilnici vs vehiculul secundar, alias Garage Queens
Șoferii zilnici reprezintă majoritatea mașinilor de pe șosea. Acestea sunt vehiculele pe care majoritatea oamenilor le duc la serviciu și le folosesc pentru majoritatea activităților zilnice. Datorită frecvenței, aceste mașini sunt conduse și expuse la intemperii, ele culeg foarte repede contaminarea și murdăria de pe suprafețe.
Garage Queens sunt vehicule secundare care sunt rar folosite. Ei locuiesc într-un garaj și văd lumina zilei în principal în călătoriile de croazieră de weekend sau pentru evenimente speciale. Deoarece aceste vehicule trăiesc în medii controlate; ritmul cu care se murdăresc este mult mai lent decât șoferii zilnici. De obicei, aceste mașini suferă în cea mai mare parte din cauza prafului de actualitate și nu sunt „murdare” în general. Prin urmare, este practic imposibil să prescrii un interval regulat de spălare a mașinii. Deoarece praful de actualitate nu va dăuna vopselei în același mod în care o pot face contaminanții chimici sau de mediu, decizia de a spăla o regină de garaj este destul de subiectivă, bazându-se mult pe factorul murdar #5 de mai jos.
Dirty Car Factor #2: Unde locuiește vehiculul? Inauntru sau afara?
Multe vehicule conduse zilnic trăiesc în exterior, ceea ce formează straturi de contaminare, făcându-le să fie murdare în câteva zile. Acest lucru se datorează faptului că contaminarea cu elemente precum; praful, polenul, insectele și copacii este un bombardament constant. În al doilea rând, șoferii zilnici sunt expuși în mod constant la contaminanți chimici de la precipitațiile industriale, contaminarea vehiculelor (fier feros, carbon [eșapament], cauciuc etc.).
În al treilea rând, vehiculele care locuiesc afară sunt supuse punctelor de rouă zilnice. Roua poate accelera rapid viteza cu care suprafețele unui vehicul devin murdare și/sau contaminate. Conceptul de rouă și stratificarea contaminării topice legate este cel mai bine ilustrat cu analogia unui copil care poartă o cămașă albă. Dacă copilul are o pată de iarbă pe cămașă, există o bună posibilitate ca mama să o poată îndepărta. Dar, dacă copilul a ținut cămașa pe ea, a vărsat ketchup dintr-un hot dog deasupra patei de iarbă și apoi a mers și s-a jucat din nou, înglobând murdărie în ketchup; pata ar putea fi aproape imposibil de îndepărtat complet. Roua funcționează în mod similar ca și ketchup-ul din analogie, ca mijloc de blocare a contaminanților și de stratificare a acestora. În ziua 1 Roua prinde totul în aer, ajutând totul de la suprafață din ziua respectivă să se lipească de suprafață. Ziua 2 Roua o face din nou, PE VASCA Zilei 1. Cu cât mai mult dame în Ziua 3, 4, 5... așa mai departe și așa mai departe. Prin urmare, pentru vehiculele care locuiesc în principal în exterior, se recomandă un program regulat de spălare auto de o dată la două săptămâni.
Dirty Car Factor #3: Locația geografică și clima
Acest factor este evident pentru majoritatea oamenilor în Locația LOR geografică și Clima. Cei binecuvântați să trăiască în la sat sau in oras,capitala(dacă numiți traficul major, poluarea și aglomerația excesivă binecuvântați) sau au o climă incredibil de blândă,depinde de cate precipitații sunt pe an sau cu o gamă medie anuală de temperatură .
Datorită factorilor de locație și climă, sunt introduse și alte variabile potențial dăunătoare, cum ar fi sarea de drum pentru a controla gheața de pe drumuri. Gângănile de dragoste primăvara și vara, cantitățile masive de polen, furtunile fulgerătoare etc etc sunt, de asemenea, variabile sezoniere comune. Prin urmare, în anumite locații și climate este posibil ca un vehicul să treacă de la curat la murdar într-o clipă. În plus, unele regiuni conțin multă mizerie, drumuri de pământ, pini ,frunze etc.
Dirty Car Factor #4: Obiceiuri de condus
Obiceiurile asociate cu modul în care proprietarii își folosesc vehiculele joacă un rol vital în cât de repede vehiculele colectează contaminarea topică. Șoferii care trec prin bălți fără a ține cont de viteză sau folosesc frecvent mașini de spălat parbriz, parchează sub copaci sau mănâncă în și din mașini sunt predispuși la vehiculele murdare. Prin urmare, pentru a menține un vehicul mai curat, șoferii trebuie să fie atenți la mediul înconjurător și la variabilele de conducere care ar putea murdări un vehicul recent curățat.
Dirty Car Factor #5: Preferințele proprietarului pentru curățenia
Preferințele de curățenie personală ale unui proprietar îi determină pe unii oameni să-și spele sau să ștergă vehiculul de 3-5 ori pe săptămână. Aceasta este aceeași variabilă care îi determină pe alți proprietari să-și spele vehiculul o dată la trei luni. Aceasta este singura variabilă pe care un proprietar o poate controla complet. Prin urmare, este singura variabilă care pare să motiveze majoritatea proprietarilor să-și spele mașina mai presus de orice. Fiecare proprietar de vehicul are un nivel de „murdar” care îi determină simțul de păianjen în furnicături, făcându-i să piardă totul și să-și curețe vehiculul cât mai curând posibil.
Programul obișnuit de spălare auto Încheiere
Aici le aveți, cele cinci variabile principale care determină când să spălați un vehicul sau cum să setați un program obișnuit de spălare a mașinii.
Pentru a maximiza durata de viață și integritatea vopselei pe un vehicul condus zilnic; două reguli constante trebuie să fie adevărate. În primul rând, păstrați întotdeauna un strat de ceară pe suprafață sau un nano acoperire ceramică de protecție. Și, în al doilea rând, păstrați un program regulat de spălare auto. De preferință, cel puțin, spălați un vehicul o dată la două săptămâni. Acest lucru ajută la menținerea suprafeței fără contaminanți de suprafață lipiți, care pot compromite integritatea și aspectul vopselei. Analogia cu cămașa pătată de iarbă din Dirty Factor #2 a explicat acest lucru în profunzime.
Cu un program regulat de spălare auto, un vehicul este mai ușor și mai rapid de întreținut. În plus, vehiculul arată mai bine pe termen lung și, mai ales, integritatea vopselei este menținută. Acest lucru se datorează potențialilor contaminanți de mediu și chimici care nu au timp să locuiască și pot deteriora suprafața vopselei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu