Detalierea corecției vopselei: umflarea și căldura vopselei explicate
Fiecare afacere de detaliere auto care oferă corectarea vopselei (alias lustruirea sau lustruirea vopselei) se va confrunta, la un moment sau altul, cu frustrarea intensă cauzată de umflarea vopselei auto.
Imaginați-vă un detalier care dedică o zi întreagă, sau chiar două, corectării vopselei unui vehicul pentru a aduce finisajul la un nivel extrem de ridicat. Desigur, 8-10 ore de amestecare și lustruire continuă epuizează un detalier. Așa că, la sfârșitul zilei, pleacă acasă simțindu-se împliniți, realizând că cea mai grea muncă a proiectului este finalizată – corectarea vopselei. În acest moment, detalierul începe să imagineze vehiculul finalizat a doua zi și facturile mari clare predate ca recompensă .
Dimineața, detalierul inspectează vehiculul, căutând să înceapă ziua cu un impuls pozitiv și un sentiment fericit de munca grea de ieri.
Apoi. . . Din senin, se întâmplă:
TOT IADUL SE DEZLANTUIE!
Acest haos începe, în general, cu izbucniri verbale de furie involuntare și non-stop. Aceste potriviri au cuvinte și expresii din patru litere care l-ar face pe un sergent de antrenament al armatei să roșească. Uneori durează câteva minute, alteori durează ore întregi.
Frecvent, obiectele de dimensiuni mici sau mijlocii zboară în mod neașteptat prin cameră cu viteză mare.
Alteori, mânia intensă și confuzia creează un gol plin de tăcere totală .
S-ar putea să vă întrebați : „ Ce naiba ar putea determina un detalier să izbucnească în accese drastice și imediate de dezgust, frustrare și posibilă furie? „
UMFLARE VOPSEA ! ! !
Când a fost întâlnită pentru prima dată, umflarea vopselei auto poate părea un mister, paralizând majoritatea detalienților cu sentimente de groază și șoc.
Ei descoperă că o parte sau cea mai mare parte a vopselei vehiculului nu mai apare ca o oglindă reflectorizantă întunecată, așa cum a apărut după lustruirea vopselei cu o zi înainte. În schimb, suprafața vopselei poate părea nefinisată, arătând gri și neclară. Sau, panourile vehiculelor arată încă multe dintre zgârieturile ușoare, medii sau adânci originale și/sau alte defecte de vopsea pe care corectarea vopselei părea să le înlăture cu o zi înainte.
„ Dar cum este posibil, în numele a tot ceea ce este bun și sfânt? ” întreabă detalierul. Repetând fraza din nou și din nou în minte și/sau cu voce tare, în timp ce inspectează vehiculul într-o transă de groază, frustrare, furie și dezgust.
Acesta trebuie să fie un vis urât , își spun ei – iar și iar.
Cu toate acestea, adevărul nefericit al suprafețelor vehiculului dezvăluie o stare reală a lumii. Cauza... umflarea vopselei autovehiculelor.
Umflarea vopselei prin corecția vopselei (alias lustruire sau lustruire) definită
Umflarea vopselei auto este o condiție temporară în care vopseaua se extinde în dimensiune sau „se umflă” din cauza expunerii excesive la căldură (și la substanțe chimice) și ascunde defectele.
Ca urmare a acestei mase crescute din energia căldurii și alți factori care contribuie, vopseaua a „umflat” și a blocat defecte în interiorul umflăturii și le-a ascuns vederii. Prin urmare, detalierii nu pot vedea, nu pot accesa și nu pot corecta („elimina” sau elimina) aceste defecte în timp ce umflarea persistă.
De multe ori, această afecțiune apare rapid și detalierii nu sunt complet conștienți de faptul că multe defecte nu sunt corectate. Acest lucru se datorează faptului că umflarea vopselei poate apărea fie treptat, fie foarte rapid, în funcție de caracteristicile sistemului de vopsea.
Ca o regulă generală; nivelurile de căldură și umflarea unui panou cresc proporțional cu cantitatea de frecare creată în timpul perioadelor susținute de lustruire. Acest lucru explică de ce umflarea vopselei nu este observată imediat. Majoritatea detalienților nu au idee că a apărut o problemă până când serviciile vehiculului sunt complet finalizate, în majoritatea situațiilor.
Cauza umflarii vopselei auto este un transfer de căldură (energie prin frecare) în moleculele vopselei.
Când vopseaua auto se umflă, ascunde multe feluri de defecte. Defectele ascunse cel mai frecvent sunt zgârieturile ușoare și medii, denumite în mod obișnuit „urme de vârtej de pânză de păianjen”. Uneori, chiar și zgârieturi grele pot fi ascunse temporar în interiorul structurii umflate a vopselei.
În plus, umflarea vopselei poate ascunde și defectele ușoare asociate etapelor finale de lustruire. Aceste defecte includ micro-marting și semne de căpușă. Acestea sunt defectele fine controlate, rezultate dintr-un proces anterior de lustruire mai greu, numit „compounding”, care a eliminat defectele originale de vopsea.
Umflarea vopselei are, de asemenea, capacitatea de a ascunde alte defecte de vopsea în timpul lustruirii vopselei, cum ar fi petele de apă dură. Acest subsubiect, poreclit „Phantom Water Spots” a fost abordat într-un articol anterior OCDCarCare Los Angels: Pete de apă care apar după aplicarea acoperirii ceramice: explicație și metodă de îndepărtare
De ce umflarea vopselei este o problemă de tip coșmar pentru detailerii auto
Imaginați-vă ca un zidar profesionist de cărămidă de 20 de ani. În ziua ta liberă, te hotărăști să așezi în sfârșit noua zonă de veranda din cărămidă din curte, pe care ai amânat-o de ani de zile. Vă angajați o zi întreagă pentru: pregătirea gradării terenului, selectarea manuală a celor mai bune cărămizi și apoi așezarea cărămizilor într-un model care vă mulțumește pe dumneavoastră și pe soțul dumneavoastră.
A doua zi dimineață te plimbi afară. Jumătate de zâmbet inițial de realizare se estompează rapid în dezgust și neîncredere. Te uiți la terasă și descoperi că toată munca atentă de la precedentul pare ruinată.
Cărămizile pe care le-ați plasat și verificați de trei ori cu un nivel de la (3) puncte de referință sunt acum în mare parte nealiniate. Arata ca lucrarea proiectului stiintific de clasa a 5-a, construita in ultimul moment! Cu siguranță NU este munca unui profesionist experimentat.
Umflarea vopselei le oferă detalienților auto un fel similar de senzație de palmă pe față. În cele din urmă, oricine lustruiește sau vopsește corectează suficiente vehicule va experimenta durerea și frustrarea extremă cauzate de umflarea vopselei. Face instantaneu ca toate lucrările anterioare ale proiectului să pară lipsite de valoare, deoarece o mare parte din lucrările de lustruire a vopselei necesită un mulligan.
Ceea ce părea o suprafață frumos finisată în seara precedentă, este descoperit ulterior ca o suprafață foarte aspră și nerafinată. Are nevoie disperată de ore și ore de mai multă muncă.
În general, umflarea vopselei auto se manifestă în unul din două moduri:
- Umflarea se stinge rapid și apar defectele. Ele devin vizibile în 3-6 ore în aceeași zi a corectării inițiale a vopselei.
- După o zi, două, sau uneori trei, umflarea se estompează în sfârșit și defectele se dezvăluie. În acest timp proiectul este finalizat, plătit, iar vehiculul este înapoi acasă în garajul clientului.
DACĂ ORUN DINTRE ACESTE SCENARII FRUSTRANTE ESTE FAMILIARE ► VĂ RUGĂM SĂ CITIȚI
Cât de frecvent apare umflarea vopselei în detalierea auto?
Umflarea vopselei este o apariție mai frecventă decât cred sau vor recunoaște în mod liber majoritatea detalienților auto. Cu tehnologia actuală, este foarte ușor să determinați umflarea vopselei până la un nivel pentru a ascunde defectele sistemelor de vopsea sensibile la căldură.
S-ar putea să vă întrebați: „Dacă acesta este cazul, atunci de ce umflarea vopselei nu este un subiect obișnuit de discuție între detalieri?”
Paint Swell este în mare parte un subiect nerostit în industria de detaliere auto din câteva motive probabile:
- Egoul. Detalierii profesioniști nu vor să recunoască colegilor (și adesea ei înșiși) că întâmpină probleme în munca lor.
- Vehiculele de culoare deschisă la medie nu afișează defectele la fel de ușor ca culorile închise.
- Vopsea metalică. Sistemele metalice de vopsea auto au aspect variat și ascund defectele mult mai eficient decât verii lor nemetalici.
- Sunt disponibile foarte puține informații despre umflarea vopselei și variabilele asociate acesteia. Prin urmare, industria de detaliere evită subiectul.
Toate sistemele de vopsea auto se umflă?
Umflarea vopselei apare pe toate sistemele de vopsea, deoarece vopseaua auto este concepută ca o structură termoelastică. Este conceput pentru a-și menține structura în timp ce se confruntă frecvent cu expansiune și contracție constantă pentru un baraj non-stop de surse de căldură.
Prin urmare, la un anumit nivel, toate sistemele de vopsea se umflă atunci când sunt introduse la căldură. Cu toate acestea, nu toate sistemele de vopsea prezintă consecințe negative ale umflării vopselei în mod egal . Unele vopsele sunt mai sensibile și au tendința de a se umfla mult mai ușor, și cu un grad mai mare, decât altele. Acestea pot fi definite ca „sensibile termic”.
Efectele negative ale umflăturii vopselei sunt cele mai vizibile atunci când aveți de-a face cu culori închise nemetalice, cum ar fi negrul jet. Este nevoie de mult efort pentru a elimina complet toate defectele care sunt întotdeauna vizibile pe suprafețele de culoare neagră. Acest lucru se datorează faptului că straturile de culoare de bază nemetalice mai închise acționează ca o oglindă solidă, evidențiind fără milă fiecare defect și imperfecțiune de vopsea. Acesta este motivul pentru care vopselele întunecate arată atât de impresionant atunci când sunt finisate la un nivel înalt, ele descriu cel mai bine suprafața într-o definiție excelentă a culorii, adâncimii și reflexiei pentru ochiul uman.
Gândiți-vă la vopsea nemetalică întunecată ca o canapea de catifea neagră, într-o casă ocupată de o pereche de câini mari albi – Huskii siberieni. Fiecare bucată de păr alb sau praf care aterizează pe canapea sau, uneori, chiar lângă canapea, iese ca degetul mare dureros. Și este același lucru cu defectele de pe pânza unui vehicul vopsit în culoarea închisă - acestea ies ca nimeni altul.
Vopselele nemetalice închise pentru vehicule necesită adesea efort și timp considerabil pentru a se finisa sau pentru a se rafina complet. Este o muncă intensă pentru a-i face să arate culorile lor complete, profunde, bogate, pure, fără nicio urmă de neclaritate.
Acesta este motivul pentru care umflarea vopselei este demoralizantă pentru lustruitorii de vopsea. Detalierul crede că au triumfat asupra demonilor defectelor de vopsea, finisând vopseaua la un nivel înalt. Cu toate acestea, bucuria se estompează uneori rapid când vezi vehiculul a doua zi. Ochii neîncrezător șocați arată un câmp de luptă (vopseaua) care conține încă o armată considerabilă de demoni defecte, uneori formidabili.
Cum apare umflarea vopselei în detalierea automată
Umflarea vopselei este reacția sistemului de vopsea al vehiculului la căldură. Este similar cu umflarea corpului uman. Gândește-te la rostogolirea sau ruperea unei glezne.
Când este rănit, corpul uman inițiază imediat protocoale de protecție. Pentru a proteja articulația balamalei portante a gleznei, corpul folosește imediat umflarea pentru a proteja zona traumatismului. Aceasta este metoda corpului de a imobiliza zona prin prevenirea oricărei mișcări a articulației lezate.
La scurt timp după accidentare, glezna este de nerecunoscut. Ceea ce în mod normal apare ca un os ascuțit, pe partea exterioară a piciorului, arată rapid ca o masă de carne umflată, cu o îndoire mare de 90 de grade.
Când vopseaua auto se umflă, are capacitatea de a ascunde defectele la fel ca umflarea articulației gleznei rănite.
Severitatea umflăturii gleznei este în general proporțională cu nivelul leziunii. O modificare minoră ar putea să nu aibă aproape nicio umflare. Cu toate acestea, rularea severă a gleznei sau o pauză pot provoca umflături ușoare până la masive. Acest nivel de traumă poate face glezna să umfle până la jumătate din dimensiunea unui grapefruit și, uneori, mai mult.
Conceptul este similar cu umflarea vopselei auto.
Cantitatea de umflare a vopselei este în general proporțională cu cantitatea de energie (căldură) cauzată de abraziunea de corectare a vopselei, transferată pe vopsea. Căldura face ca moleculele de vopsea să se accelereze și să se răspândească mai departe. Nevoia ca moleculele să-și mențină distanța optimă provoacă „umflarea” sau extinderea sistemului de vopsea.
Cu cât mai multă căldură generată de lustruire și absorbită în vopsea, cu atât este mai mare nivelul de umflare a vopselei care poate apărea. În cele din urmă, sensibilitatea termică a formulării sistemului de vopsea dictează reacția la căldură. Sensibilitatea termică influențează atât: viteza cu care apare umflarea, cât și capacitatea de dilatare (cât de mult) poate apărea umflarea.
Când vopseaua este umflată, similar cu o gleznă proaspăt întorsă, nu pot fi rezolvate probleme. În plus, zona nu poate fi văzută cu exactitate pentru ceea ce este și diagnosticată - până când umflarea nu a trecut. Umflarea poate masca sau ascunde complet defectele în sine. Prin urmare, în timp ce umflarea rămâne defectele nu pot fi accesate pentru îndepărtare.
Umflarea poate fi, de asemenea, motivul pentru care panourile corectate păreau terminate sau „bine de funcționare” cu aproximativ 8-12 ore mai devreme. Cu toate acestea, atunci când sunt inspectate a doua zi, după ce vopseaua s-a răcit și a revenit la dimensiunea normală, toate defectele suspendate anterior în interiorul umflăturii sunt foarte vizibile.
13 Variabile comune de corecție/lustruire a vopselei care contribuie la umflarea vopselei auto
Această listă prezintă factorii primari care au capacitatea de a contribui la potențiala umflare a vopselei.
Majoritatea acestor variabile adaugă căldură direct în structura vopselei prin frecarea corectării vopselei. Cu toate acestea, mai mult de câteva proceduri comune de detaliere utilizează substanțe chimice concepute pentru a „deschide” vopseaua pentru a permite accesul mai adânc în structura sa poroasă.
Procesul de utilizare a substanțelor chimice pentru a deschide vopseaua se numește „tăiere chimică”. În general, aceștia se referă la solvenți compuși grei. Atunci când detalierii folosesc aceste lichide de corecție, o consecință directă este că căldura poate pătrunde mai rapid și mai adânc în matricea unui sistem de vopsea. Acest lucru face ca vopseaua să se umfle de la început. Are potențialul de a provoca niveluri severe de umflare atunci când este asociat cu niveluri ridicate de abraziune mecanică susținută cauzată de lustruirea vopselei. Acesta este un produs secundar al utilizării compușilor grei care conțin niveluri ridicate de solvenți.
Lista de mai jos nu este completă. Există cu siguranță mai mulți factori care ar putea contribui la umflarea vopselei. Cu toate acestea, următoarea listă va ajuta cel mai probabil detalierii auto să identifice marea majoritate a variabilelor comune care contribuie direct la umflarea vopselei.
Variabile tipice de umflare a vopselei auto legate de corectarea detalierii vopselei:
Formularea inițială a sistemului de vopsea auto
Se poate spune că componența chimică a sistemului de vopsea din fabrică al unui vehicul este cea mai importantă pentru tendința sa de umflare a vopselei auto. Acest lucru se datorează faptului că formula originală a unui sistem de vopsea dictează sensibilitatea sa termică sau capacitatea de a absorbi și disipa căldura.
Un factor principal care contribuie la capacitatea unei vopsele de a disipa căldura (și de a evita umflarea) s-a dovedit că se află în densitatea (concentrația) conținutului de solide al unei vopsele. În general, cu cât cantitatea de solide conținute în formula de vopsea este mai densă, se observă mai puține probleme de căldură și umflare.
O mare majoritate a problemelor de umflare a vopselei tind să apară pe sistemele de vopsea care conțin niveluri scăzute de solide. Sistemele de vopsea cu conținut ridicat de solide sunt mai groase și, prin urmare, au o masă mai mare. Masa mai mare permite sistemelor de vopsea auto să distribuie mai bine și să disipeze căldura mai eficient.
Compoziția substratului unui panou
Un substrat este tipul de material din care este construit un panou de vehicul. Substraturile sunt acoperite cu straturi de vopsea auto în funcție de compoziția lor. Unele straturi tipice de vopsea includ: Preacoat, Grund, Strat de bază (acoperire de culoare) și Costul transparent.
Panourile majorității vehiculelor erau în primul rând realizate din oțel sau aluminiu în epocile anterioare. În producția modernă de automobile, toate vehiculele conțin multe combinații de substraturi. Cele mai multe vehicule moderne (în special vehiculele pentru navetiști) sunt un amestec de aluminiu și diverse materiale plastice. Vehiculele mai exotice pot conține, de asemenea, diferite tipuri de fibră de carbon, metale ușoare Uber și materiale plastice compozite avansate.
Relevanța unui substrat în ceea ce privește umflarea vopselei este capacitatea acestuia de a disipa căldura. Unele substraturi, cum ar fi plasticul, se încălzesc rapid și rețin căldura pentru perioade lungi de timp. Și alte substraturi, cum ar fi aluminiul, reacționează mai lent la căldură. Au nevoie de mai multă energie atât pentru a se încălzi, cât și pentru a se menține fierbinți în timp.
Compoziția unui substrat are un impact direct asupra toleranței la căldură a unui sistem de vopsea. Cu cât un substrat rezistă mai mult timp la căldură, cu atât procentul de căldură totală se va transfera în sistemul de vopsea mai mare. Și cu cât este mai multă căldură absorbită într-un sistem de vopsea, cu atât este mai mare probabilitatea ca acel sistem de vopsea să se umfle.
Temperatura de pornire a suprafeței unui panou sau a unei secțiuni
În timpul corectării vopselei, un panou trebuie să pornească la cea mai rece posibilă temperatură. Un panou cald sau fierbinte are o pernă de temperatură mai mică față de căldura susținută de la frecarea de lustruire. Când lustruiți, cel mai bine este să mențineți temperatura suprafeței cât mai scăzută posibil. Panourile calde sau fierbinți garantează că sistemele de vopsea se vor încălzi mai repede. Acest lucru se traduce direct printr-o tendință mai mare de a se umfla în timpul oricăror procese de lustruire a vopselei.
Zona de pericol absolut pentru frecare indusă de corectarea vopselei (lustruire) este de 130°F. Cu toate acestea, este foarte recomandat să nu lustruiți niciodată în mod obișnuit, astfel încât temperatura suprafeței să ajungă aproape de acel nivel. Deci, cel mai bine este să rămâneți sub 110°F sau mai puțin.
Temperatura mediului ambiant
Dacă panoul unui vehicul este ferit de soare, dar se află într-un magazin cu o temperatură ambientală cuprinsă între 90°F (~32°C) și 110°F (~43°C), temperatura sa de repaus (control) este încă foarte ridicată, comparativ cu un vehicul care se odihnește la 75°F (~24°C).
Această temperatură ridicată pune deja sistemul de vopsea într-un dezavantaj pentru umflare – înainte de începerea lustruirii.
Procesul de decontaminare: substanțe chimice utilizate pentru a decontamina suprafața după spălarea inițială
Unele substanțe chimice folosite pentru decontaminarea suprafețelor (decaparea) de murdărie și contaminare acumulată (alias folie de trafic) sunt suficient de agresive pentru a umfla vopseaua.
Alegerea mașinii pentru corectarea vopselei
Alegerea mașinii pentru corectarea vopselei are un impact direct asupra nivelului de căldură generat de o față a tamponului din frecarea lustruirii. Acest lucru influențează direct nivelul de căldură direct introdus în sistemul de vopsea.
Polizor rotativ : Mașinile rotative funcționează cel mai bine datorită mișcării lor limitate (numai rotire) și datorită mecanismului lor de acționare directă. Tampoanele atașate mișcărilor cu acționare directă nu pot rămâne într-un singur loc pentru perioade susținute de timp. Acest lucru va acumula rapid căldură extremă într-un singur loc și va crește foarte mult șansa de a arde vopseaua.
Slefuitoare DA : mașinile cu acțiune dublă adaugă cea mai mare căldură suprafețelor. Acest lucru se datorează faptului că mașina combină cele două mișcări de rotire și oscilație (lateral înainte și înapoi). Combinarea acestor mișcări face ca acțiunea mașinii active să fie mai violentă. Această violență crescută înseamnă mai multă frecare, care în cele din urmă adaugă niveluri mai mari de căldură în procesul de lustruire a vopselei.
Alegerea tipului de tampon pentru lustruirea mașinii
Alegerea tamponului are un impact major asupra cantității de căldură introdusă într-un panou vopsit prin lustruirea mașinii.
Tampoanele de lustruire sau de lustruit din lână funcționează cel mai bine pe un rotativ datorită concentrației lor și capacității aerului de a curge între fibre.
Tampoanele de lustruire cu spumă sau de lustruire sunt peste tot pe harta în ceea ce privește producția de căldură. Ele poartă o gamă largă de agresivitate datorită numeroaselor și variatelor lor atribute de diferite: grosimi, densități de spumă, tipuri de celule etc.
Rezultatul: tampoanele de spumă oferă în general o cale de mijloc pentru generarea de căldură. Spumele de „tăiere” vor genera mai multă căldură decât „spumele de finisare”. Și toate vor produce mai multă căldură decât lâna pe un rotativ.
Tampoanele de lustruit sau de lustruit din microfibră funcționează cele mai fierbinți dintre toate tampoanele. Nici măcar nu este o cursă strânsă. Acest lucru se datorează câtorva factori. În primul rând, ca material, microfibra are o agresivitate inerentă mult mai mare decât spuma sau lâna. În al doilea rând, plăcuțele din microfibră, cel puțin, au probabil de 100 de ori suprafața unei plăci de spumă pentru a efectua munca. Această suprafață foarte crescută creează o cantitate uriașă de căldură în comparație cu tampoanele din spumă sau lână.
Numărul de procese finalizate în timpul lustruirii vopselei
Cu cât sunt necesare mai multe procese de lustruire pe un vehicul, cu atât mai multă căldură va rezulta, intrând într-un panou. Simplu spus, pentru a aduce o suprafață bătută la un nivel de calitate care este aproape sau fără defecte, cu atât este mai mare frecarea necesară. Această frecare crescută are capacitatea de a transmite mai multă căldură către panou și sistemul de vopsea pentru a induce umflarea.
De exemplu, o corecție a vopselei într-un singur pas constă într-un singur proces. Aceasta include o lustruire de finisare sau un compus mediu asociat de obicei cu un tampon de spumă pentru a finaliza sarcina. Deoarece nu sunt necesari pași multipli de corectare a vopselei, apar niveluri mai scăzute de căldură și se transferă în sistemul de vopsea.
În schimb, o corecție a vopselei în doi pași constă din două procese. Prima etapă (compunerea) îmbină de obicei unele dintre cele mai agresive combinații de compus și tampon pentru a elimina rapid și eficient majoritatea defectelor. Numai etapa de amestecare este mult mai agresivă decât o corectare a vopselei într-un singur pas datorită opțiunii de tampon și lichid. Când este urmată de a doua etapă (etapa de lustruire a finisajului), agresivitatea generală a unei corectări a vopselei în două etape este semnificativ mai mare.
Alegerea lichidului de corecție (cantitatea de tăiere chimică)
Unele lichide de corectare a vopselei, în general compuși grei, apelează la ajutorul mecanismelor chimice pentru a ajuta la îndepărtarea defectelor. Acești solvenți din corecție ajută la un efect cunoscut sub numele de „tăiere chimică”.
Acești compuși se bazează pe solvenți grei pentru a deschide sau umfla chimic structura vopselei poroase. Această umflare permite emulsiei lichidului, care conține particulele abrazive, capacitatea de a pătrunde mai adânc în structura vopselei. Acest lucru permite compusului să acceseze și să elimine mai multe defecte la o viteză mai mare.
Cantitatea de presiune descendentă utilizată în timpul lustruirii
Cantitatea de presiune aplicată unui tampon de lustruit (prin mașina de lustruit și placa de suport) are un efect drastic asupra cât de agresivă poate fi lustruirea mașinii. Cu cât presiunea este mai mare pe placă, cu atât nivelul general de frecare generat de proces este mai mare.
Presiunea puternică a plăcuțelor crește instantaneu nivelul de frecare. Nivelurile de frecare crescute măresc căldura care este transmisă direct în sistemul de vopsea. Cu cât se transmite mai multă căldură într-un sistem de vopsea, cu atât este mai mare probabilitatea ca vopsea să se umfle.
Viteza brațului utilizată în timpul lustruirii
Viteza brațului joacă, de asemenea, un rol direct și important asupra nivelului general de agresivitate al lustruirii mașinii. Cu cât mișcarea brațelor este mai lentă pe o zonă, cu atât mașina, tamponul și lichidul de corecție trebuie să lucreze mai mult pe o anumită zonă.
Prin urmare, cu cât viteza brațului este mai mică, cu atât se creează mai multă frecare în timpul fiecărei treceri a mașinii. Mai multă frecare duce la creșterea căldurii transferate către sistemul de vopsea cu fiecare trecere.
Numărul de treceri finalizate în timpul fiecărui proces de corecție (lustruire) a vopselei
Numărul de treceri finalizate pentru fiecare proces, pentru fiecare panou, contribuie la cantitatea totală de frecare și căldură transferată într-un panou.
Cu cât este mai mic numărul de treceri efectuate pe proces, cu atât este mai puțină căldură generată și, prin urmare, transferată către vopsea. Invers, cu cât este mai mare numărul de treceri pe proces, cu atât este mai mare nivelul de căldură generată și transferată la vopsea.
Tipul de produs final de pregătire a panoului și metoda de utilizare
Tipul de produs de pregătire a panourilor utilizat pe un panou pentru a îndepărta uleiurile purtătoare după amestecarea sau etapele finale de lustruire poate contribui și mai mult la umflarea vopselei auto.
O pregătire a panourilor cu solvenți blândi poate să nu umfle prea mult vopseaua. Cu toate acestea, pregătirile pentru panouri cu concentrații mari de alcool sau solvenți grei pot crește foarte mult efectul de umflare al sistemului de vopsea al unui vehicul.
În plus, unele proceduri de detalier implică utilizarea șervețelelor pentru panouri de mai multe ori în timpul proceselor de lustruire. Unii îl folosesc la început pentru a îndepărta contaminarea suprafeței. Alți detalieri îl folosesc de mai multe ori în timpul corectării vopselei: o dată după amestecare puternică și apoi din nou după lustruirea finală.
De fiecare dată când pregătirea panourilor pe bază de solvenți atinge panouri vopsite sau substraturi sensibile, cu atât mai mult favorizează umflarea sistemului de vopsea sau a suprafeței.
Recomandări de înțelegere a umflării vopselei auto și a corectării vopselei
Sperăm că, cel puțin, acest articol a demonstrat că mulți factori comuni de corectare a vopselei (lustruire) contribuie direct la potențialul ca un sistem de vopsea să se umfle și să ascundă defectele.
Cel puțin, cele 13 variabile enumerate mai sus sunt „suspecții obișnuiți” care probabil au contribuit la umflarea vopselei auto pe care este posibil să le fi experimentat.
Unii dintre acești factori au cu siguranță un impact mai mare asupra umflării vopselei decât alții. Cu toate acestea, atunci când câțiva sau mai mulți factori se adună, aceștia se construiesc treptat unul pe celălalt și cresc foarte mult potențialul ca un sistem de vopsea să se umfle.
NOTĂ: Este plauzibil să spunem că toate sistemele de vopsea se umflă într-o anumită măsură. Acest lucru se datorează faptului că vopseaua auto este concepută ca o structură termoelastică. Prin urmare, trebuie să aibă capacitatea de a accepta și disipa căldura din mai multe surse, inclusiv: sursele directe de căldură ambientală (soare și aer) și surse mecanice de căldură (de exemplu, motor și sisteme de frânare).
Toate sistemele de vopsea pentru autovehicule sunt proiectate pentru a se extinde și contracta pentru a face față în mod constant căldurii – cu toate acestea, nu toate gestionează căldura în mod egal.
Unele sisteme de vopsea sunt mai sensibile la căldură și necesită niveluri mai scăzute de căldură pentru a reacționa în moduri negative pentru detaliile auto.
Aceste sisteme de vopsea sensibile termic au tendința de a se umfla:
A) mai repede , necesitând uneori mai puțină energie.
B) într-o măsură mai mare decât formulările vopselelor cu o sensibilitate mai mică la căldură.
Tendința de umflare a vopselei este agravată și mai mult atunci când sistemele de vopsea sensibile termic sunt asociate cu substraturi care demonstrează caracteristici slabe de disipare a căldurii. Aceste substraturi rețin căldura, trecând-o direct în sistemul de vopsea, creând și mai mult o problemă de umflare.
Acest articol nu este conceput ca o soluție pentru problemele de căldură întâlnite pe toate sistemele de vopsea. Cu toate acestea, poate servi ca o listă de verificare neprețuită pentru detalieri, îndrumându-i să înțeleagă variabilele care ar fi putut contribui la umflarea vopselei care a acoperit sau ascuns defectele în timpul corectării vopselei.
Sperăm că acest articol se dovedește util pentru a ajuta detalierii să înțeleagă umflarea vopselei auto și factorii care contribuie. Vestea grozavă: cu suficientă educație și dăruire, detalierii își pot ajusta procedurile suficient pentru a minimiza sau preveni semnificativ apariția umflării vopselei auto în timpul tuturor etapelor de corectare a vopselei (lustruirea vopselei).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu