Defecte și probleme obișnuite ale vopselei pentru detalii auto: Identificare și explicație
Defectele obișnuite ale vopselei pentru detaliu auto joacă un rol imens în afacerile de detaliere auto. Aceștia influențează toți factorii serviciilor de corecție a vopselei (lustruire sau șlefuire), inclusiv: selecția sculelor, selecția produselor, procedurile, fluxurile de lucru etc.
Defectele de vopsea influențează modul în care sau dacă serviciile avansate de detaliere, cum ar fi filmul de protecție a vopselei (alias PPF sau Clear Bra) sau acoperirile ceramice, pot fi aplicate eficient. Lista modalităților în care defectele de suprafață pot afecta serviciile de detaliere și calitatea rezultatelor acestora este aproape nesfârșită.
Prin urmare, pentru a detecta, evalua și corecta corect defectele vopselei auto, detalierii au nevoie de o înțelegere clară a diferitelor tipuri de defecte ale vopselei. De asemenea, este important să înțelegeți cauza cea mai probabilă și soluția de eliminare pentru defectele comune găsite la majoritatea vehiculelor.
Acest articol explorează tipurile de defecte comune ale vopselei de detaliere auto pe care le vor întâmpina cei mai mulți detalieri profesioniști sau entuziaști în timpul corectării vopselei (alias lustruirea sau lustruirea vopselei).
Clasificarea defectelor obișnuite ale vopselei de detaliere auto după tip
Pentru a discuta eficient despre defectele obișnuite ale vopselei auto detailing, acestea trebuie mai întâi clasificate după tipul lor.
Defectele de vopsea sunt clasificate în două tipuri:
Defecte topice și contaminare:
Defecte de vopsea care există PE sau DEAsupra suprafețelor vopsite sau a altor suprafețe auto.
Defectele și contaminarea topică a vopselei sunt de obicei ușoare și sunt pur și simplu îndepărtate prin procese simple de spălare și decontaminare. Acești pași includ bare tradiționale de lut și mănuși sau tampoane din lut sintetic. Substanțele chimice de specialitate pot ajuta la dizolvarea sau slăbirea contaminanților topici mai încăpățânați, astfel încât o ușoară agitare (abraziare) cu mediul de argilă îi va îndepărta complet.
Unele contaminari cu vopsea topică sunt agresive în compoziția sa chimică. Acești contaminanți, dacă sunt lăsați să rămână pentru perioade lungi de timp, pot deteriora vopseaua sau alte suprafețe, devenind defecte de vopsea sub suprafață. Contaminanții topici, cu potențialul de a dăuna suprafețelor, sunt menționați mai jos în secțiunile lor respective.
Defecte de vopsea de sub suprafață:
defecte de vopsea care sunt încorporate în, sau DEDEBATE , suprafața stratului transparent (stratul superior de vopsea cu o singură etapă).
Sub suprafață Defectele de vopsea există în straturile sistemului de vopsea în sine, sau chiar mai adânc. Decontaminarea chimică îndepărtează uneori aceste defecte cu ușurință. Cu toate acestea, lustruirea vopselei la mașină, cunoscută și sub denumirea de corectare a vopselei sau lustruire, este cel mai bun mijloc de îndepărtare pentru marea majoritate a defectelor de vopsea de sub suprafață.
Corectarea mașinii oferă cele mai consistente și eficiente mijloace de eliminare permanentă a defectelor.
Defectele vopselei de sub suprafață necesită o bază solidă de cunoștințe și experiență pentru o evaluare și îndepărtare precisă, în funcție de gravitatea lor. În plus, alți factori privind panourile, cum ar fi materialul substratului, tipul de vopsea, vechimea sistemului de vopsea, starea sistemului de vopsea și alții, joacă un rol important atunci când se formează o strategie de îndepărtare a defectelor.
Amintiți-vă să începeți întotdeauna eliminarea defectelor utilizând mijloacele MAI MAI AGRESSIVE (în context) pentru a maximiza eficacitatea. Integritatea suprafeței auto este obiectivul numărul unu în toate corectarea vopselei și detaliile auto de calitate.
Cum să identificați și să diagnosticați cel mai bine defectele de vopsea
Pentru a detecta și identifica defectele de vopsea, pentru tipul și gravitatea acestora, un detalier trebuie mai întâi să le poată vedea cu acuratețe.
Adesea, iluminarea adecvată este o practică fundamentală trecută cu vederea de mulți detalieri. Cu toate acestea, iluminarea specifică este crucială pentru calitatea optimă, eficiența și rentabilitatea multor servicii de detaliere auto. Acest lucru este și mai critic pentru companiile care oferă servicii de ultimă generație sau lucrează pe piețe extrem de competitive, cu o mare concentrație de concurenți.
Lista defectelor comune ale vopselei pentru detaliu auto:
Semne de vârtej sau vârtej de pânză de păianjen
Urmele de vârtej sau vârtejurile din pânză de păianjen sunt zgârieturile comune de tip toate direcțiile vizibile pe multe vehicule. Aceste defecte de vopsea de sub suprafață maschează vopseaua: culoare adevărată, luciu și reflectivitate.
Straturi extrem de grele de semne de vârtej maschează caracteristicile vopselei, deoarece numeroasele straturi de zgârieturi, peste altele, fac ca lumina să se refracte în multe unghiuri aleatorii. Când lumina se refractă în mai multe direcții aleatorii, în afara unei suprafețe, starea adevărată și caracteristicile acelei suprafețe nu sunt identificate ușor sau precis.
Câțiva factori principali cauzează în mod obișnuit semne de turbiune:
- Lipsa intervalelor regulate de spălare, determinând concentrații mai mari de contaminare topică și lipită să se adună și potențial să se zgârie.
- Tehnica de curățare inconsecventă sau necorespunzătoare a mediului de spălare (manușă sau burete) în timpul sau după spălarea vehiculului.
- Tehnica de spălare direcțională incorectă sau inconsecventă a vehiculului
- Secțiuni de spălat prea mari.
- Utilizarea unui mediu de spălare prea dur pentru suprafața dorită.
- Spălarea zonelor cu o contaminare scăzută (3/4 de sus ale vehiculului) cu medii de spălare care au atins secțiunile inferioare ale vehiculului.
Vehiculele spălate fără o tehnică specifică și consecventă au o probabilitate mai mare ca spălarea să creeze urme de zgârieturi. Cel mai frecvent, zgârieturile pe bază de spălat rezultă din particulele mari de contaminare, din partea de jos a vehiculului, care deteriorează alte panouri. Aceste bucăți mari și dure de resturi se înglobează cu ușurință într-o mănușă de spălat. Dacă această mănușă este apoi folosită pentru a spăla alte zone ale vehiculului, aceste particule dure au o probabilitate foarte mare de a crea defecte.
Atingerea vopselei cu materiale sau unelte care nu sunt sigure pentru scopuri auto va cauza urme de vârtej de pânză de păianjen. Orice suport care atinge suprafețele vopsite trebuie să fie moale și moale, astfel încât să nu provoace niciodată defecte.
Marring
Marting, un defect de vopsea sub suprafață, este abraziunea vopselei. Nu este destul de considerată o zgârietură „tradițională”, deoarece îi lipsește o creastă dură sau ascuțită ca o zgârietură tradițională. Cu toate acestea, deteriorarea ei este încă creată cu frecare.
Marting-ul este cel mai bine demonstrat pe sistemele de vopsea neagră jet, moale, fine; cum ar fi un Lexus sau GM jet black. Marring-ul este creat prin tragerea unui obiect pe o suprafață pictată.
Detalierii creează frecvent deteriorări pe sistemele de vopsea delicate folosind bare de lut sau tipuri de mănuși care sunt prea agresive, nu au suficientă lubrifiere și sunt folosite cu presiune excesivă. O combinație a acestor factori poate duce la deteriorarea care pare a fi gri, plictisitoare sau sub formă de urme tulburi de zgârieturi – așa cum se vede în imaginea de mai sus.
Urcarea prosoapelor este o situație complet diferită. Murdarea prosoapelor este cauzată de atingerea unui prosop cu un sistem de vopsea care este atât de „moale” sau capricios, încât doar puțin prea multă presiune sau ștergere provoacă zgârieturi. Pentru sistemele de vopsea capricioase de coșmar, cum ar fi acestea, țineți la îndemână prosoape super plușoase, grămadă lungă și uber high GSM.
Cea mai bună soluție pentru deteriorare, în cele mai multe cazuri, este o etapă de corectare a vopselei cu finisaj ușor.
Micro Marring
Micro Marring (DA Haze) este un defect sub suprafață care este ușor diferit de deteriorare. Acesta nu este un defect normal ale vopselei. Este un defect controlat care este un produs secundar al corectării vopselei folosind un lustruitor cu dublă acțiune (DA). Mișcarea șlefuitorului, combinată cu alegerea tamponului și a lichidului de corecție, creează o serie de zgârieturi uniforme.
DA Haze creează un aspect neclar, plictisitor și lipsit de viață pentru a picta, chiar dacă nu are defecte. Micro Marring este, în general, cel mai vizibil și evident în timpul unei etape de lustruire a finisării, mai ales atunci când lucrați cu vehicule de culoare închisă. Cu toate acestea, micro-marting apare în toate fazele de corectare a vopselei pe toate culorile de vopsea.
Pentru a remedia micro-măturile, este necesară o rafinare suplimentară a suprafeței. Cheia pentru a minimiza micro-martingul este controlul variabilelor de corectare a vopselei pentru a vă asigura că tamponul rămâne cât mai curat posibil pe parcursul proceselor de lustruire a vopselei.
Trasee tampon și holograme
Traseele tampon și hologramele sunt din punct de vedere tehnic defecte sub suprafață lăsate în urmă de mâinile omului. Sunt atât de ușoare și ușor de îndepărtat încât par a fi un defect de vopsea de actualitate. Aceste modele minunate inspirate de artă provin de la o mașină rotativă deplasată complet prea repede pe suprafață. Sau un buffer de mare viteză folosit fără prea multă îndemânare în spate, sau ambele.
Caroseriile, spălătoriile locale ieftine și detalierii fără experiență lasă adesea aceste urme în urmă pe vopseaua autovehiculului „finisat”. Acestea sunt cauzate de lipsa controlului calității sau de „finalizarea” prea rapidă a unui volum mare de vehicule.
Din păcate, aceste defecte tind să treacă neobservate, deoarece „vehiculele terminate” sunt finisate cu o glazură sau ceară aplicată peste ele. Cu toate acestea, odată ce glazura sau ceara se degradează, cu timpul sau cu spălările multiple, aceste holograme devin vizibile pentru toți să le vadă. Angajarea unui detalier calificat cu procese de corectare a vopselei de calitate este singurul remediu permanent pentru aceste „desene”.
RIDS (zgârieturi adânci izolate aleatoriu)
RIDS ( crăpăturile R andom I solated Deep S ) sunt defecte de vopsea sub suprafață . Aceste zgârieturi mai adânci nu sunt întotdeauna vizibile în timpul inspecțiilor inițiale ale vehiculului, deoarece sunt ascunse. Acest lucru se datorează faptului că defectele topice mai ușoare și zgârieturile învârtite se așează deasupra RIDS, camuflandu-le.
Aceste zgârieturi mari și adânci se dezvăluie rapid în timpul procesului de corectare a vopselei.
Frecvent, îndepărtarea mai multor straturi de mici defecte aleatorii și zgârieturile cu semne de vârtej expune RIDS-ul de bază mai mare. Aceste zgârieturi mai profunde au fost anterior acoperite, sau complet ascunse, de multiplele straturi de zgârieturi și defecte topice.
În funcție de severitatea adâncimii zgârieturii, RIDS poate fi fie eliminat complet, fie îmbunătățit. Dacă un RID pare ascuțit și alb sau poate fi simțit cu unghia, acesta poate fi doar îmbunătățit, nu îndepărtat. Îmbunătățirea are loc prin rotunjirea marginilor ascuțite pronunțate ale zgârieturii, scăzând astfel lungimea văii zgârieturii. Cu cât valea zgârieturii este mai mică, cu atât este mai puțină suprafața disponibilă pentru a refracta mai multe fascicule de lumină în direcții diferite.
Uneori, după ce serviciile de detaliere sunt finalizate, unii proprietari de vehicule ar putea pretinde că un detalier a creat zgârieturi adânci în vopseaua lor. Nu este cazul cu RIDS.
Vestea bună: această neînțelegere a clienților este complet evitată cu educația de bază a clienților și prin stabilirea așteptărilor realiste privind serviciile. Detalierii ar trebui să informeze întotdeauna clienții despre RIDS în timpul consultărilor aprofundate ale serviciului de corecție a vopselei sau al inspecțiilor la admisia vehiculului, înainte de începerea serviciilor.
Excremente de păsări, alias „Bombe de păsări”
Excrementele de păsări sau „bombele de păsări” sunt defecte actuale de vopsea (asupra suprafeței), cu excepția cazului în care sunt lăsate să stea pe suprafața vehiculului pentru perioade lungi de timp. Dacă sunt lăsate suficient de mult timp, bombele de păsări se pot transforma într-un defecte mai severe de vopsea sub suprafață numite gravuri de păsări.
Excrementele de păsări pot grava vopseaua datorită combinației extreme de aciditate și proteine conținute în excremente. Consultați secțiunea de mai jos pentru mai multe informații despre gravurile cu picături de păsări.
Pentru a revizui; Bombele de păsări, dacă sunt îndepărtate rapid de pe suprafețele vopsite, pot afecta puțin sau deloc gravitatea stratului transparent.
FOTO DE SUS: O bombă de pasăre stă deasupra vopselei, coaptă la soare. Dacă este lăsat pe vopsea suficient de mult, ar putea deveni un defect sub suprafață, cunoscut sub numele de gravare a păsărilor.
Gravuri cu picături de păsări
Gravurile cu picături de păsări sau gravurile de păsări apar ca pete subtile încastrate pe suprafața stratului transparent. Gândește-te la ele ca la niște mini cratere în haina ta transparentă. Adâncimea și severitatea unui crater de gravare se bazează pe ecuația: puterea căderii + timpul lăsat să locuiască pe suprafață.
Gravurile de păsări sunt periculoase pentru suprafețele vehiculelor datorită unei combinații de acizi uric și proteine conținute în picături. Puterea acidului uric și a proteinelor din excrementele de păsări variază foarte mult din cauza tipului de pasăre și a dietei sale. În zonele rurale, bombele de păsări sunt adesea mai acide și mai agresive pe vopsea, din cauza dietelor bogate în semințe și a altor vegetații scăzute pe scara Ph. Păsările din oraș nu sunt prea în urmă, deși multe consumă în mod regulat cantități mari de substanțe chimice și alimente foarte procesate.
Multe gravuri ușoare de păsări sunt îndepărtate prin lustruirea mașinii, adică corecția vopselei. Cu toate acestea, gravurile de păsări extrem de adânci ar putea fi îmbunătățite doar moderat prin tehnici de corecție mai agresive – și nu pot fi eliminate complet.
Așadar, înainte de a încerca să „eliminați eroul” o singură gravură de pasăre în mijlocul unei hote – puneți-vă o întrebare… Merită o gravură de pasăre potențial să pericliteze integritatea sistemului de vopsea al unui întreg panou (o hotă completă) și să riscați ca costul din buzunar al unei vopsiri și al unui apel de înghițire a mândriei către proprietarul vehiculului?
Merită să discutați cu clienții așteptările realiste privind defecte profunde înainte de a lua măsuri care ar putea dăuna vehiculului lor.
Pete de apă ușoară
Pete ușoare de apă: depozite minerale lăsate în urmă de apa evaporată. Aceste defecte topice indică în general „apă dură” uscată la suprafață.
Apa dură conține o concentrație mare de solide minerale. De asemenea, dacă se introduce apă într-un vehicul murdar, cu niveluri ridicate de contaminare, apa poate prinde murdăria/praful/contaminarea topică liberă, provocând pete ușoare de apă.
Apa emulsionează și concentrează contaminanții de suprafață în picături care se înglobează în suprafața poroasă a vopselei odată ce apa se evaporă.
Îndepărtarea petelor de apă ușoară este în general foarte simplă. Ele sunt pur și simplu îndepărtate printr-o spălare tradițională, spălare fără clătire, spălare fără apă sau chiar printr-o ștergere cu spray de detaliu.
Pete de apă medii
Petele de apă medii pătrund parțial sub suprafața stratului transparent, gravând ușor suprafețele. Din acest motiv, sunt considerate defecte de vopsea sub suprafață. Gravura apare ca o pată subtilă încastrate de tip crater pe suprafața stratului transparent.
Unele pete medii de apă abia gravează suprafața vopsită, în timp ce altele pot pătrunde moderat peste suprafață. Severitatea depinde de tipul și concentrația de minerale sau de contaminare chimică prezentă în apă în timp ce aceasta s-a uscat pe suprafața vopsită.
În general, petele medii de apă pot fi îndepărtate cu produse de curățare acide pentru a rupe legăturile mineralelor. Cu toate acestea, unele pete medii de apă sunt prea adânci pentru îndepărtarea chimică. Este adesea posibil să îndepărtați complet petele medii de apă sau să minimizați aspectul unei gravuri mai profunde, cu lustruirea la mașină.
Pete de apă grele sau severe
Petele de apă grele sau severe sunt cel mai rău tip de pete de apă pe suprafețele auto, de obicei vopsea. Acestea au gravat și au cauzat daune sub suprafață sistemului de vopsea sau substratului pe care îl intră în contact.
Severitatea punctelor grele sau severe și daunele asociate acestora pot depinde de o serie de factori, inclusiv, dar fără a se limita la:
- Tipul și concentrația de minerale și/sau substanțe chimice conținute în apa care intră în contact cu suprafața
- Tipul de vopsea, suprafața și/sau substratul cu care interacționează mineralele (gândiți-vă la sisteme nemetalice cu conținut scăzut de solide sau la sisteme de vopsea cu o singură etapă mai moi)
- Condițiile ambientale la momentul contactului cu apa (cald și însorit vs. răcoros și umbrit etc.)
- Perioada de timp în care mineralele au fost în contact cu sistemul de vopsea
- Condițiile ambientale la care sunt expuse punctele de apă – după formarea pe suprafețele vehiculelor
- Dacă există mai multe straturi de pete de apă, stivuite unul peste altul
Vopseaua cu o singură etapă, stratul de gel și sticla pentru ferestre sunt toate mult mai poroase decât vopseaua de bază catalizată modernizată/vopseaua transparentă. Datorită naturii lor poroase, orice minerale conținute în apa asezată au o șansă mai mare de a pătrunde în profunzime.
Phantom Water Spots – Apar după corectarea vopselei sau aplicarea acoperirii ceramice
Aceste defecte de sub suprafață apar deoarece sistemul de vopsea a primit prea multă căldură din procesul de corectare a vopselei și s-a umflat, ascunzând petele de apă. După ce sistemul de vopsea s-a recuperat de la umflare (s-a răcit) și a revenit la starea sa normală, petele de apă sunt din nou vizibile.
Acestea sunt observate de cele mai multe ori la ore sau zile după corectarea vopselei și/sau la instalarea acoperirii ceramice.
Road Tar
Road Gudron este un defect de actualitate care apare atunci când „gudronul” lichefiat se lansează din anvelope și pe vopsea. Acest defect de vopsea locală sau „gudron” este de fapt o acumulare de straturi de contaminare pe drumuri.
„Road Tar” este o combinație de hidrocarburi (eșapament) amestecate cu particule de cauciuc transferate de pe banda de rulare a anvelopelor pe suprafețele pavate. Gudronul se acumulează cel mai frecvent pe panourile basculante sau pe zonele din spatele roților, dar poate fi aruncat pe orice suprafață de către alte vehicule.
Gudronul rutier se acumulează, în general, atunci când se schimbă anotimpurile meteorologice, iar temperaturile devin mai calde/fierbinte (de obicei, 80°F și peste) după iarnă. Zilele caniculare sunt o circumstanță potrivită pentru ca gudronul să devină topit și să se ridice cu ușurință pe vehicule. Cel mai bine este să folosiți un solvent pentru a slăbi, a dizolva sau a îndepărta complet particulele de gudron din drum. O bară de argilă/proces de decontaminare fizică poate elimina, de asemenea, cantități minore de gudron de drum.
În general, gudronul rutier nu este dăunător pentru majoritatea vopselei. Cu toate acestea, dacă este lăsat pe suprafață prea mult timp și lăsat să se încălzească, poate provoca deteriorarea suprafețelor vopsite.
Umflarea vopselei cauzată de căldura de corectare a vopselei (lustruirea sau lustruirea vopselei)
Umflarea vopselei auto: o condiție în care vopseaua auto a crescut în dimensiune „umflată” din cauza expunerii excesive la căldură. Ca urmare a dimensiunii crescute a vopselei atunci când este umflată (masă), defectele vopselei sunt ascunse în interiorul umflăturii. Adesea, umflarea vopselei interzice detaliilor posibilitatea de a accesa aceste defecte în timp ce umflarea persistă.
Cel mai adesea, umflarea vopselei este cauzată direct de corectarea vopselei (alias „lustruire” sau „lustruire a vopselei”) prin introducerea prea multă căldură și/sau alți agenți de umflare în sistemul de vopsea.
OCDCarCare Articole de educație aprofundate privind umflarea vopselei auto:
Detalierea corecției vopselei: umflarea vopselei auto și căldura explicate
5 Sfaturi pentru corectarea vopselei pentru controlul căldurii: Cum să reduceți umflarea vopselei
Contaminare topică legată
(nu este ilustrată)
Contaminarea topică legată este o funcție a condusului regulat. Praful, polenul, precipitațiile industriale, praful de frână sunt câteva tipuri de contaminanți topici. Practic, orice și tot ce se poate aduna pe o suprafață vopsită poate provoca contaminare.
În general, contaminarea lipită apare atunci când intervalele regulate de spălare (de preferință săptămânal) nu sunt menținute. Atunci când se întâmplă acest lucru, straturi de diferiți contaminanți se leagă de vopsea, apoi se pun unul peste altul.
Contaminarea locală poate fi simțită ca niște umflături care apar la atingere în concentrații ușoare. În concentrații mari, acestea se pot simți similare cu hârtie de nisip cu granulație ușoară.
Dacă mâna goală nu poate detecta singură prezența contaminării topice, atunci obțineți ajutor. Luați o pungă de plastic pentru legume sau o pungă subțire similară și puneți-o peste mână. Treceți mâna acoperită cu plastic peste suprafața vopsită și observați senzația tactilă și sunetul. O suprafață netedă va permite mâinii să alunece cu ușurință și fără zgomot. O suprafață contaminată va oferi o cantitate bună de rezistență la mână și sunetul contaminanților împotriva plasticului va fi vizibil.
Cea mai obișnuită modalitate de a elimina contaminarea topică legată este cu o bară de argilă sau un înlocuitor de argilă sintetică. Argila, asociată cu un spray lubrifiant, alunecă pe suprafața vopsită, înglobând contaminarea în sine.
Fallout industrial și praful de frână sunt contaminanți topici unici. Ambele pot sta deasupra suprafețelor și, de asemenea, se pot încorpora în structura poroasă a vopselei. Dacă sunt lăsate prea mult timp, pot provoca deteriorarea sistemului de vopsea sub formă de rugină. Un exemplu obișnuit în acest sens este văzut cu „roată pitting”. Când praful de frână este lăsat prea mult timp sau este puternic concentrat, acesta poate cauza deteriorarea roților. De obicei, atunci când butoaiele de roți nu sunt curățate în întregime pentru perioade lungi de timp, pot începe să acumuleze mici cratere sau gropi.
Pentru căderile și contaminarea cu fier feros din structura vopselei și fisurile și crăpăturile, este necesar un produs dedicat pentru îndepărtarea fierului feros. Detergenții de fier feros reacționează la fierul din particulele de contaminare și își schimbă culoarea. De obicei, reacția face ca produsul să aibă o culoare între roșu și violet. Reacția de schimbare a culorii pentru produsele de îndepărtare a fierului feros este cunoscută sub numele de „sângerare”.
Seva de copac
Tree Sap, un defect local de vopsea, apare atunci când picăturile de seva sau particulele mai mici de seva lichidă se adună pe suprafețele vehiculului. Indiferent de formă, seva copacului aderă la o suprafață și se întărește, creând o particule topice dure.
Dacă Tree Sap este lăsată pe suprafețe prea mult timp și expusă la o expunere extinsă la soare, în cele din urmă se întărește, devenind asemănătoare cu rășina. Când seva se întărește într-o rășină tare, poate duce la gravare (cratere încastrate) în sistemul de vopsea al vehiculului. Chiar dacă seva copacului nu gravează vopseaua, aceasta are capacitatea de a decolora permanent părțile vopselei unde a stat pentru perioade lungi de timp.
Cea mai bună modalitate de a evita contaminarea cu seva este să parcați cât mai departe de copacii de conifere (cum ar fi pinul sau bradul), dacă este deloc! Mai bine, departe de toți copacii ori de câte ori este posibil.
Metodele de îndepărtare a sevei de copac depind de cât timp a stat seva la suprafață. Metodele includ: spălarea cu apă caldă și săpun, IPA (alcool izopropilic) sau decontaminarea locală cu un baton de argilă. Solvenții pe bază de substanțe chimice pot ajuta la dizolvarea legăturii sevei de vopsea. Uneori, amestecarea metodelor de îndepărtare a sevei este necesară pentru a elimina complet seva de copac încăpățânată de pe o varietate de suprafețe auto.
Urme de transfer de vopsea sau zgârieturi de vopsea
Urmele de transfer sau zgârieturile de vopsea sunt defecte de abraziune care au ca rezultat un transfer de material pe o suprafață. Acestea sunt clasificate atât ca defecte topice ale vopselei, cât și sub suprafață, în funcție de gravitatea lor. Transferurile sau zgârieturile apar atunci când un obiect se ciocnește sau se lovește de o suprafață auto.
Adesea, obiectul care transferă reziduurile este mai moale decât vopseaua auto. Din acest motiv, multe urme de transfer/zgâriere sunt însoțite de zgârieturi minime sau deloc. Tipurile obișnuite de urme de transfer/răsare includ transferul de vopsea de la coliziunile vehiculelor, lovirea de obiecte neînsuflețite sau ciocnirea cauciucului și a materialelor plastice mai moi în suprafețe.
Suprapulverizare de vopsea
Paint Overspray este un defect de vopsea local. Este cauzată de vopseaua care plutește liber, care și-a găsit o casă pe o suprafață. În timpul procesului de vopsire prin pulverizare, vopseaua lichidă este atomizată în particule minuscule care pot pluti la sute de metri prin aer din zona de vopsire. Indiferent cât de drastice ar fi măsurile de precauție luate, o oarecare cantitate de supraspray va scăpa din zona de vopsire.
Îndepărtarea suprasprayului de vopsea depinde de tipul de vopsea folosită (pe bază de apă sau ulei) și de timpul de așezare a vopselei pe suprafață. Îndepărtarea vopselei este la fel de simplă ca spălarea mașinii. O pulverizare mai încăpățânată poate necesita o bară de lut. Uneori, suprapulverizarea persistentă necesită o combinație de solvent, folosit pentru a slăbi sau dizolva vopseaua, cu frecarea unei bare de argilă pentru îndepărtarea finală.
Curățile de insecte, părți uscate de insecte și insecte
Bug Guts și Lovebugs sunt contaminanți topici cu capacitatea de a crea defecte de vopsea sub suprafață (gravare) dacă nu sunt îndepărtați cât mai curând posibil. Acest lucru se datorează faptului că rămășițele de insecte conțin proteine (de natură acidă) care sunt potențial FOARTE dăunătoare finisajelor auto. Cu cât insectele sunt mai mari, cu atât pot conține mai multe proteine.
Menționați cuvântul „dragostii” oricărei persoane din sudul și sud-estul Statelor Unite și priviți-i cum clătină imediat din cap sau eliberează un oftat de dezgust. Metoda de îndepărtare sugerată: păstrați o sticlă de pulverizare cu soluție de spălare fără apă în vehicul, cu prosoape curate din microfibră, pentru a îndepărta majoritatea pieselor de insecte cât mai curând posibil!
Dacă aveți multe intestine de insecte pe vehicul în timpul unei călătorii și nu puteți să vă spălați vehiculul, evitați pe cât posibil să păstrați panoul blocat departe de lumina soarelui. Cu cât intestinele insectelor li se permite să se încălzească mai mult, cu atât este mai mare potențialul ca proteinele acide din insecte să se infiltreze mai mult în sistemul de vopsea, provocând mai multe daune în timp.
Oxidarea vopselei și decolorarea culorii din cauza expunerii la UV (nefuncționare a stratului transparent)
Oxidarea vopselei și decolorarea culorii – Acestea sunt considerate defecte sau probleme ale vopselei sub suprafață, deoarece apar la nivelul stratului transparent sau al stratului de bază.
Aceste probleme de vopsea sunt cauzate de expunerea pe termen lung la razele UV ale soarelui și de expunerea elementară. Căsătorite împreună, oxidarea și razele UV fac ca vopseaua să pară plictisitoare. În cazuri mai extreme, vopseaua arată puțin albicioasă sau cretă.
Când vopseaua este complet neglijată pentru intervale prelungite de timp, oxidarea și decolorarea apar frecvent împreună. În timp ce razele UV ale soarelui lovesc direct doar suprafața vopselei, oxidarea și defectarea culorii ar putea merita clasificate ca defecte sub suprafață. Această clasificare este dată deoarece ambele condiții necesită lustruire (abraziune) pentru îndepărtare.
Pentru a remedia aspectul de oxidare și decolorare, stratul superior „mort” de vopsea oxidată trebuie îndepărtat. Îndepărtarea oxidării face ca vopseaua să pară limpede optic, restabilind aspectul culorii, clarității, luciului și reflectivității vopselei. Cu toate acestea, oxidarea și decolorarea vopselei sunt un avertisment comun privind neglijarea suprafeței vehiculului. Aceste simptome sunt semne povestitoare că eșecul total al vopselei (vopsul transparent) poate fi în viitorul apropiat.
Eșecul stratului transparent
Defectarea stratului transparent este un defect al vopselei sub suprafață. Sistemul de vopsea a fost atât de pus în pericol de oxidare, UV sau alți agenți chimici, încât eșuează complet. În cele din urmă, acest sistem de vopsea eșuat se delaminează în întregime de pe suprafețele vehiculului.
După stratul transparent, stratul de protecție topic de vopsea, eșuează complet elementele încep să uze imediat stratul de bază (culoare) de vopsea. Adesea, etapele inițiale ale eșecului stratului transparent apar ca pete subtil plictisitoare sau albe pe suprafețele orizontale ale unui vehicul. Pe măsură ce procesul de oxidare continuă, vopseaua începe în cele din urmă să crape și să se descuie (vezi imaginea de mai sus.) Uneori, defecțiunea vopselei este atât de gravă încât arată ca pielea vărsată de un șarpe.
Defectarea stratului transparent începe de obicei pe zonele orizontale ale vehiculelor, deoarece acestea sunt supuse celei mai intense și mai lungi durate de expunere la UV și elementare. De asemenea, aceste zone sunt susceptibile la cea mai mare cantitate de contaminare topică datorită unui volum mare de suprafață care colectează particule.
Singura soluție pentru orice etapă de eșec al stratului transparent este revopsirea zonelor afectate.
Pene de murdărie încorporate în strat transparent
Dirt Nibs sunt defecte de vopsea sub suprafață, care sunt văzute și simțite în vopsea. Ele sunt de obicei conținute în stratul de strat transparent, sub formă de mici noduli tari.
Penetele de murdărie sunt cauzate de praful sau contaminarea care se înglobează pe suprafață în timpul procesului de vopsire. Punctele de murdărie apar cel mai frecvent atunci când cabinele de vopsea conțin particule de contaminare libere. Particulele conținute în conductele de aer sau filtrele murdare ale cabinei pot contamina, de asemenea, vopseaua.
În interiorul cabinelor de pulverizare curățate necorespunzător, praful și particulele de resturi sunt aruncate în aer în timpul procesului de vopsire. Praful este apoi împins pe panourile vopsite prin fluxul de aer direcționat al pistolului de pulverizare și împins în vopseaua proaspătă.
Procesul de îndepărtare a vârfurilor de murdărie necesită un proces de îndepărtare individuală, câte o singură vârf. Din acest motiv, de-nibbing este un proces obositor care necesită o concentrare mare și o mână fermă. Dacă există mai mult de 3-4 vârfuri, pe metru pătrat, atunci revopsirea panoului este cea mai rapidă și cea mai rentabilă soluție.
Paint Checking alias Crow's Feet
Paint Checking alias Crow's Feet este un defect al vopselei sub suprafață, care conține o cantitate concentrată de fisuri mici în vopsea. Aceasta este de fapt o problemă de defectare a vopselei. Verificarea apare adesea ca multe fisuri individuale adiacente una cu cealalta. Alteori, crăpătura formează o mare rețea de fisuri conectate, arătând ca o albie uscată a râului. Denumirea „picioare de corb” provine de la aspect; zeci sau sute de semne care seamănă cu urme de corb.
În trecut, vopseaua cu lac a avut frecvent această problemă, de aceea a luat naștere termenul „verificare lac”. Termenul „verificare” și „picioare de corb” sunt termeni interschimbabili pentru vopsea de bază modernă și vopsea transparentă.
La vehiculele moderne (bc/cc), picioarele de corbie indică de obicei că o secțiune revopsită a fost realizată într-un mod ieftin și rapid.
Alte cauze pot fi:
- vopsea slabă de fabrică
- calitate super slabă și/sau pregătire grăbită
- materialele folosite erau de proastă calitate pentru început
Nu există nici un remediu sau remediu pentru vopseaua care suferă de verificarea vopselei sau picioarele de corb, deoarece este o defecțiune a vopselei. Singurul remediu este să sabați panourile afectate până la substratul gol, apoi amorsați și vopsiți din nou.
Solvent Pop și găuri pentru știft
Solvent Pop , un defect sub suprafață, apare atunci când straturile de vopsea sunt pulverizate prea aproape unele de altele în timp. Atunci când un strat suplimentar de vopsea este pulverizat deasupra unui strat deja eliberat de gaze, stratul superior devine ca pielea. Acest strat asemănător pielii captează toți vaporii care eliberează gaze, de la stratul de vopsea proaspăt pulverizat anterior sub el, provocând numeroasele bule. Popul de solvent apare cel mai frecvent în stratul transparent al vopselei auto, dar poate apărea și în stratul de bază.
În general, în vopsirea auto, cea mai bună practică este să acordați primului strat de vopsea timp adecvat pentru a se instala. Acest lucru permite solvenților din vopsea să se evapore sau să dispară și să nu interfereze cu straturi suplimentare de vopsea. Popul de solvent apare frecvent la vopsitorii necalificați sau când lucrările de vopsire sunt grăbite. Uneori, aceste lucrări sunt atât de grăbite încât straturi suplimentare de vopsea pot fi literalmente pulverizate în câteva momente de la stratul anterior.
Popul de solvenți variază ca aspect de la o serie de bule prinse până la găuri mici sau o combinație a ambelor.
Cauze comune ale pop-ului cu solvent:
- Un strat vopsit NU are timp suficient pentru a elimina complet gazul înainte ca un alt strat să fie pulverizat
- Vopsea este pulverizată prea groasă
- Selecția necorespunzătoare a diluantului/reductorului pentru condițiile de mediu ale cabinei de vopsea
- Curge prea mult aer în zona de vopsire
- Un strat ceramic sau un film de protecție pentru vopsea (alias sutien transparent sau PPF) este aplicat prea curând după vopsire
Nu există un remediu pentru pop solvent; singura solutie este revopsirea zonelor afectate.
Găurile de fixare sunt defecte de sub suprafață care arată ca niște cratere minuscule pe suprafețele vopselei auto. Forma și aspectul lor „de mărimea unui ac” le-au câștigat omonim
Găurile de știft pot fi cauzate de următoarele:
- bulele de solvenți care au izbucnit în cele din urmă prin stratul superior de vopsea (asemănător cu pielea).
- setarea excesivă a presiunii aerului pe pistolul de vopsea în timpul vopsirii
- curățarea și/sau șlefuirea insuficientă a suprafeței – înainte de vopsire
Găurile de știft nu pot fi reparate; zonele afectate necesită revopsire.
Gânduri finale despre defectele obișnuite ale vopselei de detaliere auto:
Mai multe defecte de vopsea există în afara acestei liste, aruncând constant mingii curbe detailers în timpul proceselor de corectare a vopselei.
Această listă abordează aproximativ 90% dintre cele mai frecvente defecte de vopsea de detaliu auto găsite pe vehiculele de pe drum. Defectele cum ar fi: curgerile de vopsea, ochi de pește, contracția (deteriorarea) și pulverizarea uscată au importanță, dar apar mult mai puțin frecvent. Deși aceste defecte sunt importante de înțeles, pentru considerente privind lungimea articolului, ele nu sunt enumerate.
Sperăm că acest articol va servi ca o resursă utilă pentru comunitatea de detaliere auto și publicul de lustruire a vopselei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu