Petele de apă ale vehiculelor, numite și pete de apă dură sau depozite minerale, sunt semnele sau inelele albe enervante care se găsesc pe multe suprafețe auto din întreaga lume.
Adevărul este că petele de apă ale vehiculelor sunt o vopsea comună și un defect de suprafață care prezintă un potențial ridicat de a deteriora suprafețele auto. Potențialul de deteriorare al petelor de apă asupra suprafețelor auto se bazează în principal pe cantitatea de minerale sau substanțe chimice nocive conținute în apă atunci când aceasta se evaporă de pe suprafața unui vehicul. Acest lucru se poate schimba radical în funcție de sursa de apă, făcând petele de apă o realitate potențială ori de câte ori apa se usucă pe suprafața unui vehicul.
Acest articol examinează în profunzime punctele de apă ale autovehiculelor pentru a oferi informații tuturor, de la proprietarii de vehicule până la detalierii auto profesioniști, pentru a oferi informații detaliate despre:
- crearea/formarea petelor de apă
- minerale: definirea apei „dure” sau „moale” și modul în care aceasta contribuie direct la depistarea apei vehiculelor
- potențialul unui punct de apă de a deteriora suprafețele
- sfaturi pentru prevenirea petelor de apă
- metode de îndepărtare a petelor de apă
- capacitățile de protecție a petelor de apă ale unei acoperiri ceramice sau „grafen”.
Cum se formează punctele de apă ale vehiculelor: o privire de ansamblu și o explicație științifică
Petele de apă auto se formează atunci când apa se usucă pe o suprafață. Pe măsură ce apa se evaporă, depozitele minerale dure și contaminarea rămân în urmă la suprafață. Pare destul de simplu, dar e ceva mai mult.
Este regretabil, dar dacă un vehicul rămâne staționar, iar apa se usucă parțial sau complet la suprafață, nu se poate face nimic pentru a preveni petele de apă. Mineralele și contaminarea, dacă sunt lăsate pe suprafața unui vehicul, au șanse mari să se formeze prin pătrunderea în suprafețele poroase ale automobilelor, cum ar fi: vopsea, sticlă, materiale plastice sensibile, strat de gel și unele suprafețe metalice expuse.
Depistarea apei auto apare cel mai frecvent atunci când suprafețele unei mașini, camion, barcă sau RV sunt fierbinți înainte de contactul cu apa sau când suprafața se încălzește cu apa care se află deja pe o suprafață. Dacă temperatura suprafeței unui vehicul este rece sau rece în timpul contactului cu apa, atunci este posibil să nu apară pete de apă. Cu toate acestea, dacă suprafețele vehiculelor sunt fierbinți în momentul contactului cu apa, probabilitatea de a crea puncte de apă crește dramatic – aproape exponențial.
Vopseaua de automobile, la orice temperatură, are întotdeauna potențialul ca mineralele să se infiltreze Adinc în structura sa poroasă pentru a crea pete de apă urâte sau dăunătoare. Adesea, concentrația mare de minerale sau alți contaminanți poate pătrunde atât de departe în sistemul de vopsea al vehiculului încât se formează la sau sub acoperirile ceramice complet întărite.
Acest lucru se întâmplă deoarece vopseaua auto este concepută ca o structură dinamică termic. O caracteristică neplăcută a vopselei vehiculelor, care îi permite să facă față unor doze mari de căldură, este structura sa poroasă. Prin urmare, atunci când suprafața vopsei a unui vehicul este încălzită, 140°F (60°C) și adesea mult mai mare, structura sa poroasă se umflă larg, permițând vulnerabilitate maximă.
Când apa intră în contact cu un panou fierbinte, apa se evaporă rapid, dacă nu instantaneu. Evaporarea rapidă a apei lasă în urmă mineralele și alte potențiale contaminări chimice, conținute anterior în apă, pentru a se îngloba și a se atașa chimic adânc în structura vopselei.
Deteriorarea suprafețelor auto din cauza petelor de apă dură poate varia la scară largă. Concentrația de minerale pete de apă sau contaminarea poate fi ușoară, moderată, grea sau extremă.
Orice deteriorare, cauzată de petele de apă din automobile, depinde complet de: tipul de minerale, nivelurile de concentrație ale acestora, împreună cu orice alți agenți chimici prezenți în apă sau la suprafață, în momentul contactului cu apa. În plus, cu cât suprafața este mai fierbinte în momentul evaporării complete, cu atât este mai mare probabilitatea de apariție a unor pete de apă mai adânci sau mai dăunătoare pe suprafața vehiculului.
Unele minerale comune conținute în apă, cum ar fi calciul și magneziul, sunt extrem de alcaline. O concentrație mare de calciu poate provoca gravarea unor sisteme de vopsea. Gravarea sau urmele de gravare sunt condiția în care contaminanții din apă au deteriorat vopseaua care arată și sau se simte ca un crater. În esență, contaminarea a mâncat suprafața și a creat o zonă adâncită în forma punctului de apă.
Similar cu formarea petelor de apă, severitatea gravării petelor de apă a unui vehicul depinde de o combinație de factori, inclusiv capacitatea de rezistență chimică a vopselei sau a suprafeței vehiculului, tipul de minerale și/sau contaminarea prezentă la formare, nivelurile generale de concentrație ale acestora. minerale sau contaminanți și perioada de timp în care acei agenți corozivi au interacționat cu vopseaua.
Pericolele petelor de apă dură (depozite minerale) pentru suprafețele vehiculelor
Sigur, petele de apă provoacă pete albe urâte pe finisajele auto, în special pe vehiculele de culoare mai închisă. Cu toate acestea, potențialul de daune chimice cauzate de petele de apă ale vehiculului este mult mai îngrijorător.
Dacă apa conține o concentrație mare de minerale și/sau contaminanți chimici duri și se usucă complet pe o suprafață, aceasta poate provoca daune mari suprafețelor vehiculului.
Apa cu conținut ridicat de minerale, combinată cu vopsea sensibilă pentru automobile, căldură, substanțe chimice sau o varietate de contaminanți naturali agresivi, poate duce la probleme grave ale vopselei, cum ar fi gravarea profundă, decolorarea, precursorii ruginii (contaminare cu oxid de fier) și chiar defecțiunea pantalonilor.
Deteriorarea petelor de apă are loc deoarece apa acţionează un mecanism de transport, injectând solidele contaminate în structura poroasă a vopselei auto.
Daunele petelor de apă se pot agrava în timp dacă sunt lăsate la suprafață. Dacă apar pete de apă și vopseaua vehiculului se încălzește în mod repetat (se încălzește și se răcește timp de mai multe zile, săptămâni sau luni), contaminanții solizi din apă pot reacționa în continuare chimic cu, și/sau se pot atașa sau dăuna vopselei sau suprafaţă.
Acesta este motivul pentru care, la prima detectare a petelor de apă, este esențial să spălați IMMEDIAT vehiculul .
Spălarea imediată a suprafețelor vehiculului, după detectarea petelor de apă, are o probabilitate mare de a elimina majoritatea mineralelor și a contaminării dacă acestea nu s-au fuzionat chimic sau nu au deteriorat suprafețele.
Apa mea este „dură” sau „moale”? | Cum să înțelegeți valorile durității apei cu PPM
Te-ai întrebat vreodată dacă apa casei tale este „dură” sau „moale”? Această secțiune va explica conceptul de niveluri de duritate a apei și clasificări .
Înțelegerea nivelurilor de duritate a apei permite proprietarilor de vehicule și detaliorilor să determine dacă apa lor este mai mult sau mai puțin probabil să creeze pete de apă pe suprafețele auto.
Termenul de apă „dură” sau „moale” se referă la nivelul de minerale concentrate în apă. Cele mai comune minerale care dăunează suprafețelor auto sunt calciul și magneziul.
Solide totale dizolvate (TDS) este termenul pentru cantitatea de minerale conținută într-o sursă de apă. TDS se măsoară în miligrame pe litru (mg/L) sau PPM – părți pe milion .
Cu cât valoarea PPM este mai mare, cu atât este mai mare cantitatea totală de solide dizolvate în apă.
Adesea, citirile TDS sunt disponibile public pentru referință de pe site-urile web locale ale utilităților de apă. De exemplu În SUA, Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) cere tuturor companiilor de apă să testeze și să elibereze anual un raport public privind calitatea apei lor, numit „raport de calitate a apei potabile ” .
Dacă nu puteți găsi un test disponibil publicului, atunci un simplu tester electronic de apă sau un kit de test de duritate a apei va dezvălui rapid nivelul aproximativ de solide dizolvate totale (minerale) conținute în sursele de apă.
Scala de clasificare a tipurilor de apă „moale până la dură” este următoarea:
- Moale: 0-17 mg/L (ppm)
- Puțin dur: 17,1-60 mg/L (ppm)
- moderat greu: 61-121 mg/l (ppm)
- Dur: 121-180 mg/L (ppm)
- Extrem de greu: 180 mg/L (ppm) și mai mare.
- RIDCULOS DE GREU : Las Vegas, NV este de obicei 270-300 ppm. Unele orașe din Arizona și Munții Stâncoși citesc în mod regulat 450-550 ppm +!
Majoritatea zonelor metropolitane vor afișa valori ale apei municipale între 120-200 ppm. Dacă apa dumneavoastră metropolitană arată 60 ppm sau mai puțin, atunci fiți recunoscători pentru că ați atins jackpot-ul. Sub 100 PPM este, în general, destul de sigur pentru suprafețele auto.
Spre deosebire de aceasta, majoritatea zonelor rurale trăgând din fântâni mari sau private, nu este neobișnuit să vezi apă la 200-300 ppm sau mai mare.
Cele 4 variabile critice de creare a punctelor de apă pentru vehicule
Patru factori critici (cheie) influențează imediat cât de repede și în ce măsură se pot forma pete de apă din automobile sau pot afecta negativ suprafețele.
Deși există mai multe variabile, acești patru factori dominanti oferă informații imediate pentru a ajuta la prevenirea sau depanarea marea majoritate a viitoarelor pete de apă pe suprafețele auto. Aceste cunoștințe sunt utile tuturor afacerilor profesioniste de detaliere auto, proprietarilor de vehicule și entuziaștilor pentru a ajuta la o îngrijire mai bună a vehiculului pe termen lung.
Variabila de creare a punctelor de apă pentru vehicule #1: Formulare chimică pentru vopsea pentru vehicule
PRIMA variabilă care influențează în mod major crearea petelor de apă din vehicul este compoziția chimică a vopselei .
Pentru a înțelege rolul vital pe care machiajul chimic al vopselei îl joacă în crearea petelor de apă, luați în considerare următoarea analogie.
Gândiți-vă la asta ca la sosul de spaghete care colorează două materiale foarte diferite. Dacă uleiul de prăjit fierbinte s-ar stropi pe oțel inoxidabil, aproape nimeni nu ar fi îngrijorat de deteriorare. Acest lucru se datorează faptului că oțelul inoxidabil este structural puternic, rezistent chimic la căldură și imun la pătare.
Pe de altă parte, dacă uleiul de prăjit fierbinte s-ar stropi pe o cămașă din mătase de dud țesătă manual, toată lumea s-ar îngrijora. Preocuparea cu privire la uleiul fierbinte de pe mătasea de dud este legitimă, deoarece mătasea este structural delicată, destul de sensibilă la căldură și foarte vulnerabilă la pătare.
Această analogie este foarte asemănătoare cu modul în care diferitele tipuri de straturi transparente auto reacționează la expunerea la căldură și la substanțe chimice.
Unele sisteme sensibile de vopsea pentru automobile sunt similare cu mătasea fină de dud și sunt destul de delicate și vulnerabile la aproape orice, inclusiv: zgârierea ușoară, pătarea chimică și toleranța scăzută la expunerea la căldură.
În general, aceste tipuri de sisteme de vopsea conțin rășini slabe cu rezistență chimică scăzută și niveluri scăzute de solide active care oferă o rezistență structurală mică. Ambele caracteristici creează un sistem de vopsea mai vulnerabil la efectele atât ale căldurii, cât și ale contaminării chimice.
Pe de altă parte, unele sisteme de vopsea au caracteristici similare cu oțelul inoxidabil în analogie. Conțin rășini cu toleranțe chimice ridicate și un conținut ridicat de solide care oferă o rezistență chimică mult mai mare. Aceste sisteme de vopsea s-au dovedit a fi mult mai rezistente la efectele negative ale contaminării și expunerii la căldură.
Dacă un vehicul este mai mult sau mai puțin predispus la formarea de deteriorare a petelor de apă și, în cele din urmă, deteriorarea petelor de apă, depinde mai întâi de compoziția sa chimică.
Variabila nr. 2 pentru crearea punctelor de apă din vehicul: compoziția minerală și chimică a apei și nivelurile de concentrare
AL DOILEA grup de factori care influențează crearea petelor de apă din vehicule sunt tipurile de minerale conținute în apă combinate cu nivelurile de concentrație ale acestora .
Capacitatea de a crea daune prin pete de apă sau daune chimice asupra sistemelor de vopsea este direct legată de:
- A) Tipurile și combinațiile de minerale și contaminanți chimici conținute în apă.
- B) Nivelurile de concentrație ale acelor minerale sau contaminanți chimici în apă.
Unele minerale sau substanțe chimice au o probabilitate mai mare de a deteriora stratul transparent auto cu o cantitate minimă, cum ar fi hidroc
Variabila de creare a punctelor de apă pentru vehicule #3: Căldura suprafețelor în momentul contactului cu apa
A TREIA variabilă a creării spotului de apă de suprafață în automobile este CĂLDURĂ .
Mai precis, temperatura panourilor vehiculului și/sau temperatura mediului ambiant în timpul evaporării apei.
Căldura acționează ca un catalizator al sistemului de vopsea, provocând mai multă vulnerabilitate – mărind astfel impactul concentrației minerale a apei. Dacă un panou este deja fierbinte, să spunem la 140 ° F (~ 60 ° C) sau mai mult înainte de contactul cu apa, aceasta este cea mai proastă rețetă pentru o localizare rapidă și adâncă a apei.
În expunerea directă la soare, cu temperaturi atmosferice cuprinse între 95°F și 110°F (35-43,5°C), panourile pot atinge în mod obișnuit temperaturi de suprafață de 190-212°F (87-100°C).
În aceste condiții extreme, vopseaua este în starea sa cea mai vulnerabilă. Acest lucru se datorează faptului că căldura a umflat structura poroasă a vopselei până la o stare complet deschisă. Prin urmare, orice contact de apă cu aceste suprafețe fierbinți are ca rezultat evaporarea apei aproape instantanee. Acest lucru injectează în esență mineralele și substanțele chimice conținute în apă direct în structura poroasă a vopselei.
Chiar dacă o mașină nu se află în lumina directă a soarelui, temperaturile mediului ambiant de 95 ° F (35 ° C) sau mai mari vor provoca totuși umflarea vopselei și vor crește șansele de a crea pete de apă la contactul cu apa.
Prin urmare, combinația tuturor celor trei variabile de pete de apă a:
- A) o compoziție chimică vulnerabilă a vopselei
- B) minerale corozive și apă grea chimică
- C) Panouri fierbinți pentru vehicule
echivalează cu o rețetă chimică sigură pentru pete dezastruoase ale apei dure și potențiale daune chimice.
Unele sisteme de vopsea auto sunt atât de vulnerabile la agenții chimici încât îmbunătățirile acoperirii ceramice pot îmbunătăți doar puțin protecția chimică generală.
Variabila de creare a punctelor de apă pentru vehicule #4: timpul de expunere a apei, mineralelor sau substanțelor chimice la suprafețe
A PATRA variabilă, critică pentru crearea petelor de apă de suprafață a vehiculelor este TIMPUL .
În special, perioada de timp în care mineralele sau contaminanții din apă au fost în contact cu suprafața.
Timpul permite compoziției chimice a unor minerale și contaminanți să formeze o legătură mai agresivă a substanțelor chimice cu vopseaua sau suprafețele auto.
Când mineralele locuiesc pe suprafețe pentru perioade lungi de timp și se combină cu căldura, rezultatele pot deveni urâte – și rapid. În general, cu cât conținutul de minerale și contaminare din apă este mai greu, cu atât apa poate atinge mai puțin timp suprafețele auto fără efecte negative.
În funcție de compoziția chimică a vopselei (menționată mai sus), timpul și căldura pot influența foarte mult modul în care mineralele agresive și contaminarea din petele de apă pot deteriora vopseaua.
Cu cât mineralele conținute în petele de apă există pe vopsea mai mult timp și sunt expuse ciclului de căldură (încălzire și răcire), ele își pot întări și mai mult legătura cu suprafețele sau pot provoca mai multe daune în timp.
Principalul aspect al timpului este că, de îndată ce pete de apă sunt observate pe un vehicul, acestea trebuie îndepărtate printr-o spălare fără apă sau o spălare tradițională a găleții. Spălarea rapidă a suprafețelor după descoperirea petelor de apă poate fie să le îndepărteze complet, fie să minimizeze semnificativ potențialul lor de a dăuna suprafețelor.
Strategia de prevenire a petelor de apă din vehicule
Niciun sistem sau tehnologie actuală de vopsea, inclusiv acoperiri ceramice și PPF/sutien transparent, nu poate garanta o protecție completă împotriva formării petelor de apă sau a potențialelor deteriorări.
Nu există o metodă de prevenire a petelor de apă pentru suprafețele auto – Indiferent de ceea ce susțin anumiți producători de acoperiri sau companii de detaliere .
Este doar o imposibilitate în universul fizic cunoscut în care locuim – atâta timp cât vopseaua auto rămâne o structură poroasă dinamică termic.
Cea mai bună „prevenire” sau protecție împotriva depistarii apei dure din vehicul este o STRATEGIE .
Petele de apă pot fi evitate complet numai dacă apa nu este lăsată niciodată să se usuce pe suprafața vehiculului. Deci, da, acest lucru este nerealist într-o lume în care vehiculul dumneavoastră este folosit în mod obișnuit de șofer zilnic.
Prin urmare, cea mai bună metodă de a evita marea majoritate a petelor de apă și potențialul lor de a deteriora suprafețele vehiculelor este elaborarea unui plan complet.
În plus, utilizarea apei fără minerale în timpul spălărilor auto (inclusiv metodele de spălare fără apă și fără clătire) va asigura că suprafețele vehiculelor rămân nepătate.
Sistemele de filtrare deionizantă îndepărtează majoritatea, dacă nu toate, mineralele și depozitele din apă, cum ar fi calciul, sodiul, fierul, cuprul și sulfații.
11 sfaturi pentru a preveni petele de apă pe suprafețele auto
1) NU Lăsați NICIODATĂ apa să se usuce pe suprafețele auto: îndepărtați apa de pe suprafețe cât mai curând posibil
2) Spălați numai vehiculele cu suprafețe reci
3) Evitați spălarea mașinii în lumina directă a soarelui. Spălați vehiculele numai în zone umbrite
4) După spălare: Uscați imediat suprafețele vehiculului complet
5) Evitați parcarea lângă aspersoare sau orice pulverizare de apă ori de câte ori este posibil (cum ar fi irigarea)
6) Dacă apare un contact accidental cu apa, uscați panoul cât mai curând posibil
7) Dacă un vehicul este murdar și plouă, spălați vehiculul cât mai curând posibil
8) La domiciliu, achiziționați un sistem de dedurizare a apei sau un deionizator pentru spălarea vehiculelor
9) Pentru spălarea auto fără apă sau fără clătire: amestecați soluția folosind apă distilată
10) Dacă spălarea unui vehicul cu apă dură este inevitabil: spălați vehiculul dimineața devreme sau seara târziu. Temperatură rece, soare puțin sau deloc.
11) În regiunile cu apă SUPER DURE: Aplicați un spray de etanșare topic deasupra unui strat ceramic pentru un strat suplimentar de protecție
Tehnici de îndepărtare a petelor de apă dură
La prima detectare a petelor de apă, spălați imediat vehiculul pentru a elimina cantitatea maximă posibilă de minerale de pe suprafețe.
Timpul este crucial aici și este, în general, cea mai bună și mai ușoară linie de apărare. De multe ori, o spălătorie amănunțită va elimina petele ușoare sau proaspăt făcute de apă prin curățarea suprafețelor și a depunerilor de minerale dure înainte ca acestea să se instaleze adânc în sistemul de vopsea.
Metoda de îndepărtare a petelor de apă persistentă după spălare | Soluție acidă
La prima detectare a petelor de apă, spălați imediat vehiculul pentru a îndepărta cantitatea maximă de minerale de pe suprafețele afectate.
Dacă spălarea nu elimină petele de apă, atunci tratați zonele cu o soluție pe bază de acid pentru a slăbi și îndepărta depozitele de minerale. Asigurați-vă că soluția acidă este sigură pentru suprafețele care conțin depozite minerale. Unele produse acide sunt extrem de agresive și distrug materialele plastice, cauciucul, ornamentele sau chiar pot grava sticla.
Pentru îndepărtarea depunerilor minerale încăpățânate sau mai grele, utilizați un dispozitiv de îndepărtare a petelor de apă pentru autovehicule. Majoritatea agenților de îndepărtare a petelor de apă sunt de natură puternic acidă, așa că purtați EIP (echipament individual de protecție) complet, cum ar fi: ochelari de protecție, mănuși și un respirator în timpul utilizării. De asemenea, aplicați produsul NUMAI pe suprafețele indicate ca sigure pe eticheta produsului.
NOTĂ: După orice tratament acid al suprafeței, clătiți bine toate panourile cu apă sau cu o soluție de spălare fără apă pentru a neutraliza acidul.
Metode de eliminare a petelor de apă de uz casnic DIY | Oțet și suc de lămâie
Pentru proprietarii de vehicule care trebuie să îndepărteze o concentrație ușoară până la medie de pete de apă și nu au un produs dedicat pentru îndepărtarea petelor de apă, încercați oțet alb distilat. Aciditatea oțetului funcționează pentru a descompune chimic și a slăbi concentrațiile ușoare până la medii de minerale comune. Odată ce oțetul a saturat mineralele timp de 1-2 minute, ștergeți suprafața cu un prosop moale din microfibră de pluș pentru a îndepărta mineralele de pe suprafață.
Aplicați oțetul generos pe un prosop din microfibră și aplicați uniform pe petele de apă. Lăsați oțetul să stea timp de 1-3 minute înainte de a șterge ușor petele cu un prosop moale din microfibră de pluș. Dacă petele sunt încăpățânate, aplicați oțetul a doua oară și lăsați oțetul să stea 3-6 minute înainte de a șterge.
Dacă oțetul singur nu funcționează, încercați să amestecați puțin suc proaspăt de lămâie strecurat cu oțetul într-un amestec 50/50. Aplicați amestecul de lămâie/oțet și lăsați-l să stea timp de 2-4 minute înainte de a șterge suprafața cu un prosop moale din microfibră de pluș.
Pentru o concentrație mai mare de pete de apă, lăsați amestecul să stea timp de 4-6 minute, apoi aplicați generos mai mult amestec de oțet pe un prosop din microfibră înainte de a șterge petele cu o presiune ușoară până la medie.
Metoda de îndepărtare a petelor de apă dură gravate și fixate adânc
Este posibil ca tratamentele topice să nu elimine unele sau toate petele de apă dură. Dacă suficiente minerale, de tip puternic, au pătruns suficient de departe în sistemul de vopsea sau au rămas suficient de mult, este posibil să fi gravat deja sistemul de vopsea.
Lustruirea vopselei (corecția vopselei) poate fi singura metodă de îndepărtare a petelor severe de apă dură de pe suprafețele auto. Petele de apă grea sunt identificate prin: depozite minerale grele extrem de vizibile, poziția ultra adâncă în structura vopselei sau chiar prin gravarea superficială ușoară până la severă.
Adesea, o corectare ușoară a vopselei este suficientă pentru a îndepărta o cantitate mare de pete de apă de pe vopseaua auto. Cu toate acestea, cu cât petele sunt mai severe și concentrate de la concentrația de minerale grele în apă – cu atât este mai agresivă lustruirea necesară. Pentru cele mai bune rezultate, căutați un detalier local de renume pentru a efectua astfel de servicii.
După îndepărtarea petelor de apă dură, asigurați-vă că aplicați din nou protecția topică care se potrivește cu restul panourilor vehiculului.
Dacă pete de apă sunt detectate imediat după aplicarea acoperirii ceramice, problema este probabil un alt tip de problemă a petelor de apă.
Gânduri de despărțire despre punctele de apă ale vehiculelor
Pentru a încheia această examinare a petelor de apă din vehicule, trebuie precizat că nu există o soluție pentru a preveni complet formarea petelor de apă pe suprafețele auto.
Ei bine... dacă nu adăpostiți vehiculul într-un muzeu.
Cel mai bun mijloc de a evita punctele de apă din vehicul este o strategie completă.
O strategie cuprinzătoare de prevenire a petelor de apă include:
- instalarea unui strat ceramic cu rezistență chimică ridicată la suprafețe
- efectuarea de intervale regulate de spălare (o dată pe săptămână sau două săptămâni este cel mai bine)
- parcați-vă vehiculul într-un garaj ferit de ploaie și rouă (ori de câte ori este posibil)
- luând măsuri rapide pentru a îndepărta orice apă care se află pe suprafețele vehiculului
Deși poate părea mult de lucru pentru a evita petele de apă, este în mare parte doar o chestiune de conștientizare și de menținere a diligenței cu o rutină obișnuită de spălare a mașinii. Cu toate acestea, până când compoziția chimică a vopselei auto se schimbă, aceștia sunt singurii pași dovediți pentru a evita petele de apă pentru vehiculele conduse zilnic.
Unele acoperiri ceramice pentru automobile și „grafen”, în funcție de compoziția lor chimică, oferă cea mai bună protecție modernă pentru suprafețele vehiculelor împotriva creării sau deteriorării petelor de apă. Protecția unei acoperiri ceramice împotriva petelor de apă este asigurată de capacitățile combinate de protecție chimică ale acoperirii și de capacitatea sa de a elimina apa de pe o suprafață, care este un aspect al proprietăților sale hidrofobe.
În timp ce acoperirile ceramice sunt o linie excelentă de apărare, ele nu pot preveni petele de apă, deoarece acoperirile funcționează numai cu caracteristicile vopselei auto. Ele nu pot înlocui caracteristicile chimice și fizice ale sistemelor de vopsea a vehiculelor și ale suprafețelor de care se leagă.
Dacă acoperirile ceramice ar înlocui caracteristicile fizice ale vopselei moderne, acționând ca o scădere – așa cum sugerează și/sau publică unii producători de acoperiri – atunci aceste formule ar inhiba capacitatea vopselei de a se extinde și contracta în funcție de expunerea la căldură. Dacă vopseaua auto nu s-ar putea umfla și s-ar micșora cu vopsea, în funcție de cerințele de căldură, aceasta s-ar fractura, s-ar defecta și, în cele din urmă, s-ar delamina de la suprafață.
Dacă proprietarii de vehicule urmează cele 11 sfaturi pentru prevenirea petelor de apă enumerate anterior în acest articol, atunci vehiculul și tensiunea arterială vă vor mulțumi, deoarece veți evita cele mai frecvente probleme ale petelor de apă în timp.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu