Totalul afișărilor de pagină

joi, 11 iulie 2024

Part 2 21 de tehnici de persuasiune pentru optimizarea conversiei

 Site-urile puternice folosesc aceste tehnici de persuasiune atunci cand proiecteaza experiente online ce au ca rezultat conversia.

Vrei ca site-ul tau sa fie mai convingator? Abilitatea de a convinge este ravnita de multi, pornind de la oratori, scriitori sau companii de marketing online. Aceasta abilitate pe un scop vechi, instinctual, al naturii umane.
Optand pentru una sau mai multe din tehnicile persuasive prezentate in acest articol si aplicandu-le site-ului tau, iti va oferi un mai mare control asupra ratei de conversie.
In continuare va prezint 21 din cele mai fascinante tehnici de persuasiune pe care ni le ofera psihologia. Cu aceste metode vei detine controlul asupra optimizarii conversiei.

#1: Mecanismul respinge-apoi-retrage-te

Aceasta tehnica se bazeaza pe fenomenul efectului contrastelor.
Cand cineva refuza sa faca un lucru, are tedinta sa spuna ”da” la o sarcina urmatoare mai mica. Studiile facute pe acest subiect sunt fascinante, dar hai sa vedem cum putem aplica aceasta tehnica. Un vizitator al site-ului tau refuza sa cumpere atunci cand pleaca.Tehnologia care analizeaza intentia de iesire ne permite sa aflam lucrul acesta si sa-i oferim o sarcina mai mica.

• Ofera un discount special. Acest lucru ii face sarcina de cumparare mai mica, pentru ca este mai usor sa cumperi atunci cand costa mai putin.

• Ofera un produs alternativ mai putin costisitor. Aceasta este o tehnica excelenta daca nu vrei sa reduci pretul produsului initial.

• Memoreaza-le alegerile. Salveaza selectiile refuzate pentru o vizita viitoare. Chiar daca nu definitivezi vanzarea, obtii adresa de e-mail a acelei persoane si sansa de a-i promova alte produse in viitor.

Ai putea sa te gandesti sa-ti umfli putin preturile in speranta ca vei atrage mai multi cumparatori prin aceasta tactica. Daca alegi sa faci lucrul acesta, asigura-te ca pui un pret rational, deoarece un pret prea ridicat ar putea duce la efecte inverse.
Tactica in actiune
Behappy.me foloseste citate pe care le pune pe postere, cani si multe altele. Site-ul foloseste un semnalizator de plecare tip fereastra pop-up pentru a le oferi o reducere vizitatorilor care intentioneaza sa paraseasca site-ul. De asemenea, putin mai jos de nivelul privirii apare un pop-up care ii invita sa salveze cosul pentru mai tarziu.

 

#2: Lasati-va clientii sa-si faca treaba

Efectul Ikea ne-a demonstrat ca oamenii au tendinta sa creada ca un lucru este mai bun daca si ei contribuie la crearea lui, fie si foarte putin. De exemplu, daca vei construi un birou de la zero sau vei picta un tablou, vei considera ca este mai bun decat este in realitate. Ikea le propune cumparatorilor sa-si asambleze singuri produsele pe care ei le vand si se bucura de un succes enorm. Iata cum poti folosi efectul Ikea pentru optimizarea conversiei:
Lasa-i pe vizitatori sa dea o mana de ajutor la crearea produsului pe care vrei sa-l cumpere. Daca vinzi unul produs, da-le oportunitatea sa-l personalizeze. In plus, cere-le feed-back si intreaba-i cum ai putea sa imbunatatesti produsul sau serviciul tau. Ei vor simti ca sunt implicati, iar tu te vei alege cu idei bune. Daca este posibil, anunta-i chiar daca sugestia lor te-a ajutat in vreun fel.
Afacerile online au un avantaj: cumparatori isi pot folosi contul imediat. Determina-i pe vizitatori sa-ti foloseasca serviciile imediat pentru a-l angaja in aceasta tehnica de convingere.

Tactica in actiune

Buffer si Canva fac treaba buna cu aceasta metoda, imediat cum iti creezi un cont, ei te incurajeaza imediat sa faci o postare pe retelele sociale sau un template.

 

#3: Imita-ti clientii

 

Potrivit studiilor psihologice, mimetismul este tendinta noastra de a imita comportamentul celorlalti, fie si fara sa ne dam seama. Cand ceilalti ne imita comportamentul, avem tendinta sa-i placem mai mult. Mimetismul este o tehnica de persuasiune excelenta, mai ales pentru vanzarile face-to-face, dar de asemenea poate fi folosita si pentru a creste rata conversiei.

• Foloseste un limbaj apropiat de cel al clientilor tai cand descrii produsele sau serviciile oferite. Nu poti sa vezi comportamentul unui client pe o pagina web, dar poti sa-i analizezi limbajul. Afla mai multe despre tonul si vocabularul clientilor citindu-le review-urile, conversatiile pe chat sau observandu-i pe retelele de socializare. Creeaza un sondaj in care adresezi si intrebari deschide si trimite-le.

• Arata-le vizitatorilor tai cand prietenii lor au cumparat ceva. In acest caz, vei avea nevoie de informatii de pe Facebook, dar daca ai putea sa le obtii, exista multe sanse sa le imite comportamentul si sa cumpere si ei.

Tactica in actiune

Amazon iti permite sa te loghezi cu Facebook-ul pentru a vedea ce cumparaturi au facut prietenii tai.

Iata un alt exemplu, de data aceasta pentru folosirea unui limbaj asemanator cu cel al clientilor. WebEx este o companie care ofera VOIP si video conferinte pentru intalnirile online.
Dar nu spun acest lucru, ci folosesc direct cuvintele clientilor : ”Conecteaza-te cu oricine, oriunde, oricand”.

 

#4: Fii usor de tinut minte

Cand folosim umorul in reclamele noastre, incercam, de fapt, sa ne facem usor de tinut minte. Se stie ca pentru oameni sunt importante informatiile pe care si le amintesc, pur si simplu pentru ca si le amintesc, iar acest lucru inseamna ceva. De asemenea, este mai importanta informatia recenta, pentru ca este mai proaspata in memoria noastra. Pentru a valorifica aceasta metoda:

• Foloseste in studiile de caz persoane cunoscute. Daca vizitatorii tai iti vor recunoaste clientul, o sa creasca sansele ca ei sa-si aminteasca de tine cand vor vede din nou persoana respectiva si exista sanse sa te considere important.

• Foloseste anecdote si umor memorabil in landing page si in articole. Acest lucru va creste posibilitatea de a fi amintit si, in plus, de a fi considerat important. Daca iti faci clientii sa rada le vei creste si gradul de incredere in tine.

• Pliaza-ti oferata pe o emotie. Acest lucru poate fi greu de realizat, dar emotiile ne raman in minte un timp mai indelungat decat un lucru.

Tactica in actiune

In timp ce multe site-uri pur si simplu insira termenii SEO pe paginile lor, Shinesty.com le foloseste ca o oportunitate de a fi memorabili.

 

#5: Grupeaza-ti produsele cu ceilalti

Efectul majoritatii din subconstientul nostru ne dicteaza ca oamenii sunt mai atragatori cand se afla intr-un grup. Cum aplicam lucrul acesta pentru optimizarea conversiei? Se aplica aceeasi regula si pentru produse si servicii. Pentru a utiliza efectul majoritatii pentru persuasiune:

• Pune-ti produsele pe bloguri  listele de comparatii pentru cumparaturi. Cand esti printre o lista numeroasa de competitori, produsul tau va fi mai atractiv. Mai ales daca nu esti la fel de bine cunoscut.

• Grupeaza-te cu non-competitori din nisa ta. Ofera cartea lor electronica sau perioada lor gratuita de proba la o cumparatura de pe site-ul tau. Este o relatie win-win-win.

Oamenii iti vor considera produsul mai atractiv, oferta este mai buna si puteti crea o relatie de afaceri puternica.

Tactica in actiune

Un exemplu despre cum functioneaza aceasta metoda este parteneriatul dintre Eofire si Organifi, o pudra verde supliment alimentar. Daca ai cumparat pudra de la Organifi, primesti gratuit jurnalul Eofire.

Combinatia este ideala, iar pachetul este unul foarte atractiv.

#6: Ofera-le oamenilor posibilitatea de a alege

 

Studiile au demonstrat ca oamenii isi doresc sa aiba autonomia si posibilitatea de a alege, dar atunci cand au mai mult de doua posibilitati pot deveni confuzi. Ce inseamna acest lucru pentru optimizarea conversiei?

• Ofera-le o inca o optiune in afara de aceea de a cumpara pur si simplu produsul.

De exemplu, le poti da posibilitatea de a-l distribui. Cand prezinti aceste optiuni creierul trebuie sa gandeasca in felul urmator: il cumpar, il distribui sau nu-l cumpar. In momentul in care oamenii ajung la a treia optiune (nu-l cumpar), sunt deja obositi asa ca vor creste sansele sa raspunda afirmativ la una din primele doua optiuni.

• Ofera doua produse asemanatoare intr-o fereastra tip pop-up. Daca un vizitator alege sa nu cumpere, arata-i ce alte optiuni ar mai avea, il poti determina astfel sa spuna ”da”. Sfatul expertului: asigura-te ca alegerile sunt clare.

De exemplu, distribui pe Facebook sau pe Twitter? Platesti cu cardul sau prin Paypal?

Tactica in actiune

The Wheel of Persuasion au aplicat metoda A/B testing pe o companie energetica numita Essent. Ei au descoperit ca adaugarea butoanelor de sharing le-a adus noi vizitatori, dar a scazut gradul de intoarcere a acestora.

Ei cred ca acest lucru s-a intamplat deoarece aceste butoane le-a distras atentia vizitatorilor, in loc sa-i faca sa ia o decizie. Deci, daca poti, afiseaza aceste butoane numai noilor vizitatori.

 

#7: Foloseste efectul resurselor limitate

 

Probabil ca deja ai auzit de aceasta tehnica, este foarte bine studiata si s-a dovedit a fi eficienta. Aceasta metoda demonstreaza ca oameniilor li se par mai interesante ofertele limitate. Am mai discutat deja de acest subiect, dar o sa scriem si aici aspectele esentiale:

• Seteaza un temporizator de genul 50% reducere pana diseara la miezul noptii.

• Arata cantitatea limitata pe care o ai disponibila. Daca nu mai ai pe stoc decat 10 articole, subliniaza aspectul acesta.

• Fa o oferta buna pentru un numar limitat de clienti.

Sfatul expertului: Daca te hotarasti sa utilizezi aceasta metoda, tine-te de cuvant! Oamenii nu sunt usor de pacalit si isi vor da seama daca este o cacealma. Acest lucru iti va distruge reputatia.

Tactica in actiune:

Booking.com este un site online pentru rezervari la hoteluri. Ei folosesc cu succes aceasta metoda, avertizandu-i pe vizitatori atunci cand ofertele sunt limitate sau cand anumite camere sunt foarte cautate. Ei ofera chiar si posibilitatea unei anulari ulterioare, asimandu-si acest risc.

 

#8: Stimuleza-ti vizitatorii, dar nu exagera

Legea Yerkes-Dodson afirma ca impulsionarea poate creste performanta pana la un anumit punct, dupa care incepe sa o afecteze. Daca sarcina este foarte simpla, poate continua sa creasca performanta, dar cel mai probabil o va mentine la un anumit nivel.
Iata o schema pentru a intelege mai bine:

Utilizeaza aceste tehnici pentru site-ul tau:

• Adauga stimulente pentru achizitionarea produselor. Decizia de cumparare este o sarcina simpla, asa ca orice impuls catre aceasta iti va creste si rata conversiei.

• Nu oferi stimulente cu prea multe informatii sau cu informatii prea complexe. De exemplu, daca vinzi un curs, oferirea de prea multe informatii sau prea multe bonusuri va scadea rata conversiei.

Testeaza numarul de stimulente pentru a descoperi ce functioneaza pentru site-ul tau.

Sfatul expertului: Inainte de a oferi diverse bonusuri, intreaba-te daca este ceva cu adevarat util pentru cei care vor cumpara produsul respectiv.

Intreaba-te si care sunt urmatorii pasi pe care ii vor urma dupa ce vor folosi produsul si ofera-le aceste informatii.

Tactica in actiune

Neville este creatorul Kopywriting Kourse, un curs online care te invata cum sa scrii articole bune. El foloseste diferite stimulente pentru a atrage oamenii si a le arata despre ce e vorba, dar nu exagereaza. Observati ca el si-a pus chiar si tarifele.

 

#9: Imprumuta putina tehnica si de la Poker

Ai vazut vreodata pe cineva care continua sa parieze dupa ce a castigat in speranta ca va castiga din nou? Aceasta este metoda Hot-Hand-Fallacy: credinta ca un rezultat castigator aleatoriu iti creste sansele sa castigi in continuare. Cum aplicam aceasta tehnica?

• Fa-i pe vizitatorii tai sa indeplineasca un task simplu imediat ce au intrat pe site. De exemplu, pune-i sa apese pe un buton pentru a vedea daca au castigat un premiu (si fa in asa fel incat intotdeauna sa castige, chiar daca vorbim doar de un discount de 1 %), sau da-le un test pentru a-l completa.

• Daca vinzi un produs, evidentiaza-ti succesul. Vizitatorii vor crede ca vei fi in continuare o companie de succes, daca pana acum asa a fost.

Tactica in actiune

Pentru Zennioptical aceasta tactica a generat 31 000 de leaduri si peste 1 milion $ venituri!

 

#10: Formula PAS

PAS vine de la Problema, Agitatie, Solutie. Functioneaza in felul urmator:

• Identifica problemele pe care citittorul tau le are

• Agita acele probleme

• Ofera o solutie

Te poate ajuta foarte mult si stilul redactarii.

Sa analizam un exemplu:Ti se intampla sa suferi pentru ca blogul tau nu are trafic? Ai incercat absolut orice sa-i faci pe oameni sa-ti citeasca articolele. Le-ai distribuit si pe retelele sociale. Te intrebi des daca blogul tau e neinteresant. Ei bine, s-ar putea sa fie neinteresant. Dar,  nu vei stii acest lucru  pana cand nu te asiguri ca macar continutul este vizibil. Incepe cu vizualizarea ultimului nostru clip video. Citeste cuvintele subliniate. Se prezinta problema: blogul nu are trafic. Apoi, problema e agravata, spunandu-se ca blogul s-ar putea sa nu fie interesant. In sfarsit, se propune si solutia: vizualizarea ultimului clip video.

Tactica in actiune Basecamp a folosit exact aceasta strategie pe landing page.

 

#11: Eticheteaza-ti clientii

Nu vrei sa le pui oamenilor etichete, nu-i asa? Ei bine, s-ar putea sa-ti surada aceasta idee.
Studiile arata ca oamenii care sunt etichetati ca fiind activi politic sunt cu 15% mai dispusi sa voteze decat cei care nu au astfel de etichetari. Are legatura cu dorinta noastra de a fi consecventi, ne dorim foarte mult sa fim consecventi fata de modul in care suntem perceputi de ceilalti.
Acest lucru inseamna ca daca iti vei eticheta clientii drept ecologisti, de exemplu, vor fi mult mai dispusi sa cumpere produsele tale eco. Poti face acest lucru folosind studii de caz, pe retelele sociale sau prin e-mail. Spune ceva de genul: ”Salut. Stiu ca iubesti cainii. Imi dau seama de acest lucru din fotografiile de pe Instagram. Prin urmare, cred ca iti va placea foarte mult acest produs.” Chiar daca ei nu se percep ca avand acea eticheta, te vor crede daca le vei argumenta folosind propriile lor actiuni.
Tactica in actiune
Apple foloseste foarte multe tehnici de persuasiune. Ei isi eticheteaza clientii ca ”high tech”, ”quality-focused” si ”cutting-edge”. Functioneaza pentru ei, nu crezi?

 

#12: Nu folosi fete, decat daca sunt foarte cunoscute

Distragerea faciala este un lucru care chiar se intampla des. Avem tendinta sa privim si sa identificam fetele inainte de orice altceva. Consecintele?

Fetele ne pot distrage cititorii de la articolul propriu-zis.
Acestea fiind spuse exista trei situatii in care poti folosi fetele pe un landing page intr-un mod benefic:
1. Folosind fete foarte populare din industria respectiva. Acest lucru va creste increderea cititorilor tai in brandul tau. De exemplu, vorbim de Neil Patel daca ne referim la marketingul online si de Brian Dean cand ne referim la SEO.
2. Folosind fetele aproape de butonul CTA. Pentru ca privirile noastre sunt atrase de fete, putem sa le amplasam strategic pentru a dirija privirile catre butonul CTA. Daca o persoana pusa pe pagina priveste sau indica intr-o anumita directie, automat vom face si noi lucrul acesta.
3. Folosind fetele in clipuri video. Daca le pui pe pagina pot distrage atentia, dar fetele ne afecteaza in acelasi mod si in clipurile video. Foloseste fetele pentru a starni curiozitatea, dar inlatura-le cand vrei sa-i faci pe vizitatorii tai sa cumpere.
Tactica in actiune
Noah Kagan, creatorul SumoMe, foloseste foarte mult testiomonialele. Pe landing page el foloseste un testimonial al lui Brin Harris pentru a creste conversia.

 

 

#13: Militeaza pentru un subiect anume

Un studiu desfasurat pe oamenii care au o relatie destul de puternica cu un anumit brand a descoperit ca mai mult de 64% din acestia sunt fideli deoarece cred in aceleasi valori ca si companie in discutie. Cu alte cuvinte, oamenilor le place sa fie asociati cu branduri care au anumite valori. Acest lucru nu este surprinzator, dar nu trebuie tratat superficial. Pentru a utiliza aceasta strategie, arata si tu care sunt valorile companiei tale.

Iata cum poti face asta:

• Doneaza o parte din castiguri catre o cauza caritabila. Nu trebuie sa fie neaparat vorba de bani, poti dona chiar si bunuri.

• Fa chiar tu munca de caritate. Implica-te in comunitate, cara gunoiul sau repara gardurile. Asigura-te ca postezi si pe site-ul tau ceea ce faci. Bineinteles, aceasta munca trebuie facuta dintr-o reala dorinta de a ajuta, astfel binele se va intoarce la tine.

Tactica in actiune

In decembrie 2016, site-ul Warby Parker a anuntat ca a donat un milion de perechi de ochelari celor nevoiasi, prin programul ”Cumpara o pereche. Doneaza una.” Se pare ca metoda a functionat daca ar fi sa analizam cresterea lor.

 

#14: Uimeste-ti clientii

Aceasta idee este bazata pe principiul reciprocitatii. Practic, iti uimesti clientii oferindu-le o experienta incredibila.  Astfel le cresti increderea in compania ta. De fapt, un studiu facut de psihologul Norbert Schwrz ceva la fel de mic ca si o moneda poate impresiona o persoana foarte mult. Daca o moneda are succes, imagineaza-ti ce s-ar intampa cu o experienta cu adevarat uimitoare. Iata ce trebuie sa faci:

• Ofera o consultare pentru vanzari excelenta. Fii pregatit sa le raspunzi tuturor la intrebari folosind telefonul, emailul sau chatul. Ofera-le raspunsuri prompte si incearca sa-i faci sa se simta si confortabil.

• Ofera-le clientilor un bonus surprinza. Acesta poate fi un ghid gratuit, un discount sau un filmulet video.

• Sustine webinarii de calitate. Webinariile sunt adevarate masini de conversie, dar ca sa functioneze cum trebuie, ofera-le oamenilor ceva de valoare.

Tactica in actiune

Zappos, o companie de incaltaminte, recunoscuta pentru serviciu pentru clienti impecabil, isi surprinde in mod frecvent clientii cu livrari gratuite. Acest lucru nu le creste conversia initiala si ii si costa, dar face ca acei oameni care cumpara de la ei sa se intoarca tot acolo data viitoare.

 

#15: Nu fii ambiguu

Potrivit studiilor, preferam riscurile pe care le cunoastem, fata de cele necunoascute. Cu alte cuvinte, daca ar fi sa alegem intre posibilitatea de a cunoaste consecintele exacte si posibilitatea de a nu le cunoaste, mergem pe prima varianta. Pentru a folosi acest lucru in favoarea ta :

• Fii specific si detalieaza despre ce, cand, de ce si cum. Clientii tai trebuie sa stie exact ce cumpara, cand vor primi produsul, de  ce au nevoie de el si cum functioneaza.

• Subliniaza garantiile. Daca ai politica de retur sau garantie, afiseaz-o mare si ingrosat. Asigura-te ca toti clientii tai cunosc aceste informatii.

• Examinati-va site-ul in cautarea incertitudinilor. Mergi chiar tu prin procesul ed cumparare si asigura-te ca totul este clar referitor la produsele tale. Pune si pe altcineva sa faca lucrul acesta pentru a mai primi inca o parere din exterior. Clarifica incertitudinile.

Tactica in actiune

Orice companie care ofera transport gratuit a eliminat din start orice ambiguitate. Clientii vor avea senzatia ca au un discount, dar trebuie sa clarifici acest lucru si sa subliniezi ca este vorba de transport gratuit. Bombfell trimite gratis haine pe care sa le incerci si sa le cumperi. Transportul este scos din discutie, iar lucrul acesta este clarificat.

 

#16: Fii melodios!

Potrivit fenomenului Eaton-Rosen, oamenii au tendinta de a-si aminti si de a avea incredere in lucrurile care suna bine, de genul rimelor sau antimetabolelor. (Antimetabolele sunt repetari ale cuvintelor in ordine inversa, de genul ”Daca nu reusiti sa faceti un plan, aveti in plan sa nu reusiti”).
Asa ca mizeaza pe rime amuzante memorabile. Vor face ca oferta si brandul tau sa fie usor de amuzant, dar si amuzante in acelasi timp.
Tactica in actiune
Animoto foloseste o rima pe landing page.

#17: Foloseste descrieri generice de personalitate pentru a atrage oamenii

Potrivit efectului Barnum, oameni au tendinta sa creada ca trasaturile vagi de personalitatea care li se potrivesc de fapt tuturor, se aplica in special pentru ei. De exemplu, un test generic de personalitate ar putea sa spunsa ceva de genul: ”Ai nevoie sa stii ca esti placut si admirat de ceilalti.

Ai tendinta sa fii foarte critic cu tine.” Orice persoana se regaseste in aceste trasaturi, dar oamenii nu vad aspectul general din ele, ci au tendinta sa se regaseasca.

Ce inseamna acest lucru pentru site-ul tau?

• Foloseste intrebari generale, aplicabile tuturor.”Urasti sa piezi bani?””Iti place sa-ti petreci timpul intr-un mod productiv?””Vrei sa fii fericit?”

• Descrie produsul ca fiind perfect pentru cei pe care ii vizezi ”Perfect pentru oamenii care sunt foarte critici cu ei insisi” ”Perfect pentru oamenii care au spirit intreprinzator”.

Tactica in actiune

Buzzfeed foloseste foarte mult aceasta tehnica in testele online.

 

#18: Demonstreaza-le oamenilor ca produsul tau ii face atragatori

Cu totii vrem sa fim perceputi ca fiind inteligenti, consecventi, agreabili, stabil finaciar, etc.
Spune-le oamenilor ca produsul tau ii va face sa fie atragatori in ochii celorlalti. Explica-le cum beneficiile lui ii vor ajuta sa fie mai inteligenti, mai sanatosi, mai in forma. Afla cu ce anume asociaza oamenii brandul tau. Trimite-le emailuri clientilor si intreaba-i cu ce simt ca-i ajuta produsul tau. Daca nu-i ajuta in niciun fel sa fie o persoana mai buna, ai de facut modificari.
Tactica in actiune
Manpacks foloseste din plin aceasta metoda pe landing page.

#19: Statusul Quo

Oamenii cad prada statusului Quo Bias si orice schimbare e perceputa ca fiind negativa. Fraza ”Nimeni nu a fost concediat pentru ca a cumparat IBM”, inseamna ca cea mai buna alegere este intotdeauna cea care e mai sigura.

Fiecare industrie are IBM sau.
Asadar, fa ca afacerea ta sa para sigura. Spune-le oamenilor lucruri de genul ”Toata lumea il foloseste”. Spune-le cati clienti ai, daca esti un lider pe piata. Poti de asemnea sa arati persoane cunoscute care folosesc produsele tale.

Mai mult, fa ca procesul de cumparare sa fie lipsit de prea multe elemente, completeaza chiar anumite spatii pentru clientii tai sau permitele sa se logheze direct de pe retelele sociale.

#20: Surprinde-i intr-un mediu cat mai placut (sau aminteste-le de el)

Efectul contextului ne precizeaza ca memoria si cognitia sunt strans legate de context. De exemplu, informatiile legate de locul de munca sunt mai usor de accesat atunci cand esti la munca.

• Fa tot posibilul sa le prezinti oamenilor produsele tale atunci cand sunt intr-un mediu care rezoneaza cel mai mult cu produsele tale. Daca le vinzi un software care sa-i ajute la munca, vinde-l atunci cand sunt la munca. Daca le vinzi echipament fitness, mergi la ei cand sunt la sala de sport

• Avand in  vedere ca nu e usor sa-i prinzi mereu pe oameni in momentul oportun, poti folosi cuvinte si imagini care sa le aminteasca acel context. Daca vinzi echipamente fitness, arate-le imagini cu oameni care se antreneaza.

• Aminteste-le de un moment in care ei au mai cumparat. ”Hei, mai tii minte ca luna trecuta pe vremea asta faceai cumparaturi? E timpul sa  faci din nou” Aceste tehnici de persuasiune ii aduc pe clienti in contextul potrivit pentru a trece la cumparaturi.

Tactica in actiune

Startup Weekend foloseste pe landing page cuvinte precum dezvoltator, designer, marketing pentru a introduce oamenii in context.

#21: Arma secreta Apple

Apple este o companie de succes, asa cum stim cu totii. Succesul lor se bazeaza pe o tehnica veche de peste 100 de ani. Ei arata procesul de fabricatie care sta in spatele produselor lor, convingandu-i pe oameni de calitatea acestora. Apple a facut acest lucru cu clipul video despre noul unibody MacBook.

Acest lucru functioneaza de minune daca vizitatorii site-ului sunt extrem de preocupati de calitatea produselor.

Concluzii

Sunt foarte multe tehnici de persuasiune pe care le poti aplica si tu site-ului tau pentru cresterea conversiei, unele fiind mai eficiente decat altele. Mai mult, unele vor functiona si la tine, iar altele nu. Ca sa vezi care, mergi pe metoda A/B testing. Incerca variante diferite pana gasesti una care sa se potriveasca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu