Totalul afișărilor de pagină

joi, 11 iulie 2024

Care mașini ruginesc cel mai puțin și care mai mult?

 Rugina este coșmarul oricărui proprietar de mașină. Poate transforma o mașină elegantă și bine întreținută într-o epavă într-o clipă. În acest articol, vom analiza ce mașini ruginesc cel mai puțin și care ruginesc cel mai mult și cum să rezolvăm această problemă.


De ce ruginesc mașinile?

Rugina pe o mașină este cauzată de o reacție chimică dintre oțel, apă și oxigen din aer. Sarea de drum folosită pentru a topi gheața iarna poate accelera acest proces. Deși multe mașini astăzi sunt fabricate din oțel galvanizat, care este rezistent la coroziune, rugina rămâne o problemă, mai ales la modelele mai vechi.


Care mașini ruginesc cel mai mult?

Coroziunea nu afectează doar aspectul și valoarea mașinii, ci și durabilitatea și siguranța acesteia. Cele mai rapide mașini care ruginesc includ diverse mărci și modele din Japonia și Coreea, dar și din Franța și Germania. Iată câteva exemple de mașini în care problemele de rugină apar relativ repede:

  • Mazda 6 / Mazda 3, în special în zona pragurilor și aripilor spate;

  • Nissan Almera cu coroziune pe uși, praguri și pasaje ale roților;

  • Hyundai i30 și Kia Ceed similar cu coroziune pe praguri;

  • Alfa Romeo 156 cu rugină atât pe aripile spate, cât și pe cele față, precum și pe praguri;

  • Mercedes E-Class W210 cu rugina care apare aproape peste tot;

  • Opel Astra G / Astra H cu rugină pe uși, aripi și praguri;

  • Ford Focus MK1 / MK2 cu coroziune pe praguri și aripi;

  • BMW Seria 3 E36, mai ales la aripi si usi;

  • Fiat Punto I/II și 126p (în special ultima serie EL) - găsirea unui exemplu necorodat este ca un miracol.

  • Generațiile mai vechi de Honda Civic au adesea rugină în jurul arcadelor roților și pragurilor.

  • Subaru Forester și Impreza - aripile spate corodate sunt aproape norma.

  • Modelele mai vechi Toyota Corolla aveau tendința de a avea pasaje și uși ruginite.

  • Generațiile mai vechi de Volkswagen Golf au o problemă cu rugina pe uși, pasajele roților și sub caroserie.

  • Mercedes A-Class W168 - părțile inferioare ale ușilor și pragurilor sunt adesea puncte fierbinți de coroziune,

  • Jeep Cherokee - modelele mai vechi în special pot avea probleme de coroziune pe sub caroserie.

  • Land Rover Discovery - Coroziunea sub caroserie și a cadrului este adesea raportată de proprietari.


Indiferent de marcă, este întotdeauna în valoare de a verifica istoricul vehiculului, de exemplu printr-un raport VIN, înainte de a cumpăra.


Care mașini ruginesc cel mai puțin?

Mașinile care sunt cel mai puțin susceptibile să ruginească sunt adesea fabricate din oțel suedez de grosime mare sau oțel galvanizat, potrivit experților în mașini second hand și monitorilor pieței. Modele precum Audi A6 C5 sau C6, eternul Audi 80, Vauxhall (Opel) Insignia sau BMW Seria 5 E60 sunt considerate deosebit de rezistente la coroziune. Protecția împotriva ruginii poate fi sporită și prin utilizarea regulată a agenților anticorozivi. De asemenea, este important să acordați atenție pieselor auto care sunt deosebit de susceptibile la coroziune, cum ar fi aripile, vârfurile elementelor în mișcare și garniturile ferestrelor și ușilor.


Iată câteva alte exemple de mașini care sunt considerate rezistente la coroziune:

  • Lexus RX - Ca o marcă premium a Toyota, Lexus utilizează materiale anticorozive de înaltă calitate.

  • Honda CR-V - Oferă o construcție solidă și materiale rezistente la coroziune.

  • Audi A4 - Noile generații folosesc adesea oțel galvanizat de înaltă calitate.

  • Volkswagen Golf - Mai ales generațiile mai noi care folosesc diverse tehnologii pentru a proteja împotriva ruginii.

  • Mercedes-Benz S-Class - Ca model de lux, folosește adesea tehnologii avansate anticorozive.

  • Porsche Cayenne - Pe lângă faptul că este un vehicul de ultimă generație, și-a câștigat și o reputație pentru durabilitate și rezistență la rugină.

  • Tesla Model S - Ca mașină electrică, Model S a fost proiectat și pentru a minimiza coroziunea


 datorită utilizării aluminiului în construcția sa.


Este de remarcat faptul că, chiar și în cazul modelelor cunoscute ca fiind rezistente la coroziune, întreținerea regulată și produsele anticorozive adecvate sunt esențiale pentru întreținerea vehiculului.


Desigur, puteți găsi întotdeauna exemple bine întreținute printre modelele care de obicei ruginesc rapid, precum și mașini cu semne vizibile de coroziune printre cele care sunt de obicei mai puțin predispuse la rugină. Totul depinde de condițiile și caracterul de utilizare a vehiculului.


Cum te descurci cu rugina corpului?

Dacă aveți grijă adecvată de vehicul, puteți întârzia semnificativ apariția ruginii. Iată câteva puncte pe care ar trebui să le faci pentru a avea grijă de caroseria mașinii tale:

  • Inspectați regulat mașina: găsiți și reparați orice deteriorare a vopselei care ar putea duce la coroziune.

  • Curățați mașina: spălați mașina în mod regulat, mai ales după ce ați condus în ploaie sau pe drumuri pietroase.

  • Protecție: Folosiți produse specializate pentru a proteja împotriva coroziunii.

  • Îndepărtarea ruginii: Dacă observați rugină, cel mai bine este să șlefuiți și să vopsiți imediat zona deteriorată. Dacă există coroziune profundă, merită să investiți în panouri de reparații auto sau părți de caroserie mai mari și să angajați specialiști pentru a le instala.


rezumat

Coroziunea este o problemă cu care se confruntă mulți proprietari de mașini. Atunci când alegeți o mașină, merită să acordați atenție modelelor care sunt cunoscute pentru o rezistență mai bună la rugină. Cu toate acestea, rețineți că întreținerea și îngrijirea regulată a mașinii sunt esențiale pentru a preveni rugina. La urma urmei, este mai bine să previi decât să vindeci.


Notă: Această listă de vehicule nu este exhaustivă, iar modelele menționate au doar scop ilustrativ. Rezistența la coroziune poate varia într-un anumit model din cauza unor factori precum data de fabricație, istoricul de service și climatul în care a fost utilizată mașina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu