Aflați cum să utilizați un șlefuitor circular, alias, un șlefuitor rotativ sau un tampon profesional de mare viteză, pentru a restabili finisajul vehiculului dvs. la starea de showroom. Aceste ghiduri pas cu pas explică diferența dintre un polisher circular și un polisher cu acțiune dublă , cum funcționează un polisher circular și cum să eliminați vârtejurile și zgârieturile cu un polisher circular . Mai jos veți găsi o instrucțiune care descrie sistemul Edge 2000 Pad, care se aplică tuturor tampoanelor cu două fețe cu un adaptor central. Veți vedea, de asemenea, ghidul Lake Country CCS, care include tehnici care funcționează cu orice tampoane cu elemente de fixare cu cârlig și buclă și o placă de suport.
Ce este un polisher circular?
Un polisher circular are un cap de lustruit care se rotește pe o singură axă, ca un burghiu. Polizorul este capabil să rotească un tampon la viteze mari, de obicei 600-3000 RPM. Viteza lustruitorului produce mai multă căldură și frecare decât un șlefuitor cu dublă acțiune. Prin urmare, un polisher circular are capacitatea de a nivela vopseaua foarte rapid și eficient.
Un polisher cu dublă acțiune are un ax central și un ax decalat, unde tamponul se rotește, ceea ce creează un efect orbital. Tamponul în sine se mișcă mult mai lent decât un tampon pe un polisher circular , ceea ce face ca șlefuitorii cu acțiune dublă să fie foarte siguri, dar mai puțin eficiente în îndepărtarea zgârieturilor adânci.
Mișcarea de rotire de mare viteză care face ca lustruitorii circulari să fie atât de eficiente la corectarea vopselei le face, de asemenea, mai riscante în mâinile neexperimentate. Lustruitoarele circulare produc multă căldură care poate arde prin vopsea. TREBUIE să mențineți un polisher circular în mișcare în orice moment pentru a evita concentrarea acelei călduri într-un singur loc. Durează doar câteva secunde pentru a arde stratul transparent, stratul de culoare și grundul.
Modelele populare de polisher circular sunt FLEX L3403 VRG Lightweight Circular Polisher , Makita 9227C și DeWalt DWP849X .
Păstrați un polisher circular în mișcare în orice moment, astfel încât
această căldură să nu se concentreze într-un singur loc.
Fapte despre stratul transparent
Stratul transparent tipic este de aproximativ grosimea a două straturi de înveliș de celofan – foarte subțire! Acesta este stratul care protejează stratul de culoare de elemente și oferă vehiculului o strălucire plăcută. Deoarece stratul transparent este atât de subțire, este foarte important să lustruiți doar atunci când este necesar și să fiți precaut cu un șlefuitor circular.
Fapte despre vopsea - Specificații tipice pentru grosimea vopselei din industrie.
Grosimea vopselei este măsurată în mils. 1000 mils = 1 inch. Un mil nu trebuie confundat cu un milimetru. Un mil este o unitate de măsură diferită folosită pentru a descrie grosimea sârmei, a hârtiei și a altor materiale vândute în foi.
- E-Coat 1,3 mil - Electrocoat este un strat anticoroziv aplicat pe ambele părți ale oțelului pentru a preveni coroziunea (rugina).
- Surface Primer 0,7 mil - Strat de protecție inițial cu textură pentru a ajuta stratul de pigment să se lipească de metalul de dedesubt.
- Strat de bază 0,6 mil - Stratul de bază are de obicei o grosime de 0,5 până la 1 mil (1.000 mils egal cu un inch).
- Strat transparent 1,9 mil - Stratul transparent oferă luciu pentru acel „aspect umed”, plus protecție fizică împotriva elementelor, inclusiv a razelor ultraviolete. Stratul transparent este de obicei între 1,5 și 2 mils grosime.
Sfaturi de lustruire
Lucrați cu viteză mică și creșteți treptat dacă este necesar. De obicei, veți lucra între 1000-1200 RPM, fără a depăși niciodată 1800 RPM.
Țineți șlefuitorul în mișcare în permanență pentru a evita arderea vopselei.
Evitați colțurile și marginile panourilor unde vopseaua este mai subțire.
- Lucrați tamponul plat pe vopsea sau înclinați partea din spate a tamponului ușor în sus pentru a evita tragerea acestuia pe vopsea. Tragerea tamponului creează holograme, care sunt aproape la fel de neatractive ca vârtejurile pe care încercați să le eliminați!
- Mulți detalieri folosesc un șlefuitor circular pentru corectarea vopselei și apoi folosesc un șlefuitor cu acțiune dublă pentru aplicarea ceară sau a materialului de etanșare, deoarece aplicarea nu necesită nivelarea vopselei. Prin urmare, utilizarea unui polisher DA pentru etapa finală a procesului minimizează riscul de lustruire excesivă a vopselei.
Acest ghid vă va oferi un început bun, dar vă veți dezvolta propriile tehnici pe măsură ce vă simțiți mai confortabil cu mașina.
Ce probleme poate corecta un polisher circular?
Un polisher circular poate elimina vârtejurile și zgârieturile severe, oxidarea, gravarea și orice alt defect de vopsea, atâta timp cât acestea nu se extind prin stratul transparent până la stratul de culoare. Dacă vă puteți trece unghia peste o zgârietură și unghia se prinde, în general, zgârietura este prea adâncă pentru a fi îndepărtată fără polisher umedă sau, eventual, revopsire. Dacă aveți o zgârietură adâncă până la stratul de culoare, nu puteți nivela vopseaua până la acel punct fără a îndepărta multă vopsea. Nu agravați problema. În schimb, lăsați reparația în seama profesioniștilor.
Acestea fiind spuse, mulți detalieri se bucură de performanța de mare viteză și de corectarea rapidă a vopselei a unui polisher circular/rotativ. Este nevoie doar de practică și de o mână fermă pentru a stăpâni arta lustruirii la mașină.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu