Șlefuirea umedă poate fi folosită pe vopseaua nouă pentru a oferi un finisaj uniform și pentru a elimina ceea ce este denumit în mod obișnuit efectul „coajă de portocală”, unde vopseaua pare să aibă textura unei coaje de portocală. Pe vopseaua existentă, poate fi folosit pentru a îndepărta zgârieturile sau zgârieturile superficiale sau pentru a reda luciul vopselei. Slefuirea umeda poate cauza deteriorarea vopselei vehiculului daca nu este facuta corect, asa ca ia-ti timp pe masura ce progresezi.
Această tehnică nu este garantată să funcționeze cu fiecare mașină. Cu toate acestea, va funcționa pe 90% dintre vehiculele fabricate după 1990 sau care au fost revopsite în ultimii 15 ani. Înainte de a lua orice măsură, citiți cu atenție acest ghid și asigurați-vă că înțelegeți fiecare pas.
Aceasta este ceea ce se face la majoritatea atelierelor de caroserie după ce o mașină este vopsită pentru a asigura finisaje de cea mai bună calitate. Cu toate acestea, scopul acestui ghid este de a ajuta pe oricine cu o vopsire veche să o revitalizeze fără a cheltui
Fă asta pe propriul tău risc. Această tehnică nu este garantată să funcționeze cu fiecare mașină.
Vei avea nevoie
- Mult timp liber. Acest lucru s-ar putea să vă dureze câteva zile pentru a termina.
- Hârtie abrazivă, tipul de șlefuit umed. Notele de care veți avea nevoie sunt 2000 și 3000 (de preferință tipul spumos) și eventual 1200 sau 1500.
- O racletă de șlefuit
- Câteva cârpe din microfibră
- O găleată, apă și săpun lichid
- Compus de frecare de calitate medie și lustruire fină
- Un produs de glazură manuală și un aplicator
- Un instrument tampon, un tampon de spumă de lustruire (spumă albă, mai dură) și un tampon de spumă de finisare (spumă neagră, mai moale)
Pregătirea pentru sanding
Stabiliți dacă șlefuirea umedă este potrivită pentru mașina dvs. Slefuirea umeda poate fi o modalitate excelenta de a-ti reda vopseaua la luciul original, dar nu este intotdeauna cea mai buna optiune. Zgârieturile adânci care ajung la metal, de exemplu, adesea nu pot fi reparate doar prin șlefuire umedă. Dacă stratul transparent de pe vopsea are zgârieturi și zgârieturi, totuși, șlefuirea umedă poate fi soluția potrivită pentru tine. [1]
- Zgârieturile care sunt suficient de adânci pentru a expune metalul nu pot fi rezolvate numai prin șlefuire umedă.
- Slefuirea umeda repara in primul rand daunele aduse straturilor superioare de vopsea si stratului transparent.
- Dacă deteriorarea vopselei este ușoară, săriți peste șmirghel cu granulație 1200 sau 1500 și începeți cu hârtie abrazivă cu granulație 2000 sau 3000.
- Dacă șlefuiți umed o suprafață nou vopsită, puteți sări și direct la hârtia cu granulație 2000 sau 3000.
- Orice hârtie abrazivă cu granulație mai mică de 1200 poate produce zgârieturi greu de șlefuit.
- Cu cât numărul de granulație de pe șmirghel este mai mare, cu atât suprafața abrazivă este mai fină.
- Puteți folosi și săpun de vase pentru această aplicație.
Tăiați foile de șmirghel în jumătate pe lungime. Scoateți șmirghel din ambalaj și țineți-o ca pe o foaie de hârtie, astfel încât marginile mai lungi să fie în dreapta și în stânga. Utilizați o pereche de foarfece rezistente pentru a tăia foile de șmirghel pe lungime pentru a dubla numărul de foi pe care le aveți. [5]
- Lățimea foilor tăiate se va înfășura în jurul majorității racletelor de hârtie abrazivă și se va descurca mai bine.
- Benzile trebuie să fie mai degrabă lungi decât largi pentru a scufunda jumătate din ele în apă.
- Jumătățile care se înmoaie în apă ar trebui să fie complet saturate cu apă cu săpun înainte de a merge mai departe.
- Porțiunea uscată vă va permite să atașați șmirghel în siguranță la unealta pe care o alegeți.
- Nu folosiți un săpun de automobile care este, de asemenea, un lustruit sau o ceară.
- Nu va trebui să așteptați ca zona să se usuce pentru a merge mai departe.
- În funcție de zona pe care o șlefuiți umed, există mânere plate, curbate și pliabile din care puteți alege.
- Citiți instrucțiunile de pe instrumentul pe care alegeți să îl cumpărați pentru a vedea cum să fixați hârtia pe acesta.
- Puteți cumpăra instrumente de șlefuit de la majoritatea magazinelor de hardware și piese auto.
- Poate fi nevoie de puțină practică pentru a determina cât de multă presiune trebuie să aplicați hârtiei abrazive.
- Îndepărtați șmirghelul dacă pare să pătrundă dincolo de stratul transparent sau să deterioreze vopseaua.
- Slefuirea neuniformă poate fi dificil de identificat în timp ce lucrați, dar poate fi evidentă în produsul final.
- Aveți grijă să nu creșteți presiunea atunci când schimbați unghiurile sau direcțiile.
- Culoarea vopselei ar trebui să curgă în apă și să o nuanțeze ușor. Dacă apa se întunecă mai mult, șlefuiești prea tare.
- Pe măsură ce șmirghel se usucă, va produce căldură care poate arde vopseaua.
- Dacă ardeți vopseaua, poate fi necesar să revopsiți acea componentă a corpului.
- Schimbați foile de șmirghel cu altele noi înmuiate, deoarece hârtia șmirghel devine uzată sau prea udă pentru utilizare.
- Luați pauze frecvente pentru a combate oboseala.
- Aveți grijă să nu zgâriați vopseaua cu mânerul unealtei sau cu una dintre marginile în care este înfășurată șmirghel.
- Dacă daunele pe care încercați să le reparați sunt ușoare, puteți face doar acest pas.
- Nu uitați să mențineți zona complet umedă în timp ce șlefuiți cu această hârtie.
- Atingeți zona cu mâna pentru a vă asigura că nu mai există reziduuri de săpun.
- Puteți folosi un prosop pentru a usca zona, dar lăsați orice umiditate rămasă să se usuce complet la aer înainte de a merge înainte.
- Puteți folosi un uscător de păr sau o altă sursă de căldură pentru a accelera uscarea.
- Cu tamponul în funcțiune, rotiți-l în cercuri în timp ce se învârte.
- Aplicarea unei presiuni prea mari poate arde vopseaua, așa că începeți ușor și aplicați mai multă presiune dacă este necesar pentru a freca compusul.
- Poate doriți să spălați și să cerati întregul vehicul pentru a vă asigura că nu rămâne praf sau resturi de la șlefuirea udă pe vehicul când ați terminat.
- Ceruirea mașinii va proteja vopseaua și va crea o strălucire mai strălucitoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu