Totalul afișărilor de pagină

vineri, 11 februarie 2022

How to Color Sand - 125 Steps To Perfect Paint

 

A step-by-step guide to color-sanding

După ce te-ai chinuit luni de zile, este greu să nu începi să te grăbești să termini lucrurile după ce ți-ai pictat proiectul . Problema este că, după ce ultimul strat de transparent a fost aplicat, mai sunt câțiva pași pe care trebuie să-i faceți, astfel încât noua vopsea curată să poată rămâne așa cât mai mult timp posibil. În timp ce ați putea pur și simplu să duceți tamponul la mașină pentru un finisaj care va arăta bine de la 10 m distanță, finisarea corectă a lucrării de vopsea după vopsire va însemna diferența între o vopsea bună și o vopsea excelentă.

Primul lucru pe care va trebui să-l faceți după ce ați terminat de aplicat stratul transparent (și lăsați-l să se întărească corect) este șlefuirea culorii. Slefuirea culorii este locul în care neteziți stratul transparent, astfel încât, atunci când este timpul să lustruiți vopseaua, obțineți cel mai mare finisaj cu oglindă posibil. Deși nimic din toate acestea nu este greu de făcut, necesită mult timp și multă răbdare.

Pași Pentru Șlefuirea Culorii Mașinilor

Va trebui să aveți la îndemână proviziile adecvate, cum ar fi o găleată cu apă curată (nu contează dacă este cald sau rece, dar o picătură de săpun de spălat vase ajută la lubrifierea suprafeței de șlefuit), hârtie abrazivă cu granulație 600 și un bloc de șlefuit și /sau tampon. Motivul pentru care Jeff folosește granulație 600 peste 1.500 sau 1.200 pentru prima șlefuire este pentru a îndepărta mai bine coaja de portocală sau suprafața texturată care este rezultatul mai multor straturi de transparent care au fost pulverizate. Cu cât pulverizați mai multe straturi de transparent, cu atât mai multă coajă de portocală tinde să se acumuleze. Începând cu o hârtie prea fină nu va tăia punctele înalte, ci mai degrabă le va rotunji.

Pentru suprafețele curbate de pe panourile de caroserie, lui Jeff îi place să folosească un tampon de șlefuit din cauciuc, deoarece se conformează mai bine formei suprafeței panoului, asigurând o șlefuire uniformă și împiedicându-vă să creați caneluri de pe marginile hârtiei sau a unui bloc.

Pe suprafețe plane, Jeff folosește un bloc de șlefuit standard . El șlefuiește în diferite direcții pentru a se asigura că șlefuiește uniform și reduce riscul de a șlefui prea mult într-un singur loc al stratului transparent. Acest pas necesită doar să scufundați blocul în apă și să folosiți o cârpă umedă pentru a menține suprafața ușor umedă, nu saturată, ca în pașii următori.

Ștergeți-L Cu Un Prosop Curat

După șlefuirea unei zone, ștergeți-o cu un prosop curat și uscat pentru a verifica dacă există puncte înalte . Folosiți o duză de aer pentru a ajuta la uscare, dacă este necesar. După ce suprafața este uscată, dacă aveți pete înalte, care arată ca zone plictisitoare și pete joase care se arată ca zone mai întunecate sau neșlefuite, așa vor arăta. Trebuie să șlefuiți cu granulația de 600 udă până când toate petele ca acestea dispar.

Repetați Procesul De Șlefuire Și Uscare

Repetați procesul de șlefuire și uscare des pentru a vă verifica progresul, astfel încât să nu îndepărtați mai mult decât este necesar. În timp ce șlefuirea culorii implică o cantitate suficientă de muncă, cel mai important lucru este răbdarea. Asigurându-vă că ați șlefuit stratul transparent uniform la pasul unu, vă asigurați că vopseaua dumneavoastră va arăta cel mai bine după șlefuire. Și nici să nu te gândești să folosești un șlefuitor electric.

Iată un exemplu grozav în care suportul de șlefuit este foarte util. În astfel de curbe ale panoului, tamponul va menține șmirghel uniform pe suprafața panoului, astfel încât să nu riscați să sapi în stratul transparent și să șlefuiești până la bază/lacul de culoare.

Stratul de ghidare nu este altceva decât un grund supra-redus, necatalizat sau o culoare de bază nemetalica pentru a ajuta la arătarea zgârieturilor rămase de la pasul unu (slefuire umed cu granulație 600) și pentru a le umple pentru a le face mai vizibile pentru pasul următor.

Aplicați Guidecoat Ușor

Un strat de ghidaj trebuie aplicat foarte ușor. Dacă vă întrebați cât de ușor, Jeff demonstrează aici. Panoul nostru de testare a fost pulverizat atât de ușor încât Jeff poate șterge stratul de ghidaj uscat cu degetele într-o zonă care nu a fost șlefuită.

Această imagine arată diferența dintre o suprafață neșlefuită (săgeata A) și o suprafață care a fost șlefuită cu hârtie cu granulație 600 după aplicarea stratului de ghidare. Puteți vedea unde suprafața șlefuită (partea celor două dungi care nu este clară, săgeata B) reține stratul de ghidare. Completarea acestor zgârieturi le permite să fie vizibile în pasul următor. Acesta este motivul pentru care nu este o idee bună să folosiți stratul de ghidare pentru prima șlefuire în granulație 600, acesta va astupa șmirghel înainte de a îndepărta orice limpede.

Cu stratul de ghidare aplicat corect, este timpul pentru următorul pas în procesul nostru de șlefuire a culorii.

Umed-Nisip Toată Suprafața

Folosind hârtie cu granulație 2.000, șlefuiți umed întreaga suprafață pe care tocmai ați aplicat stratul de ghidare. De ce o hârtie cu granulație de 2.000? Jeff spune că 2.000 îndepărtează cele 600 de zgârieturi foarte bine și lasă o zgârietură mai fină pentru a șlefui după șlefuirea culorii , ceea ce necesită mai puțină lustruire în cele din urmă. Păstrați întotdeauna suprafața umedă și aveți o lumină bună atunci când faceți procesul final de șlefuire, face zgârieturile mai ușor de văzut, astfel încât să știți când ați șlefuit suficient.

Atenție la margini . Pentru zonele curbate din apropierea marginilor, utilizați suportul de șlefuit și șlefuiți curse alternate atât paralele, cât și la 45 de grade cu marginile. Acest lucru vă va ajuta să vă împiedicați să îndepărtați prea multă margine și să șlefuiți prin stratul transparent și chiar prin stratul de bază de pe panou.

Iată cum arată suprafața șlefuită cu granulație 2000...

...comparativ cu aceeași suprafață uscată. Vedeți cum zgârieturile/petele joase sunt mai ușor de văzut în fotografia umedă în comparație cu fotografia uscată?

Aici puteți vedea cum suportul de șlefuit împiedică hârtia să se înfieze în marginea capacului pe care o folosim pentru demonstrația noastră. Dacă șlefuiți prea mult pe una dintre aceste margini, puteți ajunge să aveți puțină sau deloc protecție pe stratul de bază, ceea ce va provoca decolorarea, decojirea și ruginirea mai târziu în viața mașinii.

Un alt avantaj al folosirii tamponului de șlefuit în această zonă este acela de a putea șlefui zone ușor curbate. În această fotografie puteți vedea zona neșlefuită de lângă margine, deoarece blocul de șlefuire rigid nu a putut menține hârtia cuplată cu această parte a suprafeței panoului.

Iată cum va arăta suprafața șlefuită corespunzător după șlefuire umedă cu hârtie abrazivă cu granulație de 2.000. Această suprafață, odată curățată cu puțină apă cu săpun, va fi gata pentru finisare-lufuire cu un tampon cu viteză variabilă.

În cazul în care cineva întreabă de ce, iată un exemplu despre ceea ce se întâmplă dacă nu folosiți un fel de bloc de șlefuit sau tampon. Aici Jeff a luat o foaie de șmirghel și, folosind degetele, a trecut-o peste suprafața pictată. Cele trei zone întunecate sunt acolo unde hârtia a fost șlefuită, în timp ce zonele mai deschise sunt acolo unde hârtia nu a îndepărtat niciodată stratul de ghidare. Slefuirea în acest fel crește riscul de a crea înălțimi și coborâșuri în suprafața stratului transparent.

În contrast, aici sa folosit tamponul de șlefuit (săgeata). Puteți vedea unde tamponul de șlefuit a ținut mai uniform șmirghelul în contact cu suprafața vopsită, asigurând o șlefuire uniformă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu