Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 10 aprilie 2021

Diferitele tipuri de defecte ale caroseriei: micro zgârieturi, vârtejuri, holograme

 Pe vehiculele noastre, există diferite tipuri de defecte , mai mult sau mai puțin marcate, care afectează aspectul caroseriei, strălucirea și strălucirea acesteia. Aceste defecte pot fi total superficiale precum urme de apă sau chiar foarte ușoare ca holograme, vârtejuri. Apoi, poate fi puțin mai adânc ca micro zgârieturile și zgârieturile.

Aici vom vedea care sunt diferitele tipuri de defecte ale corpului nostru. Defectele vopselei au multe cauze și pot afecta diferite straturi ale vopselei . Astfel, aspectul corpului tău variază în funcție de defectele bruște. Iată o privire asupra diferitelor tipuri de pete de vopsea obișnuite pe o tăietură care arată diferitele straturi ale unei vopsele auto.

Această pagină face parte din pagina noastră dedicată corectării defecțiunilor. Puteți găsi diverse ghiduri despre lustruitori, tehnici de lustruire ...

Această tăietură ilustrează diferitele straturi ale unei vopsele auto, fiecare culoare reprezentând un strat, variind de la albastru (pentru lac) la gri deschis (pentru partea corpului).  Puteți observa numerele de la 1 la 7, ilustrând aici defectele, precum și adâncimea lor. 

Această tăietură ilustrează diferitele straturi ale unei vopsele auto, fiecare culoare reprezentând un strat, variind de la albastru (pentru lac) la gri deschis (pentru partea corpului). Puteți observa numerele de la 1 la 7, ilustrând aici defectele, precum și adâncimea lor.

 

Pete de apă (1)

Apa este un element care vă poate contamina vopseaua. Într-adevăr, petele de apă rezultă din impuritățile conținute în apa de la robinet, dar și din apa de ploaie. Dacă apa este foarte dură sau dură, poate contamina cu adevărat și poate ataca suprafața vopselei.

Veți observa pete rotunde care nu se spală manual. Un vehicul parcat întotdeauna în exterior și pe care apa stagnează și apoi se usucă la soare va putea vedea suprafața vopselei sale cu acest tip de urme, apoi vopseaua va fi complet pătată (vom vorbi apoi de oxidare, vezi punctul 8 ).

Utilizarea ClayBar sau a unui produs de decontaminare poate ajuta la eliminarea acestui tip de defect, atâta timp cât acestea rămân ușoare. O lustruire ușoară poate corecta aceste pete de apă dacă sunt mai marcate.

WaterSpot sau urme de apă pe vopsea închisă la culoare.  Mineralele creează urme pe vopsea

WaterSpot sau urme de apă pe vopsea închisă la culoare. Mineralele creează urme pe vopsea

Holograme (2)

Probabil că ați văzut acest tip de defecțiune în vehiculele cu vopsea întunecată, ca magia neagră. Hologramele sunt adesea rezultatul unei lustruiri slabe! Nu este neobișnuit să vezi vehicule care părăsesc reprezentanții și alți dealeri auto cu acest tip de defect!

Tehnicile de lustruire a mașinilor, dacă nu sunt bine cunoscute, pot provoca astfel de defecte. Ele apar ca umbre circulare neclare, oferind finisajului un aspect plictisitor și îndrăzneț.

Pentru a corecta aceste defecte trebuie efectuată o lustruire a regulilor tehnice!

Iată holograme sau urme de lustruire datorită unei tehnici de lustruire foarte slabe

Iată holograme sau urme de lustruire datorită unei tehnici de lustruire foarte slabe

Les Tourbillons / Swirls (3)

Iată cel de-al treilea tip de defecțiune, numit și „vârtejuri de spălare”. Majoritatea acestor defecte se datorează tehnicilor de spălare și uscare slabe sau neglijent.

Scopul detalierii tehnicilor de spălare este de a limita sau chiar elimina orice risc de a crea defecte, cum ar fi vârtejuri. Acestea sunt puțin mai marcate pe holograme și sunt perfect identificabile sub halogen sau în lumina directă a soarelui.

Acestea sunt urme ușoare în formă de „pânză de păianjen” situate pe stratul superior al lacului. Cele mai marcate cazuri se datorează de obicei periilor dure utilizate în multe tuneluri de spălare auto.

Vârtejurile sau micro zgârieturile sunt cele mai frecvente defecte găsite pe caroserie.  Această imagine prezintă o zonă foarte micro zgâriată și o zonă complet corectată, dezvăluind un frumos negru profund.

Vârtejurile sau micro zgârieturile sunt cele mai frecvente defecte găsite pe caroserie. Această imagine prezintă o zonă foarte micro zgâriată și o zonă complet corectată, dezvăluind un frumos negru profund.

Mărci și pete localizate (4) ( gravură)

Iată al patrulea tip de defecțiune, cel mai adesea găsit în detaliu . Vizibile sub formă de urme lăsate pe suprafața lacului, dar la fel de bine au ajuns la stratul de bază (în albastru), micro-zgârieturi apar în general ca urmare a diferitelor evenimente, cum ar fi o tehnică de spălare foarte slabă, frecare prea mare important la spălare sau uscare. La fel de ușor putem găsi acest tip de semne pe lac după o utilizare defectuoasă a ClayBar sau a unei microfibre contaminate.

Zgârieturile micro pot fi cauzate și de ploi acide sau de excremente de păsări. Ploaia acidă este cauzată de substanțe chimice precum dioxidul de carbon și dioxidul de sulf dizolvat în vaporii de apă din atmosferă și eliberați în ploaie.

Natura acidă a ploii provoacă urme pe suprafața stratului transparent. Deșeurile de păsări conțin acid uric, un produs chimic suficient de coroziv pentru a pătrunde rapid un strat de ceară sau chit de vopsea și a începe să se fixeze în lac.

Când vopseaua se încălzește la lumina directă a soarelui, aceasta se extinde și temperatura se răcește, vopseaua se contractă. Această expansiune / contracție, combinată cu acidul din excrementele păsărilor, va lăsa în cele din urmă fisuri și urme de zgârieturi în lac și, dacă este lăsat, ar putea păta culoarea stratului de bază în lac.

Prin urmare, lustruirea trebuie efectuată pentru a corecta acest tip de defect. Aveți grijă, totuși, atunci când vine vorba de un defect foarte localizat, din cauza păsărilor. Vopseaua dvs. este într-adevăr foarte fragilă în acest moment și va trebui să lustruiți ușor, pentru a nu crea o "gaură" în lac!

Păsările de păsări sunt acide și atacă lacul (stratul superior) până când creează pete în vopsea.  Aceste sarcini pot fi mai mult sau mai puțin profunde și mai mult sau mai puțin marcate.

Păsările de păsări sunt acide și atacă lacul (stratul superior) până când creează pete în vopsea. Aceste sarcini pot fi mai mult sau mai puțin profunde și mai mult sau mai puțin marcate.

Dungi ușoare / fine (5)

Apoi, există și mai multe defecte marcate, care sunt așa-numitele zgârieturi ușoare. Aceste defecte apar în forme mai liniare decât vârtejurile sau micro zgârieturile.

Acest tip de zgârietură lasă o urmă vizibilă, dar fină pe suprafața lacului, adesea cauzată de acțiune mecanică sau frecare.

Pentru a corecta acest tip de defect, trebuie efectuată o lustruire intensivă. Nu uitați să controlați grosimea pe care o aveți, pentru a nu tăia în straturile inferioare!

Desigur, le putem clasifica în funcție de adâncimea lor ulterior.

Sunt posibile diferite adâncimi de zgârieturi.  Acestea sunt caracterizate aici la nivel, cele mai ușoare atingând stratul superior al lacului la cel mai adânc, atingând panoul corpului în sine, la metal!

Sunt posibile diferite adâncimi de zgârieturi. Acestea sunt caracterizate aici la nivel, cele mai ușoare atingând stratul superior al lacului la cel mai adânc, atingând panoul corpului în sine, la metal!

Zgârieturi adânci aleatorii (6) -

Dungile adânci sunt foarte marcate. Uneori denumite RDS, acestea sunt de obicei cauzate de particule și murdărie care se târăște de-a lungul vopselei.

Severitatea acestor zgârieturi variază foarte mult, iar unele dispar ușor. În cele mai extreme cazuri, o parte din RDS va fi tratată cu lac sau chiar cu metal gol. Pentru a corecta acest tip de defect, va fi necesară o lustruire mai intensă. S-ar putea să fie nevoie să efectuați un WANDSANDING.

Aveți grijă, în cazul zgârieturilor adânci, poate fi necesar să completați. Încă o dată, nu uitați să controlați grosimea pe care o aveți, pentru a nu tăia în straturile inferioare!

Chips sau chipsuri de piatră (7) -

Pe drumurile noastre, este obișnuit ca pietricele mici să fie aruncate de vehicul în față, lovind vopseaua la viteză mare, uneori creând fisuri sferice sau sub-sferice care îndepărtează de obicei lacul, vopseaua și uneori grundul. Numim acest tip de defecte așchii de vopsea sau așchii de piatră.

În funcție de adâncimea defectului, un lustruit rotativ poate ajuta la reducerea aspectului defectului, dar craterul rămas ar trebui tratat mai întâi cu un sistem de reparare a așchiilor de vopsea, cum ar fi ChipEx.

Pentru acest tip de defecțiune, este adesea necesar să completați zona. Desigur, va trebui să verificați grosimea pe care o aveți la dispoziție pentru lustruire.

Aveți grijă la acest tip de defecțiune, deoarece zona poate fi slăbită. În plus, în funcție de locul în care se află acest cip, uneori va fi imposibil să efectuați o reparație și va trebui să apelați un pictor. Dacă aveți un cip pe o margine, o margine, o puteți corecta doar parțial

Chipsurile sunt deseori prezente pe partea din față a vehiculului.  Ele rezultă din proiecțiile altor vehicule, cu pietriș și alte pietre.  Poate fi necesară o umplere în funcție de adâncimea așchiei, numită și așchii de piatră

Chipsurile sunt deseori prezente pe partea din față a vehiculului. Ele rezultă din proiecțiile altor vehicule, cu pietriș și alte pietre. Poate fi necesară o umplere în funcție de adâncimea așchiei, numită și așchii de piatră

Oxidare (8)

Acest defect se găsește adesea pe vehiculele vechi sau pe vehiculele parcate în exterior prea mult timp. Foarte des încep să apară pete de apă și apoi vine oxidarea. Într-adevăr, acest lucru se întâmplă atunci când moleculele de oxigen din aer disipă electronii de pigmentare a vopselei, făcând culoarea mată, lăptoasă sau tulbure.

La atingere, vopseaua se simte aspră și dacă speli acest tip de caroserie, mănușii tale vor aluneca greu.

În ceea ce privește culorile, negrii se estompează în gri, roșii în roz. Vopseaua albă se va oxida și în timp, dar din moment ce are aceeași culoare cu oxidarea albă cretoasă, va trebui să te uiți atent pentru a o vedea, deși vei observa o strălucire mult mai mică pe o nuanță deschisă ca negru.

Mai jos, iată un înainte / după efectuat pe capota VW Beetle! Diferența este foarte clară. Ar trebui făcută o lustruire destul de intensă și tamponul de lustruit trebuie curățat bine. Rețineți că atunci când corectați oxidarea semnificativă, poate fi necesar să vă înlocuiți PAD-ul sau chiar să-l aruncați!

Întotdeauna efectuați un TEST înainte de a începe corectarea pentru a înțelege comportamentul suprafeței tratate. Alegeți un PAD mediu și un mediu POLISH pentru a începe și apoi adaptați combo-ul.

Ca regulă generală, nu vom folosi niciodată un PAD de finisare pentru a elimina oxidarea, ci întotdeauna un PAD abraziv, de tip tăiere. Cu toate acestea, se întâmplă ca, cu un PAD ușor abraziv, să se poată face o corecție într-o singură trecere. Se pot face apoi diferite treceri de finisare.

Iată rezultatul oxidării unei hote VW Beetle MK1.  Vopseaua roșie este total murdară și lipsită de lumină.  Aspectul său este dur.  În dreapta, suprafața a fost lustruită și găsim o strălucire corectă pentru o pictură de această epocă!

Iată rezultatul oxidării unei hote VW Beetle MK1. Vopseaua roșie este total murdară și lipsită de lumină. Aspectul său este dur. În dreapta, suprafața a fost lustruită și găsim o strălucire corectă pentru o pictură din această epocă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu