Înainte de cariera mea în detaliu, am lucrat pentru o companie aici, în Midwest, ca director general, timp de mai bine de 10 ani. În acea perioadă, am primit unele dintre cele mai bune pregătiri pe care le-am avut vreodată pentru a mă ajuta să mă dezvolt atât ca lider, cât și ca manager. Participarea la numeroase ateliere și programe care, împreună cu o licență în managementul afacerilor, mi-au oferit o mulțime de cunoștințe și experiență valoroasă.
Astăzi, la compania mea Forza Detailing, îmi antrenez studenții cu multe dintre abilitățile pe care le-am învățat în ultimii 20 de ani. Sunt un mare credincios al vechiului zical, „a preda, înseamnă a învăța de două ori” și, cu asta, continui să-mi perfecționez abilitățile de detaliere în timp ce întăresc elementele de bază importante. Detalierii profesioniști cunosc importanța elementelor de bază și atunci când vine vorba de antrenament, abilitățile de formare de bază nu fac excepție.
Una dintre cele mai comune abilități de formare de bază este efectuarea de formare la locul de muncă. Vreau să împărtășesc procesul meu de formare la locul de muncă sau „OTJ” pe care îl folosesc în timpul sesiunilor mele de instruire și consultanță la Forza Detailing.
Organizarea și programarea sunt cheia succesului antrenamentului
Nu toată lumea este menită să fie antrenor sau profesor, acesta este un fapt pe care mulți dintre noi l-am experimentat fie prin propria capacitate de a instrui pe cineva, fie prin faptul că am fost instruiți prost de altcineva. Antrenamentul este o abilitate care necesită răbdare, abilități de ascultare și tact, printre alte trăsături. În domeniul detalierii profesionale, antrenamentul este foarte important atât pentru începător, cât și pentru profesioniști experimentați. Formarea poate fi, de asemenea, deosebit de dificilă pentru acele magazine care sunt extrem de ocupate și au nevoie să pregătească noi angajați.
În multe ocazii, am văzut acest scenariu desfășurându-se și doar a face pe cineva să înceapă cu simple elemente de bază pare a fi o provocare atât pentru noul angajat, cât și pentru magazin. Magazinul dorește ca noul angajat să alerge rapid la atelier și continuă să-l instruiască pe noul angajat cu abordarea obișnuită „vizionați asta”. De multe ori nu obțin rezultatele pe care le speraseră de la noul angajat. Acest lucru provoacă apoi tensiune și stres între angajat și angajator. „Uită-te la asta” este doar o mică parte a procesului de instruire.
Înainte de a începe orice tip de antrenament, asigurați-vă că vă pregătiți și programați un timp pentru antrenament. Dacă nu faceți acest lucru, cursantul va face doar eșec și va face o zi stresantă. De asemenea, este important ca antrenorul și cursantul să se pregătească mental pentru a se antrena. Iată procesul meu în 6 pași pentru formarea la locul de muncă, care sper să vă ajute în timpul următoarei sesiuni de antrenament.
Procesul de formare la locul de muncă
Pasul 1: Explicați-le cum să o faceți
În acest pas inițial, explicați cursantului ce ar trebui să se aștepte să învețe și cum să facă sarcina. În calitate de formator, este important să explici toate aspectele importante ale a ceea ce este predat. De ce este important, de ce instrumente, produse veți avea nevoie, informații importante etc.
Pasul 2: Arată-le cum să o facă
Menționat anterior ca pasul „Uită-te la mine”. Acest pas trebuie să depășească faptul că cineva te urmărește. Acest pas este o explicație vizuală a ceea ce încercați să le învățați și necesită o abordare a narațiunii joc cu joc. Nu te complica! Respectați elementele de bază și cele mai importante informații ale sarcinii. Prea multe informații îi vor copleși și pot fi descurajați.
Pasul 3: Verificați înțelegerea
În acest pas, veți verifica dacă ceea ce li s-a explicat este înțeles. Pune-le întrebări pentru a verifica înțelegerea. De exemplu, întreabă-i „Ce viteză am spus că vom folosi când facem un singur pas?” Fă-i să se simtă confortabil când pun întrebări și spune-i că nu există întrebări stupide.
Pasul 4: Lasă-i să încerce
Aceasta este partea practică a procesului și necesită cea mai mare răbdare din partea formatorului. De asemenea, aceasta este partea cea mai descurajatoare pentru cursant, așa că țineți cont de acest lucru. Fă-i să se simtă confortabil și fii încurajator. Spuneți-le că nu îi veți lăsa să „încurce”, dar sunteți acolo pentru a-i ghida și a-i observa în timpul acestui pas. În timpul acestui pas, este important să le corectați, dar să nu le criticați performanța. Consultați-le la informațiile explicate la Pasul 1 și la ceea ce a fost arătat la Pasul 2.
Pasul 5: Antrenează-le performanța
Începeți întotdeauna să le spuneți ce au făcut bine. Consolidează lucrurile pe care le-au făcut și care îți plac cu adevărat la performanța lor. De exemplu, „Tabloul tău a fost plat la suprafață tot timpul, asta e grozav! Fă asta de fiecare dată.” Acest lucru este încurajator pentru ei și îi liniștește imediat dacă par nervoși. Oferă-le feedback pozitiv despre ceea ce ți-a plăcut și subliniază-i un lucru la care să lucreze despre performanța lor.
Scopul aici este de a-i face să se simtă încurajați și nu de a-i detalia fiecare lucru pe care l-au greșit. De exemplu, „Continuați să lucrați bine în acest sens. Singurul lucru pe care l-am observat a fost că se folosea prea multă presiune. Folosiți o presiune medie și încercați să mențineți placa de suport să se rotească fără probleme.”
Pasul 6: Pune-i să încerce din nou.
De multe ori va fi nevoie de câteva încercări înainte ca ei să înțeleagă ceea ce încerci să predai. Repetând pașii 4 și 5 până când se simt confortabil făcând-o singuri. Aici multe scenarii de antrenament merg prost, deoarece cursantul este făcut să simtă că răspunde cu „da, mă duc” și doar să fie complet nesigur de ceea ce face. Apoi încep să dezvolte rapid tehnici și obiceiuri proaste. Asigurați-vă că EI se simt confortabil și încrezători, nu antrenorul.
Stagiarul învață tehnici noi
Scopul este de a determina în cele din urmă cursantul să facă sarcina pe cont propriu. Odată ce stagiarul este singur, rețineți că este întotdeauna important să continuați să-și antreneze performanța. Coaching-ul este un proces continuu pentru toată lumea, inclusiv pentru angajații veterani. Nu presupuneți că ei au învățat ceea ce i-ați învățat dumneavoastră și că au înțeles-o cu experiență.
Retragerea pentru a instrui pe cineva este uneori aproape imposibil pentru un magazin de a instrui corect pe cineva. Acesta este adesea unul dintre motivele pentru care sunt adesea adus la antrenament. Antrenamentul dedicat și concentrat, fără distragere a atenției, este o parte importantă pentru a antrena cu succes pe cineva. De asemenea, este de la sine înțeles, dar telefoanele mobile sunt o mare distragere a atenției și nu ar trebui permise în timpul antrenamentului. Programați pauze mici la sesiunile de antrenament mai lungi pentru verificarea telefoanelor, a băii etc.
De asemenea, nu pot sublinia cât de important este să programezi timpul și să te pregătești mental pentru a te antrena. Am văzut oameni încercând să antreneze pe cineva în timp ce încearcă să facă alte lucruri în jurul magazinului, vorbesc cu clienții, preiau apeluri etc. Accentul trebuie să fie 100% pe formarea la îndemână și pe cursant dacă vrei o sesiune de instruire de succes. .
Ca toate abilitățile, este nevoie de practică și răbdare pentru a deveni competent. Sper că respectarea acestor sfaturi și a 6 pași pentru Formarea On the Job contribuie la succesul următoarei sesiuni de antrenament.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu