Totalul afișărilor de pagină

luni, 18 aprilie 2022

Managementul inventarului de produse


În ultimii 25 de ani, am experimentat și am învățat câteva lecții destul de valoroase ca manager și detalier profesionist. La compania mea, Forza Detailing, training și consultanță reprezintă o parte importantă a afacerii mele. Vizitarea diferitelor magazine și observarea modului în care funcționează vă oferă posibilitatea de a vedea și de a învăța multe de la ele. Culeg bune practici și altele care compun motivele vizitei mele. Unul dintre cele mai obișnuite lucruri la care lucrez cu clienții mei este eficiența și cel mai adesea modul în care se leagă de produsele pe care le folosesc și modul în care sunt gestionate.

Gestionarea inventarului de produse este ceva foarte important la fiecare nivel de detaliere. De la pasionații de bricolaj până la cele mai mari magazine din țară, cu toții trebuie să ne menținem inventarul relativ de produse pentru a face treaba. În acest articol, vreau să împărtășesc câteva sfaturi și concepte utile care să vă ajute să nu rămâneți fără produse la următorul proiect, să mențineți eficiența și să reduceți risipa/cheltuielile.

Scenariul:

Mulți dintre noi am văzut sau am experimentat acest scenariu, există un proiect de detaliu la care se lucrează și doar pentru a afla că nu vor avea suficient produs pentru a face treaba corect. Acum devine o situație critică cu patru alarme și se face un apel sau o comandă pentru mai mult produs. Nesocotind cu desăvârșire cheltuielile mari ale livrării cu avionul în ziua următoare, ei află mai târziu că pachetul lor nu va sosi la timp din cauza unei probleme de transport neprevăzute. Cel mai rău, este posibil ca articolele să nu fie nici măcar în stoc de la început. Acum, acest proiect de detaliu nu va fi realizat la timp. Așa că reprogramează proiectul de detaliu, întârzie termenul limită sau, cel mai rău, anulează complet, deoarece clientul poate să nu fie dispus să reprogrameze. Acum există un decalaj în săptămâna de lucru care costă scump veniturile pierdute. Deci, cum sa întâmplat asta?

Este ușor de identificat că cineva nu a ținut suficient produs la îndemână pentru a finaliza proiectul. Oricât de simplu pare, adăugați la acest scenariu nenumărați alți factori care au jucat un rol în ceea ce privește motivul pentru care sa întâmplat acest lucru în primul rând. Desigur, se întâmplă lucruri în această eră a comerțului electronic, care sunt în afara controlului nostru. Să vedem de ce s-a întâmplat acest lucru și să vă oferim câteva sfaturi utile pentru a evita acest scenariu.

Probleme comune privind inventarul de produse

Inventar la timp:

„JIT”, așa cum este denumit în mod obișnuit în producție, este strategia de a primi produse așa cum sunt necesare pentru fabricarea sau finalizarea unei sarcini. Acest lucru se face de obicei pentru a ajuta la reducerea costului inventarului. Deși s-a dovedit că această strategie are succes în procesul de producție, rareori poate fi o strategie ideală în detaliu. Această abordare este ceva ce se găsește în mod obișnuit în ceea ce privește straturile de acoperire și stocurile de pelicule de protecție a vopselei.

Această abordare JIT este adesea favorizată de magazinele mici, persoane fizice sau pasionații de bricolaj, unde cheltuielile sunt la un buget limitat. Și deși această operațiune de dimensiune poate fi limitată în bugetul său, este important să recunoaștem că un inventar necesită management, oricât de mic. Această abordare JIT este deosebit de riscantă în cazul operațiunilor mari. Având numeroși detalieri care lucrează într-un magazin, va fi mai dificilă gestionarea unui mic inventar de produse esențiale. Am văzut direct operațiuni mai mari care mențin constant un nivel extrem de scăzut de produse care sunt absolut necesare și se epuizează ocazional. Rețineți că, dacă alegeți să vă gestionați inventarul de produse în acest fel, vă expuneți cel mai mare risc pentru probleme și probleme.

Inventar: Acoperiri și Film de protecție pentru vopsea

În calitate de fost reprezentant al unei companii populare de acoperire, le-am sugerat întotdeauna instalatorilor că trebuie să vă asigurați că păstrați stocul corespunzător în inventar. De înțeles, instalatorii de vopsele încep întotdeauna cu minimul sau elementele esențiale necesare la început. Cu toate acestea, pe măsură ce ritmul continuă să se îmbunătățească și volumul crește, la fel și inventarul. Dacă sunteți în funcțiune cu acoperiri, păstrați întotdeauna un stoc adecvat pentru magazinul dvs. Într-unul dintre vechile mele magazine, am păstrat întotdeauna un minim de 3 până la 4, cu un maxim de 6 până la 8 din fiecare produs de acoperire necesar pentru a acoperi cu succes un vehicul. Acest lucru a fost protejat împotriva oricărei probleme de transport, a unei comenzi în așteptare sau a epuizării produsului. Inutil să spun că nu am avut niciodată probleme.

Apropo de acoperiri, instalatorii trec printr-o mulțime de aplicatoare și prosoape. Păstrați întotdeauna un stoc sănătos din acestea. Cu numeroși instalatori într-un magazin, cu siguranță vei trece prin o mulțime de aplicatoare și prosoape. Le-aș cumpăra întotdeauna cu sute și nu am rămas niciodată fără. Astăzi, ca detalier independent, păstrez întotdeauna cel puțin 3 duzini de aplicatoare în orice moment. În ceea ce privește acoperirile, păstrez minim 2 sau 3 din fiecare produs de care am nevoie pentru a acoperi un vehicul.

inventar

Exemplu de stoc pentru o operațiune cu o singură persoană

Pentru folie de protecție a vopselei sau PPF, tind să se aplice aceleași reguli. Toată lumea începe cu strictul minim, dar, în cele din urmă, va trebui să stocați câteva role de folie de 60 inchi, 36 inchi, 24 inchi etc. Ultimul lucru pe care vreți să vă întâmplați este să luați vehicule care vin pentru PPF și se epuizează în timpul instalării. Din nou, PPF este scump, dar acea rolă de 60 de inci s-ar fi plătit de la sine cu munca de clipă frontală completă pe care nu ai putut-o face pentru că nu aveai suficient film.

Adesea, instalatorii se supără repede și dau vina pe companii pentru că nu le-au livrat produsele cu promptitudine. Din păcate, acest lucru este de obicei rezultatul incapacității instalatorului de a gestiona un inventar adecvat pentru magazinul său. Am auzit situații de genul „Am o mașină care vine mâine, poți să-mi difuzezi a doua zi? Voi avea nevoie de ei la prima oră de dimineață”, deoarece apelul vine la 15:00. Adăugați la compania de transport maritim (cine știe în mâinile cui va fi coletul în timpul călătoriei), restricții de expediere pentru unele substanțe chimice, timpi de expediere diferiți în funcție de locația distribuitorului, creșterea costurilor de transport etc. această strategie JIT poate da înapoi. Amintiți-vă, păstrați un stoc adecvat în orice moment, iar aceste situații vor fi de domeniul trecutului. Aveţi încredere în mine,

Ce să păstrați mai mult

Pentru oricine care detaliază, vor exista întotdeauna anumite produse prin care vei trece mereu mai repede. Pentru acest tip de produse iti doresti intotdeauna sa tii un inventar bun si sa achizitionezi cu intelepciune pe marimi. De exemplu, este posibil să treceți prin multe Iron-X la magazinul dvs. și s-ar putea să vă gândiți să păstrați 2 din Iron-X de 4 litri.sticle de mărime la îndemână. Din experiența mea, am văzut numeroase magazine care încă cumpără sticle mici atunci când are sens să cumpere în vrac și să economisească bani, ajutând în același timp la menținerea unui inventar adecvat. Desigur, fiecare magazin este diferit și este dificil să faci o listă care să fie aceeași pentru toată lumea. Parcurgeți lista de provizii, reduceți-le pe cele pe care le folosiți și comandați cel mai des. Rețineți că, dacă există semnale roșii, este posibil să existe o problemă care ar putea trebui rezolvată. De exemplu, un magazin cu care lucram folosea aproximativ 4 galoane pe săptămână de Chemical Guys Honeydew Snow Foam în zona de spălare. Acesta a fost cu siguranță un steag roșu având în vedere volumul redus pe care îl aveau pentru spălarea mașinilor, citirea instrucțiunilor despre produse ajută și ea.

Un sfat este să vă asigurați că produsul pe care îl cumpărați în vrac este un produs de bază pe care nu prevăzuți să îl schimbați în curând. Văd adesea detalieri care întreabă dacă un produs este disponibil într-un tambur de 55 de galoane chiar înainte de a-l încerca. Nu este un exemplu grozav de gestionare a stocurilor de produse. Prosoapele din microfibră sunt ceva prin care trecem cu toții, mai ales dacă instalați acoperiri. De exemplu, bunul meu prieten Drew Thomas de la Polish Works Auto Detail cumpără microfibră în vrac, iar pentru un magazin de volum mai mare, cum ar fi al lui, este întotdeauna cel mai bine să aveți o aprovizionare sănătoasă. Pentru operațiuni mai mici, furnizați poate câteva zeci de prosoape, în funcție de volumul dvs. de afaceri.

Câteva exemple pentru a păstra mai mult pot include:

Stoc de prosoape

Imaginea aici la Polish Works Auto Detail, un exemplu de stoc sănătos de prosoape din microfibră pentru acoperiri.

Din ce să păstrați mai puțin

Un alt lucru comun pe care îl întâlnesc este detalierii care nu se pot abține decât să cumpere fiecare produs care vine și chiar mai rău, cumpărând în cantități mari. În curând, magazinul lor este plin de produse pe care nu le folosesc, ceea ce este o risipă și afectează negativ cheltuielile. Un alt efect negativ al acestui lucru este că aceste magazine încearcă acum să gestioneze prea multe SKU-uri, deoarece fiecare angajat favorizează un anumit produs. Nu te complica!! Oamenii sunt mereu surprinși de cât de puține produse am în dulapurile mele. Păstrez lucrurile simple și acest lucru îmi facilitează gestionarea inventarului de produse.

Dulapuri curate

Menținerea simplă face dulapuri mai curate și gestionarea ușoară a stocurilor.

Tuturor ne place să încercăm cele mai recente și mai bune, dar vă sugerez o practică bună de a cumpăra cea mai mică dimensiune disponibilă și de a cumpăra doar una pentru început. În al doilea rând, păstrați aceste „test” sau produse noi într-o zonă separată, departe de inventarul dumneavoastră operațional. După ce le-ați folosit și ați stabilit dacă vor înlocui un produs existent, utilizați restul produsului existent înainte de a introduce produsul mai nou. Dacă nu, angajații tăi vor folosi imediat produsul mai nou și acum rămâi cu un produs vechi pe undeva și în cele din urmă aruncat. Acest scenariu se joacă din nou și din nou în atât de multe magazine. De asemenea, vă recomand ca de cel puțin două ori pe an să vă parcurgeți proviziile și să eliminați produsele care nu mai sunt folosite în producție. Evitați să fiți un acumulator de produse și păstrându-vă inventarul simplu și eficient,

Câteva exemple de păstrat mai puțin pot include:

Tampoanele de lustruit pot intra uneori în această secțiune, deoarece am văzut magazine care poartă tampoane care sunt rar folosite sau sunt în stare foarte proastă. Am văzut inventare de tampoane la diferite magazine care sunt excesive, complexe și confuze pentru angajații care lucrează acolo. Aplicând sfaturile de mai sus, creați un inventar simplu de tampoane fără care pur și simplu nu puteți trăi și stocați separat tampoanele care sunt testate. Nu te complica!

În rezumat: Sfaturi pentru gestionarea inventarului

Gestionarea inventarului de produse este, de asemenea, importantă pentru pasionatul de detalii. Am instruit mulți pasionați de bricolaj și la inspectarea inventarului lor, am găsit multe produse care nu au fost folosite de aproximativ 20 de ani. Tendința de a păstra produse din cauza scenariului „L-ar putea folosi cândva” este prea comună pentru utilizatorul de bricolaj. Perioada de valabilitate este, de asemenea, ceva de luat în considerare, deoarece aceste produse nu sunt folosite la fel de des ca cele ale unui detalier profesionist. În timp ce cumpărarea în vrac are sens în anumite situații, pentru pasionații de bricolaj de acasă, ar putea fi mai greu să justifice necesitatea de a cumpăra 5 litri de polish. Fii înțelept atunci când vine vorba de a cumpăra produse de dimensiuni adecvate. Unele companii oferă „nano tobe” sau concentrate care pot face galoane și galoane de produs. Luați în considerare acestea pentru a economisi bani și spațiu în magazinul dvs. Un lucru pe care vă recomand să faceți este să vă parcurgeți dulapurile și inventarul pentru a face puțină curățenie de primăvară. Vă sugerez să faceți acest lucru de cel puțin două ori pe an și veți fi surprinși de ceea ce se acumulează în inventarul dvs. de produse care fie ocupă spațiu, nu mai este folosit sau s-a prost. Fii sincer în timpul acestui proces și evită să păstrezi lucrurile care vor ajunge în cabinetul tău timp de încă 6 luni fără a fi folosite. Am văzut numeroși detalieri postând tampoane sau produse pe care nu le mai folosesc pentru vânzare pe internet. Coșul de gunoi al unei persoane este comoara altuia, așa că aceasta este o idee dacă ești convins că acele produse vechi sunt „încă bune”. Vă sugerez să faceți acest lucru de cel puțin două ori pe an și veți fi surprinși de ceea ce se acumulează în inventarul dvs. de produse care fie ocupă spațiu, nu mai este folosit sau s-a prost. Fii sincer în timpul acestui proces și evită să păstrezi lucrurile care vor ajunge în cabinetul tău timp de încă 6 luni fără a fi folosite. Am văzut numeroși detalieri postând tampoane sau produse pe care nu le mai folosesc pentru vânzare pe internet. Coșul de gunoi al unei persoane este comoara altuia, așa că aceasta este o idee dacă ești convins că acele produse vechi sunt „încă bune”. Vă sugerez să faceți acest lucru de cel puțin două ori pe an și veți fi surprinși de ceea ce se acumulează în inventarul dvs. de produse care fie ocupă spațiu, nu mai este folosit sau s-a prost. Fii sincer în timpul acestui proces și evită să păstrezi lucrurile care vor ajunge în cabinetul tău timp de încă 6 luni fără a fi folosite. Am văzut numeroși detalieri postând tampoane sau produse pe care nu le mai folosesc pentru vânzare pe internet. Coșul de gunoi al unei persoane este comoara altuia, așa că aceasta este o idee dacă ești convins că acele produse vechi sunt „încă bune”.

Țineți cont de următoarele sfaturi atunci când vă gestionați inventarul;

  1. Nu vă bazați pe un sistem de inventar „Just in Time”, țineți la îndemână un stoc care este potrivit pentru dimensiunea magazinului sau garajul casei dvs. Mai ales pentru sistemele de magazine mai mari.
  2. Păstrați o listă de cumpărături sau salvați un coș online. Actualizați-l după cum este necesar pentru a evita epuizarea stocului.
  3. Păstrați un stoc de articole esențiale obligatorii și mențineți aceste articole de inventar cu prioritate. (acoperiri, PPF, aplicatoare, prosoape MF etc.)
  4. Păstrați-vă inventarul ordonat și organizat.
  5. Depozitați articolele „de testare” departe de inventarul folosit de producție.
  6. Evitați să păstrați cutii sau sticle goale, deoarece acest lucru poate crea un inventar fals.
  7. Evitați să cumpărați dimensiuni mari în vrac pentru produse noi-nouțe. Cumpărați în vrac atunci când este logic să faceți acest lucru.
  8. Curățați-vă dulapurile și inventarul de cel puțin două ori pe an și aruncați orice produse nefolosite, vechi sau goale.
  9. Planificați din timp proiectele mari viitoare care ar putea necesita un inventar suplimentar.
  10. Pe măsură ce volumul afacerii crește, ajustați inventarul de produse în consecință.

Sper că aceste câteva sfaturi vă vor ajuta să vă gestionați inventarul de produse din magazin sau garaj. Crearea de noi norme într-un magazin poate fi o provocare, dar cu puțină organizare și angajament, scenariul epuizării produsului începe să fie un lucru din trecut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu