Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 22 iulie 2023

Structura stratului unei vopsea auto moderne si Microni

 Structura stratului unei vopsea auto moderne

Pentru aceasta sunt necesari un total de 12 până la 15 litri de vopsea. 

Pentru aceasta sunt necesari un total de 12 până la 15 litri de vopsea. Stratul de vopsea este în În total, doar 100 până la 110 microni, adică aproximativ o zecime de milimetru, grosime. Acesta este comparabil cu diametrul unui păr de cap uman (aproximativ 100 micro metru)

1. Vopsirea prin scufundare catodica (KTL): Dupa pretratarea suprafetelor cu fosfat de zinc, primul pas este vopsirea prin scufundare catodica. Corpul este scufundat într-un bazin cu o dispersie apoasă constând din agent de reticulare și agent de legare timp de aproximativ trei până la cinci minute. O tensiune de curent continuu de 250 până la 500 de volți este apoi aplicată corpului și unui contraelectrod din piscină. Particulele de vopsea încărcate electric se depun pe corp și se formează acolo un strat gros de aproximativ 20 de microni. Mai presus de toate, protejează împotriva coroziunii.

Particulele de vopsea încărcate electric se depun pe corp și se formează metru). În funcție de model, o mașină are o suprafață de 15 până la 25 de metri pătrați pentru a fi vopsită. protecția împotriva coroziunii.

 Deoarece acest strat este deosebit de elastic, previne așchierea a vopselei în cazul unui impact cu piatra prin absorbția și disiparea energiei impactului. comparabil cu diametrul unui păr de cap uman (aproximativ 100 micro 

3. Stratul de bază: Acum se aplică stratul de bază. Acest strat este, de asemenea, un plastic și de obicei este format din poliuretan. Cu o grosime a stratului de numai în jur de 15 microni, acesta conține elementele cheie care determină aspectul vehiculului: pigmenți de culoare și efect, care sunt cunoscuți sub denumirea de efecte metalice sau sidefate și al căror efect elegant este deosebit de apreciat de mulți pasionați de mașini. 

2. Filler: Apoi, se aplică umplutura. Acest strat de polimer (adesea poliester sau poliuretan) are o grosime de aproximativ 30 de micrometri și are sarcina de a uniformiza denivelările minore ale suprafeței. Din acest motiv, conține umpluturi anorganice precum caolin, cretă sau talc. De asemenea, îmbunătățește aderența și cor În total, doar 100 până la 110 microni, adică aproximativ o zecime de milimetru, grosime.

În general, nu poate fi dat un interval fix de valori, deoarece grosimea stratului depinde de producător și de tipul vehiculului. Următoarele valori sunt, prin urmare, doar linii directoare.

  • general: 100 – 140 µm 
  • BMW: 70 - 160 µm
  • VW: 70 - 150 µm
  • Opel: 50 – 400 µm 

Grosimea stratului de lac de până la 100 μm
Stratul de lac este prea subțire


Grosimea stratului de vopsea 100-200 μm
strat de vopsea original


Grosimea stratului de vopsea 200-300 μm
Vopseaua originală a fost revopsită


Grosimea stratului de vopsea 300-600 μm
Strat subțire de umplutură și revopsit


Grosimea stratului de lac 600-750 μm
strat de chit gros și revopsit

Grosimile straturilor in caz de reparatie

La refinisarea în atelierul de vopsea, grosimea totală a stratului de acoperire din fabrică de caroserie este mărită prin etapele de lucru ulterioare. De regulă, aplicarea grundului, a umpluturii, a stratului de bază și a stratului transparent sau a stratului superior cu 1 strat are ca rezultat grosimi ale stratului de 120 µm până la 250 µm. Dacă se aplică și umplutură de pulverizare, grosimea totală a stratului crește cu încă 60 µm până la 130 µm, în cazuri extreme chiar mai mult de 300 µm. (Pentru limitele de grosime a stratului și posibilele utilizări, consultați „Instrucțiunile tehnice de prelucrare” pentru materialul de umplere și „Instrucțiunile producătorului” pentru producătorul vehiculului).
La aplicarea materialului de umplutură (metal, grosier sau fin), grosimea stratului poate crește până la câțiva milimetri pe substraturi metalice. In cazul reparatiilor speciale la caroserie, conform specificatiilor producatorului, se folosesc umpluturi speciale. B. înlocuirea părții corpului poate avea o grosime a stratului mai mare de 3 milimetri. Grosimea maximă admisă de umplutură a materialului de umplutură depinde de tipul acestuia (caroserie, metal, material de umplutură grosier sau fin), eventual și în funcție de rețeta compoziției de umplutură (în funcție de producător) și de substratul care urmează a fi prelucrat (oțel, aluminiu, plastic etc.). Stabilitatea și mișcările suportului de nivelat (rigiditate la torsiune, comportament la vibrații etc.

ProducătormodeleGrosimea vopselei în µm
AudiA5, A6, A7, A8
Q3, Q5, Q7
100 um
114-147 um
BMWX1
X3, M6, 5
X5, X6
Z4 (E89)
110 µm
89-100
µm 120-165
µm 130-165 µm
110-165 µm
BYDF3100 microni
cheryAmulet
Tiggo
110-120 um
105 um
ChevyLanos, Aveo
Captiva, Epica
Niva, Spark
Lacetti, Cruze
75-150µm
90-100µm
94-98µm
110-140µm
citroenC5
C4
C3
110-130µm
75-125µm
90-120µm
daewoNexia
Matiz
95-115 um
110 um
fiatAlbea
Punto
115-130
um 111 um
vadExplorer, Kuga
Focus
Mondeo
135-145µm
156-160µm
119-127µm
GeelyMK
Otaka
80-100µm
75-80µm
HondaAccord 7
Civic 4D
Fit, CR-V
130-145µm
100-135µm
87-98µm
HyundaiAccent, IX 35
I30, I40
Santa Fe, Elantra
Solaris, Sonata
Tucson
70-75
100-110
70-100µm
85-100µm
90-130µm
InfinitFX35116 µm
kiaSportage, Cerato
Picanto, Rio, Soul
Venga, Optima
Sorento, Cee'd
110-120µm
100-110µm
120-125µm
100-105µm
LexusRX, ES, LX
CT, GX, LS
140-145 um
125-150 um
MazdaCX-7, CX-5
3, 6
85-120 um
110-130 um
Mercedes BenzC, EGL
, ML
230-250µm
90-110µm
MitsubishiLasncer, Pajero
L200, Outlander XL
ASX
90-125 um
53-75 um
70 um
NissanX-Trail, Patrol
Juke, Qashqai
Murano
Tiida, Navara
Pathfinder
Almera, Teana
75-120µm
110-125µm
95µm
105-115µm
100-110µm
130-150µm
OpelAstra (Turbo, Gtc)
Corsa, Zafira
110-157 um
115-120 um
peugeot308, 508, 3008
4008
ocazional
100-115
um 58-61
um 98 um
RenaultLogan Koleos
Fluence Megne
Duster Sandero
55-120µm
100-140µm
105-115µm
SkodaOctavia, Roomster
Fabia, Yeti, Superb
120-125 um
99-120 um
SsangyongCyron100-110 um
SubaruForester, Legacy
Imprezza, Outvack
Tribeca
110-115 um
125-140
um 120 um
SuzukiGrand Vitara
Splash, SX4, Swift
77-94 um
90-115 um
ToyotaLC 200, Camry
Avensis, Highlander
Auris, Verso
Corolla
LC Prado
Prius, Rav4
110-130
80-120
110
106µm
77-93µm
80-90µm
VolkswagenNoul Passat
Multivan Highline
Golf, Polo, Jetta
Touareg, Tiguan
120-140µm
90-135µm
80-105µm
70-85µm
VolvoP60
P60 II
110-130 um
95-115 um


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu