De-a lungul anilor, tipul de vopsea aplicat autoturismelor a variat semnificativ, mai ales datorită noilor tehnologii, împreună cu reglementările de sănătate și siguranță pentru aplicarea vopselei. Utilizarea otrăvurilor precum cianura în vopsea era mai comună, împreună cu o mulțime de alte ingrediente toxice, iar vopseaua este ceva destul de urâtă până în ziua de azi. Dar chiar și așa, noile reglementări pentru a face vopseaua mai sigură de aplicat și mai ecologică atunci când este eliberată în atmosferă înseamnă că ingredientele se schimbă în mod regulat. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că nu există o listă relativ rapidă și simplă a fiecărui tip de vopsea care există. S-au scris multe cărți pe această temă.
Vestea bună este că nu trebuie să știm din ce este făcut pentru a o lustrui, nici nu trebuie să știm dacă este o vopsea care moare la aer sau una care folosește un întăritor separat pentru a se întări. Ceea ce este de remarcat aici este că, în cea mai mare parte, vopseaua dvs. se va încadra în una din două categorii...
VOPSEA ÎNTR-O SINGURĂ ETAPĂ
Vehiculele clasice și de epocă tind să aibă vopsea într-o singură etapă, care își ia numele deoarece poate fi (dar nu este întotdeauna) aplicată într-o singură etapă. Practic, acest tip de vopsea constă doar din stratul de pigment de culoare (strat de bază), care este aplicat pe panou peste un strat de grund. Secțiunea transversală rezultată arată astfel: panou - grund - strat de culoare.
Având în vedere acest lucru, atunci când lustruiți vopsea cu o singură etapă, de fapt abraziți stratul superior al stratului de culoare, motiv pentru care este posibil să observați că pigmentul este transferat în compus și tampon. Cu excepția cazului în care acea culoare este grundul, desigur, nu înseamnă că ai ars. Cu toate acestea, pe vopsea în două etape, este o poveste foarte diferită.
VOPSEA ÎN DOUĂ ETAPE
Aproape fiecare mașină de la mijlocul anilor 1980 folosește vopsea în două etape. Aceasta înseamnă că vopseaua (deasupra stratului de grund) se aplică în două etape - stratul de bază colorat, urmat de un strat protector (lac). Acestea includ vopsele metalice și sidefate care au pulbere de aluminiu sau cristale ceramice amestecate în stratul de bază pentru a reflecta și refracta lumina, aducând strălucire. Vopselele de bomboane sunt similare în aplicare, dar, în esență, își capătă aspectul extra-profund din mai multe straturi de lac colorat.
Deci, având în vedere acest lucru, vopsea în două etape înseamnă că nu atingeți deloc pigmentul de culoare, ci doar stratul transparent. Acest lucru poate fi asemănat cu privirea pe o fereastră. Când lustruiți stratul transparent, în esență, curățați orice defecte de pe geamul ferestrei pentru a-i oferi mai multă claritate, oferind o vedere mult mai bună a ceea ce este pe cealaltă parte.
Deși este întotdeauna mai dur decât un strat de bază, duritatea lacului dvs. va varia, de asemenea, de la marcă la marcă (și chiar de la mașină la mașină) și, cu cât stratul transparent este mai dur, cu atât este mai greu de lustruit. În unele cazuri, diferența se poate datora pur și simplu la locația producătorului și la piața de origine. Mașinile germane, de exemplu, tind să aibă un strat transparent foarte dur. Mulți atribuie acest lucru faptului că este ilegal să vă spălați mașina pe stradă în Germania, așa că, probabil, mașinile germane trebuie să fie mai rezistente la abraziune, deoarece sunt curățate doar la spălătoria auto locală. Ideea este că lustruirea unei mașini poate fi diferită de lustruirea alteia, motiv pentru care testăm întotdeauna zonele și avem tendința de a fi precauți atunci când alegem compuși și combo.
Cu excepția cazului în care sunteți un detalier profesionist care se confruntă și cu o schimbare uriașă de mașini diferite, este extrem de probabil ca orice mașină pe care o detaliați să fie relativ modernă și să se încadreze în categoria vopselei în două etape.
CÂT DE DEPARTE POȚI LUSTRUI?
Grosimea vopselei este măsurată în microni și, din nou, variază de la producător la producător. De asemenea, este adevărat să spunem că vopseaua cu o singură etapă tinde să fie mai subțire (și mai moale), dar, în medie, vopseaua OEM în două etape va avea o grosime de aproximativ 100-140 de microni. Acesta constă din stratul de grund (12-40 microni), stratul de bază (25-40 microni) și stratul transparent puțin mai gros (45-70 microni). Pentru a pune acest lucru în context, 70 de microni este în jur de grosimea unui păr uman.
După cum vă puteți imagina, munca numărul unu este să vă asigurați că există un strat suficient de lustruit - doar unul dintre motivele pentru care detalierii profesioniști folosesc indicatori de adâncime a vopselei, mai ales atunci când nu cunosc istoria vehiculului. Când eliminați complet orice defect de vopsea, nivelați efectiv întreaga suprafață până la partea inferioară a defectului.
Celălalt motiv este că multe mașini au avut retușuri și panouri revopsite prin reparații în curs, indicate de citiri neobișnuit de groase pe ecartament. Este o practică obișnuită ca aceste panouri să fie suflate sau amestecate, astfel încât reparația să fie mai puțin vizibilă. Când lustruiți mașina, este important să evitați aceste zone pentru a vă asigura că nu sunt dezvăluite margini dure.
Toate acestea pot suna puțin înfricoșătoare, desigur, dar adevărul este că marea majoritate a mașinilor pe care probabil le detaliați vor avea o mulțime de strat transparent și aproape întotdeauna veți cunoaște istoria, inclusiv orice zone de evitat. O singură etapă îndepărtează o cantitate infimă de suprafață - între 1-2 microni de strat transparent pentru rafinare fină și 5-6 microni pentru tăiere grea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu