Totalul afișărilor de pagină

marți, 7 octombrie 2025

Polimerul de Faruri-Inventie Brevet...Cand? Cum? Cine? Part.3

 Polimerul de Faruri-Inventie Brevet...Cand? Cum? Cine? Part.3

Kit de restaurare a farurilor

Abstract

O metodă și un kit pentru restaurarea unei suprafețe de far din plastic, incluzând etapele de condiționare a suprafeței farului prin șlefuire umedă cu șmirghel cu granulația 600, eficient pentru îndepărtarea unui strat laminat, ștergerea suprafeței farului cu un prosop fără scame, curățarea suprafeței farului cu un prosop tratat cu alcool, acoperirea suprafeței farului cu o formulă de restaurare întăribilă cu lumină ultravioletă, care cuprinde acrilat de uretan alifatic în intervalul 25% până la 60%, un fotoinițiator în intervalul 1% până la 5%, acetat de N-butil în intervalul 5% până la 25%, toluen în intervalul 3% până la 15%, o metil izobutil cetonă în intervalul 3% până la 15%, un stabilizator de lumină în intervalul 1% până la 5% și include un agent de curgere; și expunerea suprafeței acoperite a farului la o lumină ultravioletă timp de cel puțin 10 minute. În varianta de realizare preferată, formula include un agent propulsor hidrocarbonat și se aplică dintr-o cutie de pulverizare.

Clasificări
 B05D7/02 Procedee, altele decât flocarea, special adaptate pentru aplicarea de lichide sau alte materiale fluide pe anumite suprafețe sau pentru aplicarea de lichide sau alte materiale fluide pe substanțe macromoleculare, de exemplu cauciuc.

    DOMENIUL INVENȚIEI
  • [0001]
    Invenția se referă la restaurarea farurilor și, în special, la un kit pentru utilizare în restaurarea farurilor, care include un acrilat de uretan alifatic cu un fotoinițiator.
  • CONTEXTUL INVENȚIEI
  • [0002]
    Majoritatea farurilor fabricate astăzi sunt construite din plastic, și anume din policarbonat. Policarbonatul este ușor, are o rezistență excelentă la impact și o claritate excelentă și este ușor de modelat în diverse forme. Cu toate acestea, laminatele de policarbonat sunt cunoscute pentru decolorarea în timpul expunerii prelungite la intemperii. Decolorarea este de obicei localizată la suprafață dacă este tratată înainte ca integritatea structurală să devină o problemă. Cu toate acestea, chiar și decolorarea suprafeței determină degradarea clarității plasticului, provocând o reducere dramatică a transferului de lumină prin plastic și formând un aspect neplăcut din punct de vedere estetic. În timp ce materialele plastice includ de obicei un inhibitor de lumină ultravioletă pentru a reduce rata de degradare structurală, inhibitorii își pierd capacitatea de a continua să protejeze materialul în timp, stratul laminat fiind primul care are de suferit.
  • [0003]
    Deși decolorarea lentilelor este neplăcută vizual, apare o problemă de siguranță în timpul conducerii unui vehicul cu lentilele farurilor decolorate pe timp de noapte. Traficul care vine din sens opus poate crede că vehiculul este mai departe dacă farurile sunt slabe. Șoferul vehiculului va avea o iluminare redusă, ceea ce poate pune în pericol șoferul și ocupanții acestuia dacă viteza vehiculului este crescută dincolo de raza de iluminare a farurilor.
  • [0004]
    Înlocuirea lentilei este posibilă, însă este o cheltuială pe care puțini proprietari de vehicule sunt dispuși să o facă. O altă opțiune este restaurarea lentilei, ceea ce este posibil dacă restaurarea este efectuată înainte de a se produce degradarea structurală a plasticului.
  • [0005]
    Pentru a remedia pierderea de claritate și reducerea asociată a siguranței, au fost introduse pe piață numeroase tratamente pentru plastic. Restaurarea plastică de bază constă în șlefuirea oxidării și apoi acoperirea lentilei cu un material. Din păcate, restaurările plastice cunoscute sunt fie temporare, fie dificil de aplicat, fie duc la un tratament care accelerează problema.
  • [0006]
    Brevetul SUA nr. 4.954.591 descrie o compoziție de acoperire polimerizabilă și reticulabilă, întăribilă prin radiații, concepută pentru depunere ca acoperire colorabilă. Formularea este un amestec care include: (a) 25-94% în greutate un monomer acrilat sau metacrilat polifuncțional având cel puțin trei grupe funcționale acrilat per moleculă sau un amestec de astfel de monomeri; (b) 3-50% în greutate un monomer selectat dintre derivați N-vinilici ai amidelor secundare liniare sau ciclice, acrilat sau metacrilat de tetrahidrofurfuril, monosilan nesaturat etilenic de N,N-di(alchil inferior) acrilamidă sau un amestec de astfel de monomeri; și (c) 3-40% în greutate dintr-un monomer etilenic nesaturat având o Tg mai mică de 80 grade C sau 3-30% dintr-un copolimer etilenic nesaturat cu o Tg mai mică de 100 grade C. Radiația ultravioletă este furnizată de o lampă cu mercur de 6 inch și 200 wați/inch.
  • [0007]
    Cererea de brevet SUA nr. 2001/0008691 descrie o compoziție de rășină întăribilă UV pentru acoperirea suprafeței unui articol turnat din rășină policarbonată, cum ar fi un capac de lampă pentru automobile. În compoziția de rășină întăribilă UV pentru acoperire se utilizează (a) 10-70% în greutate un monomer mono- sau bifuncțional având o greutate moleculară de 130-700 și având o legătură eterică și una sau două grupări acriloiloxi per moleculă, (b) 5-60% în greutate un oligomer acrilat de uretan alifatic, (c) 10-30% în greutate un polimer metacrilat de metil având o greutate moleculară de 10000 până la 200000, după cum este necesar, și (d) 5-50% în greutate... % dintr-un monomer polifuncțional având o greutate de 250-700 și având trei sau mai multe grupări acriloiloxi per moleculă, amestecat cu 2-10 părți în greutate de inițiator de fotopolimerizare și 2-20 părți în greutate de absorbant UV.
  • [0008]
    Cererea de brevet SUA nr. 2009/0148606 dezvăluie un kit de restaurare pentru capacul de plastic al farului de pe o suprafață de automobil sau de pe altă suprafață din plastic. Kiturile și metodele utilizează compoziții de lustruire având particule selectate astfel încât să lustruiască o suprafață din plastic și o compoziție de protecție UV, cum ar fi un polimer acrilic care formează un strat protector UV. Compozițiile de lustruire pot include particule abrazive aglomerate dispersate într-un purtător lichid sau gel care își pierd progresiv dimensiunea atunci când sunt expuse la oxigen și presiune mecanică în timpul lustruirii.
  • [0009]
    Brevetul SUA nr. 6.984.612 descrie un produs de restaurare și curățare a farurilor auto care îndepărtează oxidarea. Metoda de fabricație constă dintr-un compus degresant industrial, un amestec de aproximativ 53% alcool mineral, 3% butanol și lac lucios și/sau uretan acrilic. O soluție este utilizată pe lentile cu oxidare puternică și deteriorări severe, iar celelalte soluții sunt pentru lentile cu oxidare și deteriorări mai puțin severe.
  • [0010]
    Brevetul american nr. 7.045.001 descrie un kit și o metodă pentru refacerea și restaurarea materialului plastic și, în special, a capacelor de lentile din plastic de pe farurile unui automobil. Kitul include o formulare de pretratare, o formulare de refacere a suprafeței și o formulare de restaurare. Formula de restaurare include un polimer apos, cum ar fi metacrilatul de metil și metacrilatul de etil.
  • [0011]
    Brevetul SUA nr. 7.163.446 descrie o metodă de restaurare a unui lentil de far de automobile decolorat prin șlefuirea mai întâi a suprafeței exterioare a lentilei cu discuri de șlefuit umede cu granulație din ce în ce mai fină, până când se obține o suprafață netedă, fără decolorare. Suprafața este apoi lustruită cu un lustru abraziv în formă de pastă apoasă care conține particule abrazive de oxid de aluminiu. Suprafața exterioară a lentilei este apoi pulverizată cu o dispersie polimerică apoasă peliculogenă care conține un protector ultraviolet. Sigilantul este compus din copolimeri acrilici de uretan, stabilizatori de lumină cu amină împiedicată, absorbanți de lumină UV cu benzotriazol, 1-metil-2-pirolidonă și eter monometilic de dipropilen glicol.
  • [0012]
    Brevetul SUA nr. 7.404.988 descrie refinisarea in situ a unei lentile auto exterioare cu o suprafață exterioară deteriorată, utilizând o mișcare continuă și o mișcare oscilantă, mai întâi cu un disc de șlefuit cu granulație 320, apoi cu un disc de șlefuit cu granulație 600 și, în final, cu un disc de șlefuit cu granulație 1500, spălând suprafața cu apă pentru a preveni topirea acesteia. Suprafața este apoi lustruită cu un compus de lustruit până când se obține un luciu ridicat. În cele din urmă, suprafața este acoperită cu un material de acoperire transparent, întăribil cu ultraviolete și întărită prin expunerea la o sursă de lumină ultravioletă. Revendicarea este limitată la utilizarea unui dispozitiv oscilator având o mișcare oscilantă de rotație.
  • [0013]
    Brevetul SUA nr. 7.713.628 descrie o acoperire întărită sau un articol turnat preparat dintr-o compoziție care cuprinde un polimer întăritor prin radiații actinice, în care compoziția este întărită cu radiații actinice la o temperatură de cel mult 150 grade C pentru a forma acoperirea întărită sau articolul turnat; în care acoperirea întărită sau articolul turnat are o grosime de cel puțin aproximativ 0,5 mm și o duritate de aproximativ Shore A 90 până la aproximativ Shore.D.90.
  • [0014]
    Brevetul american nr. 5.443.604 descrie un compus de lustruire pentru suprafețe din plastic. Compusul conține în greutate aproximativ 4 până la 17 părți. Cel puțin un lubrifiant din distilat de petrol, 1 până la 6 părți de alcool mineral, 2,5 până la 15 părți de particule abrazive și 2,5 până la 10 părți de apă. Abrazivul este tripoli sau un material similar care conține particule fine de silice. De preferință, majoritatea particulelor abrazive au o dimensiune mai mică de aproximativ 10 microni, mai preferabil mai mică de aproximativ 5 microni.
  • [0015]
    Brevetul american nr. 5.633.049 descrie un strat protector rezistent la acid și la abraziune pentru folii transparente termoplastice, în special folii transparente pentru aeronave. Stratul protector este preparat dintr-o compoziție precursoare de strat protector fără silice, care cuprinde un ester etilenic nesaturat multifuncțional al acidului acrilic, un ester etilenic nesaturat multifuncțional al acidului metacrilic sau o combinație a acestora; și o acrilamidă.
  • [0016]
    Brevetul american nr. 6.244.707 descrie lentile de contact, lentile intraoculare și materiale plastice transparente cu blocare UV îmbunătățită pentru a îndeplini specificațiile ANSI Clasa 1, inclusiv cantități eficiente din doi compuși diferiți care absorb UV. Un absorbant de UV este un derivat de benzotriazol, iar celălalt absorbant de UV este un derivat de benzofenonă. Lentilele sunt fabricate dintr-un polimer care încorporează ambii absorbanți de UV.
  • [0017]
    Brevetul american nr. 6.306.502 descrie o compoziție de acoperire care formează un strat rezistent la abraziune, cuprinzând un silicon întăribil la ultraviolete, preparat prin modificarea chimică a silicei coloidale sub formă de particule cu un compus specific, un amestec de monomeri care cuprinde un (met)acrilat având un schelet specific de izocianat și un poli(met)acrilat de uretan având un schelet aliciclic și un inițiator de fotopolimerizare.
  • [0018]
    Brevet SUA Brevetul brevet nr. 6.846.567 descrie un material compozit plastic cu suprafață protejată, care cuprinde un plastic transparent, un strat de acoperire ca prim strat suprapus pe plasticul transparent și un strat de acoperire întărit termic ca al doilea strat suprapus pe primul strat, stratul de acoperire (I) fiind format dintr-o compoziție de rășină care conține cel puțin 50% în greutate, raportat la conținutul de rășină al acestuia, o rășină acrilică care este o rășină acrilică care conține cel puțin 50% molar de unitate recurentă pe bază de metacrilat de alchil, stratul de acoperire întărit termic (II) fiind realizat dintr-o rășină organosiloxanică formată din următoarele componente a, b și c, (A) silice coloidală (componenta a), (B) un condensat de hidroliză (componenta b) al unui trialcoxisilan, (C) un condensat de hidroliză (componenta c) al unui tetraalcoxisilan, rășina organosiloxanică conținând 5 până la 45% în greutate componenta a, 50 până la 80% în greutate componenta b și 2 până la 30% în greutatea componentei c și utilizarea materialului compozit ca geam.
  • [0019]
    Brevetul american nr. 7.793.786 descrie o metodă de acoperire a materialelor plastice pentru vehicule cu un strat epoxidic. O variantă de realizare include un sistem care poate fi utilizat pentru a îndepărta plasticul deteriorat și orice material de acoperire dur existent, cum ar fi siliconul, de pe suprafața unui plastic pentru vehicule. Astfel de variante de realizare pot include, de asemenea, stratul epoxidic și uneltele necesare pentru aplicarea epoxidicului. O altă variantă de realizare descrie un proces pentru prepararea și sigilarea unui plastic pentru vehicule cu un strat epoxidic.
  • [0020]
    Cererea de brevet SUA nr. 2007/0133098 descrie detalierea farurilor (HLD) ca un proces în trei părți care utilizează compuși specifici și o procedură în scopul detalierii farurilor automobilelor și restaurării funcționalității lentilei farului. Prima parte a procesului constă în utilizarea unui detergent de geam ușor accesibil, aplicat pe lentila farului pentru curățarea inițială. A doua etapă a procesului este aplicarea unei soluții pe bază de amoniac și silicon în scopul unei curățări îmbunătățite și pregătirii suprafeței. A treia și ultima etapă a procesului include aplicarea unui sigilant de ceară care conține o soluție pentru regenerarea stratului de acoperire a suprafeței lentilei din rășină acrilică întărită și a protecției UV.
  • [0021]
    Cererea de brevet SUA nr. 2009/0042761 descrie o soluție pentru curățarea capacelor farurilor din plastic, care include un acid uleios, un surfactant, o turpenă citrică și nanoparticule dure de safir și diamant. Ingredientele principale sunt prezente în soluțiile comerciale de curățare a parbrizelor sau în apă.
  • [0022]
    Cererea de brevet SUA nr. 2009/0176678 descrie o soluție de curățare pentru capacele farurilor din plastic, care include o saturație de săruri cristalizabile, cum ar fi sulfatul de amoniu sau ureea; un solvent organic, cum ar fi turpenă, eter glicolic sau alcool alchilic; un acid tamponat pentru menținerea pH-ului între 3,0 și 5,5, cum ar fi acidul citric, acidul oxalic, bisulfatul de sodiu sau acidul boric; nanoparticule de alumină cu dimensiunea de 0,05 microni și alte dimensiuni submicronice; precum și un agent sechestrant (chelant), un surfactant și un combinator hidrofil; toate într-o soluție apoasă. Soluția de curățare îndepărtează eficient solidele minerale de pe suprafața crăpată a unui capac de far din plastic, care formează o bază pentru acumularea reziduurilor organice și a murdăriei de pe șosea. Nu este necesară frecarea abrazivă sau reacoperirea suprafeței cu un material de etanșare acrilic.
  • REZUMATUL INVENȚIEI
  • [0023]
    Invenția de față este un kit de restaurare pentru farurile vehiculelor cu capace de lentile din plastic. În timp și din cauza expunerii la intemperii, multe lentile din plastic se decolorează din cauza prafului, murdăriei, zgârieturilor, expunerii la ultraviolete și oxidării suprafeței. Kitul de restaurare oferă o metodă de pregătire a suprafeței plasticului pentru tratament, și anume prin îndepărtarea oxidării și a tuturor celorlalți contaminanți de pe lentila din plastic. Kitul de restaurare oferă, de asemenea, o formulă de restaurare pulverizată pe bază de acrilat de uretan alifatic, care este întărit prin expunerea la lumină ultravioletă. În varianta de realizare preferată, formula de restaurare cuprinde acrilatul de uretan alifatic în combinație cu un fotoinițiator, acetat de N-butil, toluen și metil izobutil cetonă.
  • [0024]
    Prin urmare, un obiectiv al prezentei invenții este de a furniza o metodă de restaurare a lentilei unui far care să fie ușor de aplicat, plăcută din punct de vedere estetic și să aibă performanțe de lungă durată.
  • [0025]
    Un alt obiectiv al prezentei invenții este de a furniza o metodă de reparare sau restaurare a lentilei unui far care este permanentă și necesită doar câțiva pași de aplicare.
  • [0026]
    Un alt obiectiv al prezentei invenții este de a furniza o metodă de restaurare a lentilei unui far având absorbanți permanenți de UV-A.
  • [0027]
    Un alt obiectiv al prezentei invenții este de a furniza o metodă de restaurare a lentilei unui far, care include agenți de uscare ultravioleți pentru o evacuare rapidă a solvenților.
  • [0028]
    Un alt obiectiv al prezentei invenții este de a furniza o metodă de restaurare a lentilei unui far prin utilizarea unui proces de aplicare „Spray On”.
  • [0029]
    Un alt obiectiv al prezentei invenții este de a furniza o metodă de restaurare a lentilei unui far prin utilizarea unui strat de acoperire întărit prin radiații ultraviolete.
  • [0030]
    Un alt obiectiv al invenției este de a dezvălui un kit de restaurare a farurilor care permite restaurarea lentilei din plastic fără a fi necesară demontarea lentilei din vehicul.
  • [0031]
    Alte obiective și avantaje ale acestei invenții vor deveni evidente din următoarea descriere, luată împreună cu orice desene însoțitoare, în care sunt prezentate, cu titlu de ilustrare și exemplu, anumite exemple de realizare ale acestei invenții. Orice desene conținute aici constituie o parte a acestei specificații și includ exemple de realizare ale prezentei invenții și ilustrează diverse obiecte și caracteristici ale acesteia.
  • DESCRIEREA DESENELOR
  • [0032]
    FIG. 1este o diagramă de flux care ilustrează procesul de restaurare a farurilor.
  • DESCRIERE DETALIATĂ A INVENȚIEI
  • [0033]
    Următoarea este o descriere detaliată a unui exemplu de realizare a invenției, ilustrat în desenul însoțitor. Exemplul de realizare este atât de detaliat încât să comunice clar invenția. Cu toate acestea, cantitatea de detalii oferită nu are scopul de a limita variațiile anticipate ale exemplelor de realizare în care formularea prezentă poate fi utilizată atât pe plastic nou, cât și pe plastic care necesită restaurare, precum și să acopere modificări, echivalente și alternative care se încadrează în spiritul și domeniul de aplicare al acestei specificații și al revendicărilor anexate. Descrierea detaliată de mai jos este concepută pentru a face astfel de exemple de realizare evidente pentru o persoană de specialitate în domeniu.
  • [0034]
    Kitul de restaurare conform invenției de față necesită ca lentila din plastic a farului să fie pregătită pentru primirea unei formulări de restaurare ( 10 ). Suprafața din plastic a farului este pregătită prin condiționarea mai întâi a suprafeței farului prin îndepărtarea stratului laminat contaminat sau prin îndepărtarea unei suprafețe contaminate și posibil oxidate prin șlefuire umedă ( 20 ). Șlefuirea umedă se efectuează cu hârtie abrazivă cu granulație 600, cu mișcare de șlefuire într-un model vertical și orizontal. Hârtia abrazivă este menținută umedă în permanență, iar mișcările circulare nu sunt recomandate. Se poate utiliza un șlefuitor cu acțiune dublă cu experiență, dar nu se recomandă un șlefuitor de tip orbital. Procesul de șlefuire se efectuează folosind o presiune medie până când laminatul oxidat este îndepărtat. Se observă că un strat laminat original devine chihlimbar odată cu trecerea timpului; șlefuirea va îndepărta laminatul vechi, deteriorat. De asemenea, trebuie menționat că utilizarea diferitelor grade de hârtie abrazivă pentru a realiza îndepărtarea laminatului este posibilă, dar nu îmbunătățește eficiența invenției de față sau calitatea rezultată. De exemplu, se poate utiliza progresia granulelor de hârtie de la 220 la 400, la 600 și la 800, dar timpul petrecut pentru netezirea suprafeței cu granulele mai fine nu crește calitatea rezultatelor. În plus, deși o suprafață șlefuită cu șmirghel cu granulație 2000 este mai netedă decât șmirghelul cu granulație 600, formularea de restaurare a prezentei invenții nu necesită o suprafață mai netedă decât cea oferită de șmirghelul cu granulație 600. Structura suprafeței rămasă în urma utilizării șmirghelului cu granulație 600 oferă o suprafață de atașare mai potrivită pentru formulare. Șlefuirea umedă continuă până când stratul laminat este îndepărtat ( 30 ).
  • [0035]
    Se utilizează, de preferință, apa pentru a curăța suprafața de reziduurile de șlefuire. Dacă șlefuirea umedă nu îndepărtează stratul laminat ( 40 ), procesul continuă până când laminatul este îndepărtat. Dacă stratul laminat este îndepărtat ( 50 ), se folosește un prosop fără scame pentru a usca suprafața reziduală liberă și a se asigura că suprafața este lipsită de murdărie, praf și reziduuri de șlefuire ( 60 ). Laveta fără scame asigură că nicio particulă de scame nu se atașează de lentilă. Lentila va avea un aspect tulbure din cauza zgârieturilor microscopice cauzate în timpul îndepărtării stratului, însă formula de restaurare va umple imperfecțiunile cauzate în timpul procedurii de șlefuire.
  • [0036]
    După ce lentila a fost uscată, se folosește un prosop tratat cu alcool pentru a se asigura că toate contaminanții au fost îndepărtați ( 70 ). În plus, prosopul tratat cu alcool poate fi folosit pentru a verifica îndepărtarea oricăror reziduuri și contaminanți de suprafață. Suprafața farului este reinspectată în acest moment ( 80 ), iar dacă suprafața indică prezența vreunui laminat, se repetă procesul de șlefuire umedă ( 90 ), urmat de clătire, uscare și ștergere cu prosopul tratat cu alcool, care ajută la evidențierea prezenței vreunui laminat.
  • [0037]
    Dacă alcoolul lasă suprafața cu un finisaj mat, dar fără oxidare, laminatul a fost îndepărtat ( 100 ), iar suprafața farului este apoi acoperită cu o formulă de restaurare având o formulă întăribilă cu lumină ultravioletă. Acrilatul de uretan alifatic în intervalul 25% până la 60% și un fotoinițiator în intervalul 1% până la 5% oferă o bază. Acetatul de N-butil în intervalul 5% până la 25%, toluenul în intervalul 3% până la 15% și metil izobutil cetona în intervalul 3% până la 15% au ca rezultat o acoperire care nu se va degrada în timp. Un stabilizator de lumină în intervalul 1% până la 5% și un agent de curgere permit plasarea formulării într-un recipient de pulverizare folosind un propulsor hidrocarbonat.
  • [0038]
    În aplicare, un strat de fixare ușor și apoi un strat final umed asigură acoperirea adecvată. Deoarece formularea este polimerizabilă la expunerea la radiații ultraviolete, acoperirile trebuie aplicate ferite de lumina directă a soarelui. Aplicarea formulării într-un model de pulverizare necesită ca pulverizarea să fie aplicată perpendicular pe suprafața lentilei. În cazul unei lentile care are capete sau margini curbate, modelul de pulverizare trebuie să urmeze curbura pentru a preveni înclinarea acestuia. Un model de pulverizare foarte ușor, strat de fixare, este aplicat pe lentilă ( 110 ). După aproximativ 30 de secunde, un al doilea strat este pulverizat de la o distanță de aproximativ cinci inci de suprafața lentilei, formând o aplicație de strat umed ( 120 ).
  • [0039]
    Stratul de acoperire poate fi apoi întărit prin utilizarea unei lumini UV-A ( 130 ) poziționate la aproximativ 7-12 cm de suprafața lentilei. Alternativ, stratul de acoperire poate fi întărit prin plasarea în lumina directă a soarelui. Dacă stratul de acoperire nu este transparent și neted, este probabil ca procesul de aplicare să fi fost defectuos. Uscați sau întăriți lentila în razele directe ale soarelui sau utilizați trepiedul UV-A și apoi repetați procesul după îndepărtarea ( 150 ) noului strat de acoperire a lentilei. Dacă stratul de acoperire este transparent și neted ( 160 ), vehiculul poate fi condus după expunerea la sursa de lumină UV, iar lentila poate fi apoi spălată comercial după 24 de ore de întărire ( 170 ).
  • [0040]
    TEST — Eficacitate pe termen lung
  • [0041]
    Q-LABORATORIES INC. a fost contractată folosind metoda de testare SAE J2527 2004-02 (obligatorie la nivel național pentru verificarea longevității pe exteriorul vehiculelor) pentru a determina eficacitatea pe termen lung a acoperirii.
  • [0042]
    Număr de specimene:
  • [0043]
    ID-ul specimenului
    • 1. Toyota tratată
    • 2. Ford tratat
    • 3. Chevrolet tratat
    • 4. Tratament G6
    • 5. Lexus tratat
      • Testul a utilizat intemperii accelerate cu lămpi cu arc Zenon.
      • Testul a expus acoperirea conform invenției de față la 2500 KJ/M2 (2500 kilojouli).
      • Rezultate raportate privind farurile demontate de pe mașinile mai vechi care nu mai sunt în serviciu.
  • [0052]
    RAPORT Q-LAB
    • Scara standard utilizată pentru evaluarea schimbărilor observabile este „1-10”.
    • 1-2 Schimbarea este atât de minimă încât nu poate fi detectată cu ochiul liber, ci doar cu un dispozitiv special de măsurare.
    • 3-4 Schimbare minimă care poate fi recunoscută doar de un ochi antrenat
    • 5 Schimbări care pot fi ușor observate
    • 6-7 O schimbare moderată care este în creștere
    • 8-10 O schimbare pronunțată către o eroziune accelerată severă de tip Zenon.
    • După intemperiile accelerate în camera de testare cu xenon Q-Sun pentru 2500 KJ/M2, s-a observat că „diferența” medie observată la cele cinci lentile ale vehiculului restaurate prin utilizarea prezentei invenții a fost cuprinsă între 0,98 și 2,31, o modificare care nu a putut fi detectată de ochiul uman. Testul susține eficacitatea pe termen lung a acoperirii.
    • Data testării: 30 iunie 2010
    • Durată 1875 kJ/ 
    • Lămpi cu arc xenon, 0,55 W/m² , lumină naturală — filtre B/B
  • ID-ul specimenuluiOriginalPrezentDiferenţă
    1—Toyota6.118.422.31
    2—Ford4.115.371,26
    3—Chevrolet7,598,570,98
    4—G67,569,622.06
    5—Lexus3.445.051,61
  • [0063]
    Exemplu: Degradarea UV în timp. Analiza unui caz particular a arătat o valoare de 3.000 de candele pentru faza scurtă și de 7.000 de candele pentru faza lungă. Degradarea stratului dur de pe policarbonat (PC) blochează transmiterea luminii de la becul intern al farului. Când lentila farului a fost refinisată cu tehnologia de etanșare adecvată, inspecția lentilei farului a arătat o valoare de 7.000 de candele pentru faza scurtă și de 17.000 de candele pentru faza lungă.
  • Aplicație3MBGVEWDVPDezvoltare a resurselor umane
    Garanție pe viațăDANUNUNUNUNU
    (Test de laborator)
    Pulverizare la aplicareDANUNUNUNUDA
    Rapid și ușor de aplicatDANUNUNUNUDA
    Necesită sigilant cu cearăNUN / AN / ADADAN / A
    Periodic
    Sensibil la temperaturăNUN / AN / ADADANU
    Aplicație
    Acoperire uniformă a sigilantuluiDAN / ANUNUNUDA
    Test de laborator SAE J2527DAN / AN / ANUN / ANU
    2004-02
    Se vindecă cu UVADAN / ANUNUNUNU
    Permanentă o singură datăDANUNUNUNUNU
    Soluţie
    Substanțe chimice pentru pretratareNUDAUKNNUDANU
  • [0064]
    Printre produsele de restaurare a farurilor de pe piață se numără soluția 3M Headlight Lens Restoration, care nu pretinde longevitatea tehnologiei, de obicei durând doar 5-10 luni. 3M nu oferă garanție, iar claritatea lentilei este temporară; devine clară câteva luni, apoi revine „opacul”. Produsul necesită unsprezece pași și 30-40 de minute pentru a fi finalizat.
  • [0065]
    Produsele BG sunt utilizate de o serie de dealeri auto care folosesc și produsele de îngrijire și finisare BG. BG are un proces în cinci etape care durează 20-30 de minute. Procesul utilizează echipamente electrice pentru șlefuire, lustruire și șlefuire și necesită un uscător de păr după aplicarea stratului de etanșare pentru a îmbunătăți efectul final. Este necesară o lustruire și o șlefuire substanțiale după îndepărtarea laminatului deteriorat. Garanția BG este descrisă ca fiind „la fel de lungă ca finisajul original”.
  • [0066]
    Crystal View este o tehnologie de restaurare a farurilor de generație anterioară, care necesită multă muncă, folosește un proces de „pătare” sau ștergere odată cu aplicarea stratului de etanșare, ceea ce poate duce la dungi sau suprapuneri pe finisaj. Produsul este sensibil la temperatură în momentul aplicării și se poate întări prea repede, crescând posibilitatea unor greșeli. Produsul nu protejează împotriva luminii ultraviolete.
  • [0067]
    Produsul de restaurare a farurilor Dvelup are mai mulți pași, inclusiv trei tipuri de șmirghel, utilizarea de substanțe chimice și compuși pentru pregătirea lentilei pentru etanșant, reflectând un etanșant „subțire”. Etanșantul este o spumă care se întinde cu o pensulă la aplicare. Timpul de uscare depinde de temperatură și poate dura până la 40 de minute dacă temperatura este între 20 și 50 de grade. Aplicarea de ceară poate fi necesară de cel puțin două ori pe an pentru a proteja împotriva deteriorării. Dvelup nu oferă nicio garanție pentru factori, dar recomandă ca distribuitorul să decidă ce garanție, dacă există, ar trebui oferită.
  • [0068]
    HeadlightRenewDoctor folosește șmirghel și apă pentru îndepărtarea stratului laminat deteriorat. Se folosește un strat de etanșare care se întărește fără UVA, cum ar fi un lac transparent.
  • AplicațieMEGMOCPTXRNXSYMWYN
    Garanție pe viațăDANUNUNUNUNUDA
    (Test de laborator)
    PulverizațiDANUNUNUDANUNU
    Aplicație
    Rapid și ușorDADANUNUNUNUNU
    a aplica
    Necesită cearăNUN / AN / AN / ADADANU
    Etanșant periodic
    TemperaturăNUN / AN / AN / AUKNNUNU
    Sensibil
    Aplicație
    Acoperire uniformăDAN / ANUNUNUDANU
    pe Sealer
    Test de laborator SAEDAN / ANUNUNUNUNU
    J2527 2004-02
    Se vindecă cu UVADAN / ANUNUNUNUNU
    O datăDANUNUNUNUNUNU
    Soluție permanentă
    Substanțe chimice pentruNUNUNUDADADADA
    pretratare
  • [0069]
    Meguiars Headlight Restoration folosește un compus abraziv aplicat cu un disc de lustruit, urmat de un prosop din microfibră. Nu este inclus niciun strat de etanșare pentru lentile.
  • [0070]
    Restaurarea farurilor MOC folosește un strat subțire de etanșare pentru lentile cu diferite grade de șmirghel umed pentru a îndepărta laminatul deteriorat. Procesul durează 40 de minute, iar un strat subțire de etanșare este aplicat cu un aplicator de spumă.
  • [0071]
    Produsele Permatex pentru restaurarea farurilor folosesc un strat de etanșare foarte subțire, necesitând 4 tipuri diferite de foi abrazive pentru a îndepărta stratul deteriorat al lentilei și zgârieturile. Procesul durează 40 de minute folosind o singură foi abrazive de granulație 600. O urmă pe stratul de spumă durează de obicei până la un an sau mai puțin, conform rapoartelor din teren.
  • [0072]
    Restaurarea farurilor Rain-X folosește o substanță chimică pentru clătirea farurilor. Trei plăcuțe cu lubrifiant sunt folosite în procesul de îndepărtare, urmată de lustruire, până când se observă claritate.
  • [0073]
    Restaurarea farurilor Symtech se prepară mai întâi folosind șmirghel cu granulație 1500 și 2000. Un compus de lustruire este utilizat pentru a îndepărta zgârieturile rezultate în urma îndepărtării anterioare a laminatului deteriorat. Un sigilant se transferă de pe hârtie într-o peliculă foarte subțire. Este necesară o ceară periodică pentru a menține aspectul.
  • [0074]
    Prepararea produsului Wynn's Headlight Restorer durează aproximativ 30 de minute și necesită șmirghel cu diverse granulații. După șlefuire se folosește o pastă abrazivă. Este necesară lustruirea lentilelor și aplicarea unui material de etanșare cu o pensulă de spumă.
  • [0075]
    Toate brevetele și publicațiile menționate în această specificație sunt indicative pentru nivelurile specialiștilor în domeniul căruia îi aparține invenția. Toate brevetele și publicațiile sunt încorporate aici prin referință în aceeași măsură ca și cum fiecare publicație individuală ar fi indicată în mod specific și individual a fi încorporată prin referință.
  • [0076]
    Trebuie înțeles că, deși o anumită formă a invenției este ilustrată, aceasta nu se limitează la spuma sau aranjamentul specific descris și prezentat aici. Persoanelor de specialitate le va fi evident că se pot face diverse modificări fără a se abate de la domeniul de aplicare al invenției, iar invenția nu trebuie considerată limitată la ceea ce este prezentat și descris în specificație și în orice desene/figuri incluse aici.
  • [0077]
    O persoană specializată în domeniu va aprecia cu ușurință că prezenta invenție este bine adaptată pentru a îndeplini obiectivele și a obține scopurile și avantajele menționate, precum și pe cele inerente acestora. Variantele de realizare, metodele, procedurile și tehnicile descrise aici sunt reprezentative în prezent pentru variantele de realizare preferate, sunt destinate a fi exemplificative și nu sunt destinate a fi limitări ale domeniului de aplicare. Modificările acestora și alte utilizări vor apărea pentru specialiștii în domeniu, care sunt cuprinse în spiritul invenției și sunt definite de domeniul de aplicare al revendicărilor anexate. Deși invenția a fost descrisă în legătură cu variante de realizare preferate specifice, trebuie înțeles că invenția așa cum este revendicată nu trebuie limitată în mod nejustificat la astfel de variante de realizare specifice. Într-adevăr, diverse modificări ale modurilor descrise pentru realizarea invenției, care sunt evidente pentru specialiștii în domeniu, sunt destinate a fi în domeniul de aplicare al revendicărilor următoare.

Revendicări (12)
Ascundeți dependentul 

1. Un kit de restaurare pentru o suprafață de far din plastic, care cuprinde:
condiționarea suprafeței unui far prin șlefuire umedă;
ștergerea suprafeței farului menționat cu un prosop fără scame;
acoperirea suprafeței farului menționat cu o formulă de restaurare pe bază de acrilat de uretan alifatic, polimerizabilă, având un fotoinițiator; și
expunerea suprafeței acoperite a farului la lumină ultravioletă timp de cel puțin 10 minute.
2. Kitul de restaurare conformrevendicarea 1în care etapa de condiționare menționată este de a îndepărta un strat laminat.
3. Kitul de restaurare conformrevendicarea 1în care etapa de condiționare menționată este de a îndepărta o suprafață a unui strat contaminat sau oxidat, suprafața menționată fiind șlefuită umedă până când suprafața farului este lipsită de contaminare sau oxidare.
4. Kitul de restaurare conformrevendicarea 1în care respectiva formulare de restaurare cuprinde acrilat de uretan alifatic în intervalul 25% până la 60% și un fotoinițiator în intervalul 1% până la 5%; acetat de N-butil în intervalul 5% până la 25%; toluen în intervalul 3% până la 15%; și metil izobutil cetonă în intervalul 3% până la 15%.
5. Kitul de restaurare conformrevendicarea 4în care formula de restaurare menționată include un stabilizator de lumină în intervalul de la 1% la 5%.
6. Kitul de restaurare conformrevendicarea 4în care formularea de restaurare include un agent de curgere.
7. Kitul de restaurare conformrevendicarea 1în care formularea de restaurare menționată include un agent propulsor hidrocarbonat.
8. Kitul de restaurare conformrevendicarea 1în care etapa de îndepărtare a stratului laminat se face prin șlefuire într-un model vertical și orizontal.
9. Un kit de restaurare pentru o suprafață de far din plastic, care cuprinde:
condiționarea suprafeței unui far prin șlefuire umedă cu șmirghel cu granulație 600, eficientă pentru îndepărtarea unui strat laminat;
ștergerea suprafeței farului menționat cu un prosop fără scame;
curățarea suprafeței farului menționat cu un prosop tratat cu alcool;
acoperirea suprafeței farului menționat cu o formulă de restaurare polimerizabilă cu lumină ultravioletă, care cuprinde acrilat de uretan alifatic în intervalul 25% până la 60%, un fotoinițiator în intervalul 1% până la 5%, acetat de N-butil în intervalul 5% până la 25%, toluen în intervalul 3% până la 15% și metil izobutil cetonă în intervalul 3% până la 15%; și
expunerea suprafeței acoperite a farului la o lumină ultravioletă timp de cel puțin 10 minute.
10. Trusa de restaurare conformrevendicarea 9în care formula de restaurare menționată include un stabilizator de lumină în intervalul de la 1% la 5%.
11. Trusa de restaurare conformrevendicarea 9în care formularea de restaurare include un agent de curgere.
12. Trusa de restaurare conformrevendicarea 1în care formularea de restaurare menționată include un agent propulsor hidrocarbonat.
SUA20120097100A1
Statele Unite
Inventator John  Ryan Cesionar actual Solid Start Inc
Aplicații la nivel mondial
2010  NE
Aplicație US12/908, evenimente 608 
2010-10-20
Cerere depusă de o persoană fizică
2010-10-20
Prioritate pentru US12/908,608
26 aprilie 2012
Publicarea documentului US20120097100A1
30 august 2016
Cerere aprobată
30 august 2016
Publicarea documentului US9427778B2
Stare
Activ
17 iulie 2031
Expirare ajustată

SUA20120097100A1

Statele Unite

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu