Cum se formează rugina pe mașini
Dacă nu există rugină vizibilă pe o mașină, presupunem că nu este acolo.
Dar aceasta poate fi o concepție greșită. Noile modele fac din ce în ce mai dificilă detectarea ruginii.
În zilele noastre, majoritatea mașinilor sunt echipate cu o placă de plastic dedesubt pentru a reduce rezistența la aer. Acest fapt crește, de asemenea, riscul de rugină.
Placarea de plastic este atașată la exteriorul șasiului mașinii, astfel încât murdăria, argila, pietrișul, sarea de drum și umezeala se pot acumula ușor acolo. Dacă umezeala persistă, riscul de rugină crește.
Materialul din pâslă din spatele monitoarelor și polimerii asemănători cauciucului spumant din grinzi, care pot absorbi apa, sunt, de asemenea, nefavorabili. Drenajul trebuie să funcționeze pentru a preveni ca apa să rămână undeva în interiorul mașinii.
Un hayon din plastic sau aluminiu este mai bun decât unul din oțel, care este mai probabil să ruginească. Galvanizarea caroseriei și grundul de vopsea se uzează de-a lungul anilor, dar o bună protecție la uzură și ceara din cavități fac mașina rezistentă la
rugină. Îmbinările dintr-o mașină trebuie lipite și sigilate cu atenție.
Altfel, acestea devin ușor capcane de rugină.
Calitatea protecției împotriva ruginii variază în funcție de modelul mașinii. Mulți factori joacă un rol. Mașinile care circulă pe drumuri nesărate, cum ar fi cele din interiorul Norrlandului sau din Gotland, ruginesc mai puțin.
Cum să reduci riscul de rugină
Îngrijirea mașinii tale va reduce, de asemenea, riscul de rugină. Dacă deții o mașină cu placare din plastic pe șasiu, păstrează-o curată și îndepărtează sarea de drum, argila, nisipul și pietrișul de pe caroserie. Acest lucru elimină umezeala absorbită de material. Luarea de măsuri împotriva oricărei rugini înainte ca aceasta să se răspândească va reduce riscul de agravare a acesteia. Un tratament de protecție împotriva ruginii reduce riscul de rugină dacă mașina are o protecție slabă împotriva ruginii sau nu a fost întreținută de ceva vreme. Dacă îți duci mașina la o spălătorie auto iarna, care reciclează continuu apa de spălare, mașina ta va fi spălată constant cu apă sărată în timpul iernii. Acest lucru nu este ideal dacă vrei să previi rugina. Mai multe informații despre protecția împotriva ruginii pentru mașina ta pot fi găsite la
Noi, proprietarii de mașini - Prezentare generală a protecției împotriva ruginii.
Cum arată mașina sub placarea din plastic?
Placarea din plastic de sub mașinile de astăzi face dificilă detectarea deteriorării cauzate de rugină. Un service auto poate dura o jumătate de oră până la două ore pentru a îndepărta și reinstala placarea din plastic. Aceasta nu este o treabă care se face gratuit. O persoană privată durează și mai mult și o consideră, ca să spunem așa, plictisitoare. În plus, elementele de fixare pot fi de calitate slabă, ceea ce le face ușor de rupt la îndepărtarea placării din plastic. Prin urmare, puțini oameni știu cum arată mașinile lor sub placarea din plastic.
Fără o cameră de inspecție, este, de asemenea, dificil să detectați rugina internă. Rugina nu apare din senin, ci mai degrabă treptat. Prin urmare, este puțin probabil să găsiți rugină într-o mașină nouă.
Mai multe despre protecția împotriva ruginii pentru mașini pot fi găsite în rapoartele Villaägarna din 2015 și 2016.
Cumpărarea unei mașini ruginite – da sau nu?
Mulți oameni întreabă: Cât de periculoasă este rugina pe o mașină? Cum afectează siguranța în caz de accident? Puteți diferenția între rugina periculoasă și cea inofensivă? Încercăm să răspundem la unele dintre cele mai frecvente întrebări. De exemplu, dacă rugina este pe uși sau pe hayon, aceasta nu are niciun impact asupra siguranței în caz de impact. Rugina superficială de pe barele de protecție nu are, de asemenea, efecte negative. Cu toate acestea, coroziunile (care pătrund mai adânc în material), găurile de rugină și alte infestări grave cu rugină pe barele de protecție cresc riscul ca acestea să nu poată absorbi forțele de impact în același mod ca în cazul unui vehicul fără rugină.
Riscul de rugină crește odată cu vârsta vehiculului, întreținerea deficitară și protecția slabă împotriva ruginii. Este dificil de evaluat în avans dacă deteriorarea cauzată de rugină a barelor de protecție ale unui vehicul va afecta siguranța în caz de coliziune. Depinde de locația deteriorării cauzate de rugină, de cât de critică este deteriorarea și de cât de grav este accidentul. Pentru Mazda 6s afectate de rugină din prima generație (2003-2008) pe care le-am testat în caz de impact, riscul de a muri într-un accident real a fost conform Folksam cu 20% mai mare în cazul deteriorării cauzate de rugină.
- Ca nespecialist, este dificil să-ți dai seama dacă o mașină este fabricată din grinzi de protecție sau
din tablă subțire. De asemenea, nu este întotdeauna ușor să-ți dai seama dacă este vorba doar de rugină rapidă sau de coroziune și alte daune grave cauzate de rugină. Prin urmare, este dificil să distingi rugina inofensivă de cea periculoasă în ceea ce privește siguranța în caz de accident, spune Ulf Stenberg, director juridic la Villaägarna.
O problemă este că partea inferioară a unei mașini este adesea acoperită cu panouri din plastic. Dacă un cumpărător de mașini dorește să inspecteze vehiculul pentru rugină în spatele învelișului din plastic, acesta trebuie îndepărtat și partea inferioară a caroseriei trebuie curățată, lucru pe care aproape nimeni nu îl mai face în zilele noastre.
Trecerea unei inspecții generale nu garantează statutul de vehicul fără rugină
Se presupune că trecerea unei inspecții generale implică faptul că un vehicul este fără rugină. Mașinile pe care le-am supus unui test de impact nu au fost nici interzise de la circulație, nici nu fuseseră scoase de pe șosea în timpul inspecției generale.
Prin urmare, nu exista nicio garanție că siguranța în caz de accident nu va fi compromisă. Cu toate acestea, multe persoane fizice presupun probabil că, după trecerea unei inspecții generale nu există rugină semnificativă pe grinzile de protecție. Problema, însă, este că deteriorarea cauzată de rugină este ascunsă de învelișul din plastic de sub mașini și prin urmare, nu este vizibilă în timpul inspecției.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu