Totalul afișărilor de pagină

luni, 21 iulie 2025

O poveste cu un detailer despre:Nissan GT-R negru 2014 - Corecție la „lacul antizgârieturi”

Singura modalitate de a lustrui vopseaua autoîncălzitoare fără a cauza probleme este practic lustruirea umedă, în care pulverizezi panoul și îl menții umed pentru a face o corecție reală a vopselei din cauza căldurii. Știu că a existat un podcast AMMO NYC în care Renny Doyle spunea că aceasta a fost singura modalitate prin care a reușit să lustruiască unele dintre GTR-urile din 2009 care aveau acea vopsea autoîncălzitoare. Cealaltă problemă este că, după câțiva ani, vopseaua se întărește ca piatra și practic nu se mai autoîntărește. În acel moment, lustruiești pur și simplu ca de obicei, dar o tratezi ca pe o vopsea mai dură. Când vine vorba de aplicarea propriu-zisă a compounding-ului, același lucru se întâmplă. Umezești panoul, ține-l umed pentru a preveni ca căldura să cauzeze prea multe probleme.

Este o vopsea pe bază de polirotaxan.Se pare că ar putea scoate din afaceri detailerii.

Toată lumea a auzit de poveștile de groază legate de sistemul de vopsea anti-scratch de la Nissan, pe care îl cunoaștem cu toții sub numele de sistem de auto-reparare a vopselei. Logica din spatele acestui sistem este de fapt excelentă, un sistem de vopsea transparentă care are capacitatea de a se „reface” și de a repara zgârietura cu căldura pe care te-ai aștepta în mod normal de la soare.


Rezultatul final nu este chiar atât de grozav; dacă zgârietura este fie adâncă, fie din alte motive nu se poate repara, tot ai nevoie de mijloace convenționale pentru a îndepărta defectele/daunele. Problema cu care te confrunți derivă din elementul pe care se bazează pentru a se auto-repara... căldura, căldura acumulată prin mijloace convenționale poate și va forța vopseaua să repare defectul îndepărtat anterior.

În timp ce lucram la cel mai recent GT-R, mi-am dat seama că sistemul de protecție anti-scratch funcționează mai mult ca o stare de memorie decât ca o refacere a sistemului de vopsea transparentă. Când mi-am dat seama de acest lucru, lucrul cu vopseaua a devenit mai puțin frustrant, nu mai ușor, ci doar mai puțin frustrant.



Context:
Acest client ne-a fost recomandat, avea nevoie de cineva care să știe ce face când vine vorba de a aduce vopseaua la o stare perfectă. Când a cumpărat-o, reprezentanța auto a considerat oportun să încerce să „lustruiască” vopseaua, dar în schimb au aplicat holograme și spirale pe toată suprafața. Inspecția inițială a arătat capota și aripile pline de holograme, dar părțile laterale păreau lipsite de defecte majore, ceea ce s-a dovedit a fi neadevărat atunci când vehiculul a fost spălat și îndepărtat orice strat de lustruire, glazură sau ceară, iar după ce s-a descoperit că au folosit o sealant pentru a umple defectele de pe părțile laterale ale vopselei.

În inspecția inițială, hologramele și vârtejurile de pe capotă erau foarte clare și prezente. Câteva ore mai târziu, când m-am dus să fac inspecția amănunțită și să fac pozele „înainte”, soarele începuse să apună și, indiferent din ce unghi am filmat, hologramele nu apăreau în fotografiile exterioare. Totuși, apăreau sub halogenurile și LED-urile atelierului.

Am citit mai multe povești de groază legate de sistemul de vopsire Scratch Shield și de dificultatea pe care a dus la încercările de restaurare a vopselei. Așadar, citindu-le, știam dinainte că lucrul cu acest tip de vopsea transparentă nu va fi ușor sub nicio formă... dar nu mă așteptam la atâta dificultate.
Am decis să lucrez la partea cea mai rea, capota. Am adoptat abordarea mea obișnuită cu vopseaua moale, adică să folosesc Menzerna 400 și fie 85RD, fie 2500, datorită cantității și tipului de lubrifiant din lustruitoarele și compușii lor. Le-am folosit cu Rupes 21 și inițial am folosit discuri din microfibră Meguiars și discuri din microfibră Buff n Shine, iar în cele din urmă am trecut la spumă, deoarece vopseaua GT-R era prea moale pentru discurile din microfibră. De asemenea, am trecut la o gamă de compuși și lustruiri Meguiars, 101, 100, 105 și 205, deoarece căldura se acumula mai repede decât putea Menzerna să o descompună. Întregul proces, efectuat exclusiv pe capotă, a durat aproximativ 4 ore, totul fără niciun rezultat. Evident că am ajuns să mă frustrez, dar în loc să renunț, am decis să iau legătura cu câțiva prieteni, iar unul dintre ei m-a contactat și pe mine când a văzut că nu ajungeam deloc repede cu corectia. Kevin Brown și Richard Lin trebuie să fie meritul pentru această salvare, experiența și cunoștințele lor combinate fiind motivul pentru care am reușit să fac ceea ce am putut face. Eu eram doar vasul către abilitățile lor.

PĂSTRAȚI-L LA RECE!:

Sfatul lui Richard Lin a fost să păstrați panoul rece prin orice mijloace. Prosoape reci, panouri reci ca gheața, răcite înainte și după lustruire cu apă rece ca gheața. Așa că asta am făcut, am luat 2,5 kg de gheață, o pungă de prosoape din microfibră, câteva sticle cu pulverizator cu apă deionizată și o găleată în care să pun totul. Aceasta este baza pe care am reușit să obțin rezultatele pe care le-am obținut.

Hai să încercăm ceva:

Fără îndoială, zicala mea preferată de la Kevin Brown, această zicală înseamnă mult mai mult pentru mine decât cineva cu un răspuns pozitiv. Pentru mine, asta spune multe despre Kevin, s-ar putea să nu știe imediat ce va funcționa cu ceea ce faci, dar te va ajuta să găsești soluția la problema ta. Am vorbit la telefon cu Kevin la ora 23:00, ora estică, și, după mai multe apeluri telefonice, ultimul meu apel a fost în jurul orei 1:00. Știam deja că trebuie să menținem zona în care lucram rece, așa că zona de lustruit a fost extinsă, viteza brațului a fost încetinită și apă cu gheață a fost pulverizată aproape continuu pe zona de lucru.
Primul pas a fost cu spumă Orange LC și 
meguiars 105, cantitatea de apă pulverizată pe panou a anulat orice formare de praf care apare în mod normal cu meguiars 105 și a permis compusului să se descompună complet odată cu viteza redusă a brațului și cu o suprafață mai mare de lucru.

 Să terminăm lustruirea finală pentru a putea acoperi vopseaua cu Opti-Coat Pro.
În mod normal, voi aplica un strat protector pe întregul vehicul înainte de a trece la pasul următor, dar de data aceasta am ales să perfecționez fiecare panou pe măsură ce îl lucram. După ce am aplicat discul portocaliu LC, am folosit meguiars 205 și un discul alb LC, iar aici lucrurile devin diferite. Kevin mi-a recomandat să folosesc o sticlă cu pulverizator cu 14 picături de meguiars 205 amestecate cu apă cu gheață pe discul alb LC. Practic, acest lucru are rolul de a finisa panoul cât mai bine posibil. Apa menține discul curat și vopseaua rece, iar meguiars 205 oferă lubrifierea necesară între discul și vopsea. Aici, permiți discul să corecteze vopseaua, nu lustruirea. Și, în final, finisarea se face cu grund polish Optimum Primer Polish pe un discul verde LC. Această rețetă mi-a permis să corectez vopseaua în proporție de 95%. Dintre toate defectele, zgârieturile, hologramele și vârtejurile, sunt 5 pe care nu le-am putut îndepărta. Nu le-am putut găsi pe toate când l-am avut afară, la proprietar.


Cheia succesului cu vopseaua auto-reparatoare este răbdarea și determinarea. Am lustruit vopseaua timp de 20 de ore... continuu! De sâmbătă la ora 11:00 până duminică dimineața la ora 7:00, odată ce am început, am vrut să mă opresc, dar nu am vrut să renunț. Odată ce am stabilit planul, nu am vrut să mă opresc, așa că nu m-am mai oprit. Practic, 4 pași și Opti-Coat Pro în 22 de ore. Cred sincer că acesta este motivul pentru care am obținut rezultatele pe care le-am obținut. Mențineți vopseaua rece, împiedicați-o să revină la starea anterioară, păstrați discurile de lustruit curate... Nu pot sublinia suficient acest lucru, nu lăsați un discul murdar să vă strice munca. Este în regulă să gândiți în afara tiparelor, lucrul pe o suprafață mai mare permite zonei lustruite să se răcească înainte de a reveni la ea și, în final, mențineți mișcarea brațului lentă, nu suficient de lentă pentru ca căldura să se acumuleze mai repede, dar suficient de lentă pentru ca lustruitul să se descompună mai eficient și să reducă la minimum trecerile pe panou, ceea ce minimizează și cantitatea de căldură acumulată în zona lucrată.

Un alt lucru pe care mi l-am dat seama în legătură cu această slujbă a fost că nimeni nu știe totul, dar dacă ai oamenii potriviți alături, poți face imposibilul, poți face treburi pe care nici nu știai că le poți face. Îmi place să mă consider un detailer excepțional, dar am o sete insațiabilă de cunoaștere, vreau să știu mai multe, să învăț mai multe și să mă perfecționez, iar prietenii pe care mi i-am făcut, oamenii cu care am interacționat mi-au permis să fac asta. Dacă nu ar fi fost două persoane din cealaltă parte a Statelor Unite dispuse să mă ajute să rezolv o problemă, această slujbă ar fi putut avea un rezultat complet diferit. Acest lucru mi-a permis să câștig încrederea unor noi clienți și, eventual, să mă așez la un nivel diferit față de alții din zona mea. Un nivel la care mi-aș dori ca toți detailer-ii din zona mea să fie la același nivel, astfel încât toate mașinile din această zonă să arate ca niște vedete. Sper că această descriere scurtă îi va ajuta pe alții care se confruntă cu acest sistem de vopsire. Dacă aveți o întrebare la care nu am răspuns, vă rog să o adresați, haideți să împărtășim aceste cunoștințe, dacă nu le aveți deja.

Dacă doriți să vedeți toate fotografiile pe care le-am încărcat, le puteți vedea aici:
Nissan GT-R 2014 - Compus/Poluruire în 3 pași + Opti-Coat Pro.

Alege M205 și un strop de apă deionizată rece ca gheața! Mai poti să folosești spray-ul Optimum Hyper Compound înmuiat într-o baie de apă rece!
 
Iar ca final....
Trebuie să te gândești la vopseaua auto-reparatoare ca la o vopsea extrem de moale și elastică, care nu se va întări timp de cel puțin 2 ani. Orice trece după aceea și începe să se întărească ca piatra. Singurul moment în care vopseaua cu lac auto-reparator ar putea avea o problemă de durabilitate este dacă o aplici peste o vopsea cu multe zgârieturi și urme ușoare și apoi o scoți la soare. Apoi, odată cu reînnoirea lacului, vor exista secțiuni ale lacului fără nicio protecție, la un nivel foarte mic. Modul în care funcționează această vopsea este că lacul în sine este elastic prin natura sa, există și capsule microscopice minuscule de lac în lac. Când există urme sau o zgârietură ușoară, capsulele în sine vor erupe, iar elasticitatea tensiunii lacului va forța rășina în punctul zgârieturii, realizând „auto-repararea”. Nu va fi perfectă atunci când o privești la microscop, deoarece va exista în continuare o creastă foarte mică (în funcție de nivelul zgârietului). Urmele de suprafață vor dispărea probabil, dar, credeți sau nu, majoritatea vârtejurilor nu vor dispărea. De aceea, Nissan a încetat să mai aplice lacul auto-regenerant pe modelele GTR, deoarece ei înșiși au avut probleme cu lustruirea panourilor. Desigur, în timp, toate aceste procese se opresc și se obține un lac foarte dur, diferit de cel obișnuit de la Nissan/Infiniti, datorită rășinilor plutitoare libere din lac care se întăresc în cele din urmă. De asemenea, acesta este motivul pentru care vezi o mulțime de mașini „auto-regenerante” în formă de vârtej, fie că este vorba de Lexus sau Infiniti.

Motivul pentru care nu poți lăsa acest lac să se încălzească în timpul lustruirii este că nu este neapărat un lac auto-regenerant reactiv, ci este un lac auto-regenerant bazat pe memorie, motiv pentru care nu se va auto-regenera 100%. Funcționează pe baza elasticității, adică lacul își revine atâta timp cât legătura dintre moleculele din rășină nu a fost ruptă. Deci, dacă lași panoul să se încălzească în timpul compoundării sau a oricărui alt proces, va arăta grozav până se răcește și vei fi obținut, practic, o corecție minimă. Va funcționa împotriva ta în ambele sensuri în ceea ce privește elasticitatea. Singura modalitate de a nivela vopseaua este să mențineți panoul cât mai rece posibil; practic, nu doriți ca funcțiile de auto-reparare să fie active atunci când lustruiți. Datorită elasticității lacului transparent, acesta este și motivul pentru care este foarte moale. Realist vorbind, probabil puteți folosi M205 sau un lichid de nivelare a vopselei fără efect de diminuare, împreună cu un panou rece, pentru a corecta transparența.

În esență, căldura accelerează procesul. Desigur, căldura face ca moleculele să se miște mai repede în comparație cu temperaturile mai scăzute, dar de aceea, într-o perioadă de aproximativ două săptămâni, la temperaturi normale, zgârieturile mici vor dispărea de la sine, cel puțin pentru ochiul uman. Este un sistem interesant care mai are multe de rezolvat. Dacă îmi amintesc bine, au existat chiar și câteva certificate de service auto (TSB) de la Nissan pentru câteva modele Infiniti care au fost afectate de acest lucru pentru refinisare, unde atelierele de caroserie ale reprezentanțelor nu au putut să repulverizeze lacul auto-regenerant și să îl finiseze prin șlefuirea și lustruirea urmelor de șlefuire. Alte câteva probleme au fost faptul că multe ateliere de caroserie certificate Infiniti nici măcar nu aveau acces la lacul auto-regenerant și pur și simplu repulverizau un panou cu un lac transparent obișnuit pe care îl folosesc. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu