Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 18 noiembrie 2023

Cum pregătiți o mașină pentru vopsire?

 Indiferent dacă aveți de-a face cu câteva zgârieturi sau vă gândiți să vopsiți o mașină nou-nouță, există câțiva pași importanți pe care trebuie să îi urmați înainte de a începe să vopsiți o mașină. Mai întâi umpleți zonele grav deteriorate cu material de umplutură și șlefuiți până la omogenizare. Apoi frecați întreaga suprafață vopsită cu șmirghel pentru automobile pentru a îndepărta vopseaua veche și a o pregăti pentru un strat nou. După ce ți-ai decapat mașina, pulverizează 2-3 straturi de grund potrivit pentru mașină, care va ajuta noua vopsea să se lipească și să-și arate toată frumusețea.  

Reparați zonele deteriorate

Pasul 1: Scoateți adâncituri mari cu kitul de reparare.

În cazul în care mașina pe care o pictați este prost înțepată, va trebui mai întâi să îndepărtați cât mai mult posibil din adâncime pentru a netezi suprafața vopselei. Lipiți o ventuză de dimensiune adecvată în centrul dentului cu un pistol de lipici fierbinte și așteptați 1-2 minute pentru ca lipiciul să se întărească. Apoi trageți ferm, dar ușor, de nasul retractabil până când metalul arcului își revine la forma inițială.

  • Puteți achiziționa truse de reparare a denturilor de la orice magazin de produse auto pentru doar câțiva dolari.
  • În unele zone, cum ar fi capota, portbagajul și panoul din spate, loviturile din interiorul caroseriei pot fi îndepărtate folosind un ciocan și un cărucior.

Pasul 2: Umpleți adânciturile, denivelările și depresiunile cu material de umplutură.

Amestecați umplutura într-o pastă cremoasă pe o placă de amestecare sau un carton vechi. Folosește apoi o spatulă sau un tampon de lustruit curat pentru a o întinde pe toate denivelările corpului. Acest lucru ajută la umplerea acestor zone, rezultând o suprafață netedă și uniform vopsită.
Asigurați-vă că utilizați suficient material de umplere pentru a umple complet fiecare zonă deteriorată.
Pentru imperfecțiunile mici, cum ar fi găuri, încercați să utilizați lipici de sticlă. Umpluturile cu email sunt mai subțiri decât cele obișnuite, permițându-le să ajungă în locuri unde produsele mai groase nu pot.

Pasul 3: Așteptați ca chitul să se întărească.

Acest lucru durează de obicei între 10 și 30 de minute, în funcție de produsul cu care lucrați și de cât de mult ați aplicat. Între timp, evitați manipularea chitului. În caz contrar, ați putea contamina accidental zona pe care tocmai ați reparat-o.

 

  • Materialele de umplutură nu sunt din punct de vedere tehnic „uscate”; Se întăresc din cauza unei reacții chimice. Din acest motiv, o lampă termică sau un uscător de păr pot fi de ajutor pentru a accelera lucrurile.
  • Unele chituri acționează ca un grund, ceea ce înseamnă că le puteți vopsi direct după ce s-au întărit. Asigurați-vă că citiți specificațiile produsului pe care îl utilizați, vă poate economisi mult timp.

Pasul 4: șlefuiți marginile din jurul chitului întărit pentru a le netezi.

Odată ce chitul tău a avut timp să se întărească complet, folosește o foaie de șmirghel cu granulație 150-180 pentru a șlefui peste el. Asigurați-vă că șlefuiți în toate direcțiile folosind mișcări verticale, de margine și circulare pentru a obține un finisaj uniform al suprafeței.  

 

  • Când șlefuiți materialul de umplutură, este deosebit de important să neteziți marginile pentru a minimiza posibilitatea apariției liniilor sau crestelor în finisaj.
  • Slefuitoarele bloc netezesc suprafete mari mai usor si mai convenabil.

Decaparea suprafețelor existente

Pasul 5: Treceți peste mașina dvs. cu un bloc de șlefuit, în pregătirea pentru reparații minore.

Dacă aveți doar câteva locuri pentru a reînnoi vopseaua mașinii, puteți folosi o roată de șlefuit fină sau un bloc de șlefuit pentru a pregăti. Glisați roata de șlefuit sau blocul de șlefuit în cercuri mici peste fiecare bucată pe care doriți să o vopsiți pentru a zgâria suprafața exterioară. Acest lucru îi oferă suficientă textură pentru a accepta un strat proaspăt de vopsea. 

  • Asigurați-vă că blocul sau roata de șlefuit pe care o utilizați nu este mai mare de aproximativ 1200 de granulație.
  • Dacă este mai mic, este posibil ca vopseaua existentă să nu fie rugoasă corespunzător.

Pasul 6: Folosiți o șlefuitoare orbitală electrică pentru a îndepărta vopseaua de pe suprafețe mari.

Echipați-vă șlefuitorul orbital cu o bucată de șmirghel cu granulație 500-1200 sau un tampon de șlefuit. Slefuitoarele de mare viteza iti permit sa lucrezi cat mai rapid si eficient. Este aproape imposibil să șlefuiți manual metalul de bază, așa că este necesară o râșniță electrică.  

 

  • Dacă nu aveți o mașină de șlefuit orbital, puteți închiria una de la magazinul local de feronerie sau de hardware pentru un preț zilnic mic.
  • Chiar și cu un lustruitor electric, poate dura ore întregi pentru a îndepărta toată vopseaua de care aveți nevoie. Acesta este unul dintre cei mai lungi pași în pregătirea unei mașini pentru vopsire, așa că aveți răbdare și nu vă grăbiți.

Avertisment:  Lucrurile pot deveni destul de praf la șlefuire. Echipați-vă cu ochelari de protecție și un respirator sau mască de praf pentru a evita inhalarea particulelor dăunătoare.

Pasul 7: Rulați șlefuitorul într-o mișcare circulară peste fiecare zonă pe care o veți picta.

Aplicați presiunea potrivită pentru a vă asigura că îndepărtați aceeași cantitate de vopsea din fiecare parte a exteriorului vehiculului. Ar trebui să vedeți că culoarea curentă se estompează puțin după fiecare trecere. Lucrați în secțiuni de 1 până la 2 picioare (0,30 până la 0,61 m) pe întreaga suprafață vopsită.

 

  • Dacă doriți să vopsiți mașina într-o altă culoare, va trebui să șlefuiți metalul gol cu ​​șmirghel metalic , astfel încât vopseaua veche să nu iasă.  

Pasul 8: Continuați șlefuirea până când nu sunt vizibile străluciri sau cusături.

După șlefuirea unei anumite zone, opriți șlefuitorul și aruncați o privire rapidă în jur. Dacă tot vedeți pete strălucitoare sau linii ascuțite de vopsea, înseamnă că nu ați îndepărtat suficientă vopsea veche. Porniți șlefuitorul și șlefuiți din nou zona pentru a vă asigura că noua vopsea poate adera.

  • Este important să vă asigurați că întreaga zonă a fost bărbierită uniform. Vopselele și grundurile auto sunt greu de aderat pentru o suprafață netedă și strălucitoare.

Pasul 9: Ștergeți zona vopsită cu o cârpă curată și umedă pentru a îndepărta murdăria.

Când ați terminat de îndepărtat vopseaua veche, umeziți o cârpă fără scame și ștergeți exteriorul mașinii pentru a îndepărta orice praf din procesul de șlefuire . Apoi uscați suprafața cu o cârpă curată din microfibră sau piele de capră. 

 

  • Dacă continuați fără să vă curățați vehiculul, particulele mici pot rămâne prinse în noua vopsea.

Amorsarea corpului pentru vopsea nouă

Pasul 10: Acoperiți toate părțile mașinii pe care nu doriți să le amorsați.

Acoperiți zonele din jurul suprafeței vopsite cu hârtie de ziar sau folie de plastic și fixați marginile cu benzi joase de bandă. Banda strategică vă scutește de daunele cauzate de deriva și de pulverizare excesivă.

 

  • De exemplu, dacă vopsiți unul dintre panourile din spate ale unei mașini, va trebui să vă asigurați că roata din spate, portbagajul și geamurile sunt toate etanșate.
  • De asemenea, poate fi o idee bună să vă mutați mașina afară sau să o parcați pe o husă pentru a evita contaminarea zonei de lucru.

Ideea:  dacă vopsiți doar o piesă mică și aveți experiență cu mașini, luați în considerare îndepărtarea piesei astfel încât să o puteți amorsa și vopsi singur.

Pasul 11: Aplicați un strat de grund pentru automobile folosind un pulverizator de vopsea .

Pulverizatorul accelerează procesul de aplicare și ajută la distribuirea mai bună a grundului. Țineți duza la 15 până la 20 cm (6 până la 8 inchi) de suprafața vehiculului și trageți de trăgaci pentru a începe să eliberați amorsa. Mișcați încet pulverizatorul înainte și înapoi peste zona pe care o pictați, urmărind o acoperire uniformă.

  • Asigurați-vă că grundul este diluat și amestecat corespunzător înainte de a începe pulverizarea.
  • Pentru majoritatea proiectelor, o grund epoxidic sau acid standard este cea mai bună alegere. Dacă doriți să pictați peste plastic, va trebui să utilizați un grund specific plasticului.
  • Un strat de bază subțire de vopsea poate fi tot ce aveți nevoie dacă doar revopsiți.

Pasul 12: Așteptați 20-60 de minute pentru ca primul strat de grund să se usuce.

Primul strat de vopsea trebuie să aibă suficient timp să se usuce complet înainte de a trece la șlefuirea și vopsirea straturilor ulterioare. Majoritatea grundurilor auto sunt formulate să se usuce în 30-45 de minute și să fie gata pentru șlefuire în aproximativ o oră.

 

  • Șlefuirea grundului în timp ce este umed nu va face decât să dezlipiți grundul și să vă strice toată munca grea.
  • Timpul exact de uscare depinde de produsul folosit și de intensitatea aplicării fiecărui strat.

Pasul 13: Slefuiți stratul de bază cu un bloc de șlefuit pentru a netezi orice nereguli.

Dacă observați orice rugozitate sau neuniformitate pe grund uscat, șlefuiți-le manual cu un bloc de șlefuire fin de granulație 1200 sau mai mare . Folosiți mișcări blânde, învolburate și presiune ușoară pentru a șlefui zona până se potrivește cu suprafața înconjurătoare. 

 

  • Dacă nu observați nicio diferență vizibilă în structură, puteți trece imediat la următorul strat de grund.

Pasul 14: Amorsați și șlefuiți încă de 1-2 ori pentru a asigura un finisaj uniform al suprafeței.

Asigurați-vă că lăsați fiecare dintre straturile ulterioare să se usuce timp de o oră întreagă înainte de șlefuire sau de a începe stratul următor. Odată ce ați aplicat 2-3 straturi uniforme de vopsea și ați lăsat timpul de uscare recomandat, mașina dvs. este gata de vopsit!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu